Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wczoraj mechanik wymienil mi termostat i odpowietrzyl uklad, jak wracalem od niego zauwazylem ze wskazowka nie dociaga do konca do pionu brakuje 1-2 mm, jest prawie w pionie,obojetnie czy stoje na swiatlach, czy jade,stoi caly czas w tym samym miejscu.mam silnik m43b18 i chyba nie moglem kupic temostatu o zlej temp bo byl tylko jeden. tak powinno byc,czy ja jestem nadgorliwy, ale jak czytam ze wszystki po wymianie jest idealny pion...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie masz jeszcze zapowietrzony układ. Ja wczoraj w swojej, e46 M52 2.0, wymieniałem termostat i pompe wody jak nie była odpowietrzona też był taki efekt. Sprawdź to jeszcze.
Krzysztof
Opublikowano
dzieki za szybka odpowiedz, kircze myslalem ze jak oddam do mechanika to powinno byc good,ale jesli samemu sie cos nie zrobi...
Opublikowano (edytowane)

odpowietrz dobrze układ

 

takie rzeczy jak termostat w m43 robi sie samemu ,sam to zrobiłem a jestem laikiem w sprawach z mechaniką.W warsztacie za wymiane chcieli od 50 do 150zł" a bo to Panie śruby zapieczone i mogą sie ukrecać podczas odkrecania" ,...g.... prawda odkreciłem bez najmniejszego problemu,zamontowałem oryginalny termostat naprawde warto cena 160zł ,zalałem płynem tez bmw i jest malinka wskazówka stoji w pionie non stop.sama wymiana w m43 10minut.

nie krec tez za duzo korkiem odpowietrzania bo sie ukreci na bank,najlepiej miec zapas. pozdro

Edytowane przez sqnix
Opublikowano
u mnie dziej sie dziwna rzecz podczas odpowietrzania m52 , a wiec odkrece zaworek od odpowietrzania i spuszczam powietrze i czekam az poleci woda to rownoczesnienie dolem cos kapie jak go zakrece nic nie leci - to normalne??
Opublikowano
u mnie dziej sie dziwna rzecz podczas odpowietrzania m52 , a wiec odkrece zaworek od odpowietrzania i spuszczam powietrze i czekam az poleci woda to rownoczesnienie dolem cos kapie jak go zakrece nic nie leci - to normalne??

bo odpowietrzałeś zimny silnik,jak sie nagrzeje i wzrośnie ciśnienie w układzie to będzie lało cały czas.Masz wyciek i trzeba go zlikwidować.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

dokleje się...

 

no piszecie ze wskazowka w pionie...ok tak mialem w lecie... a teraz jak jest -10 stopni to mi mija tylko niebieskie pole i za grzyba nie pojdzie wiecej

 

 

jak stane w miejscu ok nagrzeje sie do 90st i stoi ale jak rusze i jade w trasie to spada powyzej niebieskiego tam sie zatrzymuje....

 

cos nie teges czy wszystko ok mam?

Opublikowano
masz coś "nie teges" , takie objawy wskazują na uszkodzony termostat.Wymien go lepiej poniewaz nie dogrzany silnik wiecej spala ma mniejsza moc i w zime przy - zamarźniesz podczas jazdy w trasie.pozdrawiam
Opublikowano

Po pierwsze. Zawsze jeszcze raz można odpowietrzyć układ. Będzie przy okazji trochę zabawy przy aucie, no chyba, że ktoś robi to u mechaniora.

Po 2. Widziałem już sporo e36 ze wskaźnikiem prawie w pionie. Brakuje tego właśnie milimetra, czy dwóch do środkowej kreski i niektóre modele tak mają - np. ja. Kiedyś myślałem, że coś jest nie halo i odpowietrzałem do bólu. :duh: Dałem za wygraną jak zobaczyłem parę innych modeli i poczytałem, że ten typ tak czasami ma. Dlaczego, to nie wiem. :mrgreen: Na forum wyczytałem, że może po prostu czasami tarcza się lekko przesuwa albo coś innego. Od ponad 3 lat jeżdżę z tym brakiem milimetra i nic złego się nie dzieje.

 

Poszukaj nieszczelności, odpowietrz jeszcze raz i popatrz co się dzieje. Oczywiście zakładam, że masz dobrze dobrany termostat. ;)

A jak by cię dalej to nurtowało poszukaj na forum, było już to omawiane/opisywane parę razy. :mrgreen: ;)

Opublikowano
Po pierwsze. Zawsze jeszcze raz można odpowietrzyć układ. Będzie przy okazji trochę zabawy przy aucie, no chyba, że ktoś robi to u mechaniora.

Po 2. Widziałem już sporo e36 ze wskaźnikiem prawie w pionie. Brakuje tego właśnie milimetra, czy dwóch do środkowej kreski i niektóre modele tak mają - np. ja. Kiedyś myślałem, że coś jest nie halo i odpowietrzałem do bólu. :duh: Dałem za wygraną jak zobaczyłem parę innych modeli i poczytałem, że ten typ tak czasami ma. Dlaczego, to nie wiem. :mrgreen: Na forum wyczytałem, że może po prostu czasami tarcza się lekko przesuwa albo coś innego. Od ponad 3 lat jeżdżę z tym brakiem milimetra i nic złego się nie dzieje.

 

Poszukaj nieszczelności, odpowietrz jeszcze raz i popatrz co się dzieje. Oczywiście zakładam, że masz dobrze dobrany termostat. ;)

A jak by cię dalej to nurtowało poszukaj na forum, było już to omawiane/opisywane parę razy. :mrgreen: ;)

 

popieram :!:

"...pamietaj ze na drodze nie jestes sam..."
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Milimetr w tą czy w tą nic nie znaczy < pod warunkiem , ze w każdych warunkach jest tak samo >

 

Po nagrzaniu oczywiście.

 

To może wynikać z dokładności czujnika temperatury cieczy. < ale nie tylko >

 

Ja mam zawsze 1mm powyżej środka i tak mam od 40 000 km < od zmiany termostatu >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Najprawdopodobniej wstawiłeś (wstawili ci?) termostat nie do twojego silnika, więc wyskalowanie wskaźnika powoduje odchyłki od pionu, termostaty różnie się otwierają:

88 stopni C -większość modeli

80C -320i oraz 325td's

95C- 318is,318ti

Na każdym termostacie powinno pisać jaka jest temperatura otwarcia, sprawdź i porównaj ze starym.

Opublikowano
Nie szukaj dziury w całym, też po wymianie termostatu jest milimetr przed pionem, jeśli jest kawałek za pionem też nic się nie dzieje. Prawidłowy zakres jest jeśli wskazówka jest między polem niebieskim (niedogrzanie) a czerwonym (przegrzewanie się). Kolego 12345Artur 100% termostat wymieniaj bez wahania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi padl termostat wymieniam go w pon co mam silinik 1.6 ti m43 i w hurtowni z czesciami niemiecki termostat firmy febia jakos tak kosztuje 90zl moze byc czy kupic wermusa za 150zl jaka roznica?

 

60zł.

taka różnica

 

Ja ostatnio zmieniałem w e36 m43 1,8 siostry.

Kupiła go w IC za chyba 160zł. < zdziercy >

A to był jakiś WERNET.

pomimo kiepskiej jakości działa poprawnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Przepłacacie

 

U mnie w sklepie do M43 czy M40 kosztuje 30zł wahler.

Na allegro macie takie ceny:

 

http://www.motoallegro.pl/item520268325_nowy_termostat_bmw_e30_316_318_e36_320_325_kxmk.html

 

http://www.motoallegro.pl/item512688239_termostat_bmw_e30_316_318_e36_320_325_wahler_orgin.html

 

No chyba że koniecznie chcecie z obudową kupić ale poco?

Ja miałem gorzej bo do M44 nie da się kupić bez obudowy a z obudową 100zł zapłaciłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli zdjęcia na tych aukcjach są REAL to ten typ termostatu nie pasuje do m43.

 

M43 ma termostat wraz z obudową i nie jest możliwa wymiana samego wkładu. < przynajmniej tak jest u mojej siostry w e36 m43 318i

 

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=511966000

 

Taki jak w tej aukcji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.