Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ponieważ planuję zamienić moją wysłużoną e39 525 tds na e60, a jakoś nie usmiecha mi się płacic złodziejskiej 18,6% akcyzy- zaczynam coraz powazniej rozważać zakup 520d- pytanie do posiadaczy czy ten motor (163KM)daje radę w tej piątce ??

 

A w Polsce nie możesz kupić juz zarejestrowanego problem z akcyzą cię minie

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Spokojnie, da silnik radę. Miałem taki silnik w E91 320d (jest co prawda lżejsza od piątki kombi o 90kg lżejsza) 163KM. I naprawdę jest ok. Ale po jakimś czasie lekko go wzmocniłem na 185KM. Teraz jest zdecydowanie lepiej.

Moim zdaniem lepsze to rozwiązanie (t.j. silnik 520d) w piatce niż silnik 525d o mocy 177KM. Który poza zdecydowanie większym spalanie i lepszą kulturą pracy nie oferuje zbyt dobrych osiągów

 

Co prawda sam latam 3.0d+wirus,ale miałem okazję jakiś czas

polatac 525d 177ps i powiem szczerze,że smiało daje rade...

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może sie potem jak bedziesz chciał z nią rozstać gorzej czyli dłużej sprzedawać z takim motorem.

hej

 

To najwiekszy minus 520d.

Na naszym rynku ciezko te modele sprzedac. Nie tylko motor, ale i slabe wyposazenie ten model po prostu dyskwalifikuja i powoduja, ze ceny leca ostro w dol

 

Czy daje rade? Nie jeździlem, ale w 320d ten motor w zupelnosci daje rade. Z tym ze to oczywiscie lzejsze auto. Do 5er wydaje mi sie 'ciut' za malo i az sie prosi o 180KM.

Opublikowano

Dorzucę coś od siebie, niedawno jakieś pół roku temu wyzbyłem się e39 520 ale benzyniak 170km, i powiem że gdyby to było 530i o wiele szybciej bym to sprzedał , w sumie sprzedawałem ponad pól roku a raptem było 2 zainteresowanych :( Auto naprawdę niezłe niby 170 koni ale dla mnie jakoś było ciągle mało :) Nie wiem jak 520d ale podejrzewam że jeżeli bierzesz taki silnik pod uwagę i nie odrzucasz go z założenia to będziesz zadowolony, polecam znaleźć gdzieś taka sztukę w PL do sprzedania blisko ciebie i po prostu się nią przejechać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
może sie potem jak bedziesz chciał z nią rozstać gorzej czyli dłużej sprzedawać z takim motorem.

hej

 

To najwiekszy minus 520d.

Na naszym rynku ciezko te modele sprzedac. Nie tylko motor, ale i slabe wyposazenie ten model po prostu dyskwalifikuja i powoduja, ze ceny leca ostro w dol

 

Czy daje rade? Nie jeździlem, ale w 320d ten motor w zupelnosci daje rade. Z tym ze to oczywiscie lzejsze auto. Do 5er wydaje mi sie 'ciut' za malo i az sie prosi o 180KM.

 

jeżeli wprowadzą roczny podatek od auta uzależniony od pojemności, to karty mogą się odwrócić :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
może sie potem jak bedziesz chciał z nią rozstać gorzej czyli dłużej sprzedawać z takim motorem.

hej

 

To najwiekszy minus 520d.

Na naszym rynku ciezko te modele sprzedac. Nie tylko motor, ale i slabe wyposazenie ten model po prostu dyskwalifikuja i powoduja, ze ceny leca ostro w dol

 

Czy daje rade? Nie jeździlem, ale w 320d ten motor w zupelnosci daje rade. Z tym ze to oczywiscie lzejsze auto. Do 5er wydaje mi sie 'ciut' za malo i az sie prosi o 180KM.

 

jeżeli wprowadzą roczny podatek od auta uzależniony od pojemności, to karty mogą się odwrócić :)

 

 

Ten podatek już dawno płacimy w paliwie więc nie mogą go wprowadzic jeszcze raz

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten podatek już dawno płacimy w paliwie więc nie mogą go wprowadzic jeszcze raz

 

Wszystko mogą.

 

Bardziej wydaje mi sie prawdopodobny podatek od emisji spalin + normy emisji, jak w normalnym swiecie robią.

Opublikowano

witam

 

 

a wracając do tematu,jeśli chodzi o dynamikę to 8.6 sek do setki to dobry wynik,zważywszy że to duże auto i "tylko" dwa litry w dieselu :D

 

 

hej

Opublikowano

Witam,

Nie chce byc zle zrozumiany, ale samo sformulowanie tytulu tematu jest tak zagadkowe, ze nie bardzo wiem o co chodzi...

Tym bardziej, ze w atavar autora pisze wyraznie"525 tds@160PS, 307 Nm - i styka ;-)"

 

Co przez to rozumiec "czy daje rady"?

O bardziej subiektywne podejscie do tematu chyba trudno..

 

Jesli autor chce konkretnej odpowiedzi, musi ja sam znalezc poprzez wlasne doswiadczenia - po prostu sprobowac!

 

Ja jezdze na codzien 525d(177KM) i on "daje rady" - cokolwiek by to nie mialo znaczyc.Jezdzilem tez 520d(163KM), i tez "dawal rady".

Podejrzewam, ze rowniez to samo moglbym powiedziec o 530d.

 

Bez obrazy,ale odnosze wrazenie, ze to jeden z watkow, w ktorym autor chce dac do zrozumienia, ze on tez bedzie moze niedlugo cos takiego mial.

Niedawno goscil tutaj podobny watek, ktorego autor mieszkajacy podobno na stale na wyspach chcial koniecznie wiedziec, jaka jest roznica w spalaniu dwoch roznych modeli diesla(bo chcial kupic) i nie trafialy do niego zadne argumenty, ze to zalezy...

 

pozdrowienia

mj

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie sie marzą dwa auta, bo do codziennej jazdy na krotkie trasy 320d zupelnie by mnie wystarczylo i szkoda odpalac zimnego benzyniaka na pre km, a na dluzsze trasy cos wygodnego, duzego i mocnego. (Jeszcze jest miejsce na cos tylko i wylacznie do zabawy, jak M5, zawsze).

 

Kwestia 'daje rady' to kwestia do czego ma dawac rady. Jezdzac po naszych drogach codziennie praktycznie jestem w stanie stwierdzic, ze 118d daje rady. Bo do przemieszenia sie z punktu A do B wystarcza.

 

Natomiast jezdzac autem z mocniejszym silnikiem, mam swiadomosc ze na 80% drog jego potencjal marnuje sie, kiedy jade w kolumnie aut 50-60 na godzine czy stoje w korku. Ale kiedy trzeba, wiem, ze moge go przycisnac i to jest w tym aucie najfajniejsze.

 

Dlatego jeśli będziesz jeździl zawsze spokojnie, nie w glowie Ci 'delikatne' szalenstwo, nie chcesz nigdy mocniej cisnac gazu i do setki 9 sekund Ci wystarcza, to nie warto myslec o niczym innym niz 520d. Przynajmniej ja tak to widze.

Opublikowano
Witam,

Nie chce byc zle zrozumiany, ale samo sformulowanie tytulu tematu jest tak zagadkowe, ze nie bardzo wiem o co chodzi...

Tym bardziej, ze w atavar autora pisze wyraznie"525 tds@160PS, 307 Nm - i styka ;-)"

 

Co przez to rozumiec "czy daje rady"?

O bardziej subiektywne podejscie do tematu chyba trudno..

 

Jesli autor chce konkretnej odpowiedzi, musi ja sam znalezc poprzez wlasne doswiadczenia - po prostu sprobowac!

 

Ja jezdze na codzien 525d(177KM) i on "daje rady" - cokolwiek by to nie mialo znaczyc.Jezdzilem tez 520d(163KM), i tez "dawal rady".

Podejrzewam, ze rowniez to samo moglbym powiedziec o 530d.

 

Bez obrazy,ale odnosze wrazenie, ze to jeden z watkow, w ktorym autor chce dac do zrozumienia, ze on tez bedzie moze niedlugo cos takiego mial.

Niedawno goscil tutaj podobny watek, ktorego autor mieszkajacy podobno na stale na wyspach chcial koniecznie wiedziec, jaka jest roznica w spalaniu dwoch roznych modeli diesla(bo chcial kupic) i nie trafialy do niego zadne argumenty, ze to zalezy...

 

pozdrowienia

mj

 

skoro są problemy z czytaniem ze zrozuminiem to podpowiadam, że jest rozwinięcie wątku w pierwszym poście tematu..

poza tym apetyt rośnie w miarę jedzenia jak wiesz.

 

 

 

co do innych badziej pomocnych odpowiedzi, za które dziękuję-

wiem już, że przed jazdą do niemiec po auto podjadę gdzies w okolice do samochodów w PL i zobacze jak jeżdża 520d a jak 530d

Opublikowano
Porównanie jazdy 530d z 520d nie ma sensu. Jeżeli myślisz o 520d, to pojedź gdzieś odbyć jazdę próbną takim autem. Nie wierz w cuda - nie znajdziesz dobrej 530d w cenie dobrej 520d. To nie ma sensu.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej podjedź do jakiegos ASO na jazde probna. Wiekszosc ma 520d jako testowe auta i mozna sie przejechac i sprawdzic na wlasnej skorze, jak jeździ zdrowa jednostka.

 

Komisowe uzywki moga jeździc roznie.

Opublikowano
ponieważ planuję zamienić moją wysłużoną e39 525 tds na e60, a jakoś nie usmiecha mi się płacic złodziejskiej 18,6% akcyzy- zaczynam coraz powazniej rozważać zakup 520d- pytanie do posiadaczy czy ten motor (163KM)daje radę w tej piątce ??

 

Ps.

i proszę nie pisać że 530 d jest lepsze- bo wiem że jest -;-)

 

Acha...

Teraz juz wszystko przeczytalem ze zrozumieniem.

Poniewaz nie chcesz placic zlodziejskiej akcyzy, chcesz wiedziec czy dasz rade w 520d.

Czy jakos tak.

 

A teraz serio:

Obydwa silniki sa wystarczajaco silne, aby rozpedzic samochod.

Pytanie jest dlatego niezrozumiale, bo nie wiadomo co w Twoim mniemaniu znaczy "dac rade".Czy to, ze bedziesz wszystkich "zostawial" na swiatlach, czy co innego.Osiagi techniczne wszystkich silnikow mozesz bezproblemowo znalezc w sieci.Stad moja uwaga odnosnie braku sensu Twojego pytania.

Ale jesli w Twoim mniemaniu jest ono takie oczywiste, to rezygnuje z dalszych wypowiedzi w tym watku.

mj

Opublikowano

Do autora tego wątku

Tak jak bardzo mądrze napisał Zodiac "piątka" z silnikiem 2 litrowym jest trudnym tematem do sprzedaży. I nie dlatego że jest to niby słaby motor (moim skromnym zdaniem jednostka bardzo udana). Taka to właśnie mentalność naszych rodaków -uwazają że jest to po prostu za mała pojemność (czy słuszna - nie sądze)

Sam mam Peugeota 407 1.6 hdi 110 koni , przebieg 145 tysięcy km (serwisowany w aso). Kupiłem go dokładnie rok temu w styczniu za 47 tysi. Teraz chce go sprzedać za 35 000zł (auto naprawde jest ok)...........i co? I nic Stary. Praktycznie zerowy odzew. Przyczyną tego jest przede wszystkim motor. Gdyby było 2.0 hdi to dziś już bym o tym wozie nie pamietał (sprzedaje od pazdziernika)...

Uważam że najpoważniejszym minusem 520-ki jest jej dalsza odsprzedaż.

Bo 5-teczka nawet z tym motorem prowadzi sie super, jest cicha , fajnie wygląda ....a co do osiągów to wszystko zależy jakim jesteś "drajwerem" :8) :twisted:

Opublikowano
ponieważ planuję zamienić moją wysłużoną e39 525 tds na e60, a jakoś nie usmiecha mi się płacic złodziejskiej 18,6% akcyzy- zaczynam coraz powazniej rozważać zakup 520d- pytanie do posiadaczy czy ten motor (163KM)daje radę w tej piątce ??

 

Ps.

i proszę nie pisać że 530 d jest lepsze- bo wiem że jest -;-)

 

Acha...

Teraz juz wszystko przeczytalem ze zrozumieniem.

Poniewaz nie chcesz placic zlodziejskiej akcyzy, chcesz wiedziec czy dasz rade w 520d.

Czy jakos tak.

 

A teraz serio:

Obydwa silniki sa wystarczajaco silne, aby rozpedzic samochod.

Pytanie jest dlatego niezrozumiale, bo nie wiadomo co w Twoim mniemaniu znaczy "dac rade".Czy to, ze bedziesz wszystkich "zostawial" na swiatlach, czy co innego.Osiagi techniczne wszystkich silnikow mozesz bezproblemowo znalezc w sieci.Stad moja uwaga odnosnie braku sensu Twojego pytania.

Ale jesli w Twoim mniemaniu jest ono takie oczywiste, to rezygnuje z dalszych wypowiedzi w tym watku.

mj

 

kolego, kolejny raz spieszę z podpowiedzią:

 

Otóż w moim mniemaniu, niezrozumiały być może dla Ciebie zwrot "dać radę" oznacza mniej więcej : „czy w subiektywnych odczuciach użytkowników/posiadaczy samochodu osobowego marki BMW, model E60 z silnikiem 2.0d, pojazd ten charakteryzuje się akceptowalnymi osiągami (nie chodzi tu bynajmniej o zostawianie kogokolwiek na światłach). Ośmielam się ponadto zauważyć, że pytanie to skierowane było głównie do osób, które ów pojazd użytkują.

 

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia w sposób kompleksowy i ostateczny rozwiały Twoje wątpliwości.

Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego weekendu

Opublikowano

Hehe. Wciąż nie zmienia faktu, że subiektywne odczucia zależą od preferencji użytkownika. Dla jednego akceptowalne osiagi są takie, a dla drugiego inne. Sam musisz się określić.

 

Chcesz poglądowo sprwadzić, zobacz może na filmik z akceleracji:

http://pl.youtube.com/watch?v=JKtEAIlb8Jo

 

Jak dla mnie troszkę słabo. Ale dla Ciebie może bedzie ok :lol:

Opublikowano
Hehe. Wciąż nie zmienia faktu, że subiektywne odczucia zależą od preferencji użytkownika. Dla jednego akceptowalne osiagi są takie, a dla drugiego inne. Sam musisz się określić.

 

Chcesz poglądowo sprwadzić, zobacz może na filmik z akceleracji:

http://pl.youtube.com/watch?v=JKtEAIlb8Jo

 

Jak dla mnie troszkę słabo. Ale dla Ciebie może bedzie ok :lol:

 

wiesz, ja w tej chwili jeżdże zawirusowanym tds'em i jest nie najgorzej w sumie, więc myślę, że w takim 2.0d jakby mu moda zapodać na 185/190 koni i moment podniesc do jakichś 400 Nm, to gnałby praktycznie jak Twoja e39 530d -:)

Opublikowano

No ja tez myślę że to auto będzie jechać i pytanie mało precyzyjne, a już na pewno nie kupiłbym auta na podstawie tego co o jego "dawaniu rady" myśli Janek czy Franek. Moja żona ma focusa 116 czy jakoś tak koni mech. i jeździ całkiem żwawo. W ogóle pytanie trochę dziwne, czasy mercedesów W124 200d się już dawno temu skończyły.

pozdrawiam

Opublikowano

Chociaż z A6 2.0TDi "dało radę" :norty:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=J2QVRxRO984

 

 

Ogólnie skrzynie do silników są tak projektowane, że do tych 100kph jakoś idzie, a później jest decydująco.

Takie 530d ubolewa brakiem 6-go biegu i długie biegi dają się odczuć. No ale to auto stworzyli na autostrady...

 

Zalezy gdzie chcesz jezdzić. Jak przeważnie trasy, szukaj 3.0d, jak głównie lokalnie, to bym wziął 520d. Ot moje zdanie.

 

 

PS.

Moja aż tak nie "gna", bo jej troche brakuje do serii :roll2: Ale wszystko w swoim czasie...

Opublikowano (edytowane)
Ja wypowiem się jako posiadacz 4 cylindrowego diesla, chodź to tylko e39. Jeździ mi się dobrze ale za każdym razem muszę "przechytrzyć" turbo i zredukować aby nie zapadał w letarg (turbodziura). Auto na biegu jałowym lekko wibruje a lewarek się trzęsie co w żadnym moim poprzednim 6 cylindrowcu nie było. Teraz jestem pewny że następnym autem będzie e60 ale już na pewno "Sechs Zylinder" Edytowane przez skidmarks
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Witam.

Jestem w posiadaniu BMW 520d 163KM limuzyna. Spalanie na trasie 6.3L. Auto z 2006r bez żadnych problemów.

Też miałem dylemat 520d czy 530d? Wybrałem 520d ze względu na akcyzę, mniejsze spalanie i okazję z niemiec.

Poza tym pomyślałem sobie, że i tak w Polsce można jeździć na maxa około 100km/h. Narobiło się tyle fotoradarów i kamer, że strach pomykać. W jeden dzień właśnie BMW dostałem 6 sztuk.

Także 520d i 6 biegów w zupełności wystarczy, a komfort we wszystkich chyba taki sam i wyposażenie podobne.

Pozdrawiam!

Opublikowano
Witam.

Jestem w posiadaniu BMW 520d 163KM limuzyna. Spalanie na trasie 6.3L. Auto z 2006r bez żadnych problemów.

Też miałem dylemat 520d czy 530d? Wybrałem 520d ze względu na akcyzę, mniejsze spalanie i okazję z niemiec.

Poza tym pomyślałem sobie, że i tak w Polsce można jeździć na maxa około 100km/h. Narobiło się tyle fotoradarów i kamer, że strach pomykać. W jeden dzień właśnie BMW dostałem 6 sztuk.

Także 520d i 6 biegów w zupełności wystarczy, a komfort we wszystkich chyba taki sam i wyposażenie podobne.

Pozdrawiam!

 

ja wybralem e61 530dA 2005 + CB RADIO - zero mandatow i komfort na pewno duzo wiekszy niz 520d manual.

 

Komfort to nie tylko halas we wnetrzu....

Opublikowano
Może i daje radę ale moim skromnym zdaniem poczuć magię BMW E60 można tylko z silnikiem >=3l :)

 

... i do w benzynie (272 HP) bez turbodziury :)

laaata

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.