Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ponieważ planuję zamienić moją wysłużoną e39 525 tds na e60, a jakoś nie usmiecha mi się płacic złodziejskiej 18,6% akcyzy- zaczynam coraz powazniej rozważać zakup 520d- pytanie do posiadaczy czy ten motor (163KM)daje radę w tej piątce ??

 

Ps.

i proszę nie pisać że 530 d jest lepsze- bo wiem że jest -;-)

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Spokojnie, da silnik radę. Miałem taki silnik w E91 320d (jest co prawda lżejsza od piątki kombi o 90kg lżejsza) 163KM. I naprawdę jest ok. Ale po jakimś czasie lekko go wzmocniłem na 185KM. Teraz jest zdecydowanie lepiej.

Moim zdaniem lepsze to rozwiązanie (t.j. silnik 520d) w piatce niż silnik 525d o mocy 177KM. Który poza zdecydowanie większym spalanie i lepszą kulturą pracy nie oferuje zbyt dobrych osiągów

Opublikowano
Tak jak Rufio napisał - przyzwoity silnik i dobrze sobie daje radę z autem. Jeżeli będzie za mało to jakiś program lekki zrobi się i wystarczy ;)
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
szkoda tylko, że zazwyczaj 520d są znacznie ubożej wyposażone niż 530d, która to niezmiernie mnie kusi....
Opublikowano

daje radę !

oczywiście posiadacz 525 czy 530 powie, że mogłoby być lepiej

a ja nie jecham nigdy mocniejszymi BMW, a 520d sprawia mi taką radość , że i tak zwykle na światłach zostawiam wszystkich w tyle.

Szybko i jednocześnie ekonomicznie.

Opublikowano
Może i daje radę ale moim skromnym zdaniem poczuć magię BMW E60 można tylko z silnikiem >=3l :)

 

 

witam

 

a właściciel benzyny np.545 powie ze to tylko diesel i radosc z jazdy BMW to benzyna :D i tylko benzyna i tak można w nieskończonośc

 

hej :D

Opublikowano

Witam

przejechałem 320dA 163ps parę km , jak na serie 3 może być aczkolwiek na kolana nie powala , w stosunku do 3.0 M57d2 nie ma absolutnie żadnych plusów , na trasie przy bardzo dynamicznej jeździe spalanie w kręgu 9L to samo bez wysiłku kreci M57 , osiągi hmmm na polskich drogach bardzo szybko się meczy kierowca 2.0d , bezpieczeństwo szybkich manewrów na Polskich drogach jest na granicy ryzyka , w porównaniu do M57d2 to 3.0 wypada bardziej dynamiczniej w przedziale 80-140 i nie tylko , 2.0d w stosunku do tempa podróżowania 3.0d to 2.0 dość często widzi dźwignie gazu przy ograniczniku co nakłada się na większe spalanie, dodamy kulturę pracy obu jednostek to powoli robi się obraz przeznaczenia jednostki 2.0d , aczkolwiek jadąc takim samym tempem podróżowania różnica w spalaniu jest nie znaczna na korzyść 2.0.

 

innymi słowy jednostka 2.0d zdecydowanie na uliczki miejskie jest ok , ale jeżeli silnik jest w e60 to już nie będzie miał lekko, modele 2008 maja chyba już ponad 180 koni i sa na pewno bardziej elastyczniejsze.

 

tak skromnym słowem podciągnąć NM na okolice 430-460 NM i będzie to śmigać jak 3.0 i można wtedy robić porównania.

Opublikowano
daje radę !

oczywiście posiadacz 525 czy 530 powie, że mogłoby być lepiej

a ja nie jecham nigdy mocniejszymi BMW, a 520d sprawia mi taką radość , że i tak zwykle na światłach zostawiam wszystkich w tyle.

Szybko i jednocześnie ekonomicznie.

 

ile ci srednio pali?, bo dane producenta są bardzo optymistyczne

Opublikowano
daje radę !

oczywiście posiadacz 525 czy 530 powie, że mogłoby być lepiej

a ja nie jecham nigdy mocniejszymi BMW, a 520d sprawia mi taką radość , że i tak zwykle na światłach zostawiam wszystkich w tyle.

Szybko i jednocześnie ekonomicznie.

 

ile ci srednio pali?, bo dane producenta są bardzo optymistyczne

 

troche danych

Technische Daten

Motor R4-Turbo

Hubraum 1995 cm³

Leistung 120 kW (163 PS) bei 4000/min

Drehmoment 340 Nm bei 2000/min

Getriebe 6-Gang manuell

Antrieb Hinterradantrieb

Bremsen Scheiben/Scheiben, ESP

Reifen 225/55 R 16 W

Kofferraum 520 l

Tankinhalt 70 l

Länge/Breite/Höhe 4841/1846/1468 mm

Leergewicht/Zuladung 1640/410 kg

Anhängelast(gebremst/ungebr.) 1800/750 kg

Meßwerte

0-100 km/h 9,3 s

80-120 km/h im 6. Gang 11,7 s

Höchstgeschwindigkeit 223 km/h

Bremsweg aus 100 km/h (kalt/warm) 38,8/37,6 m

Testverbrauch (l/100 km) 8,3 l Diesel

Ausstattung

Leichtmetallräder 17 Zoll 700 Euro

Automatikgetriebe 2100 Euro

Navigationssystem ab 1800 Euro

Bi-Xenon-Licht 1010 Euro

Kosten/Garantie

Steuer prAo Jahr 309 €

Typklassen HPF/VK/TK 18/24/26

Gewährleistung/km-Begrenzung 2 Jahre/ohne

Antirostgewährleistung 12 Jahre

Mobilitätsgarantie unbegrenzt

Preis 35.900 Euro

Plus Minus

leiser und kräftiger Motor, gute Elastizität, geringe Fahrgeräusche, hoher Federungs-komfort, akzeptabler Verbrauch, Rußfilter serienmäßig, sehr gute Bremsen leichte Anfahrschwäche, unnötig komplizierte Startprozedur per Knopf, mittlerer Platz hinten nur als Notsitz brauchbar, mäßige Ausstattung

Note: 2-

Opublikowano
szkoda tylko, że zazwyczaj 520d są znacznie ubożej wyposażone niż 530d, która to niezmiernie mnie kusi....

 

Lepiej kup młodszą 520d niż starszą 530d. Bo chyba radość z problemów z dieslem żadna, a im starsze auto tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia problemów, przynajmniej teoretycznie.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Ja mam aktualnie na swoim komputerze spalanie na poziomie 7.5l. Jeżeli ktoś nie wierzy mogę zrobić zdjęcie z board computera :)

Spalanie jest z trasy Warszawa->Val Thorens->Warszawa (3,5 tys km) z boxem na dachu i 4 pasażerami. Średnia prędkość trochę ponad 100 km/h. Całkiem przyzwoity wynik chociaż kumpel w Skodzie Superb 1.9 TDI 130@160km miał 5,5l. Ciekawe ile miałoby e60 z silnikiem 2.0d.

 

Co do porównania z właścicielem 545 to całkowicie się zgodzę. Magię BMW poznaje się od pojemności 3l. Im większa pojemność tym więcej magii :D

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano
Ja mam aktualnie na swoim komputerze spalanie na poziomie 7.5l. Jeżeli ktoś nie wierzy mogę zrobić zdjęcie z board computera :)

Spalanie jest z trasy Warszawa->Val Thorens->Warszawa (3,5 tys km) z boxem na dachu i 4 pasażerami. Średnia prędkość trochę ponad 100 km/h. Całkiem przyzwoity wynik chociaż kumpel w Skodzie Superb 1.9 TDI 130@160km miał 5,5l. Ciekawe ile miałoby e60 z silnikiem 2.0d.

 

Co do porównania z właścicielem 545 to całkowicie się zgodzę. Magię BMW poznaje się od pojemności 3l. Im większa pojemność tym więcej magii :D

 

czy Skoda miała tez Box na dachu i 4 pasażerów ? , myślę ze jak by 2.0d była podobnie zapakowana to wynik by był chyba deko gorszy gdyż jak by nie było w 2.0 brak NM

Opublikowano
Spalanie - po pierwszych 10 000 km (nowe auto) ma srednie spalanie (wg komp) 6,8. 50/50 trasa i miasto (bez szalonej jazdy spod świateł). Na mnie wrażenie robi jazda po autostradzie 160-170 i spalanie 6-7l. Dynamika - wszystko zależy od tego do czego porównujemy. Ja wczesniej jezdzilem benzynowym accordem, 155 km i 520d jest bardziej dynamiczne i elastycznie (nie trzeba tak wkręcać na obroty). Gdybym przesiadał się z 535d to pewnie 520d byłoby niczym wół. A tak wszystko przede mna :)
Opublikowano
Ja mam aktualnie na swoim komputerze spalanie na poziomie 7.5l. Jeżeli ktoś nie wierzy mogę zrobić zdjęcie z board computera :)

Spalanie jest z trasy Warszawa->Val Thorens->Warszawa (3,5 tys km) z boxem na dachu i 4 pasażerami.

 

Chetnie zobacze to spalanie.

 

Ja na trasie Warszawa-Monachium-Tonale-Davos-Zurich-Tonale-Wieden-Szczyrk-Warszawa w dwie osoby i z nartami w worku w srodku samochodu spalilem 8.7l co i tak uwazam za dobry wynik przy tej pogodzie jaka mielismy ostatnio.

Opublikowano

1. Mysle, ze po zawirusowaniu oba silniki 163 i 177 KM uzyskaja podobno moc, bo standardowo mocniejszy ma juz mniejsze rezerwy

2. Co do porownania 2.0 w 320d (177KM) i 3.0 w 325d (197KM) to jezdza niemal identycznie. Przy kilkunastu probach 0-150km/h albo bylo rowno, albo wygrywal ( o dziwo!!!) czterocylidrowiec. Zeby nie bylo...zamienialismy sie samochodami.

Oczywiscie start od zera to nie wszystko. Ale niestety 325d ma mega dlugie przelozenia i typowe pomiary elastycznosci (60-100 i 80-120) nie daja przewagi. Na pewno 325d jest cichszy, szczegolnie w trasie, wlasnie dzieki tym dlugim przelozeniom. Dodatkowo dzwiga sie juz od 1300rpm (na 6tce mozna jechac 50km/h), podczas gdy 320d przy prawie 2000rpm >>> dlatego jezeli 320d/520d to automat, zeby nie walczyc z biegami

3. 320d pali, nawet w automacie, zdecydowanie mniej niz 325d manual. W miescie to minimum 1-1.5 litra roznicy

Moim zdaniem jezeli oszczedzac to brac 2.0d, a jezeli sie scigac to 3.0d ale juz wiekszym wydaniu czyli 330d/530d. 3(5)25d to bezsensowny polsrodek, szczegolnie w Polsce, gdzie trzeba bulic wyzsza akcyze.

 

 

Zetti

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
ponieważ planuję zamienić moją wysłużoną e39 525 tds na e60, a jakoś nie usmiecha mi się płacic złodziejskiej 18,6% akcyzy- zaczynam coraz powazniej rozważać zakup 520d- pytanie do posiadaczy czy ten motor (163KM)daje radę w tej piątce ??

 

Ps.

i proszę nie pisać że 530 d jest lepsze- bo wiem że jest -;-)

 

Kolego 520d - autko wokół komina ,na pewno tego silnika do tego modelu nie polecam,lepiej zapłacic wiekszą AKCYZE a jeżdzić porządnie, spalanie porównywalne do 530d , jeżeli wybierzesz trase i pojedziesz jak panienka 100km/h spalanie około 7L ( 530d) , nie wiem jak pali 520d na trasie bo nie jechałem, :D

Opublikowano

tak narzekacie na to 525d, więc rzuce swoje dane.

warszawa-(160km/h) druskienniki-wilno(90km/h)-suwałki-suwałki-suwałki(kręcenie się tam i siam przez 3 dni)-warszawa(110-160km/h) z 4 osobami na pokładzie i megaciężkimi walizkami >> 8,3 litra (dystans około 1500 km).

 

Przy 160 km/h spalanie na poziomie 8,5 litra. przy 180 8,9.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Moderatorzy
Opublikowano

Podoba mi się stwierdzenie porówanywalne spalanie. Jeżdże 320d jak i 530dA. Jazda na krótkich dystansach to 530d jest wir w baku.

Co za stwierdzienie przy 160km/h?. 160 to ja rozumiem średnia prędk na komputerze. Zrób średnia na dystansie np 300km w Polsce 100km/h to zobaczysz spalanie

 

Przykład oszczednej jazdy 530d po polsce - bez autostrad, wyprzedzanie, miasta wioski:

http://images29.fotosik.pl/311/8d02a6a724799a7fm.jpg

To była oszczędna jazda. Może gdyby był mniej wyprzedzania to może wyszłoby z 0,1 lub 0,2l mniej. Przy podobnym stylu jazdy 320d pali 5,3 -5,5.

Natomiast spalanie rzędu 6,5 czy 6,8 to jest standardowe spalanie w 320d bez specjalnego wysiłku.

Rzeczywiście na autostradach 530d nie będzie dużo więcej palić, ale w mieście 530d a 520d to dwa inne światy.

Opublikowano

czy Skoda miała tez Box na dachu i 4 pasażerów ? , myślę ze jak by 2.0d była podobnie zapakowana to wynik by był chyba deko gorszy gdyż jak by nie było w 2.0 brak NM

 

Tak, Skoda miała 4 pasażerów i box. 1.9 TDI na pompowtryskiwaczach generalnie słynie ze swojej ekonomiczności (i braku kultury pracy).

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano
Ogólnie to kolega pytal sie nie tylko o spalanie a wiec ja mam 530dA a wiec ciezko mi powiedziec cos o 520d ale jak jest problem z kasa na akcyze na 3.0l to uwazam ze lepiej wziasc 520d niz jakiegos passata. Ja przesiadlem sie z 2.0l mazdy do 3.0l d to dla mnie jest to rakieta a wiec polecam ten silnik i narazie odpukac zero problemów a kupilem z przebiegiem 110tys. od niemca nie od turka czy jugola a spalanie na trasie przy ostrej jezdzie komp pokazuje z 8.5 co jak sam licze daje z 7.8 ale w miescie to niestety przy oszczednej jezdzie w wawie w zime daje minimum 13 a przy ostrej 15 a wiec trasa a miasto to 2 światy pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.