Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Słabsze powiadasz. A jest możliwość, żeby było za duże, chociaż pokazuje, że słabe? Bo odnoszę wrażenie, że lekko się przegrzewa.
Opublikowano
moze byc za duze jak termostat sie przycina, ale jak Ci sie grzeje to raczej wina visco (wiatraka), albo szeregu innych rzeczy, temat rzeka, szukaj :search:
Opublikowano
Dołączę się do tematu... Co jeśli u mnie wskazówka rzadko kiedy dochodzi do pionu? Hmm, w sumie nawet nie pamiętam czy tam kiedyś była. Najczęściej jedną kreskę przed pionem. Mam się martwić?

I drugie pytanie - jakieś 2tyg. temu dolewałem mniej więcej 10cm płynu do chłodnicy, dzisiaj znów był podobny brak i musiałem uzupełnić. Wycieku nigdzie nie widzę. Coś jest nie tak, czy po prostu tak ma być?

 

nie jest to bardzo, nie pokojace, ale masz termostat do wymiany, koszt smieszny jak na BMW :)

 

masz gdzies wyciek napewno delikatny, tylko nie mozesz zlokalizowac, to podobnie jak termostat, sprawa malo istotna acz wkurzajaca, wazne zeby w pore dolewac

 

pozdro!

To nieprawda, też wychodziłem z tego założenia aż auto się zaczęło zapowietrzać i musiałem dojechać do domu odcinakmi nie dłuższymi niż 1 km bo się przegrzewała. Dobrze ze byłem na miejscu.

Opublikowano
Jak się termostat nie domyka to silnik się długo nagrzewa, widać to po wskaźniku - nie dochodzi lub dochodzi po kilkudziesieciu kilomatrach do pionu ( oczywiście bez przesady - jeśli komuś po 5 - 10 km ( zależy od temperatury zewnętrznej ) pokazuje ok mm w te lub wewte to jest to w granicy błędu pomiaru. Objawy niedomykającego się termostatu to niedogrzanie wnętrza samochodu i zwiększenie spalania - dlatego przy koszcie ok 40 zł należy to zrobić jak najszybciej - wzrost to ok 1 l/100 km, więc inwestycja zwróci się natychmiast.
Opublikowano

Witam

Dołączę się do tematu

Silnik miałem niedogrzany od jakiegoś czasu (termostat), ale nie mialem czasu tego zrobić. Po jeżdżeniu ok. miesiąca z zepsutym termostatem doznałem szoku bo silnik się przegrzał.... ;-( Temperatura doszła na czerwone pole i dopiero zauważyłem. :( :cry:

Pierwsze co zrobiłem, to wizyta u mechanika i hurtowo do wymiany termostat, visco i pompa wody + płyn chłodniczy. Teraz temperatura jest idealna, ale zauważyłem dziwny objaw. Na wolnych obrotach wyczuwam minimalne drgania nadwozia (zaznaczam, że tylko ja to czuję, jak pytam o zdanie innych to mówią, że wymyślam). Obroty nie falują ale czuć minimalne drgania na fotelu. Nie wiem czy było to wcześniej, ale po sytuacji z temperaturą stałem się bardzo wrażliwy. Macie jakieś pomysły...... może jestem przewrażliwiony i rzeczywiście nic się nie dzieje.... co o tym sądzicie??

 

Dodam, że silnik to m52b20 z przebiegiem 193kkm oryginalnym na 99%. Świeci się ostatnia zielona dioda i przez ten czas dolałem ok 600-700ml oleju.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Dołączę się do tematu

Silnik miałem niedogrzany od jakiegoś czasu (termostat), ale nie mialem czasu tego zrobić. Po jeżdżeniu ok. miesiąca z zepsutym termostatem doznałem szoku bo silnik się przegrzał.... ;-( Temperatura doszła na czerwone pole i dopiero zauważyłem. :( :cry:

Pierwsze co zrobiłem, to wizyta u mechanika i hurtowo do wymiany termostat, visco i pompa wody + płyn chłodniczy. Teraz temperatura jest idealna, ale zauważyłem dziwny objaw. Na wolnych obrotach wyczuwam minimalne drgania nadwozia (zaznaczam, że tylko ja to czuję, jak pytam o zdanie innych to mówią, że wymyślam). Obroty nie falują ale czuć minimalne drgania na fotelu. Nie wiem czy było to wcześniej, ale po sytuacji z temperaturą stałem się bardzo wrażliwy. Macie jakieś pomysły...... może jestem przewrażliwiony i rzeczywiście nic się nie dzieje.... co o tym sądzicie??

 

Dodam, że silnik to m52b20 z przebiegiem 193kkm oryginalnym na 99%. Świeci się ostatnia zielona dioda i przez ten czas dolałem ok 600-700ml oleju.

Pozdrawiam

kolego ja ci wieze mam ten sam obiaw minimalne brgania . po przegrzanym silniku

Opublikowano
Nie chcę straszyć ale w moim przypadku dawniej krótka chwila jazdy (kilkanaście sekund) ze wskazówką na czerwonym polu doprowadziła do mikro pęknięcia głowicy!Tak mnie załatwił mechanik z serwisu Skody :shock: - Dlatego nie bardzo wierzę ,że takie dogrzanie silnika "rozejdzie się po kościach". Objawem było obniżone ciśnienie na jednym z cylindrów (ok 10).
Opublikowano
Nie chcę straszyć ale w moim przypadku dawniej krótka chwila jazdy (kilkanaście sekund) ze wskazówką na czerwonym polu doprowadziła do mikro pęknięcia głowicy!Tak mnie załatwił mechanik z serwisu Skody :shock: - Dlatego nie bardzo wierzę ,że takie dogrzanie silnika "rozejdzie się po kościach". Objawem było obniżone ciśnienie na jednym z cylindrów (ok 10).

a ja mam nadzieje ze umnie rozejdzie sie po kosciach a jak nie to zmienie silnik na 2.5td . a narazie zmieniam termostat

Opublikowano
wymienilem termostat i teraz mam problem z odpowietszeniem (odpowietsznik w kopulce termostatu? klucz 8 sie slizga )czy jest jakis inny sposub na odpowietszenie?
Opublikowano

jest,

po pierwsze naucz sie edytowac posty, a po drugie szukac :search:, wszystko to bylo na forum, nie badz taki wygodny, wszystko chcialbys miec na tacy podane, troche wysilku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.