Skocz do zawartości

przegrzany silnik


leszek 030584

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam maly problem dzisiaj rano pierwszy raz od tygodnia odpalilem auto temperatura silnika po przejechaniu 10 km. wzrosla do 130 co mnie bardzo zdziwilo bo mam do wymiany termostat.(wczesniej silnik sie nie grzal). zajrzalem do chlodnicy i okazalo sie ze brakuje 5 l. plynu chlodniczego.jak dolalem plunu temperatura spadla do 90 c . po pracy wsiadlem w auto zrobile nie cale 10 km. i silnik sie zagrzal do 90 czy to normalne.???????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130st - to czerwone pole przeciez... chyba go az tak nie przegrzales?

5l braku plynu to dosc duuzy brak, wyglada na to ze przepala plyn, a wtedy to uszczelka...

Czy teraz wskazowka jest w pionie i plyn nie znika i nie grzeje sie silnik?

Poobserwuj i daj znac.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130st - to czerwone pole przeciez... chyba go az tak nie przegrzales?

5l braku plynu to dosc duuzy brak, wyglada na to ze przepala plyn, a wtedy to uszczelka...

Czy teraz wskazowka jest w pionie i plyn nie znika i nie grzeje sie silnik?

Poobserwuj i daj znac.

tak dodszlo do polowy czerwonego pola. teraz po 10 ,15 min.silnik ladnie sie nadrzewa (czy to nie za szybko)? . wskazowka jest prawie w pionie plynu nie ubywa ogrzewanie dziala jak nigdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cokolwiek się do tej pory stało nie naprawiło wycieku tych pięciu litrów płynu.

 

Szukaj wycieku.

 

I nie wlewaj zimnego płynu do gorącego silnika < bo chyba właśnie tak zrobiłeś jak się przegrzał ?>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jeździj.Ale chyba nie dolałeś zimnego płyn jak wskazówka była na czerwonym?Kiedyś tak miałem z 528A,też mi doszła do czerwonego i się zapaliła czerwona kontrolka.Jak silnik ostygł dolałem płynu,zmieniłem termostat bo też był nie halo i kolega nią smiga do dzisiaj.A czy silnik nie stracił mocy?

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajrzalem do chlodnicy i okazalo sie ze brakuje 5 l. plynu chlodniczego.

 

cos krecisz kolego, jak mogles zobaczyc ze ubylo 5 litrow plynu? przeciez to polowa calego obiegu, jakby tak bylo to nie mialbys plynu, w calej chlodnicy wezach. Pozatym uklad bylby zapowietrzony, wiec nie wlalbys tak latwo 5 litrow za jednym zamachem, a juz napewno, musialbys odpowietrzyc uklad. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazowka ma byc idealnie w pionie, a nie 90 czy milion stopni. jesli sytuacja sie powtorzy to poszukaj nieszczelnosci, najczesciej przy chlodnicy lub do wymiany uszczelka pod glowica.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazowka ma byc idealnie w pionie, a nie 90 czy milion stopni.

 

a u mnie w E32 jest 1mm za środkiem i tak już jest od trzech lat(odkąd kupiłem auto)czy zima -25C czy lato +35C wskazówka stoi tak samo.Wymieniałem już wszystko i dalej tak jest...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek 030584, sprawdz ten wezyk co idzie od chlodnicy po lewej stronie, taki cienki odplyw. jak jest zatkany tu sie zagrzewa. mozesz termostat sprawdzic czy sie w ogole otwiera. no i uszczelki nie wykluczaj, bo to czesta awaria w m21d24.

 

jak chcesz zapytac o alarm to lepiej poszukaj, bo jest pare tematow o tym, ewentualnie jesli nie znajdziesz to zaloz nowy.

 

Łukasz735, milimetr w ta czy w tamta chyba nie robi roznicy. mozliwe ze masz zalozony zly termostat i za pozno sie otwiera - tak tylko pomyslalem ;p

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek 030584, sprawdz ten wezyk co idzie od chlodnicy po lewej stronie, taki cienki odplyw. jak jest zatkany tu sie zagrzewa. mozesz termostat sprawdzic czy sie w ogole otwiera. no i uszczelki nie wykluczaj, bo to czesta awaria w m21d24.

 

jak chcesz zapytac o alarm to lepiej poszukaj, bo jest pare tematow o tym, ewentualnie jesli nie znajdziesz to zaloz nowy.

 

Łukasz735, milimetr w ta czy w tamta chyba nie robi roznicy. mozliwe ze masz zalozony zly termostat i za pozno sie otwiera - tak tylko pomyslalem ;p

ten cienki werzyk idzie do zbiornika gdzie sie wlewa plyn chlodnicz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek 030584, sprawdz ten wezyk co idzie od chlodnicy po lewej stronie, taki cienki odplyw. jak jest zatkany tu sie zagrzewa. mozesz termostat sprawdzic czy sie w ogole otwiera. no i uszczelki nie wykluczaj, bo to czesta awaria w m21d24.

 

jak chcesz zapytac o alarm to lepiej poszukaj, bo jest pare tematow o tym, ewentualnie jesli nie znajdziesz to zaloz nowy.

 

Łukasz735, milimetr w ta czy w tamta chyba nie robi roznicy. mozliwe ze masz zalozony zly termostat i za pozno sie otwiera - tak tylko pomyslalem ;p

ten cienki werzyk idzie do zbiornika gdzie sie wlewa plyn chlodnicz ?

tak, cienki czarny wezyk od zbiorniczka do chlodnicy.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu... Co jeśli u mnie wskazówka rzadko kiedy dochodzi do pionu? Hmm, w sumie nawet nie pamiętam czy tam kiedyś była. Najczęściej jedną kreskę przed pionem. Mam się martwić?

I drugie pytanie - jakieś 2tyg. temu dolewałem mniej więcej 10cm płynu do chłodnicy, dzisiaj znów był podobny brak i musiałem uzupełnić. Wycieku nigdzie nie widzę. Coś jest nie tak, czy po prostu tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu... Co jeśli u mnie wskazówka rzadko kiedy dochodzi do pionu? Hmm, w sumie nawet nie pamiętam czy tam kiedyś była. Najczęściej jedną kreskę przed pionem. Mam się martwić?

I drugie pytanie - jakieś 2tyg. temu dolewałem mniej więcej 10cm płynu do chłodnicy, dzisiaj znów był podobny brak i musiałem uzupełnić. Wycieku nigdzie nie widzę. Coś jest nie tak, czy po prostu tak ma być?

 

nie jest to bardzo, nie pokojace, ale masz termostat do wymiany, koszt smieszny jak na BMW :)

 

masz gdzies wyciek napewno delikatny, tylko nie mozesz zlokalizowac, to podobnie jak termostat, sprawa malo istotna acz wkurzajaca, wazne zeby w pore dolewac

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.