Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeszukałem forum lecz niestety nie znalazłem wątku o wymianie reversa na buisnesa z midem, choć wydaje mi się że istniał taki temat. Nie wiem czy mam problem z wyszukiwarką, czy temat poleciał w kosmos.

Ale do rzeczy. Obecnie mam kasetowe radio reverse, a ponieważ planuję dołożenie odtwarzacza MP3, to potrzebuję radyjko z wejściem na zmieniarkę. Zakupiłem już radio buisnes z MIDem, lecz nie mam w aucie kostki do podpięcia mida. Czy można dołożyć do instalacji taki kabelek i gdzie go wpiąć jeśli jest to możliwe. Zdaję sobie sprawę, że nie będę miał funkcji board computera (mam mały komputer, ten z samochodzikiem), nie zależy mi na tym, chciałbym tylko aby MID wyświetlał info z radia. Czy ktoś przerabiał ten temat? Proszę o jakieś wskazówki, sugestie.

 

Druga sprawa. Do czego służą te dwa małe, prostokątne, wolne wejścia w radiu reverse?

Opublikowano
Przeszukałem wszystkie strony (81 str.) działu Audio... i udało mi się znaleźć podobne tematy. Aby podłączyć MIDa należy kupić np. w serwisie kabel o nr 65 129 405 409 (koszt około 75zł), który się wpina do magistrali w schowku.
Opublikowano
a czy jak mam kabel do dużej navi to jakbym zmieniał dużą NAVI na MID to też musze zmieniać okablowanie czy też to jest to samo ?
Konrad
  • Moderatorzy
Opublikowano
a czy jak mam kabel do dużej navi to jakbym zmieniał dużą NAVI na MID to też musze zmieniać okablowanie czy też to jest to samo ?

 

To jest całkiem inna wiązka i musisz ją wymienić.

 

ps. wystaw Twoje nawi we właściwej kategorii Allegro to może szybciej zejdzie.

Opublikowano

Zestaw montażowy nr 65 129 405 409 (66zł w serwisie BMW M-Cars) zawiera wszystko co jest potrzebne do zamontowania przewodu. W woreczku znajduje się sam kabel, kilka opasek zaciskowych, dwa bezpieczniki, oraz dwie spinki (potrzebne jeśli brak wolnych miejsc w skrzynce z bezpiecznikami).

Przed przystąpieniem do prac przy samochodzie należy najpierw odpiąć klemę minus akumulatora.

Następnie wyciągamy stare radyjko, odpinamy wtyczkę i antenę.

W kolejnym kroku odkręcamy schowek, oraz skrzynkę z bezpiecznikami, do której wpinamy dwa kable czerwono/niebiesko/żółty (w gniazdo 50, lub sąsiadujące, jeśli 50 jest zajęte), oraz fioletowo/brązowy (w gniazdo 88, lub sąsiadujące). Następnie zakładamy bezpieczniki 7,5A pod czerwono/niebiesko/żółty, a 5A pod fioletowo/brązowy. Jeśli pozycje 50 i 88, oraz sąsiadujące na wspólnej szynie będą zajęte, to musimy użyć spinek, które są w zestawie.

Teraz musimy dostać się do magistrali (znajduje się za schowkiem, idzie do niej 5 milionów kabli), w tym celu należy wypiąć trzy wtyczki od sterownika, oraz wyciągnąć sterownik i samą magistralę. Podłączamy do niej pozostałe trzy przewody biało/szaro/żółty, szaro/czerwony, oraz brązowo czarny, oczywiście do gniazd w których umieszczone są przewody z analogicznymi kolorami. Całość skręcamy, podłączamy nowe radyjko i aku. Jeśli radio jest z IRISem to już wszystko, natomiast jeśli jest z MIDem musimy przeprowadzić jeszcze kodowanie, tak aby radio dopasowało się do wyposażenia samochodu (BC, Tel, DSP), no chyba, że mamy golasa to wtedy można tą czynność pominąć. Wskazane jest podpięcie pod kompa i sprawdzenie ewentualnych błędów.

Czas montażu około 2 godziny.

  • 7 lat później...
Opublikowano

Czesc, odgrzeje ;)

 

Czy taka operacja spowoduje ze na wyswietlaczu mid zacznie mi działać tylko radio czy też po zakodowaniu będą widoczne funkcje BC? Moja e39 ma zwykły BC z samochodem w zegarach, bez dużego wyswietlacza.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.