Skocz do zawartości

[E87] DTC


will

Rekomendowane odpowiedzi

A mianowicie czy da sie to wyłaczyc calkiem? tzn. zupelnie zeby nie dzialalo bo psuje cala zabawe na sniegu :(

Przyciskam tez przycisk zapala sie kontrolka ze niby wyłaczone a i tak sie włacza tylko ze z opoznieniem lekkim..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytrzymmaj przycisk dłużej-aż do wyświetlenia się strzałki skierowanej bodajże odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, w środku której jest trójkąt.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak :dance:

 

BTW: jazda z zimie z DSC po polskich drogach to masakra. System jest dosc czuly i wiekszosc nierownosci rozpoznaje jako poslizg...wrrr... co sprawia,ze czesto jazda staje sie wyzwaniem niz przyjemnoscia

~ The Gator Nation ~
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mianowicie czy da sie to wyłaczyc calkiem? tzn. zupelnie zeby nie dzialalo bo psuje cala zabawe na sniegu :(

Przyciskam tez przycisk zapala sie kontrolka ze niby wyłaczone a i tak sie włacza tylko ze z opoznieniem lekkim..

 

ja jezdze na letnich wlasnie po to zeby miec wiecej zabawy na sniegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze zrozumiałem :shock: jeździsz na letnich oponach w takich warunkach :?:

jeśli tak to gratuluje dobrego samopoczucia :roll:

 

jak do tej pory nie mialem ani jednej stresujacej sytuacji a codziennie robie jakies 60km. po prostu szybciej jak 100km/h nie jezdze :)

 

ale za to przyjemnosc z krecenia bączków bezcenna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak :dance:

 

BTW: jazda z zimie z DSC po polskich drogach to masakra. System jest dosc czuly i wiekszosc nierownosci rozpoznaje jako poslizg...wrrr... co sprawia,ze czesto jazda staje sie wyzwaniem niz przyjemnoscia

 

hmmm, moze mam doswiadczenia z czulszymi autami, ale DTC naprawde pozwala na duzo przy 100% wlaczeniu

nawet bokiem sie poleci chwilke :)

mam jedynie wrazenie, ze reaguje dosc "brutalnie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. ja wole bokiem jednak nie latac :?

inna sprawa ze DSC po prostu trzeba wylaczyc na sniegu (takim jak np. teraz mam za oknem), inaczej auto po prostu zglupieje i system wylaczy silnik (zwlaszcza, gdy instynktownie zaczniemy bawic sie w niepotrzebne kontry).

~ The Gator Nation ~
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o! nie wiedziałem ze trzeba przycisnac na dluzej tez przycisk..sprawdze :) i dzieki na info:) chociaz sniegu juz nie ma tak duzo ale i tak da sie "zaszalec" :)

BTW to ja bączka zrobilem (nieumyslnie)z włączoną DTC bez reczniaka tylko pozniej juz zaczeladawac o sobie znac,a proba jazdy przy wlaczonej kontroli bokiem jest chyba bardziej niebezpieczna niz z wylaczona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
jak do tej pory nie mialem ani jednej stresujacej sytuacji a codziennie robie jakies 60km. po prostu szybciej jak 100km/h nie jezdze :)

 

ale za to przyjemnosc z krecenia bączków bezcenna :)

chyba nie ma co pisać jak bardzo to rozsądne...

ale zdecydowanie fajniej kręciłbyś na śniegu na zimowych :wink:

 

BTW to ja bączka zrobilem (nieumyslnie)z włączoną DTC bez reczniaka

Bo to nie FWD, żeby zimą ręczny był do tego potrzebny :wink:

Nie chce mi się czytać instrukcji serii 1, ale skoro koledzy piszą, że się wyłącza w dwóch poziomach, to może jest tak, jak np. w DSC w E46 - pierwsze wyłączenie pozostawia włączone ADB? Dlatego fajnie Ci się kręciło :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=708977#708977

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

DTC- to system ,,nadrzedny,, nad DSC.

DTC jest nieaktywne dopoki sie go nie zalaczy- sluzy on do jazdy/ruszania w bardzo ektremalnyh warunkach np. pod osniezone gorki, do ruszania w ,,glebokim,, sniegu, do jazdy wraz z lancucham.

 

 

Po nacisnieciu krotkim przycisku, na desce pojawia sie DTC- system aktywny, po dluzszym przytrzymaniu pojawia sie trojkat z wykrzyknikiem w koleczku ze strzalka- system DSC nieaktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacze raz jeszcze bo widze,ze są problemy interpretacyjne.

 

Jesli nic nie włączymy to mamy aktywowany system kontroli trakcji (jest on zamontowany seryjnie w naszych jedynkach),czyli każdy poslizg nawet najmniejszy będzie rozpoznawany i odpowiednio "tłumiony".

 

Jedno włączenie przycisku aktywuje DYNAMICZNĄ kontrole trakcji (czyli odmiane systemu kontroli trakcji)-czyli taka, która pozwala jak sama nazwa wskazuje na pewne dość odważne manewry i zachowania,na DYNAMICZNĄ jazdę.DTC pozwala na uslizgi i dopiero gdy system "wyczuje",że przegielismy i możemy miec problem z wyprowadzeniem auta -reaguje i stabilizuje samochód.

 

Natomiast dłuzsze wduszenie przycisku DEZAKTYWUJE system kontroli trakcji.Oznacza to,ze jeździmy na własne ryzyko i to jak auto będzie się zachowywac na drodze zalezy TYLKO I WYŁĄCZNIE od nas.Nawet jesli starcimy panowanie nad nim NIC nam nie pomoze (ponieważ dezaktualizowaliśmy system kontroli trakcji).Jednym słowem-zostaje modlitwa :-)

 

Dziękuję i pozdrawiam

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie mam powazny problem mianowicie mieszkam na wyspach i jak pewnie wiecie ruch uliczny jest powaznie sparalizowany przez snie(tak jak w PL)

Wczoraj jechalem po zone do pracy oczywiscie na wlaczonym DTC dodam ze mam letnie opony bo w UK nie ma zimowych :? Wroce do wczesniejszego :D Wyjechalem na autostrade jechalem lewym pasem bo byl suchy jakies 30mil/h po kilku minutach patrze wypadek i policja zablokowala lewy pas i wszystkich kieruja na prawy ktory jest pokryty sniegiem, no jak dojechalem do wasa to pokazal zebym zjechal no to zjezdzam i wtedy sie zaczelo [BAD] auta poleciala w prawo a pszod w lewo stanolem bokiem i pierwsze co zobaczylem ze policjant oslupial. Mam pytanie do was jak mam jezdzic juz kilka razy wpadlem w poslizg a o podjechaniu pod gorke to nie ma mowy musze omijac wszystkie :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepiej jest nic nie włączać. DTC chyba wyłącza ASR, pozwala na wprowadzanie w poślizg samochodu (oczywiście taki, który jest możliwy do kontrolowania). szczerze mówiąc ja jeżdżąc na DTC czuje, że samochód jest mniej stabilny, więcej trzeba przy nim "pracować". W instrukcji jest napisane, że pomaga rusza pod górki. Ostatnio wyjeżdżałem pod górę z parkingu. Nie było nic odśnieżone i mając ok 1050 obr/min koła buksowały w miejscu ale samochód powoli się poruszał w przód. Podczas tego manewru załączyłem szybko DTC aby przekonać się jak działa... Nic się nie zmieniło. Następnie podjazd jeszcze bardziej stawał się stromy aż w końcu musiałem pokonać podjazd z rozpędu :P ASR też działa dopiero przy jakimś mocniejszym zabuksowaniu kół. Prawda jest taka, że na lodzie nic nie pomoże. ESP oczywiście działa całkiem fajnie ale też nie koryguje delikatnych uślizgów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zależy Ci aby sie "trochę" poslizgać to nie włączaj DTC , będziesz miał cały czas aktywną kontrolę trakcji na najwyższym poziomie.

Tak jak kolega wyżej napisał , przy załączonym DTC auto jest nieco mniej stabilne na śliskiej nawierzchni , można delikatnie polecieć bokiem ale bez przesady bo wówczas załączy się kontrola trakcji. Natomiast jezeli na drodze jest szklanka to ani kontrola trakcji ani najlepsze zimówki niewiele pomogą trzeba , niestety :) , zdjąć nogę z gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za pomoc, dzisiaj jezdzilem juz bez DTC i bylo o wiele lepiej. Nie jezdzilem przez dwa dni i jak odpalilem to odrazu inf ze na service czas sie wybrac mianowice czekaja mnie badania technicze :? Wiecie moze co to sa za badania i co beda robic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ostatnich 2 dniach przy ekstremalnych warunkach w Krakowie, jeżdżę z wyłączonym DSC :)

http://img98.imageshack.us/img98/6056/dscoff.jpg

Jak miałem włączone wszytskie systemy to na prostej drodze, jadąc na wprost(!) delikatnie operując gazem , zdarzyło się że "sam" skręcał. Oba koła jadąc na wprost po lodzie, raz wpadały w śnieg raz na lód i te systemy reagowały dziwnie. Miałem wrażenie że dohamowuje jedno koło, przy jeździe na wprost i powodowało to niestabilne zachowanie w tych ekstremalnych warunkach na drodze :) Wyłączyłem DSC przytrzymując parę sekund i jakoś dużo lepiej mi się dalej jechało. Tam gdzie chciałem w zakręcie to szedł bokiem, gdzie nie to skręcał, a na prostej jechał na wprost.

Dziś już trochę odśnieżyli główniejsze drogi, więc wróciłem do normalnej jazdy z systemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja sie ciagle bawie na wylaczonym DTC fajna sprawa az do wczoraj bo troche przegiolem i zaliczylem zaspe w ktorej byl kamien i zderzaczek od dolu sie troch "pogioł" :( 2 cm wyzej nad ziemia i by nic nie bylo :( ale z naprawa trzeba poczekac do wiosny.

 

Ale zabawa jazda w poslizgach przednia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) ja tez wylanczam sobie elektronike :) sniegu u mnie co nie miara , droga szeroka i bez dziur :) tylko te glebokie betonowe rowy mnie przerazaja :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbuję na wszystkie sposoby ,by wpaść w jakiś poślizg i po prostu się nie da :shock: Autentycznie dzisiaj miałem z 45 na liczniku kąt 90 stopni ,wchodzę w zakręt na mocno zaśnieżonej nawierzchni ,a on cyyyk i już jest idealnie prosto ,jeżdzę znów bez DTC i nie ma szans póki co by wpaść w jakiś poślizg ,a bez wszystkich kontroli trakcji nie jeździłem ,ciut się obawiam :mrgreen:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomcio, potwierdzam, też próbowałem, ale trzeba się nagimnastykować, aby go wytrącić z toru jazdy.

Jak wyłączysz całkowicie "pomoc komputerową" i na prostej dasz gazu to tył wyprzedzi przód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.