Skocz do zawartości

wywala mi płyn, pomocy... szybka porada potrzebna...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich, mam pytanie odnośnie płynu chłodzącego...

dzisiaj zauważyłem ze przy rozgrzanym silniku zaczyna mi puchnąć wąż który od termostatu wchodzi do chłodnicy w okolicy korka odpowietrzającego, i powoduje to lekki wyciek pomiędzy tym wężem a krućcem przy chłodnicy... jak odkręce korek to płyn w zbiorniczku sie podnosi o kilka centymetrów, i ciśnienie w wężu jednocześnie spada i przez pierwsze minuty jest okej dopóki znowu go nie pogazuję troche... jaka moze byc przyczyna? czy to termostat, czy może visco( bo nie jestem pewien juz teraz nawet czy mi sie załącza ), no i jak mozna ewentualnie wykluczyć lub sprawdzić poszczególne elementy?, bede wdzięczny za szybką pomoc bo bez autka to jak bez ręki :modlitwa:

Opublikowano
Witam. Jak odkręcisz korek to u góry w zbiorniczku jest taki otworek przelewowy i tamtendy ma sie przelewac plyn, na wolnych obrotach powoli a jak przygazujesz to powinien szybciej. Jeśli tak nie jest to możliwe że pompa.
Rysiek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koniecznie sprawdź czy nie jest zapowietrzony.

To jest dość niebezpieczna sprawa.

Może okazać się kosztowna.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze czy działa ogrzewanie?

 

I trzeba na wolnych obrotach odkręcić < poluzować > odpowietrzniki i sprawdzić czy nie wylatuje z nich powietrze?

 

A jak wygląda płyn?

Nie jest przypadkiem zgazowany?

Nie ma w nim oleju?

 

A jak wygląda olej?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

tak wiec:

z odpowietrznika leci sam płyn, płyn wygląda całkiem przyzwoicie, olej dzisiaj właśnie wymieniałem, i ten stary też był okej, tzn. czysciutki bez syfu zadnego, ogrzewanie dogrzewa bez problemu... wiec trudno cokolwiek stwierdzić; jeszcze mi przyszła jedna myśl do głowy- a moze to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego? pytam, bo w sumie płyn wylatuje przez ten otworek mały do wyrównawczego i zeby sie do niego dostać to musi pokonać właśnie korek ( w korku pomiędzy dwoma gumowymi oringami jest też dziurka przez którą ten płyn trafia już bezpośrednio do zbiorniczka, i może korek właśnie sie jakoś blokuje albo zacina i przez to puchnie wąż i jak juz sie korek lekko odkręci to wszystko wraca do normy.... ) troche to wygląda dziwnie opisane ale tak oglądałem ten korek no i sobie o nim pomyślałem... rozbierał juz ktos ten korek moze czy to jest nienaprawialna i nierozbieralna jednorazówka?

Opublikowano
no i problem z głowy , na szczeście okazało sie ze to właśnie korek jest do bani. kupiłem nowy korek i jest ok. śmieszne było to, ze w serwisie za sprawdzenie ciśnieniowe korka chcieli ode mnie 90zł., a nowy korek u nich kosztuje 45zł. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.