Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na tym forum ale mialem okazje poczytac juz co nieco :D

 

Interesuje mnie e36 z motorkiem M52b28, sporo zalet wyczytalem tuna forum, jak i od czlowieka ktory uzytkuje taki model. Mozna powiedziec ze bylem pod wrazeniem i postanowilem ze kolejnym autem bedzie wlasnie taka bawareczka, az do dzis, wyczytalem ze cylindry sa pokryte nikasilem.. ciezka sprawa podobno w chwili przegrzania, jak rowniez ta powloka koroduje pod wplywem siarki, (paliwo, olej). Droga naprawa takiego bloku itp itd, ze mimo wszystko blok zeliwny od M50b25 jest trwalszym rozwiazaniem. Z drugiej strony znam czlowieka ktory uzytkuje taka 328, zalozyl do niej sekwencje :norty: i ponad 30kkm jezdzi bez zarzutu...

 

Chcialbym uslyszec od Was szczegolnie od posiadaczy tego silnika ale w modelu e36 ( wyczytalem ze w nowszych, blok byl tulejowany chyba stalowymi tulejami , co tez mi sie wydaje byc slabszym rozwiazaniem niz zeliwo, no ale pewnie ta stal zostala poddana zaawansowanej obrobce) )

jak sprawuje sie ten silnik, jak jest z jego eksploatacja i chetnie przeczyta opinie na temat sekwencji w tym motorze ( znajomy mowil ze po wawie pali mu 14l lpg co wydaje sie byc swietnym wynikiem, w porownaniu z moim golfem 1.8 rowniez na lpg )

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja użytkuję taki właśnie model + instalacja sekwencyjna. Na liczniku jest prawie 210 tyś i jeżdzi bardzo ładnie. Na wiosnę zamierzam pojechać na hamownię i wtedy będzie można w 100% ocenić kondycję silnika.

Jeżeli chodzi o spalanie, to które podałeś jest jak najbardzie realne.

Niedawno jechałem do Wiednia i z powrotem i miałem okazję sprawdzać spalanie w trasie. Tankowanie do pełna i wyliczenie spalanie z przejechanych kilometrów. W jednym przypadku wyszło 10,3 litra, w kolejnym 10,8 litra. Jazda dośc spokojna. Na odcinkach na autostradzie do 150 km/h. Część trasy po górkach w Polsce (dolny sląsk) i w Czechach.

Opublikowano

to nie jest kwestia tylko 328i,wszystkie silniki M52 były pokryte nikasilem.

Zresztą nikasil stosowało wiele firm min.Mercedes,Audi,Jaguar,Ferrari,Porsche.Tragedii nie ma większość silników M52 ma sporo powyżej 200 tys km i nadal chodzą a właściciele nie mają z nimi problemu.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

dzieki za info...

nie odstraszal Cie przy kupnie fakt ze te cylindry sa aluminiowe? bo tego wlasnie najbardziej sie obawiam..

 

a co do spalania to widze, ze to chyba nie jest mit ze taki duzy silnik mozna zaspokoic iloscia paliwa prawie polowe mniejszej jednostki :)

 

podobno bmw stosowala ten nikasil przez krotki okres, bo pojawialy sie problemy i nawet zostoswali wsteczna gwarancja, szczegolnie w wielkiej brytani bo tam paliwo bylo bogate w siarke..

 

gdyby w 96,97 byly montowane m50b25 to bym nie mial dylematu, a tak to..sam nie wiem co robic...

Opublikowano (edytowane)

green71 no wyczytalem ze jaguar tez zastosowa ta metoda i ludzie pozbywaja sie tych aut..

 

nie za czesto sie slyszy zeby ktos naprawial dol silnika, nawet w duzo starszych autach, ale taki motor korci i mogl nie raz byc przykatowany-->przegrzany...

 

no ale chyba te nowsze m52 juz nie byly pokryte nikasilem, tylko tuleje byly stalowe, tkzw "mokre tuleje" i przypadki ze gwint potrafi sie urwac w bloku aluminiowym, ale nie wiem czy to przypadkiem nie wynika z "umiejetnosci fachowca"

Edytowane przez haps
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam w e39 silnik m52 z przebiegiem 260 000 < znaczy przynajmniej tyle a ile to nie jestem pewien.>

Mam w nim gaz < sekwencję > od prawie 50 000 km.

Jak do tej pory nie widzę problemów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
dyzio255 no kolejna dobra informacja... tylko czy aby na pewno to ten sam blok co montowany w e36, bo spotkalem sie z opinia ze po 1998roku zmienili ten blok, mimo ze silnik dalej nosil nazwe m52..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tego to ja nie wiem.

Ale ja mam 97r.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

to jest cytat ze stronki o nikasilu "Porsche used Nikasil in their turbocharged 917 - 935 series of race cars."Więc jak widać jest odporny na katowanie.

A co do przegrzania,zawsze istnieje ryzyko kupienia takiego egzemplarza.

Ja auto mam od kobiety,co niestety może o takim przypadku świadczyć(kobita w aucie jest zainteresowana wszystkim oprócz zegarów),ale przynajmniej wiem że się na nim nie wyżywała.U mnie silniczek chodzi super,olej jest od wymiany do wymiany bez dolewek.Jezeli chodzi o spalanie no to z tym bywa różnie,ale nie ma co liczyć na jazdę "o kropelce"

A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja do niej leję tylko na statoilu i tylko bezsiarkową.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
to jest cytat ze stronki o nikasilu "Porsche used Nikasil in their turbocharged 917 - 935 series of race cars."Więc jak widać jest odporny na katowanie.

 

no w sumie tak :) hmm no kreci mnie taka beemka, a najbardziej zastanawia fakt dlaczego po kilku latach wycofali sie z tej technologii...

Opublikowano

NawrotBMW no na tych lepszych stacjach na pewno paliwo odpowiednie do tego auta, w tym przypadku lepsza bedzie taka beemka z zachodu sprowadzana, niz od kilku lat jezdzona na naszym miernej jakosci paliwie, szczegolnie ze ta powloka taka delikatna na siarke..

 

dlatego w usa pozostali przy zeliwnym kadlubie

Opublikowano
A LPG zawiera dużo siarki, bo się teraz zaczęłem zastanawiać tzn. wiecej od Pb?
Opublikowano
A LPG zawiera dużo siarki, bo się teraz zaczęłem zastanawiać tzn. wiecej od Pb?

 

no malo jej nie zawiera, mimo ze uwaza sie lpg za ekologiczne paliwo, to podobno w cale tak nie jest... ciezko jest cos dokladnego wyszukac, np wyczytalem ze lpg nie koroduje "powszechnie stosowanych" metali oraz stopow, ale ciekawe czy aluminium z nikasilem jest tym "powszechnym"

Opublikowano

no wlasnie..

 

to tutaj odpowiedz na ekologie.. sam nie wiem co myslec..

 

http://www.spedycje.pl/clo/3522/autogaz_juz_nie_jest_paliwem_ekologicznym.html

 

zauwazylem ze nikasil stosuje sie powszechnie w motocyklach, szczegolnie motocross, zuzel..

 

+ mniejsze tarcie

+ lzejsza konstrukcja

+ lepiej odprowadza ciepło to i mniejsza rozszerzalnosc cieplna --> mniejszy luz miedzy tlokiem a cylindrem--> wieksza kompresja

 

- koszt szlifu gladzi cylindrow i ponowny nicasill, 600-700zl/cylinder chyba ze w hurcie jest taniej (6sztuk) :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, jestem nowy na tym forum ale mialem okazje poczytac juz co nieco :D

 

Interesuje mnie e36 z motorkiem M52b28, sporo zalet wyczytalem tuna forum, jak i od czlowieka ktory uzytkuje taki model. Mozna powiedziec ze bylem pod wrazeniem i postanowilem ze kolejnym autem bedzie wlasnie taka bawareczka, az do dzis, wyczytalem ze cylindry sa pokryte nikasilem.. ciezka sprawa podobno w chwili przegrzania, jak rowniez ta powloka koroduje pod wplywem siarki, (paliwo, olej). Droga naprawa takiego bloku itp itd, ze mimo wszystko blok zeliwny od M50b25 jest trwalszym rozwiazaniem. Z drugiej strony znam czlowieka ktory uzytkuje taka 328, zalozyl do niej sekwencje :norty: i ponad 30kkm jezdzi bez zarzutu...

 

Chcialbym uslyszec od Was szczegolnie od posiadaczy tego silnika ale w modelu e36 ( wyczytalem ze w nowszych, blok byl tulejowany chyba stalowymi tulejami , co tez mi sie wydaje byc slabszym rozwiazaniem niz zeliwo, no ale pewnie ta stal zostala poddana zaawansowanej obrobce) )

jak sprawuje sie ten silnik, jak jest z jego eksploatacja i chetnie przeczyta opinie na temat sekwencji w tym motorze ( znajomy mowil ze po wawie pali mu 14l lpg co wydaje sie byc swietnym wynikiem, w porownaniu z moim golfem 1.8 rowniez na lpg )

 

Pozdrawiam.

 

Kolego haps rozmawiamy tu o solidnym silniku, bez urazy, ale troszke fantazjujesz z tym nikasilem. Jak silnik dostał w d... w przeszłości, to nie wiele mu pomoże, mówię tu o konkretnym przegrzaniu czy jeździe bez oleju. A aluminiowa konstrukcja silników to raczej PLUS. Minusem może być w ustach pseudo-fachowców co to lubią dobrze dokręcić śrubę. No i najważniejsze silniki R6 w BMW są raczej żywotnymi jednostkami i spokojnie wytrzymują 300-400k km, a poszanowane jeszcze więcej.

Najwięcej słyszy się o nikasilu w motorach 2.8, moim zdaniem przyczyny należy doszukiwać się w sposobie użytkowania aut z takimi motorami, czyli palenia gumy, kręcenia bączków itp.

Opublikowano
Witam, jestem nowy na tym forum ale mialem okazje poczytac juz co nieco :D

 

Interesuje mnie e36 z motorkiem M52b28, sporo zalet wyczytalem tuna forum, jak i od czlowieka ktory uzytkuje taki model. Mozna powiedziec ze bylem pod wrazeniem i postanowilem ze kolejnym autem bedzie wlasnie taka bawareczka, az do dzis, wyczytalem ze cylindry sa pokryte nikasilem.. ciezka sprawa podobno w chwili przegrzania, jak rowniez ta powloka koroduje pod wplywem siarki, (paliwo, olej). Droga naprawa takiego bloku itp itd, ze mimo wszystko blok zeliwny od M50b25 jest trwalszym rozwiazaniem. Z drugiej strony znam czlowieka ktory uzytkuje taka 328, zalozyl do niej sekwencje :norty: i ponad 30kkm jezdzi bez zarzutu...

 

Chcialbym uslyszec od Was szczegolnie od posiadaczy tego silnika ale w modelu e36 ( wyczytalem ze w nowszych, blok byl tulejowany chyba stalowymi tulejami , co tez mi sie wydaje byc slabszym rozwiazaniem niz zeliwo, no ale pewnie ta stal zostala poddana zaawansowanej obrobce) )

jak sprawuje sie ten silnik, jak jest z jego eksploatacja i chetnie przeczyta opinie na temat sekwencji w tym motorze ( znajomy mowil ze po wawie pali mu 14l lpg co wydaje sie byc swietnym wynikiem, w porownaniu z moim golfem 1.8 rowniez na lpg )

 

Pozdrawiam.

 

Kolego haps rozmawiamy tu o solidnym silniku, bez urazy, ale troszke fantazjujesz z tym nikasilem. Jak silnik dostał w d... w przeszłości, to nie wiele mu pomoże, mówię tu o konkretnym przegrzaniu czy jeździe bez oleju. A aluminiowa konstrukcja silników to raczej PLUS. Minusem może być w ustach pseudo-fachowców co to lubią dobrze dokręcić śrubę. No i najważniejsze silniki R6 w BMW są raczej żywotnymi jednostkami i spokojnie wytrzymują 300-400k km, a poszanowane jeszcze więcej.

Najwięcej słyszy się o nikasilu w motorach 2.8, moim zdaniem przyczyny należy doszukiwać się w sposobie użytkowania aut z takimi motorami, czyli palenia gumy, kręcenia bączków itp.

 

no moze masz racje, ze probuje sie doszukac jakichs wad w tym silniku, po prostu nie mialem nigdy r6-stki i nie chcialbym sie rozczarowac, bo coby nie mowic w razie powaznej naprawy 6stka przewyzsza kosztami r4..

jedyne co by mnie jeszcze interesowalo, to czy BMW obecnie nadal stosuje ta technologie umacniania cylindrow, czy wycofali sie z tego..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy takową technologie się stosuje, ale jak znajdziesz w miarę utrzymane auto to na pewno będziesz zadowolony z eksploatacji i osiągów.

Może ewentualnie zastanów się nad silnikiem 2.5l bo to znacznie zwiększy prawdopodobieństwo znalezienia dobrego auta. Wiadomo 2.5 to nie 2.8 ale z kolei jak trafi się uczciwe 2.5 to nie ma co na siłę szukać mocniejszego auta.

Powodzenia w poszukiwaniach życzę.

Opublikowano
Nawet się nie zastanawiaj i kupuj 328i. To było moje pierwsze BMW i byłem z niego bardzo zadowolony. Sprzedałem z przebiegiem ponad 200tys., kolega z forum, który kupił sprawdzał na hamowni i okazało się że auto ma 193PS, czyli jak nówka :) Autko śmigało super, polecam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej jest to stosowane. Koleś miał e65 z 2005 V8 745i też to miał, niklasil w sensie. Tylko, że poprzedni właścicel przegrzał silnik i naprawa 30 koła :norty: . Ja mam u siebie w e46 i nie narzekam. Jak byś tak miał patrzeć to wogóle auta się nie opłaca kupić bo jakie koszty jak się coś zwali...
Krzysztof
Opublikowano
Raczej jest to stosowane. Koleś miał e65 z 2005 V8 745i też to miał, niklasil w sensie. Tylko, że poprzedni właścicel przegrzał silnik i naprawa 30 koła :norty: . Ja mam u siebie w e46 i nie narzekam. Jak byś tak miał patrzeć to wogóle auta się nie opłaca kupić bo jakie koszty jak się coś zwali...

Widzę że ktoś "TVN Turbo" oglada :wink:

Opublikowano
Raczej jest to stosowane. Koleś miał e65 z 2005 V8 745i też to miał, niklasil w sensie. Tylko, że poprzedni właścicel przegrzał silnik i naprawa 30 koła :norty: . Ja mam u siebie w e46 i nie narzekam. Jak byś tak miał patrzeć to wogóle auta się nie opłaca kupić bo jakie koszty jak się coś zwali...

 

30 tys za naprawę silnika ? Myślę, że poniżej 15 tys. kupiłby drugi silnik z gwarancją np. z anglika jakiegoś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.