Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jako iż ostatnio często zdarza mi się gdzieś zakopać (w ciągu ostatnich 2 dni jakieś 3 razy) to miałem okazje "pobawić" się DSC. Czy gdy się gdzieś zakopiecie to wyłączacie DSC i próbujecie radzić sobie bez niego czy może staracie się wyjechać z włączonym systemem ? Z moich ostatnich doświadczeń wynika, iż czasami bardziej on przeszkadza gdy gdzieś ugrzęznę niż pomaga. Może wypowie się na ten temat ktoś kto ma duże doświadczenie w jeździe z takim układem po śniegu/lodzie ?
Opublikowano
Z DSC jest tak, że jeśli w pewnym momencie przyczepność kół (czyli siły tarcia) będą zbyt małe w stosunku do masy pojazdu to poprostu nie ruszysz, bo system będzie prowadził do tego by koła nie zerwały i będziesz stał w miejscu. W takich wypadkach lepiej wyłączyć DSC i poprostu mielić kołami, nie za mocno ale mielić dzięki temu koła wybierając z pod siebie śnieg mogą złąpać lepszą przyczepność i ruszysz.
Opublikowano
jeżeli pokonuje bardzo wysokie górki a jestem z gór tak wiec mam tego troche to wyłanczam,na włączonym czesto mi go zmulało do tego stopnia ze stawałem
Opublikowano
w automacie bez dsc nie ma szans na ruszenie w sniegu - jak wylaczysz to kola beda sie boksowaly - w manualu moglbym dozowac sile na kola sprzeglem, zauwazylem, ze dsc ta jakby blokowalo most-mechaniz róznicowy (tak hamuje kolami ze ida prawie równo) na wyłaczonym dsc nie ma szans nawet drgnać autem (kola od razu sie boksuja)
Opublikowano
Ja podczas wyjeżdżania tyłem pod górkę z garażu muszę wyłączać DSC. Mam automat i z działającym DSC poprostu samochód się zatrzymuje. Kilka razy zdarzyło mi się też zakopać i za kazdym razem musiałem wyłączyć DSC.
Opublikowano
Hej. Z racji pieknej zimowej aury wreszcie moglem sie pobawic w jakies male poslizgi i testowalem co i jak z dsc... Jak pewnie wiesz sa dwa rodzaje wylaczenia dsc. Jak raz nacisniesz to zapala sie tylko srodkowa lampka zolta na konsoli. W tym trybie przy moim silniku moge zrywac przyczenosc kol, jezdzic bokiem itp ale czuje ze esp delikatnie dziala (nie sa to takie przyhamowywania jak przy calkowicie wlaczonym ale delikatnie i silnik osiaga dosc duze obroty ale nie maksymalne, ale drift na sniegu jest wspomagany:). Mozesz tez przytrzymac przycisk dsc przez okolo 5sek i sie zapala dwie kontrolki na desce (srodkowa i od hamulca recznego ale w kolorze zoltym). W tym momencie na sniegu jest pelne szalenstwo silnik chodzi na pelnej mocy czyli ogranicza go tylko odciecie zaplonu u mnie kolo 5tys, i zero przychamowywania poszczegolnych kol. Fajniej sie jezdzi bokiem w pierwszej fazie wylaczenia ale np kumpel co ma 320d twierdzi ze u niego nie da sie bo mu ogranicza moc...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

przy "krótkim" wyłączeniu DSC pozostaje nadal aktywne ADB (czyli hamowanie tylnych kół, zastępuje to wg. BMW blokadę mechanizmu różnicowego :wink: ), nie działa DBC

nie ogranicza mocy silnika

 

wszystko w instrukcji, która również zaleca wyłączanie DSC w szczególnych przypadkach, jak:

- rozkołysania samochodu do wyjechania z głębokiego śniegu

- podczas jazdy po ośnieżonym podjeździe

- podczas jazdy z łańcuchami

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
u mnie w 320d nie ma tej funkcji ze dsc jest w dwóch płaszczyznach,u mnie można tylko właczyć lub wyłączyć.
Opublikowano
próbowałem dzisiaj przetrzymać 5sekund i nic?

Tak jak ci kolega wyżej napisał nie masz DSC tylko ASC lub ASC+T A przy tych systemach nie działa 5sek. przytrzymanie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No chyba by nie pomylił napisów na przycisku??

 

Jak szukałem 330tki, to trafiłem jedną, gdzie nie można było wyłączyć całkowicie. Później czytałem na forum, że niektórzy takie mają. Nikt nie napisał dlaczego tak jest\jak rozpoznać itp.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
próbowałem dzisiaj przetrzymać 5sekund i nic?

Ja mam u siebie (najprawdopodobniej) ASC i gdzieś przeczytałem, że całkowicie układ można wyłączyć przytrzymując przycisk przez ok. 15s. Próbowałem przytrzymać tyle i tak jak wyczytałem świeciła się ta żółta kontrolka od komputera/ASC i nie można jej było już zgasić i zgasła dopiero po wyłączeniu silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
próbowałem dzisiaj przetrzymać 5sekund i nic?

Tak jak ci kolega wyżej napisał nie masz DSC tylko ASC lub ASC+T A przy tych systemach nie działa 5sek. przytrzymanie.

 

A co powinno sie stac jesli sie przytrzyma DSC przez 5 sekund

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
A co powinno sie stac jesli sie przytrzyma DSC przez 5 sekund

 

Powinna zapalić się kontrolka od ręcznego z tym, że w żółtym kolorze. Chociaż jak pisał wyżej GR zdarza się, że tak się nie dzieje i nie zapala się. Mi działa tak jak w instrukcji czyli można wyłączyć DSC częściowo i całkowicie.

 

No chyba by nie pomylił napisów na przycisku??

 

Jak szukałem 330tki, to trafiłem jedną, gdzie nie można było wyłączyć całkowicie. Później czytałem na forum, że niektórzy takie mają. Nikt nie napisał dlaczego tak jest\jak rozpoznać itp.

 

Może kolega myślał, że ASC też wyłącza się "dwu częściowo", a może rzeczywiście jest jednym z tych, którym się nie wyłącza, ale skoro w instrukcji jest napisane, że druga kontrolka ma się zapalać po przytrzymaniu przycisku to zapewne tak powinno być i może jeśli tak się nie dzieje to po prostu jakaś usterka. Przecież instrukcje nie kłamią :P No, że chyba na stronach poświeconych spalaniu ale tego tematu chyba lepiej nie poruszać :P

Opublikowano
No chyba by nie pomylił napisów na przycisku??

 

Jak szukałem 330tki, to trafiłem jedną, gdzie nie można było wyłączyć całkowicie. Później czytałem na forum, że niektórzy takie mają. Nikt nie napisał dlaczego tak jest\jak rozpoznać itp.

 

W wersji np. 330xd z racji napędu na 4 można jedynie wyłączyć DSC ale cały czas pracuje system ABD-X.

Opublikowano
No chyba by nie pomylił napisów na przycisku??

 

Jak szukałem 330tki, to trafiłem jedną, gdzie nie można było wyłączyć całkowicie. Później czytałem na forum, że niektórzy takie mają. Nikt nie napisał dlaczego tak jest\jak rozpoznać itp.

 

W wersji np. 330xd z racji napędu na 4 można jedynie wyłączyć DSC ale cały czas pracuje system ABD-X.

 

A najlepsza jest w tym względzie instrukcja, która ma podrozdział "jak włączyć ponownie ABD-X" i na tym się kończy.

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem ABD-X to takie jakby prawie szpery.

Opublikowano

Ja mam tylko jeden poziom wyłaczenia DSC ,

wyłańcza kontrole trakcji i przychamowania kontrolowane , czyli daje wolność i radość z jazdy :) , szkoda że nie ma guziku by wyłączyć ABS

na głębokim śniegu DSC zupełnie się niesprawdza ,tak samo jak w grząskim piasku , mówie tu o 4x4 nie wiem jak zwykłe się zachowują

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja mam u siebie (najprawdopodobniej) ASC

Prawdopodobnie?

A jaki masz napis na guziku? :D

 

Może kolega myślał, że ASC też wyłącza się "dwu częściowo", a może rzeczywiście jest jednym z tych, którym się nie wyłącza

Ale pisał, że wyłącza DSC - więc chyba na przycisku ma napis DSC, a nie ASC? :wink: choć różnie może być :P

 

A najlepsza jest w tym względzie instrukcja, która ma podrozdział "jak włączyć ponownie ABD-X" i na tym się kończy.

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem ABD-X to takie jakby prawie szpery.

Tak samo jak w RWD, działa ADB co BMW nazwało zastąpieniem szpery :lol:

W sumie szkoda, że nie można wyłączyć w x-ach całkowicie DSC.

 

Wczoraj sprawdziłem na placu jak to działa.

Przy włączonym ADB kręci równe koła na śniegu, bez specjalnego operowania kierownicą.

Przy rozłączeniu całości, trzeba kręcić kierownicą :wink:

Bez śniegu nie mogłem jakoś zauważyć różnicy pomiędzy rozłączeniem całkowitym, a połowicznym.

 

wyłańcza kontrole trakcji i przychamowania kontrolowane , czyli daje wolność i radość z jazdy :)

Nadal działa Ci ADB-X, więc hamowanie kół działa, ale zabawa i tak jest :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Tak samo jak w RWD, działa ADB co BMW nazwało zastąpieniem szpery

W sumie szkoda, że nie można wyłączyć w x-ach całkowicie DSC.

 

W sumie jak się nad tym zastanowić to nie jest takie głupie. W momencie gdy jedno z kół na osi zaczyna się zbyt szybko kręcić jest wyhamowywane i tym samym moment obrotowy jest przekazywany na koło które ma lżej, czyli to które się pierwotnie nie kręciło.

Opublikowano
próbowałem dzisiaj przetrzymać 5sekund i nic?

Ja mam u siebie (najprawdopodobniej) ASC i gdzieś przeczytałem, że całkowicie układ można wyłączyć przytrzymując przycisk przez ok. 15s. Próbowałem przytrzymać tyle i tak jak wyczytałem świeciła się ta żółta kontrolka od komputera/ASC i nie można jej było już zgasić i zgasła dopiero po wyłączeniu silnika.

 

Witam

 

ASC+T również działa dwustopniowo. Przyciśnięcie przycisku powoduje deaktywację systemu (kontrolka na zegarach zapala się) do momentu, kiedy kierowca mocno przesadzi (kontrolka gaśnie, system znów działa), a wspomniane przytrzymanie 15s. powoduje kompletne wyłączenie systemu (kontrolka zapala się),aż do ponownego uruchomienia auta (system po starcie jest domyślnie włączony!).

To tak tylko dla porządku ;)

 

Dodam też, że instrukcja obsługi E36 zaleca wyłączenie ASC+T w wypadku ruszania z bardzo śliskiej nawierzchni.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
próbowałem dzisiaj przetrzymać 5sekund i nic?

Ja mam u siebie (najprawdopodobniej) ASC i gdzieś przeczytałem, że całkowicie układ można wyłączyć przytrzymując przycisk przez ok. 15s. Próbowałem przytrzymać tyle i tak jak wyczytałem świeciła się ta żółta kontrolka od komputera/ASC i nie można jej było już zgasić i zgasła dopiero po wyłączeniu silnika.

 

Witam

 

ASC+T również działa dwustopniowo. Przyciśnięcie przycisku powoduje deaktywację systemu (kontrolka na zegarach zapala się) do momentu, kiedy kierowca mocno przesadzi (kontrolka gaśnie, system znów działa), a wspomniane przytrzymanie 15s. powoduje kompletne wyłączenie systemu (kontrolka zapala się),aż do ponownego uruchomienia auta (system po starcie jest domyślnie włączony!).

To tak tylko dla porządku ;)

 

Dodam też, że instrukcja obsługi E36 zaleca wyłączenie ASC+T w wypadku ruszania z bardzo śliskiej nawierzchni.

 

Pozdrawiam

 

 

Masz racje, u mnie tez zwykłe ASC+T wyłacza sie 2 stopniowo. Zwykłe nacisniecie przycisku łagodzi działanie, ale nadal czuc jego ingerencje jesli chce sie bardzo zaszalec, z tym ze jest to ingerencja duzo mniejsza i pozniejsza niz z wlaczonym :)

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.