Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiś 3 tygodni mam problem z wolnymi obrotami. Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok , obroty są podwyższone, ale wiadomo ssanie. Gdy silnik się nagrzeje, a wskazówka jest na końcu niebieskiego pola zaczyna się falowanie w zakresie : 700-900 , 600-900 obrotów. Silniczek krokowy wyczyszczony, wygląda na sprawny, jednak jak odłączę od niego wtyczkę wtedy obroty podwyższają się na 1000 ale za to przestają falować . Czy przyczyną takiego stanu jest na pewno krokowiec, czy może awaria innego elementu ma wpływ na jego zachowanie?

Aha, obroty falują tylko na luzie, podczas jazdy wszystko jest w porządku.

Opublikowano

Z opisu wygląda na krokowca, ale najlepiej jak chcesz na 100% wiedzieć to podmień z kimś kto ma ten sam model silniczka.

W razie czego to nawet ja mogę bo u siebie w 1,8IS mam ten sam model silniczka i już jednemu znajomemu podmieniałem z 1,6 ma ten sam numer fabryczny.

BMW forever!!!
Opublikowano
dobra to znowu ja :twisted2: pytanie takie mam: na benzynie obroty trzymaja sie ladnie, a po przelaczeniu na gaz faluja. skoro na benzynie jest wszystko ok wiec nie jest to chyba wina krokowca? dzisiaj sprawdzalem i tak mi wyszlo :mad2:

gdy pedzisz 270km/h to co widzisz przed soba to juz historia

Moja Kochanka - BMW 316

Opublikowano
falowanie obrotów to temat rzeka, u mnie też falują czasem mniej czasem bardziej i nic nie pomogło od 2 lat żadne wizyty u mechaników ani znachorów poprostu się przyzwyczailem do tego
Opublikowano
Koledzy ,a gdzie znajduje sie krokowiec w M43 318, najlepiej gdyby ktos wrzucił zdjęcie Dziękować dziękowac z góry :modlitwa:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli po nagrzaniu obroty są równe na benzynie a falują na gazie to nie wina krokowca.

 

Żeby się troszkę pozbyć tego zjawiska trzeba zamontować emulator czujnika temperatury < opornik 3kom >

Wtedy komp silnika " myśli " , że silnik jest zimny i krokowca otwiera do połowy i nie kombinuje nim < ssanie >

 

Ale lepsza metoda < znaczy skuteczniejsza ale nie tańsza > to zmiana instalacji na sekwencyjną.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Belgus a jak długo ci falowały obroty bo mnie tylko troche na zimnym jak odpale to czasem zaczną falować a czasem od razu ok. I tu mnie to wszystko dziwi. Wymieniłem:

 

- Czujnik przepustnicy

- Krokowiec

- kable do świec

- przepływke

- Sprawdzałem szczelność dolotu

 

Jest o wiele lepiej ale wciąż zdarza mu się falować.Może to być pompa??

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
sprawdz wszystkie przewody ktore nachodzą na krokowiec i tam gdzie sie kończą moze ktorys jest pekniety i dostaje lewego powietrza i dlatego faluje u mnie pomogło :cool2:
Opublikowano
Belgus a jak długo ci falowały obroty bo mnie tylko troche na zimnym jak odpale to czasem zaczną falować a czasem od razu ok. I tu mnie to wszystko dziwi. Wymieniłem:

 

- Czujnik przepustnicy

- Krokowiec

- kable do świec

- przepływke

- Sprawdzałem szczelność dolotu

 

Jest o wiele lepiej ale wciąż zdarza mu się falować.Może to być pompa??

Zeby na tym zjadlem :P Jezeli wymieniles to wszystko ,to mozesz sprawdzic pompe paliwa/nie zaszkodzi/.

pozdrawiam

Opublikowano
Kolego Kris_IT czy jest możliwość że nie mam krokowca ? :|

 

Teoretycznie jest taka możliwość....jeśli poprzedni właściciel go wyjął. Bez krokowca silnik ma wyższe obroty (ponad 1200obr/min)

Opublikowano
Kolego Kris_IT czy jest możliwość że nie mam krokowca ? :|

 

Teoretycznie jest taka możliwość....jeśli poprzedni właściciel go wyjął. Bez krokowca silnik ma wyższe obroty (ponad 1200obr/min)

 

Zależy... jeśli pokręcił przy przepustnicy a przewód w kolektorze zaślepił to może trzymać stałe obroty... Tylko komp będzie wariował i auto przy schodzeniu z obrotów będzie lubiło zgasnąć...

 

Dokładna analiza poszczególnych elementów, które wymieniali koledzy i dokładne czyszczenie na pewno przyniesie poprawę... Ja z "falą" walczyłem tydzień... Aż mnie wzieły nerwy i po całej nocy rozkręcania czyszczenia i diagnozowania... Bumka wyjechała bez fali i tak jej zostało...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Ja ze swojego doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że falowanie nie oznacza od razu defektu krokowca. Najpierw radzę zainteresować się szczelnością dolotu.
Opublikowano
a co moze byc jesli po calkowitym odlaczeniu tegoz oto silniczka obroty nadala faluja ? nawet jak zamykam drzwi to takze silnik przygasa ??
Opublikowano
a co moze byc jesli po calkowitym odlaczeniu tegoz oto silniczka obroty nadala faluja ? nawet jak zamykam drzwi to takze silnik przygasa ??

 

To bym rozważał inne problemy, nie krokowca (ale wykluczyć się nie da). Tak jak pisałem, zacznij od uszczelnienia dolotu - mój też prychał, dławił się i falował. Wystarczyło dobrze uszczelnić i jest jak prosto z fabryki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.