Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W Polsce na autach luksusowych jest ok 30-40% marza dilera (najwiecej oczywiście na 7er, s-klasse i A8) auta "masowe" czyli avensis, passat to około 10-30%.

 

I to nie są dane wyssane z palca - widziałem na własne oczy wyniki finansowe kilkunastu dilerów

 

Dla porównania BMW w niemczech ma marze ok 6% :mad2:

 

to wyobraź sobie jeszcze, że w ubiegłym roku w całej polsce sprzedano jakieś 4 tysiące bmw, w niemczech pewnie dziesięć razy tyle albo i więcej - dlatego niemcy mogą sobie pozwolić na mniejsze marże.

druga kwestia to to, że cen nie ustala dealer ale bmw polska. ten sam model z takim samym wyposażeniem kosztuje w każdym salonie w kraju tyle samo. jeśli gdzieś jest taniej, to znaczy, że dealer nie stosuje się do ogólnie obowiązujących reguł sprzedaży i jeśli wyjdzie to na audycie, to ma spore problemy. generalnie motto bmw na polskę jest takie: jeśli cię nie stać na bmw to go nie kupuj.

Opublikowano

greg523 otóż to, zarobek na wyposażeniu dodatkowym. Inna cena dodatkowego wyposażenia dla słabszych wersji silnikowych, inna dla droższych, a przeciez takie wyposazenie nie ma nic wspolnego z mechaniką, nie szukając daleko fotele sportowe, skórzana tapicerka, dostęp komfortowy, czujniki parkowania itd, itp

 

Mozna tez kupic nowe auto z gwarancją producenta w ,,markecie motoryzacyjnym'' np http://ciesielczyk-auto.pl/ , co ciekawe sprzedawali do niedawna także nowe bmw, na dzien dobry 10-15 % niższa cena, a obecnie już bmw w ofercie nie mają.

Na bliskiej okolicy Ciesielczyka (2-3 km) jest dealer bmw Smorawiński, więc być może sugestia dealera sprawiła, że Ciesielczyk już w ofercie bmw nie posiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Polsce na autach luksusowych jest ok 30-40% marza dilera (najwiecej oczywiście na 7er, s-klasse i A8) auta "masowe" czyli avensis, passat to około 10-30%.

 

I to nie są dane wyssane z palca - widziałem na własne oczy wyniki finansowe kilkunastu dilerów

 

Dla porównania BMW w niemczech ma marze ok 6% :mad2:

 

firma, w ktorej pracuje ma 20% rabatu na nowe bmw, wiec mysle, ze marza bmw polska to min. 20%, chlopaki raczej nie dokladaja do interesu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
No cóż - zawsze pozostaje 1999cm^3 biturbo :lol: Trzeba się przekonać do małych silników ze sprężarkami - szkoda - no nic - czekamy na BMW 314it :mrgreen: Ma to też dobre strony - łatwiej tunningować, wstawiając większą sprężarkę - a i OC mniejsze...
Opublikowano

Coraz wiecej producentów zmierza w kierunku downsizing'u, ale:

1) co z tego, że jest roznica w cenie OC, skoro to drobiazg, bo przeciez wysokosc składki i tak zalezy w duzej mierze od wartosci auta, bo wiekszosc osob płaci pakietowe OC+AC+NW, pomijam już promocje OC za 1 zł przy zakupie pakietu,

2) moc swoje spalić musi, wiec nie ma znaczenia czy 170KM z 1.4T czy 170KM z 2.0 wolnosacego, czy 240 i wiecej KM z 2.0T czy 258/272KM z wolnossącego 3.0, moc swoje i tak spali. Po to kupuje mocne auto, zeby jezdzic dynamicznie.

Ostatnio czytałem test benz renault clio 1.2T/100, 9 l/100km w miescie :duh: , czyli tyle ile 98KM w clio 1.4 16V, co wiem z własnych doświadczeń. ,,Turbo żyje, turbo pije'' :mrgreen: .

3)mniejszy wysilony silnik z T/biturbo bedzie bardziej podaty na awarie niz wieksza pojemosc z wiekszą iloscia cylindrow, a to ma dla mnie znaczenie w codziennym uzytkowaniu auta, czyli czego nie ma to sie nie popsuje.

4) działa tu lobby ekologiczne i lobby producentow aut, zeby pod pretekstem ochrony srodowiska tworzyc auta ''przeładowane'', w celu zarabiania na serwisach/naprawach.

 

Wracając do bmw. Jestem ciekawy jak będą sie kształtowac wyniki sprzedaży nowej serii 7 w ktorej nie ma wolnossacych benzynowych silnikow, ilu znajda nabywcow silniki biturbo R6/V8. Czy tez może potencjalni klienci bmw wybiora konkurencyjne klasyczne V8 w audi a8 i S-klasie.

Opublikowano
Witam wszystkich ja kupiłem niedawno BMW byłem bardzo szczęśliwy bo okazyjnie je kupiłem ale gdy dowiedziałem się że złodzieje bo inaczej urzędu celnego nie można nazwac w tym kraju podniesli akcyze na 18% dla silników powyżej 2.0L to juz mnie troche scieło...To nie jest zaden wyznacznik ze silnik duzy to wieksze zanieczyszczenie i trzeba płacic, a ci co sprowadzaja stare trupy co maja przebiegi po pare setek tys. do tego maja ponad 12 lat ale np silnik 1.4 to płaca grosze ze niby mniej zanieczyszczaja ???pewnie a oleju spalaja 1L na 100km...Dla mnie to jest jakiś chory wyznacznik!!!
Opublikowano

Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Wiem,że za E60 to wychodzi na dzień dzisiejszy kosmos,ale tak to jest

jak jeszcze niedawno temu każdy z nas pisał na rach 100e :mrgreen:

więc nie ma co się dziwic...zabrali się w koncu za te wałki :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Wiem,że za E60 to wychodzi na dzień dzisiejszy kosmos,ale tak to jest

jak jeszcze niedawno temu każdy z nas pisał na rach 100e :mrgreen:

więc nie ma co się dziwic...zabrali się w koncu za te wałki :mrgreen:

 

Celnicy mogą teraz sprawdzać średnie ceny bodajze w eurotaxie i podniść wartość auta aby dołożyć większą akcyze na granicy. Dodam jeszcze ze dochodzi do takiego absurdu ze łapali NOWE samochody sprowadzane przez dealera i podnosili ceny do katalogowej w polsce :mad2:

Hmmmm
Opublikowano
dowiedziałem się że złodzieje bo inaczej urzędu celnego nie można nazwac w tym kraju podniesli akcyze na 18% dla silników powyżej 2.0L to juz mnie troche scieło...

Zastanów się kogo nazywasz złodziejami :!: W czym zawinił urząd celny? Takie "rarytasy" zafundował nam Donald Tusk i jego rząd. Ich nazywaj złodziejami, a nie celników... Oni tylko wykonują swoją pracę.

Opublikowano
Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Hmm skoro 18% akcyzy to 2350zł

To cena auta musiała wynosić 13055zł

Stosując maksymalną dopuszczalną korektę ceny stosowaną przez celników ( 30% ) czyli:

wartośc pojazdu wynosi 18650

30% korekty wynosi: 5595zł

18650-5595=13055zł

 

Hmmm za 18650zł - czyli około 4116 OJRO.

 

To 530d z 2000r musi być niezły wypas za te 4116 ojro :cool2:

Opublikowano
Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Wiem,że za E60 to wychodzi na dzień dzisiejszy kosmos,ale tak to jest

jak jeszcze niedawno temu każdy z nas pisał na rach 100e :mrgreen:

więc nie ma co się dziwic...zabrali się w koncu za te wałki :mrgreen:

 

To i tak niezle

 

Zastanów się kogo nazywasz złodziejami Exclamation W czym zawinił urząd celny? Takie "rarytasy" zafundował nam Donald Tusk i jego rząd. Ich nazywaj złodziejami, a nie celników... Oni tylko wykonują swoją pracę.

 

Masz w sumie racje troche mnie poniosło...Fakt u nas rząd zawsze patrzył jak wyrąbać obywatela!

 

Dzisiaj mi wycenili wyszło 3580zł w sumie i tak nie najgorzej...jak za rocznik 2003 tyle za auto uderzone.Pozdrawiam

Opublikowano
Co do ominięcia chorych stawek akcyzy zawsze jest opcja wynajęcia rzeczoznawcy, który będzie kosztował w granicy 300-500zł a przy wycenie auta zaoszczędzić można kilka tysięcy. Ja kupiłem ostatnio E38 735 z 1999r, które w umowie warte było 2000 euro, urząd celny wycenił na 25700 zł a rzeczoznawca na 9300zł - czyli akcyza, która wynosiłaby 4780zł, została pomniejszona do kwoty 1730zł, czyli widać sporą różnicę bo w kieszeni zostaje 3050zł. W moim przypadku cena została zbita tak drastycznie bo wymontowałem połowę wnętrza auta i wpisaliśmy na umowie że pojazd jest zdekompletowany, ale jest to analogiczne w przypadku aut rozbitych. Opinia rzeczoznawcy jest na ogół niepodważalna i urząd celny nie jest w stanie z tym nic zrobić. Zawsze jest jakieś wyjście.
Opublikowano
Co do ominięcia chorych stawek akcyzy zawsze jest opcja wynajęcia rzeczoznawcy, który będzie kosztował w granicy 300-500zł a przy wycenie auta zaoszczędzić można kilka tysięcy. Ja kupiłem ostatnio E38 735 z 1999r, które w umowie warte było 2000 euro, urząd celny wycenił na 25700 zł a rzeczoznawca na 9300zł - czyli akcyza, która wynosiłaby 4780zł, została pomniejszona do kwoty 1730zł, czyli widać sporą różnicę bo w kieszeni zostaje 3050zł. W moim przypadku cena została zbita tak drastycznie bo wymontowałem połowę wnętrza auta i wpisaliśmy na umowie że pojazd jest zdekompletowany, ale jest to analogiczne w przypadku aut rozbitych. Opinia rzeczoznawcy jest na ogół niepodważalna i urząd celny nie jest w stanie z tym nic zrobić. Zawsze jest jakieś wyjście.

 

Ja się zastanawiałem nad rzeczoznawcą bo auto jest po uderzeniu,ale nie wydaję mi się ze zrobił by mi większą zniżkę nić 50% bo auto uznane by mogło być za złom i wtedy by jeszcze gorzej było,a wymontowanie połowy wnętrza to dosyć radykalne rozwiązanie ale w sumie też nie głupie :wink:

Opublikowano

z opinią rzeczoznawcy zaniżającego wartość auta to niezły patent!!

tylko kiedyś słyszałem o przepisie, że jak auto jest mniej warte ileś tam niż cena rynkowa to kwalifikuje się jako odpad - nie wiem czy to jeszcze obowiązuje....

Opublikowano

Tak obowiazuje i jak ktos przegnie z wyceną to celnicy napisza że auto nadaje sie na złom i bez prawa do rejestracji i klapa.

 

dziwi mnie troche te 2300zl za BMW 530 jakoś mało .

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

No i BMW zrobiło kiepski dowcip na priama aprilis kolejna podwyżka

 

podejrzewam, że w związku z wysokim kursem Euro:

----------cena z 2008r / podw. akcyzy/wzrost Euro/cena na 1.04.2009

320d coupe 138 800 zł / bez zmian / 147 800 zł/ 156 700 zł

325d coupe 165 800 zł / 173 100zł / 184 000 zł/ 191 400 zł

320i coupe 127 000 zł / bez zmian / 135 600 zł/ 143 700 zł

325i coupe 161 500 zł / 168 600zł / 179 500 zł/ 186 700 zł

520d sedan 149 000 zł / bez zmian / 154 900 zł/ 167 300 zł

525d sedan 182 000 zł / 190 000zł / 196 200 zł/ 204 800 zł

530d sedan 197 800 zł / 206 500zł / 214 500 zł/223 100 zł

 

Niezły mają trend zwyżkowy.

 

Pozatym bazowe 535d kosztuje już 250 tys. zł a 550i 300 tys :shock:

 

A wchodzą do konfiguratora jest:

 

"Uwaga: konfigurator jest w trakcie aktualizacji.

Nowe atrakcyjne ceny znajdą Państwo na www.bmw.pl/cenniki

lub u Dealera BMW.

 

Przepraszamy za niedogodności.

BMW Polska"

 

Nowe atrakcyjne ceny :lol:

 

Ciekawe ile jeszcze wzrosną ceny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dowiedziałem się że złodzieje bo inaczej urzędu celnego nie można nazwac w tym kraju podniesli akcyze na 18% dla silników powyżej 2.0L to juz mnie troche scieło...

Zastanów się kogo nazywasz złodziejami :!: W czym zawinił urząd celny? Takie "rarytasy" zafundował nam Donald Tusk i jego rząd. Ich nazywaj złodziejami, a nie celników... Oni tylko wykonują swoją pracę.

 

No to widać, że nie masz do czynienia na codzień z Urzędem Celnym i jego pracownikami. Owszem, część z nich to normalni ludzie ale część to zawistne mendy, które zazdroszczą, że ich nie stać na dobre auto i wycisną z Ciebie każdą złotówkę rzucając kłody pod nogi.

 

Zresztą uważasz, że kto powinien zgłaszać "górze" absurdy jakie powstają w Urzędach Celnych jak nie ich dyrektorzy, kierownicy. Oni jednak mają w d... to co się dzieje i trzymają się tylko stołków, olewając los szarych ludzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.