Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Taaaa. Cos jest z tymi kreskami i brakiem wskaznika. U mnie przy maksymalnej temp silnika - w/g kresek- licznik pokaze chyba 80 stopni. Wiec moze brak wskaznika , zeby sie czlowiek nie stresowal za niska temperatura silnika
Opublikowano
Pisząc tego posta siedzę sobie właśnie w poczekalni w serwisie BMW. Zapytałem Pana o właściwą liczbę kresek przy właściwej temperaturze silnika a poinformował mnie, że te kreski nie wskazują temperatury tylko wyznaczają bezpieczną liczbę obrotów silnika przy obecnej jego temperaturze. :jawdrop: To że jest siedem kresek nie oznacza, że silnik osiągnął optymalną temperaturę, tylko że ta temp. która jest pozwala bezpiecznie wykręcać wskazane obroty. Nie wiem na ile jest to prawdą. Prawdę mówiąc zgłupiałem trochę. Wypowiedzcie się na ten temat.

Jasiuq1 miał chyba rację, że temperaturę sami możemy tylko sprawdzić przez ukryte menu OBD. Swoją drogą to niezłe jaja że uznano czujnik temp. jako zbędny :duh: Może poto żeby zaoszczędzić użytkownikom zbędnych stresów a co za tym idzie zapewnić poczucie dobrze pojętego komfortu :lol:

 

 

pan w ASO powiedzial ci dokladnie tak jak instrukcja.

 

Prawdopodobnie rozmawiales z typowa KUKŁĄ serwisową

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Chciałem się podzielić swoim doświadczeniem. Jeżeli komuś silnik 3.0d rozgrzewa się dłużej niż gura 5-7km bez wczesniejszego webasta niecyh wymieni sobie termostat AGR (koszt 120zł). Ja wiedziałem że coś jest nie tak bo po półgodzinnym webasto silnik pokazywał 7 kresek dopiero po ok 15 km (mechanik twierdził że tak może być w tym silniku). Po długiej jeździe podpiąlem samochód pod kompa i okazało się że ma 82 stopnie. Mechanik twierdził że raczej jest ok :modlitwa: . Ja się uparłem i poprosiłem o wymianę termostatu AGR. Po wymianie autko łapie temp ok 95 stopni i 7 kresek mam już po 3 km(bez korków) po 30min webasto a bez po ok 7 km. Mechanikowi było głupio :norty:
Opublikowano
Chciałem się podzielić swoim doświadczeniem. Jeżeli komuś silnik 3.0d rozgrzewa się dłużej niż gura 5-7km bez wczesniejszego webasta niecyh wymieni sobie termostat AGR (koszt 120zł). Ja wiedziałem że coś jest nie tak bo po półgodzinnym webasto silnik pokazywał 7 kresek dopiero po ok 15 km (mechanik twierdził że tak może być w tym silniku). Po długiej jeździe podpiąlem samochód pod kompa i okazało się że ma 82 stopnie. Mechanik twierdził że raczej jest ok :modlitwa: . Ja się uparłem i poprosiłem o wymianę termostatu AGR. Po wymianie autko łapie temp ok 95 stopni i 7 kresek mam już po 3 km(bez korków) po 30min webasto a bez po ok 7 km. Mechanikowi było głupio :norty:

...a co robi termostat AGR?

Opublikowano

Ja mam cały czas 4 kreski - i trochę mnie to denerwuje bo nie wiem kiedy mogę zaczynać ostrzej jechać..... Auto mam po lifcie. Da się gdzie indziej sprawdzić jaka jest temp silnika?

 

Kal

Opublikowano

A po co Ci informacja jaka jest temperatura tylko silnika?. Który element układu jezdnego jest najważniejszy - pozostałe nie muszą się rozruszać?. Myślę, że kreski są wypadkowa informacji kilku czujników temperatury być może nie tylko silnika, ale i innych elementów kluczowych dla optymalnego wykorzystania pojazdu. dla mnie ta informacja jest ok.

off: jaka informacja jest bardziej przydatna: ilość paliwa w zbiorniku (skala liniowa) czy zasięg wg kompa?. Może musimy zmienić sposób myślenia. pozdrawiam

p.s. też mam 4 kreski, przy mrozach -16 i spokojnej jeździe nie nagrzał się do 7

Opublikowano

z tego co przeczytałem to działa tak że im cieplejszy motor tym kresek mniej. A informacja o temperaturze potrzebna mi po to żeby wiedzieć czy mogę już autko mocniej pocisnąć, w końcu nie ma nic gorszego niż katowanie turbin na zimno.

 

Kal

Opublikowano

Załóżmy, że przez 15 min na mrozie samochód będzie stał z uruchomionym silnikiem (przegazówki itp. ). Silnik rozgrzeje się.

co z pozostałymi elementami: skrzynia biegów, most itp ?. Będziesz od razu cisnął auto na maksa?. Myślę, że po to są właśnie te kreski, aby studzić zapał :D . . Może ktoś to sprawdzi organoleptycznie :mrgreen: Poza tym lepiej chyba nie wiedzieć, czy to temperatura 110 czy 130 stopni, jeśli i tak jest ona fizjologiczna dla silnika

Nie wiem jak w drugą stronę kreseczki działają (przegrzany silnik), myślę że wtedy raczej pojawiają się czerwone ostrzeżenia.

heja

Opublikowano
To zapytam inaczej - po jakim czasie od odpalenia auta po całej nocy przy 0 st można z czystym sumieniem przesunąć dźwignię w lewo i wcisnąć pedał do spodu?
Opublikowano

Może to dziwnie zabrzmi, ale tylko po częsci sugeruję się kreskami. Głównie robię to na wyczucie. Autko rozgrzane inaczej jedzie i inaczej je słyszę.

pozdrawiam

Opublikowano
Chyba nie dokładnie przeczytaliście mojego posta. Moje auto (przed liftem) maksymalnie spada do 7 kresek tyle że przed wymianą termostatu AGR do siedmiu kresek spadał po min 15km po włączonym webasto na 30min a teraz po 3 km i co najważniejsze!!!!! przed wymianą termostatu po długiej i ostrej jeździe kiedy auto powinno być naprawdę rożgrzane po podłączeniu pod komputer wskazywał temperaturę 82 stopni(czyli sie nie dogrzewał) a po wymianie 95 stopni. To ze spada do 7kresek lub 4 po lifcie nie oznacza że auto trzyma właściwą temperaturę a to dla silników jest szalenie istotne. Skoro nie dane nam jest mieć w swoim aucie wskaźnika temperatury to należy co jakiś czas przy podłączeniu do kompa sprawdzać temperaturę. Koledzy wcześniej jak napisałem swojego posta doradzali mi żeby kupić sobie instrukcje i będzie wszystko jasne(i w ogóle same uszczypliwości). Instrukcję sobie kupiłem a odpowiedzi na moje pytanie postawione na samym początku i tak tam nie było dlatego dzielę się swoim doświadczeniem.
Opublikowano

Witam

 

Masz racje. W instrukcji na ten temat jest jedno zdanie. A nie musiałoby być nawet tego, gdyby w E-60 był wskaźnik temperatury tak jak w pierwszym lepszym szrocie. A tak trzeba się ciągle zastanawiać i wróżyć z fusów czy można już przybutować czy może jednak lepiej jeszcze zaczekać. A to jeszcze nic, jestem ciekaw jak się zorientuje np. że silnik się przegrzewa, co jest dużo bardziej niebezpieczne niż jego niedogrzanie.

 

P.S.

Nie przejmuj się tymi mądralami co odsyłają Cię do instrukcji obsługi - zakompleksieni.

 

ModEdit: kolego, daruj sobie te uwagi. Na tym forum kladziemy duzy nacisk na kulture osobista uzytkownikow.

 

Moim zdaniem bardzo dobry temat, niestety bez odpowiedzi.

 

 

 

Pozdrawiam tych którzy nie szkodzą innym

Opublikowano
Witam

 

Masz racje. W instrukcji na ten temat jest jedno zdanie. A nie musiałoby być nawet tego, gdyby w E-60 był wskaźnik temperatury tak jak w pierwszym lepszym szrocie. A tak trzeba się ciągle zastanawiać i wróżyć z fusów czy można już przybutować czy może jednak lepiej jeszcze zaczekać. A to jeszcze nic, jestem ciekaw jak się zorientuje np. że silnik się przegrzewa, co jest dużo bardziej niebezpieczne niż jego niedogrzanie.

 

P.S.

Nie przejmuj się tymi mądralami co odsyłają Cię do instrukcji obsługi - zakompleksieni.

Moim zdaniem bardzo dobry temat, niestety bez odpowiedzi.

 

Pozdrawiam tych którzy nie szkodzą innym

Odpowiedź już masz. Trzeba co jakiś czas sprawdzać na kompie temperaturę jaką trzyma samochód lub przez ukryte OBD komputera do kórego jasiuq1 załączył linka z instrukcją jak je odczytać.

Jak samochód Ci sie będzie przegrzewał wtedy wyświetli sie kontrolka na czerwono (o tym pomyśleli :lol: ). Mylisz się jednak, że niedogrzany silnik to mniejsze zło. Oprócz większego spalania, następuje jego większe zużycie i przy dużych niedogrzaniach a sporym obciążeniu i wysokich obrotach potrafią pęknąć głowice (ale to już ekstremum).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zimny to zdecydowanie mniejsze zło. Oczywiście przy permamentnej eksploatacji na zimnym też może zdarzyć się wiele złego, szczególnie przy "ciężkich" warunkach pracy. Ale masz czas by się zorientować i to naprawić. Z kolei wystarczy raz mocno przegrzać motor by zacząć szukać nowego, a przynajmniej jego "dołu".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.