Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem tematu na forum więc postanowiłem zapytać. Czy posiadacze E60 mogą mi podpowiedzieć czy mamy w swoich autkach jakiś czujnik który wskazuje temperaturę silnika? Ja nie moge tego znaleźć a jest to bardzo cenna informacja szczególnie zimą. Wiem że E39 mają wskaźnik temperatury. Czy może w E60 wpadli na pomysł żeby nie denerwować kierowców temperaturą silnika???? :shock:

Przydał by mi się taki wskaźnik bo mam podejrzenie że coś z termostatami nie tak. Jak bym miał wskaźnik nie miał bym problemu z oceną. Napiszcie jak coś wiecie na ten temat.

Opublikowano
juz bylo tyle razy na forum moze sie przyjzyj dokladnie obrotomierzowi to moze cos dojrzysz a jak nie to szukaj na forum.A swoja droga to powinienes chyba przestudiowac instrukcje obslugi zanim zaczniesz smigac taka fura
Opublikowano
juz bylo tyle razy na forum moze sie przyjzyj dokladnie obrotomierzowi to moze cos dojrzysz a jak nie to szukaj na forum.A swoja droga to powinienes chyba przestudiowac instrukcje obslugi zanim zaczniesz smigac taka fura

 

Masz ten wskaźnik czy nie??? Instrukcje przeglądałem ale mam ją niestety w języku niemieckim i nie jest to język który jest moją mocną stroną.

Jak coś wiesz na ten temat to proszę nie pouczaj i sie nie wymądrzaj tylko napisz odpowiedź. To co napisałeś to zwykły śmieć na forum. Przemyśl swojego posta tylko dobrze!!! Staraj się nie spamować bo później zamiast krótkich konkretnych odpowiedzi czytamy takie g... jak Twoje!!! Usiadłem do komputera mając nadzieje że czegoś się dowiem a tu proszę jakie pouczające...

Opublikowano

Podpowiedzcie proszę jak odczytywać temperaturę silnika w E60. To co znalazłem na forum nie wiele mi mówi. Jeżeli chodzi o te kreski przy obrotomierzu to jak należy je odczytuwać. Czu muszą one zachowywać jakiś okreśłony poziom przy wlaściwej temperaturze???

Prośba do bazyliszka żeby się nie włączał do dyskusji jak nie ma nic sensownego do dodania.

Opublikowano

witam

na obrotomierzu masz takie wychylające się kreski i jak silnik jest cieply powinno ich byc okolo 7 sztuk

 

pozdrawiam

Opublikowano
witam

na obrotomierzu masz takie wychylające się kreski i jak silnik jest cieply powinno ich byc okolo 7 sztuk

 

pozdrawiam

 

Dzięki wielkie. Jednak można krótko i na temat. Również pozdrawiam

Opublikowano
nie bede z Toba polemizowal ,ale bylo to na forum juz pare razy i chyba ty zasmiecasz forum zaczynajac temat ktory byl walkowany kupe razy.Niemniej pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku
Opublikowano
Hej. Wydaje mi sie,ze nie dokońca jest prawdziwe,ze jak jest siedem kresek to jest ok. U kolegów i u mnie jest 3-4. Zreszta poruszałem to w swoim wątku i nie padło jednoznaczne stwierdzenie ile ma ich tam byc. Jak by mialo byc 7 to jaki sens ma czerwone pole na obrotomierzu? To znaczy,ze nigny nie bedziesz mogł podciagnac na maxa auta bo kreseczki podpowiadaja, nie butuj bo uszkodzisz silnik? Rozgrzany to rozgrzany.
Opublikowano
Blazejos, czy mógłbyś po prostu kupić instrukcję w języku zrozumiałym dla siebie, zamiast informować o swojej nieznajomości niemieckiego (a po cholerę nam taka informacja?) i obrażać innych i pytać o rzeczy, które teoretycznie są w instrukcji?. Ja też mam instrukcję po niemiecku, ale kupiłem zaraz po polsku
PawełH
Opublikowano
Blazejos, czy mógłbyś po prostu kupić instrukcję w języku zrozumiałym dla siebie, zamiast informować o swojej nieznajomości niemieckiego (a po cholerę nam taka informacja?) i obrażać innych i pytać o rzeczy, które teoretycznie są w instrukcji?. Ja też mam instrukcję po niemiecku, ale kupiłem zaraz po polsku

 

Dzięki za kolejną dobrą radę... Jakby instrukcje informowały o wszystkim to po co by bylo to forum? Można przecież zapytać i ktoś w dobrej intencji może krótko odpowiedzieć. Można się tez dowiedzieć gdzie taką instrukcję sobie załatwić. Nie tędy droga. jak nie macie dobrej rady to nie piszcie nic tylko zamknijcie posta jako mało interesującego dla Was. Dzieki z góry za wyrozumiałość. A jak przeczytasz sobie do końca te posty które są na forum to dowiesz sie że niestety nie wyjaśniaja sprawy tak do końca.

Opublikowano
Blazejos, czy mógłbyś po prostu kupić instrukcję w języku zrozumiałym dla siebie, zamiast informować o swojej nieznajomości niemieckiego (a po cholerę nam taka informacja?) i obrażać innych i pytać o rzeczy, które teoretycznie są w instrukcji?. Ja też mam instrukcję po niemiecku, ale kupiłem zaraz po polsku

Pawel, wiekszosc po prostu zaluje tych kilkudziesieciu zlotych. Instrukcje po polsku mozna kupic w www.bmw-shop.pl i bez problemu odebrac za zaliczeniem od listonosza...

Problem moze jest glebszy. Badania wykazaly, ze chyba 80% naszej populacji nie rozumie slowa pisanego, jego tresci. Przebycie przez 100 stron instrukcji jest nie do pokonania...

Pracowalem u Wlochow, nacji podobnej do naszej i krazyl kawal, ze jezeli, chcesz cos ukryc na komputerze, to umiesc w folderze: manuals...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Blazejos, czy mógłbyś po prostu kupić instrukcję w języku zrozumiałym dla siebie, zamiast informować o swojej nieznajomości niemieckiego (a po cholerę nam taka informacja?) i obrażać innych i pytać o rzeczy, które teoretycznie są w instrukcji?. Ja też mam instrukcję po niemiecku, ale kupiłem zaraz po polsku

 

Dzięki za kolejną dobrą radę... Jakby instrukcje informowały o wszystkim to po co by bylo to forum? Można przecież zapytać i ktoś w dobrej intencji może krótko odpowiedzieć. Można się tez dowiedzieć gdzie taką instrukcję sobie załatwić. Nie tędy droga. jak nie macie dobrej rady to nie piszcie nic tylko zamknijcie posta jako mało interesującego dla Was. Dzieki z góry za wyrozumiałość. A jak przeczytasz sobie do końca te posty które są na forum to dowiesz sie że niestety nie wyjaśniaja sprawy tak do końca.

Oczywiście, że instrukcje nie informują o wszystkim, ale jak się ich najpierw nie przeczyta i mimo to zadaje pytania, to jest to nieuprzejmość i zawracanie głowy innym.

Po kreskach nie dowiesz się, czy termostat jest OK (no, chyba, żeby ewidentnie się nie dogrzewał), więc jak masz podejrzenia, to jedź do mechanika, bo nikt nie jest wróżką.

PawełH
Opublikowano
Blazejos, czy mógłbyś po prostu kupić instrukcję w języku zrozumiałym dla siebie, zamiast informować o swojej nieznajomości niemieckiego (a po cholerę nam taka informacja?) i obrażać innych i pytać o rzeczy, które teoretycznie są w instrukcji?. Ja też mam instrukcję po niemiecku, ale kupiłem zaraz po polsku

 

Dzięki za kolejną dobrą radę... Jakby instrukcje informowały o wszystkim to po co by bylo to forum? Można przecież zapytać i ktoś w dobrej intencji może krótko odpowiedzieć. Można się tez dowiedzieć gdzie taką instrukcję sobie załatwić. Nie tędy droga. jak nie macie dobrej rady to nie piszcie nic tylko zamknijcie posta jako mało interesującego dla Was. Dzieki z góry za wyrozumiałość. A jak przeczytasz sobie do końca te posty które są na forum to dowiesz sie że niestety nie wyjaśniaja sprawy tak do końca.

Oczywiście, że instrukcje nie informują o wszystkim, ale jak się ich najpierw nie przeczyta i mimo to zadaje pytania, to jest to nieuprzejmość i zawracanie głowy innym.

Po kreskach nie dowiesz się, czy termostat jest OK (no, chyba, żeby ewidentnie się nie dogrzewał), więc jak masz podejrzenia, to jedź do mechanika, bo nikt nie jest wróżką.

 

Nie mniej jednak uważam że jeżeli ktoś odpowiada to robi to z własnej nie przymuszonej woli, a jak dla kogoś to zawracanie głowy to nie odpowiada i nie pisze nic. A jak ktoś chce się po po prostu dowartościować że ma instrukcje to ciągle o niej pisze. Dowartościowałeś się już że nabyłeś e60 oraz instrukcję obsługi wraz z nim? To fajnie, skończ już pisać ciągle w kółko i to samo jak nie chcesz odpowiadać to nie wpisuj się w temat, a od tego czy wątek zaśmieca forum czy też nie jest moderator a ty z tego co widzę nim nie jesteś. Nastukałeś prawie 1400 postów w niecałe dwa lata a głownie wszystkie to pouczenia i temat przewodni "instrukcja obsługi" więc jak dla mnie ty także zaśmiecasz forum. Myślę że władze BMW-Klub-Polska powinny wręczyć ci jakieś odznaczenie za to że stoisz na straży i bacznie strzeżesz porządku , może tytuł "porządkowego roku" albo "sprawiedliwego wśród sprawiedliwych"? A może ogłosimy w tej sprawie konkurs, jednym słowem musimy coś z tym zrobić i nie możemy przechodzić obok obojętnie tak jak ty nie przechodzisz obojętnie w sprawach instrukcji obsługi. :modlitwa:

 

U mnie po rozgrzaniu silnika są trzy kreski. Ale sprawdzę jutro dokładnie bo być może 4 , w sumie nie przyglądam im się za bardzo.

Opublikowano

Dzięki za wsparcie. Ja też uważam że rada żeby kupić sobie instrukcję to żadna rada i nie pomoc tylko zasada, że jak sam wydał kasę na instrukcję to innym zamiast pomóc korzystając z jej dobrodziejstw pokazuje się "figę z makiem" i robi złośliwe przytyki :(

A wracając do rzeczy to zanim pojedziemy do mechanika sami możemy sprawdzić czy termostat główny działa poprawnie i nie musimy być do tego wróżką tj. Jeżeli silnik jest już ciepły, ale nie osiągnął jeszcze właściwej temperatury to można dotknąć ręką przewodu gumowego który idzie od termostatu do chłodnicy(dolnej jej cząści). Jeżeli też już będzie ciepły to znaczy że termostat puszcza za wcześńie albo wogóle nie trzyma. Oczywiście przed osiągnięciem właściwej temperatury zimny powinien być tylko jeden przewód ten za termostatem a jeden ten który idzie od górnej części chłodnicy powinien być gorący.

Opublikowano
U mnie jest równiez 7 kresek - zatrzymują sie one mniej więcej na 4600/4700 obr/min

Pozdrawiam !

 

u mnie dokladnie tak samo

Opublikowano

u mnie tez jest 7 a właściwie bylo bo chyba i mi padł termostat i teraz mam z 11 albo 12

a i chyba w tych e60 po lifcie są 3 albo 4 kreski jeżeli się mylę proszę mnie poprawić

Opublikowano
A wracając do rzeczy to zanim pojedziemy do mechanika sami możemy sprawdzić czy termostat główny działa poprawnie i nie musimy być do tego wróżką tj. ....

Po kreskach to sprawdziłeś czy po przewodach?

PawełH
Opublikowano

Nie mniej jednak uważam że jeżeli ktoś odpowiada to robi to z własnej nie przymuszonej woli, a jak dla kogoś to zawracanie głowy to nie odpowiada i nie pisze nic. A jak ktoś chce się po po prostu dowartościować że ma instrukcje to ciągle o niej pisze. Dowartościowałeś się już że nabyłeś e60 oraz instrukcję obsługi wraz z nim? To fajnie, skończ już pisać ciągle w kółko i to samo jak nie chcesz odpowiadać to nie wpisuj się w temat, a od tego czy wątek zaśmieca forum czy też nie jest moderator a ty z tego co widzę nim nie jesteś. Nastukałeś prawie 1400 postów w niecałe dwa lata a głownie wszystkie to pouczenia i temat przewodni "instrukcja obsługi" więc jak dla mnie ty także zaśmiecasz forum. Myślę że władze BMW-Klub-Polska powinny wręczyć ci jakieś odznaczenie za to że stoisz na straży i bacznie strzeżesz porządku , może tytuł "porządkowego roku" albo "sprawiedliwego wśród sprawiedliwych"? A może ogłosimy w tej sprawie konkurs, jednym słowem musimy coś z tym zrobić i nie możemy przechodzić obok obojętnie tak jak ty nie przechodzisz obojętnie w sprawach instrukcji obsługi. :modlitwa: .

 

Nie po raz pierwszy się spotykamy, BZQ, i nadal mnie pouczasz. Sądzisz po sobie? Dowartościowałeś się już? A co ze zrozumieniem tekstu pisanego?

PawełH
Opublikowano
A wracając do rzeczy to zanim pojedziemy do mechanika sami możemy sprawdzić czy termostat główny działa poprawnie i nie musimy być do tego wróżką tj. ....

Po kreskach to sprawdziłeś czy po przewodach?

 

I po kreskach i po przewodach. Jak odpaliłem autko przy -16 stopniach po 10 minutach pracy na wolnych obrotach kiedy kresek miałem jeszcze ze 14 to nestety przewód biegnący od termostatu do chłodnicy był już dobrze ciepły. W środe jade do fachwców to mi zmierzą temp. na kompie i będzie wiadomo. Napewno termostat nie powinien puszczac płynu na chłodnicę skoro silnik nie osiagnął jeszcze optymalnej temeratury. Jak pojeździłem autem to faktycznie kresek zrobiło się 7 ale pewnie wcześniej by się rozgrzał jakby nie termostat. Tak na marginesie to zaniepokoiłem się sytuacją trochę wcześniej (w święta) zrobiłem autem 15 km i jak dojechałem na miejsce i wylączyłem auto to jeszcze dogrzewacz pracował. To chyba nie bardzo nie???

Opublikowano

Pisząc tego posta siedzę sobie właśnie w poczekalni w serwisie BMW. Zapytałem Pana o właściwą liczbę kresek przy właściwej temperaturze silnika a poinformował mnie, że te kreski nie wskazują temperatury tylko wyznaczają bezpieczną liczbę obrotów silnika przy obecnej jego temperaturze. :jawdrop: To że jest siedem kresek nie oznacza, że silnik osiągnął optymalną temperaturę, tylko że ta temp. która jest pozwala bezpiecznie wykręcać wskazane obroty. Nie wiem na ile jest to prawdą. Prawdę mówiąc zgłupiałem trochę. Wypowiedzcie się na ten temat.

Jasiuq1 miał chyba rację, że temperaturę sami możemy tylko sprawdzić przez ukryte menu OBD. Swoją drogą to niezłe jaja że uznano czujnik temp. jako zbędny :duh: Może poto żeby zaoszczędzić użytkownikom zbędnych stresów a co za tym idzie zapewnić poczucie dobrze pojętego komfortu :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.