Skocz do zawartości

530d vs 535d ktore wybrac ?


puchi123

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z powyzszych informacji bede sie sklanial do 530d.

Czy wiec starczy mi 90 tysi na powiedzmy 2005?Oczywiscie zakladam,ze zadbane auto bedzie.

 

 

Jak ostatnio przegladalem mobile.de to kupisz. Licz sie z tym ze poswiecisz troche czasu na przegladaniu ofert, ale jak sie trafi perelka to bedziesz naprawde zadowolony.

 

I nie zniechecaj sie tym, iz niektorzy odradzaja diesla do miasta, nie wiem czemu. Silnik, potrzebuje malych obrotow zeby dynamicznie jezdzic, wiec jest to bardzo przyjemne oraz malo sie zurzywa jednostka. Poza tym spalanie bedziesz mial mniejsze niz w benzynie. Zreszta zima webasto sie wlaczy i nagrzewa sie szybciutko :) dlatego diesel do miasta wcale nie jest zly.

Moze faktycznie na paliwie cudow sie nie zaoszczedzi ale diesel jak i benzyna ma swoje plusy.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W top gear clarkson mowil ze oba silniki sa identyczne ... :/

 

Tak jak koledzy już napisali, w polsce lepiej nie kupować. Ja niestety mam do granicy polsko niemieckiej jakieś 700km tak więc u mnie podróż do niemiec raczej odpada :(

 

Czy ja wiem, ja mam ok 500 do granicy i spokojnie sie przejechalem. W Niemczech potem w jedna strone 750km, ale jadac taka trase z powrotem E65 zmeczenia nie czulem kompletnie. Gdybym mial jechac drugi raz, pojade (moze nawet niebawem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta sam szukalem, rodzinka tylko dzwonila i zamawiala dla siebie, bo za jezykiem niemców nie przepadam i umiem go srednio, a jak ktos rozmawia z nimi po angielsku to są raczej niezbyt nastawieni.

 

Ale fakt, miec kogos do pomocy to swietna sprawa. Sprawdzili wszystko co zwiazane z autem, ztargowali z ceny ladna sumke, bez nich kupic byloby ciezko.

 

Gdyby nie bylo rodziny do pomocy, skorzystal bym z pomocy kogos innego do ściągania z auta z DE. Jeszcze mialem przeblyski checi zakupu w Polsce auta sproawdzonego (wowczas 730d), 1sza rozmowa "stan idealny, bezwypadkowe". Druga rozmowa, umowienie sie na termin i prosba standardowa pt. "prosze tylko potwierdzic stan, bo nie chce marnowac czasu i jechac do Pana 500km w jedna strone z czlowiekiem który powie mi jaki element jest malowany, po podpieciu do kompa powie mi czy cos z autem jest nie tak, a jak zabiore je do ASO to sie okaze jeszcze cos gorszego". Sprawa postawiona wprost, bo wiemy jak u nas wyglada zakup auta. Czlowiek sie na chwile zastanowil, po czym powiedzial ze auto bezwypadekowe "tylko" byla malowana cala strona i nowe drzwi są. Dociąłem że w takim razie tylko Panu podziekuje i zamknalem temat zakupu w Polsce. Nie zamierzam do niego wrocic, nawet jesli euro bedzie po 5 PLN.

 

Poza tym z aut ktore mnie interesuja, malo jest zadbanych sztuk u nas i na prawde ładnych. W DE otwieram mobile i mam 2-3 sztuki ktore juz teraz pojechalbym ogladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w nowym roku :)

pyatnie o spalanie 530 - 535? takie samo czy wyzsze?

 

Oczywiście wyższe, chociaz nie mialem kilkuletniego doswiadczenia. Ale jezdzac 535d, nie chcialo mi sie jeździc spokojnie, wiec widzialem srednio 11-12l co jest wartoscia dla mnie spora jak na ten silnik.

 

Jakkolwiek sa to IMO roznice znikome i zalezne od wielu czynnikow, jak styl jazdy, rodzaj opon i ich szerokosc, czy kombi czy sedan, itp etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ja wiem, ja mam ok 500 do granicy i spokojnie sie przejechalem. W Niemczech potem w jedna strone 750km, ale jadac taka trase z powrotem E65 zmeczenia nie czulem kompletnie. Gdybym mial jechac drugi raz, pojade (moze nawet niebawem).

 

Nie przeraża cię aktualna akcyza 18,6% :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ja wiem, ja mam ok 500 do granicy i spokojnie sie przejechalem. W Niemczech potem w jedna strone 750km, ale jadac taka trase z powrotem E65 zmeczenia nie czulem kompletnie. Gdybym mial jechac drugi raz, pojade (moze nawet niebawem).

 

Nie przeraża cię aktualna akcyza 18,6% :norty:

 

Juz zapłacilem tą 13,6%, wiec dodatkowe 5% nie robi mi wiekszej roznicy. Gorsza sprawa to kurs eur, aktualne auto kupilem po 3.20, a teraz jesli pojade, to pewnie cos kolo 4.0 lub 4.10 - różnica spora.

 

Dlaczego na razie dalem na wstrzymanie i czekam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Juz zapłacilem tą 13,6%, wiec dodatkowe 5% nie robi mi wiekszej roznicy. Gorsza sprawa to kurs eur, aktualne auto kupilem po 3.20, a teraz jesli pojade, to pewnie cos kolo 4.0 lub 4.10 - różnica spora.

 

Dlaczego na razie dalem na wstrzymanie i czekam :)

 

Najgorsze jest to, że liczą akcyzę od kursu waluty w dniu zakupu, a nie za ile ktoś kiedyś kupił euro. :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Juz zapłacilem tą 13,6%, wiec dodatkowe 5% nie robi mi wiekszej roznicy. Gorsza sprawa to kurs eur, aktualne auto kupilem po 3.20, a teraz jesli pojade, to pewnie cos kolo 4.0 lub 4.10 - różnica spora.

 

Dlaczego na razie dalem na wstrzymanie i czekam :)

 

Najgorsze jest to, że liczą akcyzę od kursu waluty w dniu zakupu, a nie za ile ktoś kiedyś kupił euro. :doh:

 

gdyby tak było to każdy powiedziałby że kupił euro w cenie 1zł 10 lat temu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawalo mi sie, ze licza z miesiaca zakupu czy jakos tak, kwote średnią. Ale nie wiem, bo ja placilem ostatecznie od wyceny rzeczoznawcy.

 

Co do akcyzy, to jesli dobrze rozumiem mozna placic:

a) od kwoty zakupu, czyli kupujemy za 10k eur i placimy 1860 EUR akcyzy (teoretycznie), czyli przy kursie 4.10 EUR to mniej wiecej jest 7600 PLN,

b) od wartosci minus koszta, czyli np. oceniaja ze model bazowy kosztuje 50k pln u nas, ale co ciekawe musza odjac koszta takie jak:

- vat 22%, czyli zostaje 41k pln,

- wartosc akcyzy, czyli 18,6%, zostaje 34k pln,

- jakies tam koszta sprowadzenia, chyba do 6%, cyli 32k pln.

Od 32k PLN placimy 18,6%, czyli ok 5000 PLN akcyzy.

 

Czyli chyba dalej jest lepiej wybrac opcje b), niech nam wyceniaja wedle cennika lub wycena rzeczoznawcy. Jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi.

 

No i warto sprawdzic po ile maja w cenniku taki model, ja bym tak zrobil na dzien dobry. Z tym że w *SWOIM* UC, bo ja pytalem w izbie w Krakowe i mowiono mnie "nie ma problemu, to jest przepis na tych co zanizali 100 eur a Pan ma normalna kwote na fakturze". A celnicy i tak z usmiechem na twarzy potem trzepali każdego jak popadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wracajac do rzeczy. Z 535 jest jeden podstawowy problem ktory dyskwalifikujre ten wybor. Naped na jedna os to pomylka.. Para idzie w gwizdek niestety. Przejedz sie pod gore na sniegu albo przy padajacym grubym deszczu a poczujesz o czym pisze . majac ten sam dylemat kipilem 530xd.

PS. Jesli 90% robisz po miescie to bierz benzyne no przeciez nie robisz 75kkmrocznie przeciez????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli chyba dalej jest lepiej wybrac opcje b), niech nam wyceniaja wedle cennika lub wycena rzeczoznawcy. Jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi.

 

Owszem, ale jak przedłożysz umowę na taką kwotę, czyli pomniejszoną o te 30% od ceny eurotaxu. Jesli kupisz w salonie lub komisie za wyższą kwotę, policzą od niej właśnie. Czyli trzeba kupić od prywatnej osoby i wpisać zaniżoną kwotę zakupu, albo pogodzić się z wyzszą akcyzą, niestety. Prawo w PL działa tylko w jedną stronę, na korzyść państwa. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie srednio 100 km dziennie.W jezdzie po miescie duzo frajdy daje moment jaki ma diesel a z pod siwtel sie nie scigam.No i mysle,ze jednak na spalaniu bede sporo do przodu.Wole wiec diesel-a :lol:

 

Przy twoim przebiegu to ryzyko kupować diesla, chyba sprzedającego znasz i wiesz jak jeździł. Wiem, wiem 2-3 litry mniej paliwa od wersji PB kusi, ale trzeba ogarnąć temat globalnie, jak kiedyś Zodiac napisał: " Nie samym spalaniem człowiek żyje" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wracajac do rzeczy. Z 535 jest jeden podstawowy problem ktory dyskwalifikujre ten wybor. Naped na jedna os to pomylka.. Para idzie w gwizdek niestety. Przejedz sie pod gore na sniegu albo przy padajacym grubym deszczu a poczujesz o czym pisze . majac ten sam dylemat kipilem 530xd.

 

Jest w tym wiele prawdy. Ale raczej w tych rocznikach x-drive jest nieczęstym zjawiskiem.

btw. X-drive wyklucza dynamic drive i active steering, zatem jak to jest bez tych systemów? Czy są wtedy zastosowane jakieś namiastki tych systemów? Z active steering bajecznie manewruje się na parkingach itd i jazda z dużą prędkością też jest przyjemna. A jak bez niego w aucie z x-drivem? Jak jest ze stabilnością w zakrętach? Duże przechyły?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym koledze doradzal kupic 535d z prostej przyczyny - jak kupisz 530d to po jakims czasie bedziesz sie zastanawial jak takie 535d musi jechac :) i czemu jej nie kupilem :)

 

koszty ew napraw to znikoma roznica pomiedzy tymi modelami

 

w 535d dwie turbiny 495,00* € + 895,00* € = 1390 €

 

w 530d jedna turbina 1145,00* €

 

*- ceny z www.bmwfans.info

 

toż to różnica żadna a przyjemność z jazdy .... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.