Skocz do zawartości

330d kopci po przekroczeniu 4tys. obrotów


MarekBMW

Rekomendowane odpowiedzi

(...)kiedyś, kiedy autko mi kopciło wyczyściłem ERG, w kolektorze wydechowym było sporo sadzy ! myślałem że tak ma być w dieslu,.... po przegazowaniu auto wyrzucało sadzę która zbierała się w kolektorze wydechowym oraz za pewne w tłumikach,.... teraz nic nie kopci.

Sadza byla w kolektorze wydechowym czy miales na mysli kolektor ssacy (przy ktorym jest EGR/AGR o ktorym piszesz)? Czysciles te kolektory u siebie?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien filtr odmy

 

Nie trafiłeś. Mam już wymieniony na separator.

 

Po jakim czasie od wymiany odmy auto powinno przestac kopcic? Poprawa powinna byc widoczna "od reki" czy po przejechaniu np kilkuset km?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem na trasie we wtorek, że auto kopci, (pojęcie względne, puszcza kurz) przy wcisnieciu pedału do oporu, podczas wyprzedzania. Wczesniej jechałem dosyć spokojnie. Jednak po paru razach ostrego rozpedzania przestało kopcic :mrgreen: Czyli sadza zbiera się w wydechu. :cool2:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem całą odmę i nic to nie zmieniło (była od nowości z przebiegiem 186tys.)

 

co do ERG, od turbo idzie sobie rura do intercoolera, a potem wpada na zawór ERG (chyba to ten tak się nazywa)

po odkręceniu tego zaworka (w trakcie czyszczenia) za nim wlot do kolektora był bardzo zanieczyszczony sadzą z resztkami oleju (w środku nie czyściłem bo za dużo rozbierania, a nie byłem pewien sensu takiej operacji)

 

po podłączeniu uszkodzonego wężyka o którym wspominałem wcześniej nic nie kopci, a do kolektora już nie zaglądałem bo nie ma po co :-)

 

twierdzę jednak, że w 330d bardziej prawdopodobnym objawem kopcenia jest uszkodzone podciśnienie turbo, niż np. odma czy ERG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem na trasie we wtorek, że auto kopci, (pojęcie względne, puszcza kurz) przy wcisnieciu pedału do oporu, podczas wyprzedzania. Wczesniej jechałem dosyć spokojnie. Jednak po paru razach ostrego rozpedzania przestało kopcic :mrgreen: Czyli sadza zbiera się w wydechu. :cool2:

 

w końcu jeździmy na "brudnym/tanim" paliwie, a nie benzynce :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
witam, ja mam podobną sytuację. Gdzieś tak blisko 4tyś. obr. puszcza czarną chmurę i to konkretną ale po dłuższej chwili przestaje. W mniejszym stopniu dymi przy gwałtownym wciśnięciu gazu. Wymieniłem odmę i raczej sie nic nie zmieniło. Wtryski były sprawdzane ale na postoju i wyszły bardzo dobrze. Wiem że jest jakiś mały wciek na łączeniu węża od intercoolera. Poza tym jest to moje pierwsze bmw więc dopiero się na nim wszystkiego powoli dowiaduję. Jeżeli ktoś ma radę co można sprawdzić żeby to wyeliminować to bym był wdzięczny!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Mam podobne objawy, tzn dymi i to bardzo mocno jak go przycisne powyżej 3,5 krpm. Mam interfejs, co mogę posprawdzac przy pomocy INPY? korekty wtryskow sprawdzałem na postoju tylko , jest sens podczas jazdy? Egr, turbo, przeplywke jest możliwość sprawdzić jakoś przez inpe? Jakieś inne podzespoły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nakrec film z zakladka nominal/aktual na 4 lub 5 biegu z butem w podlodze od 1800 rpm do np 3800, bedzie widac cisnienie doladowania, cisnienie cr i odczyt przeplywomierza. Korekcje sprawdza sie na wolnych obrotach i w pelni rozgrzanym silniku, mozna rzucic okiem podczas jazdy, czasem widac jakies anomalie, jakie masz korekcje? Bo to smierdzi problemem z wtryskiwaczami. Seria czy po programie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Interesuje nas analog 2 (f3) a 90% filmu to analog 3 :roll: chcialem zebys ustawil na analog 2, jechal na 4 biegu, od 2000 rpm but w podloge, w tym co podales wydaje sie ok tylko na 3 biegu za szybko parametry zmieniaja sie, dodatkowo opoznienie programu i nie jest to czytelne. Egr widze, ze nie masz zaslepiony czy myle sie? Na probe odepnij od niego podcisnienie i zaslep srubka, daj znac czy przestal dymic, powinien byc lepszy "dol" w gratisie. Korekcje masz super, wiec to nie wina wtryskiwaczy.

Musialem edytowac, bo pomylilem Twoj problem z innym..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak myślałem że analog 2 i właśnie chodziło o próbę od 48 sekundy, jednak tylko na 3 biegu. resztę prób wrzuciłem "przy okazji". Jak tylko będę miał czas i możliwość to zrobię gdzieś pomiar na 4 biegu. Tak wstępnie z tych pomiarów można wywnioskować że, przepływomierz i sterowanie turbo jest ok chyba? Co do EGR to odkręcałem ostatnio przewód dolotowy żeby zobaczyć czy jest zanieczyszczony i nie ma jakiejś tragedii. Na zgaszonym silniku jest domknięty. Spróbuje tak jak mówisz. odpiąć wężyk. rozumiem że zaślepić muszę wężyk? podpięcie przy egr jest zbędnym zaśłepiać? Z ciekawości, jakie wartości z INPY mówią Ci coś o EGR? Ogólnie jak tylko znajdę czas na instalację DISa lub ISTY to ograniczę działenie EGR. Zauważyłem wczoraj że po kilku próbach dymienie było znacznie mniejsze, zastanawiam się czy to nie jest tak, że jeżdżę 98% załóżmy spokojnie z niskimi obrotami, a jak później go przegonię przy wyprzedzaniu to cała ta sadza jest wyrzucana z wydechu i powstaję chmura jak z lokomotywy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest dokladnie tak jak napisales w ostatnim zdaniu, nie pomyslalem o tym, zeby o to zapytac :8) zaslep tylko wezyk, w samym zaworze nic nie rob, widze, ze jest podpiety po tym, ze ilosc powietrza rzeczywista jest rowna oczekiwanej, przy zaslepionym rzeczywista na wolnych obrotach jest wyzsza o ok 150-200 jednostek, nie pamietam dokladnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ale jest to chmura, jak "pufniecię" czyli chwilowo, czy ciągnie się cały czas ?

Samochód ma zrobiony chip/sterownik ?

 

Może być dużo powodów, od zapchanego filtra powietrza, poprzez zatkany separator oleju, brudne zawory EGR, czy lejące wtryski.... Też duze znaczenie ma paliwo, czy nawet intercooler (zaolejony w środku).

Wydaje mi się że szukasz dziury w całym, co to za diesel który przy prawdopodobnym przebiegu 200-300kkm nie zadymi na czarno od 4000RPM jak mu dasz gaz w podłogę? Kolega pisze że poniżej tych obrotów nie dymi czyli na moje oko wszystko jest ok.

pozdro

 

 

 

ja miałem pasaratti 1.9 TDI 1994r z przebiegiem prawie 700tyś km i na czarno nigdy nie zadymił :)

problem w dieslach taki, że niestety może być masa problemów i można kombinować wymieniać... z regóły jak coś się samo nie zepsuje do końca to się nie dowiesz co było przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.