Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dieslem już się najeździłem więc chciałbym przetestować benzynę, tylko że mam mały dylemat, 540i czy M5 ?

Ostatnio jeździłem M3 E46 i podobała mi się zabaweczka z tym że była trochę za mała, dlatego skoro obecnie jeżdzę E39 to do mniejszego nie chcę się przesiadać.

Auto chciałbym kupić na pół roku lub rok , no chyba że tak bardzo mi się spodoba że zostawię na dłużej. Rocznik 2000 w górę, dobrze byłoby aby był to koniec produkcji.

Na allegro 540i jest bardzo mało , za to M5 jest już wybór. Szkoda tylko że rozbieżność cenowa tak duża 40-80tyś .... z mego doświadczenia wynika że nie zawsze ten najdroższy jest w najlepszym stanie :/

To co znalazłem ciekawego to :

http://www.moto.allegro.pl/item511995303_bmw_m5_400km_2001r_indyvidual_1_wl_bezwypadkowy.html

 

Zależy mi na manualu, a większość aut na allegro to automat ....

 

Jak sprawdzić M5 przed zakupem ? Czy jeśli pojadę do ASO to dobrze mi ja sprawdzą czy mam jeszcze sam na coś zwrócić uwagę?

Może najlepiej byłoby pojechać do Niemiec, tylko że po nowym roku akcyza w górę no i cena podobna wyjdzie ... Zresztą u nich ceny 10k - 30k euro ... tak więc też dobry przestrzał cenowy.

Opublikowano

Tak więc kolego musisz wiedzieć dokładnie czy 540 a M5?? Miałem taki dylemat 2-lata temu kupiłem 535 m-pakiet i było wooo ok. Samochód naprawdę super i osiągi itp. Ale został taki mały niedosyt od roku mam M5 99 i różnica jest ogromna. Samochóe BAJKAAAA ale odrazu nastaw sie na koszty eksploatacji (i nie mówie tylko o benzynie).

Ten egzemplarz co wyszukałeś na allegro na pierwszy rzut oka naprawde nieżle, warto podjechać i obejrzeć. Napewno ASO i ktoś znajomy kto miał doczynienia z M.

------- /// M ---------
Opublikowano

Skoro zakup na 0,5-1 rok to kup 540i, powinna być mniej wyeksploatowana, a 286KM też swoje potrafi. Natomiast M5 bedzie wymagała wiekszych nakładów fin, M-ka częściej ''dostaje w palnik''.

Sprawdzenie auta w ASO, dobry serwis sprawdzi nawet płyn chlodzacy czy ma nadal odpowiednie właściwości, o podłaczeniu pod komputer czy sprawdzeniu zawieszenia juz nie wspominajac.

Opublikowano

Nastawilem sie ze spalanie to 20l / 100km , czyli dziennie wydam ok. 70zl na paliwo bo ok. 100km przejezdzam.

Rozumiem że większe koszta będą bo pewnie tarcze, klocki hamulcowe i inne rzeczy są inne niż w 540i .... możecie napisać jak to się mniej więcej cenowo przedstawia ?

Awarii raczej można się spodziewać tych samych jakich w 540 ? Wkońcu to ta sama buda, elektryka.... tylko silnik inny ...

Opublikowano
Było pdoobnych tematów troche w M5 masz w sumie wszystko inne jesli chodzi o podzespoły mechaniczne, zawieszenie, tarcze i klocki, wszystko jest droższe i nie każdy też Ci naprawi takie autko, przeczytaj post kolegi allcar, jak opisuje swoje problemy i najlepiej Jego zapytaj
Opublikowano

Witaj

Nie jest aż tak źle, kolega allcar miał wyjątkowego pecha, zresztą opisał to dokładnie. Ogólnie do M5 e39 wszystko jest droższe, ale nie jest to wilk z dużymi zębami i wszystko jest w granicach rozsądku. Spalanie po mieście 22-25ltr. trasa 13-16 i to w moim przypadku jedyne koszty eksploatacji, także nie jest tak że wszystko się zaraz rozleci ;) chyba że kupisz coś wyeksploatowanego, jak w każdym aucie. Wymiana oleju w ASO 700zł na TWS10W-60, a na zalecanym 400zł-znośnie.

Moim zdaniem warto, aczkolwiek jeżeli będzie to Twoje jedyne auto to trochę drogo paliwo wychodzi. Warto mieć klekota "na miasto" ;)

pzdrw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zabawka fajna, tylko jak to z takimi zabawkami bywa - moze byc kosztowna bardzo lub tez przy szczesciu nie bardzo.

 

Jakkolwiek musisz liczyc sie z tym, ze kupujac auto za te powidzmy 65k PLN, dolozysz do niego w ciagu roku tak na oko pomiedzy 25 a 40k PLN. Paliwo, AC, eksploatacja (nie tylko tarcze, klocki, zawieszenie, ale elektronika typu czujniki, elementy silnika bo przebieg jest spory jak na auto o zastosowaniu czysto sportowym, taki worek bez dna), koszta dodatkowe.

 

Ja sam przerabialem duze spalanie przy okazji 760. Niby jak jeżdże tam gdzie chce, dla zabawy, to nie ma problemu i koszta wkalkulowane są znośne. Ale gdy sie okazalo, ze musze zone wozic do Wawy na uczelnie, a do tego do pracy po pare km, odwiedzac moja uczelnie czesciej niz chcialbym i zalatwiac inne sprawy ktore "wyskoczyly" i trzeba bylo pędzic do Austrii, to wyszlo ze jednak zabawka nie warta tej kasy. Tak wiec zostalem przy oszczednym 745i :D

 

W każdym bądź razie powodzenia z zakupem!

Opublikowano

temat rzeka.... wiele razy opisywany.

Niestety, 90% M5 w Polsce to brana na handel niższa pólka cenowa z zachodu. Ta z linka niestety też, jesli handlarz ją liczy za 16 000 Euro, to znaczy ze dal za nia 14. A za tyle sa niestety szroty....

 

Mowa oczywiscie o M5 po lifcie, 03 2000 wzwyż...

 

Ja bym sugerowal ladną 540i, na manualu oczywiscie

Opublikowano
jesli handlarz ją liczy za 16 000 Euro, to znaczy ze dal za nia 14. A za tyle sa niestety szroty....
Obejrzałem chyba 5 szt M5 w Polsce i żadna z nich nie była godna polecenia. A po poszukiwaniach w Niemczech moim zdaniem sensowne zakupy zaczynały się od ok 17-18tys euro. Z tych po lifcie.
Jakkolwiek musisz liczyc sie z tym, ze kupujac auto za te powidzmy 65k PLN, dolozysz do niego w ciagu roku tak na oko pomiedzy 25 a 40k PLN
Moim zdaniem niekoniecznie, trochę zawyżyłeś dolną granicę, AC to nie licz ponieważ nie każdy musi je mieć, a kosztów rejestracji też nie, bo tutaj dla odmiany każde auto to przechodzi. A jak kupisz niefortunny model, to jak ze wszystkim-ciągła skarbonka i wtedy te 40 braknie. M5 z reguły nie maja dużych przebiegów i elementy zawieszenia, alternatory i inne takie nie są specjalnie zmęczone jak np. w dieslach które to z reguły przebiegi maja spore, więc nie jest znowu tak źle. A silnik że męczony? Dużo osób (np. ja ;) ) kupuje M5 hobbystycznie, dla samego posiadania i niekoniecznie je katuje. Ja np. na 5 tys przejechane może dwa, trzy razy zerwałem świadomie przyczepność tylnych kół :)

Tak czy siak życzę szczęścia w zakupie

Opublikowano
Zabawka fajna, tylko jak to z takimi zabawkami bywa - moze byc kosztowna bardzo lub tez przy szczesciu nie bardzo.

 

Jakkolwiek musisz liczyc sie z tym, ze kupujac auto za te powidzmy 65k PLN, dolozysz do niego w ciagu roku tak na oko pomiedzy 25 a 40k PLN. Paliwo, AC, eksploatacja (nie tylko tarcze, klocki, zawieszenie, ale elektronika typu czujniki, elementy silnika bo przebieg jest spory jak na auto o zastosowaniu czysto sportowym, taki worek bez dna), koszta dodatkowe.

 

Ja sam przerabialem duze spalanie przy okazji 760. Niby jak jeżdże tam gdzie chce, dla zabawy, to nie ma problemu i koszta wkalkulowane są znośne. Ale gdy sie okazalo, ze musze zone wozic do Wawy na uczelnie, a do tego do pracy po pare km, odwiedzac moja uczelnie czesciej niz chcialbym i zalatwiac inne sprawy ktore "wyskoczyly" i trzeba bylo pędzic do Austrii, to wyszlo ze jednak zabawka nie warta tej kasy. Tak wiec zostalem przy oszczednym 745i :D

 

W każdym bądź razie powodzenia z zakupem!

 

offtopic:

wsadz zone w pociag ekspress do warszawy 2,5h z krakowa i odwrotnie, przeczytasz gazete i jestes na miejscu, po co sie meczyc i telepac samochodem przez kilka godzin?

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
offtopic:

wsadz zone w pociag ekspress do warszawy 2,5h z krakowa i odwrotnie, przeczytasz gazete i jestes na miejscu, po co sie meczyc i telepac samochodem przez kilka godzin?

 

Tez offtopic: niestety to z 2 powodów nie wchodzi w grę. Jeden to taki, ze lubie jeździc autem. 760 i owszem sobie sprawie, ale jako drugie auto w przyszlosci. Na razie musze jednak sie tłuc słabym 745i :wink:

Opublikowano
offtopic:

wsadz zone w pociag ekspress do warszawy 2,5h z krakowa i odwrotnie, przeczytasz gazete i jestes na miejscu, po co sie meczyc i telepac samochodem przez kilka godzin?

 

Tez offtopic: niestety to z 2 powodów nie wchodzi w grę. Jeden to taki, ze lubie jeździc autem. 760 i owszem sobie sprawie, ale jako drugie auto w przyszlosci. Na razie musze jednak sie tłuc słabym 745i :wink:

 

trzeci offtopic, jaki to by nie byl samochod to i tak bedzie telepanie, szkoda marnowac czas i jechac po gownianej drodze

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
Hm m autor wątku ma w podpisie 525tds więc nie wiem jak z umiejętnościami do M5 a 540 także jest strasznie szybka maszyną zwłaszcza manual więc myslę że narazie 540 mu starczy bo jak kupi od razu M5 to co potem wyżej juznic nie ma :)
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Hm m autor wątku ma w podpisie 525tds więc nie wiem jak z umiejętnościami do M5 a 540 także jest strasznie szybka maszyną zwłaszcza manual więc myslę że narazie 540 mu starczy bo jak kupi od razu M5 to co potem wyżej juznic nie ma :)

 

Nie chciałbym po 3 miesiącach odczuć niedosyt :) Pozatym zawsze można się szarpnąć na M5 E60.

Jak znajdę 540 w dobrym stanie to pewnie się skuszę, jak narazie muszę coś wyszukać.

Opublikowano
W porównaniu z TDS-em to 528 byłoby strasznie szybkie a 540 to bój się drzew anie gadaj o szybkim braku mocy to jest równo 2 razy tyle koni przy podobnej masie :) do tego motor M62 często wykazuje więcej PS niż BMW twierdzi że ma czesto jest to ponad 300 więc nie mów że ci mało :)
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Nom wykres Franka o ile sie nie myle myślimy o tym samym :)

 

A teraz te 300KM trzeba okiełznać z przyzwyczajeniami kolegi do TDS-a na początku lekko mu nie będzie i radze kontroli nie wyłączać :)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie 540i ma moim zdaniem same plusy nad M5, jesli chodzi o koszta, stan auta (rzadziej są katowane, przynajmniej w teorii) jak i koszta utrzymania.

 

100 koni wiecej w przypadku M5, a koszta srednio 2x wieksze. Tak ze osobiscie tez wybralbym 540i. M5 tylko jako drugie auto, dla zabawy.

 

Z niemalze 300 koni bedziesz ogromnie zadowolony. Ja mam sam 333 w 2 tonowej puszcze i daje rade. Scigac sie tym nie da, ale jeździc milo i spokojnie mozna.

Opublikowano (edytowane)
A mnie się wydaje że BMW miało kogoś innego na myśli wypuszczając M5 od e-28 zaczynając. Nie was namawiających na 540, nie osoby zastanawiające się i nie mnie (szkoda :cry: ) To auta dla osób które chcą mieć M5 i tyle. Nie ważne czy będzie rachunek taki czy nie taki. Chcą mieć a jeżeli się sparzą to auto wystawią na sprzedaż. Edytowane przez skidmarks
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Coś w tym skidmark jest. Ostatnio znajomy mówił mi że jakby tak miał 540 z kompresorem na 530 koni to by mnie to i tamto. Uświadomiłem sobie że miałoby to jego auto jedną, dyskwalifikującą je w moich oczach wadę-nie byłoby M piątką. Trochę to snobistyczne, ale tak właśnie jest w moim przypadku.

pzdrw

P.S. Mogę mieć na to trochę wypaczone spojrzenie ponieważ ta emka to moje czwarte, nie pierwsze auto w rodzinie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.