Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Im lepsze właściwości smarujące ma olej tym mniejsze jest tarcie w silniku, co powoduje mniejsze spalanie. Na oleju mineralnym, czy nawet półsyntetycznym silnik ma utrudniony rozruch, bo są to oleje gęściejsze od pełnego syntetyka, co też wpływa na spalanie. Są to zapewne znikome ilości paliwa, ale są..... :)
Opublikowano
w instrukcji w e46 pisze źe dopuszcza półsyntetyk ale dopuszcza nie zaleca zaleca 0-5w i z normą BMW long life 3 lub 4 np Castrol EDGE 5w30 jaki ja wlewam od zawsze i nie z beczek wtedy można co 25 tys zmieniać nawet jak sie dużo jeździ to po 30tyś 10w jest gęscgiejszy i nie smaruje czy nie chłodzi np turbiny jak powinien ze względu na jej wąskie kanaliki nie wspomnę już o 15w takie silniki powinny być zalewane wyłącznie pełnym dobrym syntetykiem nawet jak mają 400tyś km
Opublikowano
Dokładnie o to chodzi. Każdy nowy użytkownik po przeczytaniu tego postu powinien mieć świadomość, że leje się tylko w pełni syntetyczny olej to tego silnika, nawet jak na budzik wejdzie 500 tyś km. Od momentu kiedy założyłem ten post przeczytałem mnóstwo artykułów i jest tylko jeden wniosek pełen syntetyk, a gadanie pseudo fachowców lepiej sobie odpuścić. Sam byłem u takiego i powiedział, że przy tym przebiegu (218tyś) to już mineralny powinienem lać - po prostu wyśmiałem znawcę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.