Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
posiadam baware 1.8i z 93r produkcji. Po pierwsze spala litr oleju na 1000km po drugie po odpaleniu silnika jak się wyłączy sanie auto dławi się aż do momentu jak się rozgrzeje i wychodzi mi spalanie około 16 litrów na 100km. sprawdzałem ciśnienie w tłokach na każdym jest 10 próba olejowa ciśnienie wzrosło o 0.5. Proszę o mądrą rade co z tym zrobić
Opublikowano
Co do wsysania oleju-pewnie dobrze kolega mówi że to pierścienie do wymiany a co do spalania-kolego auto powinno spalać Ci połowę z tego czyli 8 a nie 16L-warto by było zbadać sondę lambdę bo ona ma ogromny wpływ na spalanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jeszcze czujnik temperatury.

 

A masz może tam gaz?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Co do wsysania oleju-pewnie dobrze kolega mówi że to pierścienie do wymiany a co do spalania-kolego auto powinno spalać Ci połowę z tego czyli 8 a nie 16L-warto by było zbadać sondę lambdę bo ona ma ogromny wpływ na spalanie.

 

8 litrow to troche za malo jak na ten silniczek w tej budzie ;) z 10-12 litrow to tak oczywiscie przy spokojniej jezdzie po miescie. W trasie to owszem z 8 litrow :)

 

jak sprawdzic sonde lambda??

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano
Co do wsysania oleju-pewnie dobrze kolega mówi że to pierścienie do wymiany a co do spalania-kolego auto powinno spalać Ci połowę z tego czyli 8 a nie 16L-warto by było zbadać sondę lambdę bo ona ma ogromny wpływ na spalanie.

 

8 litrow to troche za malo jak na ten silniczek w tej budzie ;) z 10-12 litrow to tak oczywiscie przy spokojniej jezdzie po miescie. W trasie to owszem z 8 litrow :)

 

jak sprawdzic sonde lambda??

 

8 to nie jest za dużo-mam nieco większy silnik a wożąc kogoś liczę 8L Pb lub 10L gazu. No niech będzie że teraz zima to 9 ale nie 16.

 

Sondę można sprawdzić podłączając auto do komputerka albo na dobrym analizatorze spalin.

Opublikowano
Gazu nie mam w tej becie a jeśli chodzi o pierścienie to nie wiem nie chciał bym tego robić czy mogą być to uszczelniacze na zaworach
Opublikowano
jak go kopiłem to palił 10 jak się postarałem 12 a nie 16. podejrzewam ze to spalanie może być przez to ze on się dusi ze jest źle spalanie ale dlaczego tak może być. i ile naprawa może mnie kosztować
Opublikowano
Gazu nie mam w tej becie a jeśli chodzi o pierścienie to nie wiem nie chciał bym tego robić czy mogą być to uszczelniacze na zaworach

 

Sprawdz ciśnienie na cylindrach... jak gdzieś jest liche to zrób próbe olejową... nalej w gar 50gram oleju silnikowego i ponów badanie... jak się ciśnienie polepszy to na 100% pierścień/nie

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Gazu nie mam w tej becie a jeśli chodzi o pierścienie to nie wiem nie chciał bym tego robić czy mogą być to uszczelniacze na zaworach

 

Sprawdz ciśnienie na cylindrach... jak gdzieś jest liche to zrób próbe olejową... nalej w gar 50gram oleju silnikowego i ponów badanie... jak się ciśnienie polepszy to na 100% pierścień/nie

 

Ale doradziles :lol: Blyszczysz normalnie w pierwszym poscie jest napisane ze zrobil probe i z jakim wynikiem.

Opublikowano
wiec panowie jesli chodzi o olej to czy moga byc uszczelniacze a jesli chodzi o przyspieszanie i spalanie co tu moze sie dziac?? tak jak pisalem cisnienie na kazdym wynosi 10 pruba olejowa pokazala wzrost cisnienia o 0.5
Opublikowano
a co do sondy lambdy to sprawa sie ma tak ze podjechalem do goscia z tumikami mialem pekniecie rury niecaly centymetr od tej sondy no i to pospawal: pytanie czy mugl ja uszkodzic bo co sie okazalo nawet jej nie wykrecil a spawania bylo tam duzo i bylo goraco mugl ja przegrzac???
Opublikowano
Gazu nie mam w tej becie a jeśli chodzi o pierścienie to nie wiem nie chciał bym tego robić czy mogą być to uszczelniacze na zaworach

 

Sprawdz ciśnienie na cylindrach... jak gdzieś jest liche to zrób próbe olejową... nalej w gar 50gram oleju silnikowego i ponów badanie... jak się ciśnienie polepszy to na 100% pierścień/nie

 

Ale doradziles :lol: Blyszczysz normalnie w pierwszym poscie jest napisane ze zrobil probe i z jakim wynikiem.

 

Właśnie doczytałem :mad2: Ale wpadka uuuu :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
ja bym sie pokusił na wymiane pierscieni

 

A przeczytał kolega wartość ciśnienia jaką uzyskano w badaniu??

10 atm jest to wynik jak najbardziej poprawny.

Po co wymieniać pierścienie???

 

Zawsze po próbie olejowej ciśnienie wzrasta i ta wartość 0,5 atm nie jest w żadnym wypadu wyznacznikiem padnietych pierścieni.

 

Co innego byłoby jakby wartość ciśnienia mierzonego na cylindrach wynosiłaby 2 atm ( i to po wykluczeniu nieszczelności zaworów ) a po próbie olejowej wyniosła 10 atm.

 

Pzdr,

Opublikowano
ja bym sie pokusił na wymiane pierscieni

 

A przeczytał kolega wartość ciśnienia jaką uzyskano w badaniu??

10 atm jest to wynik jak najbardziej poprawny.

Po co wymieniać pierścienie???

 

Zawsze po próbie olejowej ciśnienie wzrasta i ta wartość 0,5 atm nie jest w żadnym wypadu wyznacznikiem padnietych pierścieni.

 

Co innego byłoby jakby wartość ciśnienia mierzonego na cylindrach wynosiłaby 2 atm ( i to po wykluczeniu nieszczelności zaworów ) a po próbie olejowej wyniosła 10 atm.

 

Pzdr,

 

a zatem co radzisz kolego autko pozera olej i nie ma tz "kopa"

Opublikowano

a zatem co radzisz kolego autko pozera olej i nie ma tz "kopa"

 

Radzę jeszcze raz zrobić badanie ciśnienia spręzania. Jak rzeczywiście pierścienie byłyby zużyte to ciśnienie spręzania powinien być niski - a tutaj jest w normie (10-12 barów). Tymbardziej iż próba olejowa nie podniosła wyniku znacząco.

Potem możesz się zabrać za sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych oraz odmy.

Co do mułowatości i dużego spalania - radzę sprawdzić sonde Lambda.

Ten wynik 16L/100km jest bardzo często wynikiem błednych odczytów sondy, która przesyłajac jakieś bzdury do kompa powoduje bardzo duże wzbogacenie mieszanki (duże zużycie paliwa, czarny nalot na świecach etc..).

Pzdr,

Opublikowano

a zatem co radzisz kolego autko pozera olej i nie ma tz "kopa"

 

Radzę jeszcze raz zrobić badanie ciśnienia spręzania. Jak rzeczywiście pierścienie byłyby zużyte to ciśnienie spręzania powinien być niski - a tutaj jest w normie (10-12 barów). Tymbardziej iż próba olejowa nie podniosła wyniku znacząco.

Potem możesz się zabrać za sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych oraz odmy.

Co do mułowatości i dużego spalania - radzę sprawdzić sonde Lambda.

Ten wynik 16L/100km jest bardzo często wynikiem błednych odczytów sondy, która przesyłajac jakieś bzdury do kompa powoduje bardzo duże wzbogacenie mieszanki (duże zużycie paliwa, czarny nalot na świecach etc..).

Pzdr,

Dzieki wkoncu ktos tu jest madry

Opublikowano
Moim zdaniem to i tak i tak napewno będziesz musiał rozebrać głowicę. Wtedy ty czy dobry mechanik ocenicie czy to tylko przez uszczelniecze zaworowe by leciało. Też mi się nie wydaje że to pierścienie. Miałem kiedyś scorpio 2,0 poszły mi pierścienie i palił mi też 1l oleju ale nie na 1000km tylko na 100 a z tyły zostawała niebieska chmura. Ja by ci pękł jeden pierścień olejowy to zawsze po jakimś czasie miał byś zawaloną świecę nagarem po spalanie uleju nie pracował by na wszystkich garach, no i właśnie to ciśnienie był oby niższy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.