Skocz do zawartości

"Jakość" świecenia lamp przednich xenon.


BaX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wtam.

 

Od pewnego czasu odnosze wrażenie, że lampy przednie świecą jak by dużo słabiej niż kiedyś. Zrobiłem koło 20kkm "na światłach". Klosze nie mają żadnych widocznych uszkodzeń z zewnątrz. Czy przyczyną mogą być brudne klosze od środka czy może po prostu żarówki się wypaliły? Lampy oczywiście oryginały, ustawione są dobrze bo sprawdzałem, a swiecą jakoś tak słabo. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz moja rada :) bo juz to robiłem w kilku samochodach i kazdy chwalił ;) muszisz zrobic tak:

1)rozebrać lampe

2) wyczyscic soczewke, tylko dokladnie miekka szmatka i zeby nie było zacieków - soczewke oczywiscie z dwoch stron

3) wyczyscic lustro od którego odbija sie światło żarówki i pada na soczewke - zazwyczaj jest strasznie "okopcone" nad zarówka... jak to wszystko zrobisz to gwarantuje ze i barwa światła i "jasność" sie poprawi :)

4)złożyć wszystko "do kupy" :D

 

Pozdrawiam i powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i xenon traci swoje własciwości- ale z drugiej strony jest to układ hermetycznie zamkniety wiec jesli zarnik jest nowy swieci mocniej a kiedy sie starzeje swieci słabiej- wiec teraz co i jak wplywa na szybkosc strzania sie xnenonu? :roll: jak ustalic takie cos skoro to gaz.

wydaje mi sie , ze kwestia moze bys raczej trwałosc elektrod. Krotko kazde urzadzenie tego typu jest konstruowane z zalozeniem pewnego okresu trwałosci-wydajnosci.

tak czy siak nim Ty wymienisz zarnik kolega wymieni 7 razy zarowke H7

 

link dla tych co nie wiedza a chca sie dowiedziec czegos wiecej o xenonach

http://www.xenony.com/howto2.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak stałem przed brama do garazu miałem taka bardziej rozproszona ta linie... po wyczyszczeniu soczewek i odblasku uzyskałem ja bardziej równa... stad obstawiam ze wine ma brudna soczewka... Bo jednak tam nie jest wszystko hermetycznie zamkniete :P a ja zarowki słabną to czsami świeca albo bardziej na zielono albo na rozowo.. zauwazyles taki efekt ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brudna soczewka. tez tak mialem, z braku czasu wyczyściłem tylko jedną i wyraźnie widać różnicę w sile światła między lewą (brudną) a prawą soczewką.

 

Ps. WESOŁYCH ŚWIĄT :D

 

rozumiem, ze sprawa wyjecia reflektora jest tak banalna jak w e36? czyli 2 sruby z gory i dwie na dole po bokach?

Jak sa tam jakies niespodzainki to dajcie znac - wyjme z nudow i wyczyszcze u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brudna soczewka. tez tak mialem, z braku czasu wyczyściłem tylko jedną i wyraźnie widać różnicę w sile światła między lewą (brudną) a prawą soczewką.

 

Ps. WESOŁYCH ŚWIĄT :D

 

rozumiem, ze sprawa wyjecia reflektora jest tak banalna jak w e36? czyli 2 sruby z gory i dwie na dole po bokach?

Jak sa tam jakies niespodzainki to dajcie znac - wyjme z nudow i wyczyszcze u siebie.

Wyczyściłem soczewkę z zewnątrz, więc nie wyjmowałem nawet reflektora. Odkręcułem kierunek, zdjąłem listwę, uszczelkę, ściągnąłem szybę i do dzieła :D

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie słabo świecący xenon oznaczał koniec palników.

Kolor światła był prawidłowy ale światła było mało.

Po zmianie dzień a noc.

 

Światła jest dwa razy tyle.

 

Palnik można wyjąć i sprawdzić czy jego wnętrze < ta kuleczka > nie jest zamglone.

Jeśli jest to palnik na złom.

 

Palniki niszczą się szybciej gdy częściej są zaświecane.

Zapłon palnika jest przyczyną niszczenia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik można wyjąć i sprawdzić czy jego wnętrze < ta kuleczka > nie jest zamglone.

to niestety nie jest prawda bo ta kuleczka robi się zamglona zaraz po pierwszym odpaleniu każdego nowego żarnika,w środku nawet wytwarza się taki osad,to jest normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po zamontowaniu nowych palników i przejechaniu 5 000 km sprawdziłem ich wygląd.

W kulce na dolnej części jest wytworzony pasek spieku < wygląda jak zamglenie > ale tylko na samym dole. < i tak powinno być >

Reszta kulki jest krystalicznie czysta.

 

Poprzednie miały zamglone kulki na całej powierzchni.

A jak kupowałem palniki to nie były wogóle zamglone w żadnym miejscu.

 

Chodzi o to , że nie powinno się mylić paska spieku na dole palnika z zamgleniem całego wnętrza. Ten spiek jest konieczny do zaświecenia palnika.

 

Jeśli ktoś nie jest pewien to niech podeśle fotki w dobrej jakości to popatrzę i napiszę jak to oceniam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.