Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
one maja po kolei gasnac a nie sie zapalac. Jak zgasna wszystkie zielone i zapali sie pomaranczowa to pora na zmiane oleju. A jak masz inaczej to cos nie tak dziala.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Dzięki za informację. A czy może być tak, że diodki zaczną same gasnąć 1 po 2-giej jak przejadę troche więcej kilometrów. W końcu dolałem oleju. Czy już muszę resetować przez komputer? Przyznam, że w niczym to nieprzeszkadza (może trochę) i jak pojeżdżę z tym jeszcze ze 3 tys. km do następnej wymiany oleju to sobie wtedy wykasuję.
Opublikowano
dolanie oleju nie ma nic do rzeczy. Po prostu przy wymianie oleju kasujesz wskaznik i zapala sie 5 diodek - pozniej w czasie eksploatacji auta gasna kolejno - mniej wiecej co ok 2 tys km - jak juz zgasna wszystkie to zapali sie pomaranczowa diodka informujaca cie o tym zebys wymienil olej.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dzięki za informację. A czy może być tak, że diodki zaczną same gasnąć 1 po 2-giej jak przejadę troche więcej kilometrów. W końcu dolałem oleju. Czy już muszę resetować przez komputer? Przyznam, że w niczym to nieprzeszkadza (może trochę) i jak pojeżdżę z tym jeszcze ze 3 tys. km do następnej wymiany oleju to sobie wtedy wykasuję.

Z Twoich wypowiedzi mam wrażenie że w ogóle nie wiesz jak to działa. :wink:

 

Niestety nie chciało Ci się również przeszukać forum żeby znaleźć wyjaśnienie. :evil:

 

Po wymianie oleju kasujesz oliservice. Po skasowaniu będzie się paliło 5 zielonych diodek. W miarę upływu czasu i przebiegu diody będą gasły (co jakieś 2-2.5 tys km jedna). Jak zgasną wszystkie zielone to zapali się pomarańczowa, która informuje że trzeba wymienić olej. Po jakimś 1.5 tys km zapali się również czerwona informująca że olej powinno się już dawno wymienić.

 

Dodatkowe informacje:

- mimo palenia czerwonej diody samochód będzie jeździł normalnie (przynajmniej dopóki to co mamy w silniku będzie przypominać olej a nie brudną wodę)

- kontrolki/diodki powinny zapalać się po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce i gasnąć w kilka sekund po zapaleniu silnika. Jeśli jest inaczej to coś masz zwalone.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Po wymianie paliło mi się 5 zielonych diodek i wszystkie po włączeniu silnika gasły. Teraz palą się 3 zielone diodki i też po włączeniu silnika gasną. Może przeoczyłem fakt zapalenia 4 diodek( w każdym bądź razie teraz mam tylko 3) i się przestraszyłem, że coś nie tak. Ale z tego co powiedziałeś wszystko jest OK. Poprostu muszę czekać aż będą pokoleji diodki gasły, w miarę przejechanych kilometrów aż do pomarańczowej i wtedy wymienić olej. Dzięki.
Opublikowano
Po wymianie paliło mi się 5 zielonych diodek i wszystkie po włączeniu silnika gasły. Teraz palą się 3 zielone diodki i też po włączeniu silnika gasną. Może przeoczyłem fakt zapalenia 4 diodek( w każdym bądź razie teraz mam tylko 3) i się przestraszyłem, że coś nie tak. Ale z tego co powiedziałeś wszystko jest OK. Poprostu muszę czekać aż będą pokoleji diodki gasły, w miarę przejechanych kilometrów aż do pomarańczowej i wtedy wymienić olej. Dzięki.

 

Mysle, ze na pewno przegapiles :) diody pala sie tylko przez pare sekund

pozniej gasna zeby nie dekoncentrowac kierowcy nadmierna liczba

swiecacych sie wskaznikow podczas jazdy.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 1 rok później...
Opublikowano

No mi niestety nijak nie udaje sie skasować diodek na zielone :/ Wymieniłem olej, więc chciałem skorzystać z cud-miód metody opisanej na http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm.

Żeby wszystko było jasne. Moje autko to E39, 525tds, rok 1998. Połaczyłem 7 i 19 pin w gnieździe, przekręciłem stacyjkę w pozycję II, odczekałem 3 sekundy a nawet dłuzej i nic. Nadal świeci się Service Oil :/ Poza tym, opis gniazda ze strony http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm jakoś nie pasuje do mojego. Nie wiem jak u Was, ale u mnie to właściwie lustrzane odbicie tego co jest na tej stronce. Macie jakąś dobrą radę jak te cholerne diody przywrócić "do porządku"? :)

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie ile kosztuje kasowanie inspekcji itp pierdulek w ASO.Czy jest to tak drogie ze tyle szumu o to?Czy to kolejny mit wokol BMW?Czy wlasciciele np e67 beda tez o to pytac :norty: :norty: :norty:

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Opublikowano

I o to chodzi.Pada kolejny mit .W ASO nie musi byc drogo.Nie jestem mechanikiem i nic nie robie przy buni sam.Tylko drobiazgi.Nie mam czasu na dlubanie a i znajomosc tematu :oops: slaba.Serwisuje auto w ASO i za kilka euro mam sweity spokoj.I nie musze mechanikowi patrzec na rece.

Panowie ASO nie jest takie zle :wink:

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy okazji wymiany szyby przedniej (zaliczyła kamulca) w ASO zrobiłem cały serwis olejowy z filtrami (+ dodatkowo włączyli automatyczne włączanie świateł mijania w kompie) - zapłaciłem 540 PLN (w cenie filtry, olej Castrol LL4, kkasowanie inspekcji, przegląd zawiasów,płynów - uzupełnili mi płyn wspomagania- ,świateł etc.) więc "tragedii finansowej" nie było.Głownie jeżdzę do ASO bo nic się (odpukać) nie dzieje.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

No to widocznie są ASO i "inne" ASO :)

Ja właśnie chciałem się umówić w ASO Fota BMW w Gdyni na zdiagnozowanie problemu z odpalaniem mojego tds'a na zimnym silniku. Usłyszałem, ze jak najbardziej diagnozę mogę u nich zrobić, ale to potrwa minimum dwie godziny, a roboczo-godzina u nich kosztuje... 305 PLN brutto! Tanio jak cholera :/ Czyli ponad 600 PLN za to żeby się dowiedzieć co jest nie tak.

Opublikowano

Witam wszystkich :D To mój pierwszy post i pytanie.

Mam nadzieję, że mnie nie wyślecie do :search: , bo nie mogłem znaleźć.

 

Co prawda nie jeżdżę BMW, a Swiftem GTi, ale znajomy ma Coupe 1.6 (E36) i pokazał mi ciekawą rzecz w swoim aucie. Chodzi o test zegarów, który wyzwala się przez wciśnięcie i przytrzymanie resetu przejechanych kilometrów, włączenie zapłonu i puszczenie przycisku resetu.

Na wyświetlaczu pojawiają się wtedy jakieś dane i chodzi mi o to, co one oznaczają. Jest tam chyba sześć pozycji i na każdej pojawia się pewna ilość kilometrów. Czy to się kasuje czy tak ma być?

 

Dzięki za ewentualną odpowiedź :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.