Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

piny 7 i 19 w zlaczu diagnostycznym

 

zwarcie na 3+ sekund - reset OIL SERVICE

zwarcie na 10+ sekund - reset INSPECTION

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
piny 7 i 19 w zlaczu diagnostycznym

 

zwarcie na 3+ sekund - reset OIL SERVICE

zwarcie na 10+ sekund - reset INSPECTION

No to ja Was sprawdzę 8) :lol: - a jak się kasuje "zegarek" (inspekcję czasową) ? Ciekawe, że na jakieś powiedzmy 20-30 pytań o kasowanie Oil Service lub Inspection (na które właśnie powiedziałem sobie, ze nie będę reagował, bo to walka z wiatrakami), ani raz nie padło o kasowanie czasówki.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
piny 7 i 19 w zlaczu diagnostycznym

 

zwarcie na 3+ sekund - reset OIL SERVICE

zwarcie na 10+ sekund - reset INSPECTION

No to ja Was sprawdzę 8) :lol: - a jak się kasuje "zegarek" (inspekcję czasową) ? Ciekawe, że na jakieś powiedzmy 20-30 pytań o kasowanie Oil Service lub Inspection (na które właśnie powiedziałem sobie, ze nie będę reagował, bo to walka z wiatrakami), ani raz nie padło o kasowanie czasówki.

 

pisze jak wol przeciez 3-10 sekund kasujesz olej, a 10+ inspection

czyli zegarek.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

pisze jak wol przeciez 3-10 sekund kasujesz olej, a 10+ inspection

czyli zegarek.

Inspekcja, to inspekcja, a zegarek, to zegarek (czyli inspekcja czasowa) - to nie to samo ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

pisze jak wol przeciez 3-10 sekund kasujesz olej, a 10+ inspection

czyli zegarek.

Inspekcja, to inspekcja, a zegarek, to zegarek (czyli inspekcja czasowa) - to nie to samo ...

 

W takim razie ja nie wiem. Ale poszukam jeszcze, moze znajde.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
ja mam co prawda e34 ale to jest chyba podobnie i chcialem sie zapytac czy mozna sksowac "zegarek" beze zerowania oil inspection :?:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

Dziękujemy za link, ale tam i tak tego nie ma, a ten opis, to znam od ... :doh:

 

pisze jak wol przeciez 3-10 sekund kasujesz olej, a 10+ inspection

czyli zegarek.

Inspekcja, to inspekcja, a zegarek, to zegarek (czyli inspekcja czasowa) - to nie to samo ...

W takim razie ja nie wiem. Ale poszukam jeszcze, moze znajde.

No właśnie :nienie: , a Ty mi od razu z wołami ... Chyba się niespodziewasz, że takich podstaw nie znam ;) :mrgreen: :cool2:

 

No to jeszcze pytanie sprawdzające numer 2. - czy mogę sobie zresetować np. Oil Service przed tym jak się zaświeci lampka pomarańczowa - powiedzmy, że ktoś chce sobie wymienić wcześniej olej - przerabialiście taki temat ?

Bo ja jestem "nowy" i się nie znam (taki mały żarcik, mi się nasunął :mrgreen: )

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

No to jeszcze pytanie sprawdzające numer 2. - czy mogę sobie zresetować np. Oil Service przed tym jak się zaświeci lampka pomarańczowa - powiedzmy, że ktoś chce sobie wymienić wcześniej olej - przerabialiście taki temat ?

Bo ja jestem "nowy" i się nie znam (taki mały żarcik, mi się nasunął :mrgreen: )

 

Sebast co to egzaminy robisz na forum :?: :mrgreen: :mrgreen:

 

Pewnie że można skasować wcześniej :wink: a inspekcje czasową kasuje się tak samo jak inne inspekcje, ino czas jest inny :mrgreen:

 

Hehhe zdałem egzamin :?: :?: :lol:

 

( Oczywiście tak jest w moim autku........ale jak piszecie ze w e39 inspekcje kasuje się przez złącze diagnostyczne to pewnie z innymi inspekcjami jest tak samo :roll: )

Opublikowano

No to jeszcze pytanie sprawdzające numer 2. - czy mogę sobie zresetować np. Oil Service przed tym jak się zaświeci lampka pomarańczowa - powiedzmy, że ktoś chce sobie wymienić wcześniej olej - przerabialiście taki temat ?

 

a tu akurat wiem ale troche :) w trybie diagnostycznym zegarow

trzeba sprawdzic SI-LITER i SI-TAGE, ilosc skonsumowanych litrow

paliwa od ostatniego kasowania service intervall i ilosc dni od ostatniego

resetu, jesli jest mniej niz (i tu wlasnie nie wiem jaka wartosc) to

nie pozwoli skasowac

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Ja wiem trochę więcej ;) , ale nie tędy droga ;)

SI-L i SI-T są naliczane w górę, a nie dół :mrgreen:

Tak przy okazji, czy ktoś sprawdziłby (najlepiej E38, ale E39 też może być), przy jakim SI-L gaśnie któraś tam lampka (obojętnie która, ja sobie dalej już poradzę ;)) - ciekawi mnie czy jest to zależne od silnika (powinno), niestety wszelkie materiały na ten temat milczą ...

Albo sprawcie ile macie lampek zaświeconych i ile wynosi SI-L, to też coś powie.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Ja wiem trochę więcej ;) , ale nie tędy droga ;)

SI-L i SI-T są naliczane w górę, a nie dół :mrgreen:

Tak przy okazji, czy ktoś sprawdziłby (najlepiej E38, ale E39 też może być), przy jakim SI-L gaśnie któraś tam lampka (obojętnie która, ja sobie dalej już poradzę ;)) - ciekawi mnie czy jest to zależne od silnika (powinno), niestety wszelkie materiały na ten temat milczą ...

Albo sprawcie ile macie lampek zaświeconych i ile wynosi SI-L, to też coś powie.

 

Wiem, ze w gore, chodzilo mi o to ze jest jakas progowa, minimalna

wartosc ponizej ktorej wskaznika serwisu nie daje sie skasowac.

U mnie te wartosci sa jakies astronomicznie duze - i to wlasnie jest

dziwne, bo nie wygladaja zeby byly skorelowane ze wskaznikiem.

Np ja mam w tej chwili juz tylko 1 zielony klocek a SI-T wskazuje

cos ponad 400 dni. Litry sprawdze na parkingu pozniej.

Ale zegary byly wyciagane,naprawiane,resetowane i przez jakic czas

jezdzilem z zastepczymi wiec te wartosci moga byc ze tak powiem,

malo miarodajne.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Tak, ale "klocki" nie mają nic wspólnego z czasówką (z SI-TAGE).

Teoretycznie zegarek Ci się zaświeci jak będziesz miał SI-TAGE ok. 730 (2 lata), czyli w tej chwili masz ok. 230dni do inspekcji czasowej.

A "klocki" mają współzależność z SI-L - u mnie gasną dokładnie co 360 (czyli 360l), czyli przy 1800 nastąpi Oil Service, ale to jest w moim przypadku z moim silnikiem, domyślam się, że w 2.8l będzie to niżej ustawione - powiedzmy na 1500, czyli 300/kostka, a np. w 4l będzie powiedzmy 2000, czyli 400/kostka.

Wyciąganie liczników itp. raczej nie powinno mieć znaczenia - cały komputer, wskażnik itd. jest właśnie w liczniku, czyli to co przejechałeś na obcym liczniku masz gratis pod względem SI :mrgreen:

Ja znowu mam lekko zniekształcone, bo się domaga częstrzego serwisu, ponieważ mam wprowadzoną korektę na zużycie paliwa ze względu na LPG (aby mi dobrze pokazywał średnie itd.), ale się tym nie przejmuje, bo nie mam nic przeciw częstrzej wymianie oleju, a i tak przy mojej jeżdzie, to osiągam spore przebiegi między Oil Service.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Tak, ale "klocki" nie mają nic wspólnego z czasówką (z SI-TAGE).

Teoretycznie zegarek Ci się zaświeci jak będziesz miał SI-TAGE ok. 730 (2 lata), czyli w tej chwili masz ok. 230dni do inspekcji czasowej.

A "klocki" mają współzależność z SI-L - u mnie gasną dokładnie co 360 (czyli 360l), czyli przy 1800 nastąpi Oil Service, ale to jest w moim przypadku z moim silnikiem, domyślam się, że w 2.8l będzie to niżej ustawione - powiedzmy na 1500, czyli 300/kostka, a np. w 4l będzie powiedzmy 2000, czyli 400/kostka

 

Mam jeszcze jedna zielona do przegladu - dopiero co zgasla poprzednia,

wskaznik wykazuje 1252 czyli wychodzi ok 310l/kostka z grubsza by

sie zgadzalo.

 

W sumie prosty a skuteczny patent - uzaleznienie przegladu od ilosci

spalonego paliwa. W mercedesie byl ASSYST ktory robil to samo tylko

duzo bardziej zlozona metoda, dwa czujniki mierzyly parametry

oleju (zawartosc wtracen metalicznych w zawiesinie oraz jeszcze cos -

nie pamietam) i na tej podstawie modelowal starzenie sie oleju. Skomplikowana sprawa - a tu tak prosto. Jedyna zaleta tamtego systemu

bylo to, ze jesli wykryl dolewke swiezego oleju o odpowiedniej ilosci to

robil "bonus" i wydluzal przebieg.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Mam jeszcze jedna zielona do przegladu - dopiero co zgasla poprzednia,

wskaznik wykazuje 1252 czyli wychodzi ok 310l/kostka z grubsza by

sie zgadzalo.

 

W sumie prosty a skuteczny patent - uzaleznienie przegladu od ilosci

spalonego paliwa. W mercedesie byl ASSYST ktory robil to samo tylko

duzo bardziej zlozona metoda, dwa czujniki mierzyly parametry

oleju (zawartosc wtracen metalicznych w zawiesinie oraz jeszcze cos -

nie pamietam) i na tej podstawie modelowal starzenie sie oleju. Skomplikowana sprawa - a tu tak prosto. Jedyna zaleta tamtego systemu

bylo to, ze jesli wykryl dolewke swiezego oleju o odpowiedniej ilosci to

robil "bonus" i wydluzal przebieg.

 

Czyli mniej więcej chyba trafiłem nawet z tym 2.8l i 1500l ... ;) u mnie taki stan był przy 1440 (jak można prosto wyliczyć ...)

Metoda jest prosta i uwzględnia większość parametrów ... Kiedyś gdzieś wyczytałem, jak to SI w BMW uwzględnia "ostrość" jazdy, temperaturę pracy silnika, warunki eksploatacyjne (np. jazda w górach), itd. itd. a to wszystko załatwia poprostu pomiar zużycia paliwa :duh: :mrgreen: takie banalnie proste. Ale z tego co wiem to ten "patent" jest od któregoś tam momentu stosowania SI, jestem praktycznie pewien, że nie był stosowany np. w E21/28/30 itp. (w nich była zależność czysto kilometrowa) - domyślam się, że w tych samochodach co był CC, ale nie jestem przekonany ...

No dobra, ale co z tym kasowaniem "zegarka" :mrgreen:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Sebast, to faktycznie nie wiesz czy sie popisujesz? ;)

 

Nie znalazlem nigdzie info o kasowaniu zegarka. Dlatego podejrzewam,

ze moze on zostac skasowany razem z kasowaniem najblizszej inspekcji.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

niestety mam problem z tym kasowanie, podlanczam jak na instrukcji malym kabelkiem zlacza 7 i 19 i czekam nawet 25sek i nic sie nie kasuje :cry2:

 

oczywiscie przekrecam stacyjke i wtedy zaczynam odliczanie :doh:

Opublikowano
niestety mam problem z tym kasowanie, podlanczam jak na instrukcji malym kabelkiem zlacza 7 i 19 i czekam nawet 25sek i nic sie nie kasuje :cry2:

 

oczywiscie przekrecam stacyjke i wtedy zaczynam odliczanie :doh:

 

A jakie auto? Patent dziala dla e38, e39 (ale tylko do liftingu) i

moze jeszcze...??? niech ktos madrzejszy powie - jakie to auto

w ktorym probujesz

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

BMW

 

 

Seria 3 (E30) 1986 - 94

Seria 3 (E36) 1990 

Seria 3 (E46) 1998 

Seria 5 (E34) 1988 - 96

Seria 5 (E39) 1996 

Seria 7 (E38) 1994 

Z3 (E36) 1996 

Z8 (E52) 1999 

X5 (E53) 1999 

 

Lampka kontrolna wymiany oleju

 

Włączyć zapłon

Przyłączyć lampkę kontrolną do zacisku 7 wtyków diagnostycznych silnika i masy.

 

Wtyk diagnostyczny znajduje się blisko obudowy lewego lub prawego amortyzatora teleskopowego albo na ścianie podwozia.

Po 3 sekundach zapala się 5 zielonych lampek kontrolnych.

Wyłączyć zapłon.

 

Lampka kontrolna inspekcji

 

Włączyć zapłon.

Przyłączyć lampkę kontrolną do zacisku 7 wtyków diagnostycznych silnika i masy.

 

Wtyk diagnostyczny znajduje się blisko obudowy prawego lub lewego amortyzatora teleskopowego albo na ściance podwozia.

Po 12 sekundach zapala się 5 zielonych lampek kontrolnych.

Wyłączyć zapłon.

 

Lampka kontrolna przeglądu i symbol zegara

 

Włączyć zapłon.

Przyłączyć lampkę kontrolną do zacisku 7 wtyków diagnostycznych silnika i masy.

 

Po 12 sekundach zapala się 5 zielonych lampek kontrolnych.

Wyłączyć zapłon.

Odczekać 20 sekund.

Włączyć zapłon.

Przyłączyć lampkę kontrolną do zacisku 7 wtyków diagnostycznych silnika i masy.

Po 12 sekundach zapala się 5 zielonych lampek kontrolnych.

Wyłączyć zapłon.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o kasowanie zegarka to u siebie w E-34 robiłem to za pierwszym razem i mimo przytrzymania ponad 30 sek nie dało efektu, dopiero przy drugim albo przy trzecim zegarek się wykasował.
Opublikowano

Może dokończę temat kasowania zegarka.

Kasuje się tak samo jak "normalną" inspekcję. Zastanawiało mnie tylko co się stanie jak będzie "zwykła" inspekcja (lub oil service) i inspekcja czasowa ("zegarek"). Otóż przy takiej sytuacji najpierw wykazuje się "zegrek", a przy drugim "resecie" inspekcja lub oil service.

U mnie reset poprzez : zwarcie, przekręcenie stacyjnki, odczekanie określonego czasu i wyłączenie stacyjnki - nie działa.

Działa natomiast : przekręcenie stacyjki w poz. II, zwarcie pinów 7 i 19 na odpowiedni czas, rozwarcie (wtedy gaśnie komunikat) i po bólu :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
7 tys. km temu wymieniałem olej. Tydzień temu zapaliły mi się 3 zielone diodki (zresztą gasną po zapaleniu silnika). Nie wiem czy zapaliły się dlatego, że miałem b.mało oleju (kreska na dole bagnetu) zresztą od razu 1 litr dolałem czy świecą się dlatego bo za jakieś ok. 3000 km. będę musiał znowu wymienić olej. Niby nic, a wkurza. Więc może już teraz zewre styki 7 i 19 na 3 sek. i po sprawie lub czekać aż się zapalą kolejne diodki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.