Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

szukalem wszedzie ale nei znalazlem nic co do tego problemu w E39. Ostatnio moja 5 zszokowala mnie po raz kolejny. Jadac autem nagle tempo pracy wycieraczek przyspieszylo mi sie do maksimum, mysle... OK zaraz je wylacze, wylaczam a tu .. NIC. Wycieraczki chodza nadal, msyle sobie ... zdarza sie moze komputer zbzikowal, gasze auto wyjmuje kluczyk ... i SZOK wycieraczki chodza nadal. Probowalem juz zdejmowac - z klemy akumulatora na 10 min. Niestey nadal nic, myslalem ze moze przekaznik, sa 2 ... kupilem uniwersalny przekaznik (taki sam rozni sie tylko kolejnascia pinow) oczywiscie kabelkami podlaczylem piny odpowiednio w celu sprawdzenia.... niestety ... wychodzi na to ze to nie przekaznik. Nie mam juz pomyslu co to moze byc... Spotkal sie ktos z was juz z czyms takim ?

 

Z gory sliczne dzieki za odp

 

Pozdr

Opublikowano
Witam,

szukalem wszedzie ale nei znalazlem nic co do tego problemu w E39. Ostatnio moja 5 zszokowala mnie po raz kolejny. Jadac autem nagle tempo pracy wycieraczek przyspieszylo mi sie do maksimum, mysle... OK zaraz je wylacze, wylaczam a tu .. NIC. Wycieraczki chodza nadal, msyle sobie ... zdarza sie moze komputer zbzikowal, gasze auto wyjmuje kluczyk ... i SZOK wycieraczki chodza nadal. Probowalem juz zdejmowac - z klemy akumulatora na 10 min. Niestey nadal nic, myslalem ze moze przekaznik, sa 2 ... kupilem uniwersalny przekaznik (taki sam rozni sie tylko kolejnascia pinow) oczywiscie kabelkami podlaczylem piny odpowiednio w celu sprawdzenia.... niestety ... wychodzi na to ze to nie przekaznik. Nie mam juz pomyslu co to moze byc... Spotkal sie ktos z was juz z czyms takim ? mialem problem z wycieraczkami chociaz troche inny po prostu niewlaczaly sie zaraz po uruchomieniu ayta,musial silnik pracowac ok 2min niepamietam ile czasu dokladnie ,potem niegasily sie swiatla po zamknieciu auta przez ok 1-2min,albo niezamykal z pilota,,tak na przemian ale byly okresy ze wszystkoi dziallao,mialem tez rownoczesnie inne elektryczne schorzenia,jak mysle spowodowane tym samym,mianowicie cofaniem licznika nieumiejetnym,najczestsza sprawa to ze po dlubaniu w kompie zawsze cos zwala tak powiedzial mi moj kolega spec od bmw,podobno najczesciej fiksuje modul swiatel,powiedzial ze na 100mialem cofany licznik i ze spotkal sie z tym czesto,pomysl moze w ostatnim czasie cos takiego bylo w twoim aucier robione?

 

Z gory sliczne dzieki za odp

 

Pozdr

Opublikowano
.........kupilem uniwersalny przekaznik .......

 

 

Przekaźnik od wycieraczek masz pod obudową prawego filtra pyłkowego w pudle z ECU, kolor sraczkowaty. Wyjmij go a wycieraczki powinny stanąć. To musi być ten przekaźnik bo to on zapina max szybkość wycieraczek i pewnie się zespawały styki. Bez tego przekaźnika wycieraczki chodzą w trybie awaryjnym, dość wolno ale pracują.

Opublikowano
ale wypinalem juz przekaznik, wiem gdzie on jest i sa dokladnie 2 przekazniki odpowiadajace za wycieraczki (takie fioletowe) fakt po wypieci jednego z nich wycieraczki staja, ale nei dzialaja wogole, myslalem wiec ze moze jest uszkodzony przekaznik niestety po podlaczeniu nowego (uniwerslany z przerobionymi pinami) nadal tak wariuja, czyli wynikalo by na to ze to nie przekaznik. Co robilem ostatnio w aucie ? zakladalem instalacje Xenonowa... ale mysle ze to nie powinno miec znaczenia ? :/
Opublikowano
byłem dziś w pewnym warsztacie gdzie po oczywiscie skasowaniu mnie finansowo stwierdzono, że jest uszkodzony moduł wycieraczek GMIII (high) 12V 61.35-8376642. Co wy o tym myslicie ? nei moge nic takiego znalesc... :/ bo oczywiscie modul musze gdzies znalesc i zamontowac .
Opublikowano
witam, miałem podobny przypadek. Wycieraczki przedniej nie dało się wyłączyć, jakiekolwiek ustawienia wajchy (przełącznika) nie dawałem wycieraczka cały czas chodziła. Okazało sie że przełącznik przy kierownicy (ta powiedzmy wajcha) nawalił. W tym przełączniku jest układ scalony po którym jeździ powiedzmy taki metalowy "bolec", łączący w odpowiedni sposób elementy przewodzące prąd (powiedzmy "blaszki") na tym układzie scalonym. Pomiędzy blaszkami jest powierzchnia nieprzewodząca prądu, na skutek wielokrotnego przechodzenia "bolca" na tej powierzchni osadzają się resztki(opiłki) metalu, co powoduje niechciane przewodzenie prądu. Przeczyściłem tą powierzchnie (pierw pojeździłem po niej śrubokrętem, potem przetarłem) złożyłem i wycieraczka chodzi jak nowa tzn. da się ją wyłączyć. Naprawa nic mnie nie kosztowała, natomiast trzeba było troszke porozkręcać. Do wyciągnięcia "wajchy" trzeba ściągnąć kierownice, tu miałem mały problem, bo do jej ściągnięcia konieczny był żadko spotykany klucz - 16 sztorcowy, taki na przedłużce. Ponadto "wajcha" do kolumny przykręcona jest torxem. Wiadomo trzeba było rozkręcić wajche, i co ważniejsze poprawnie ją złożyć.
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
hymmm a czy miales taki przypadek jak ja ze wycieraczki chodzily nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki ? Bo to mnie najbardziej ciekawi skad ma napiecie ? skoro po wyjeciu kluczyka "teoretycznie" wycieraczki nie powinny dostawac napiecia :/
Opublikowano
hymmm a czy miales taki przypadek jak ja ze wycieraczki chodzily nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki ? Bo to mnie najbardziej ciekawi skad ma napiecie ? skoro po wyjeciu kluczyka "teoretycznie" wycieraczki nie powinny dostawac napiecia :/

 

w taki wypadku mój przypadek był inny, wycieraczki chodziły mi całe czas ale tylko przy włączonym silniku, napewno nie chodziły po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. A sprawdzałeś co się stanie po wyjęciu bezpiecznika od wycieraczek ??

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 9 lat później...
Opublikowano

Witam wszystkich!

Mam taki sam problem z wycieraczkami w E46 318i 2001r.

Pracują bez wlozenia kluczyka caly czas jak tylko podepnę klemy do akumulatora.

Sytuacja zaczęła się po dłuzszym postoju auta, nie wprowadzałem żadnych modyfilacji, auto mam juz kilka lat.

Bardzo proszę o pomoc, od czego zacząć, albo o polecenia dobrego warsztatu w Warszawie, takiego, który zna się na rzeczy.

Pozdrawiam,

Łukasz

Opublikowano

Niedawno sam doktoryzowałem się :wink: z wycieraczek.

Jak masz dwa fioletowe przekazniki, to:

1. jeden z nich wlacza wycieraczki,

2. drugi odpowiada za zmiane biegu (szybko-wolno).

3. obwód silniczka wycieraczek jest na jednym bezpieczniku, wajcha w kabinie jest na drugim bezpieczniku - wyjmij bezpiecznik od wajchy i sprawdź (poszukaj które, bo nie mam pod ręką - wycieraczki chyba bezpiecznik nr 1, wajcha nr 26 albo nr 28)

4. Wajcha nie chodzi po wyjęciu kluczyka.


5. Jak wyjmiesz oba przekaźniki i wsadzisz zworki to wycieraczki chodzą nawet bez kluczyka (pomijasz wtedy wajche, dajesz prąd bezpośrednio z akumulatora) - tak jak u Ciebie. Czyli masz układ zwarty cały czas.


Konkluzja:

Wg mnie wygląda na to, że na 99% padł przekaźnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.