Skocz do zawartości

523i - masło pod korkiem oleju, plyn nie ubywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

odkręciłem dzisiaj korek oleju i pod nim jak i na ściance silnika widać cienką warstwę białego nalotu, takiej mazi jak masło (daje się ścierać bez problemu, pod spodem jest kolor oleju).

 

Płyn chłodniczy: czysty, klarowny, NIE ubywa ani nie przybywa ilości

Olej: Kager Semi 10/40 - nie przybywa, pachnie normalnie,

 

Na oleju najechane mam ok 2 000 km.

 

Czy to możliwe, że to przez krótkie odcinki? te 2000 km przejechałem w większości po mieście - po 10 km i stop.

 

Poza tym nie mam żadnych innych objawów - żadnych spadków mocy itd itp.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

Dzięki! Już miałem stracha co to może być....

 

:)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

Zauważcie natomiast iż nie na wszystkich olejach robi się ów nalot.

Ja kiedyś do CC lałem olej VS MAX - i on powodował ó masełko pod korkiem w okresie zimowym. Potem zmieniłem na Castrola 15W40 i masło także było ale już nie w takich ilościach.

 

Do E36 lałem Castrola 15W-40 i masła nie miałem - a takżę trasy jakie pokonuję to 15km w jedną stronę oraz 15 w drugą.

 

W 46 olej SLX 0W-30 i masła nie ma.

 

Nie wiem od czego jest to uzależnione.

 

Pzdr,

Opublikowano
no wlasnie na Shellowym oleju 10W/40 tez tego nalotu nie bylo, zmienilem na Kager i jest... stad sie zdziwilem bardzo....

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
w/g mnie zbiera się parafina. Sprzedałem miesiąc temu 2.5 TDS. Klient odkręca korek (rok tam nie zaglądałem) i się wystraszył i już nie chciał brac bo miał juz samochód z walniętą głowicą ale mu wytłumaczyłem i wziął.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
no wlasnie na Shellowym oleju 10W/40 tez tego nalotu nie bylo, zmienilem na Kager i jest... stad sie zdziwilem bardzo....

a co do oleju ma takie pytanie czy olej orlen platinium 10w40 nadaje sie do bmw e36 328? bo kupiłem samochód i takim jest zalany oczywiście drażni mnie ten fakt gdyż ja osobiście uznaje w takim silniku full syntetyk no ale boje się teraz zmieniać na lepszy i mam pytanie czy zmiana np.z orlen 10w40 na shell 10w40 cos zmieni?czy szkoda sobie zawracac głowe taka zmianą?

Opublikowano
używałem kiedyś tego oleju i złego słowa nie moge na niego powiedzieć.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
Ciekawostka. Rok temu sprawdzałem poziom oleju w czasie kiedy pod korkiem byo masło i stan był lekko pomad max. 2 tygodnie jazdy z włączoną klimą i stan na połowie :roll: Tak sobioe myślę, żę przecież ta woda zamarza i nawet nie myślę co robi podczas startu w zimie.
Opublikowano

Chłopaki powiedzcie mi co się dzieje z moim autem

 

jak zmieniałem olej to gosć stwierdził ze jakies masło jest w silniku i rzeczywiscie na bagnecie jak sprawdzam poziom to widać jakąs maź

 

zaobserowałem też że ubywa mi sporo płyny w chłodnicy na 1tys 1L

 

motor 2.0 143KM bez gazu 2002r 136tys km

 

co to może być?

Opublikowano
Chłopaki powiedzcie mi co się dzieje z moim autem

 

jak zmieniałem olej to gosć stwierdził ze jakies masło jest w silniku i rzeczywiscie na bagnecie jak sprawdzam poziom to widać jakąs maź

 

zaobserowałem też że ubywa mi sporo płyny w chłodnicy na 1tys 1L

 

motor 2.0 143KM bez gazu 2002r 136tys km

 

co to może być?

 

Skoro ubywa ci płynu w chłodnicy to:

1. jest nieszczelna i ucieka w matkę naturę

2. płyn ulega spaleniu w cylindrach

3. płyn miesza się z olejem i masz ową maź na bagnecie ( przy jednoczesnym ubytku płynu z chłodnicy ). Zaobserwuj czy masz większy stan oleju.

 

Prorokiem nie jestem ale wygląda na uszczelkę pod głowicą.

 

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.