Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś bawiąc się jak zwykle co jakiś czas GT1 zagłębiając się w coraz to różniejsze opcje natknąłem się na rozwiązanie problemu według DIS-a na szarpanie i wolna zmianę biegów w SMG. W związku z powyższym poszedłem w ta opcje po czym komp przeprowadził funkcje tach-in i clutch recalibration po udanym zabiegu nie spodziewałem się zupełnie nic. Ku mojemu zdziwieniu kiedy wyjechałem z garażu SMG zaczęło zmieniać biegi w sposób w ogóle przezemnie nie zauważalny, jednym słowem wchodzą jak w masło. Z szybkością jeszcze nie sprawdzałem gdyż po zabiegu zostałem poinformowany żeby poinformować klienta o umiarkowanej jeździe przez najbliższe 200km :) Masz SMG, narzekasz na szarpanie? Przeprowadź w/w procedurę, jak ręką odjął. Dodatkowo jest także informacja żeby taką procedurę przeprowadzać raz na jakiś dłuższy czas w celu adaptacji sprzęgła.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Cześć, całkiem niedawno kupiłem 650i coupe SMG, rzeczywiście skrzynia trochę szarpie podczas jazdy. Chętnie przetestowałbym metodę o której piszesz, nie wiem tylko kto będzie najbardziej kompetentny???
Opublikowano (edytowane)

ostatnio widziałem wasza skrzynkę w M3

koles zalał do skrzyni jedno

a do sterwnika SMG to samo

i to był błąd.

BZQ nie chwaliłeś się ze ci SMG do dupy działa.

.

mam kolege dobrego mechanika w BMW.

Jak byscie chcieli pomocy on-line no problem.

Edytowane przez lucadore
Opublikowano

Wydawało mi się ze ten typ tak ma, czyli z 1 na 2 szarpnie i z 2 na 1 przy reszcie nie było czuć po przeprowadzeniu tej procedury efekt jest taki ze idzie jak w masło brak tego efektu. Hej kolego odnośnie tej procedury w 650 podjedz do ASO i zapytaj ich o to, dodam tylko że trzeba to robić na kompletnie zimnym aucie. Ja na to wpadłem zupełnym przypadkiem. Szukałem czegoś innego i nie związanego ze skrzynia.

 

Ludacore mechanik to za wiele tu nie pomoże podejrzewam gdyż głownie chodzi o skasowanie cluch characteristic i na zimnym silniku programowanie raz jeszcze żeby się do to dobrze zgrało. Podejrzewam że po iluś tam tyś km zmienia się parametr który jest zaprogramowany i stąd owo szarpnięcie.

Opublikowano
Hej kolego odnośnie tej procedury w 650 podjedz do ASO i zapytaj ich o to

 

Znajac ASO to mysle, ze nie maja o tym pojecia.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Hej kolego odnośnie tej procedury w 650 podjedz do ASO i zapytaj ich o to

 

Znajac ASO to mysle, ze nie maja o tym pojecia.

 

 

Heh, bardzo możliwe, w razie co mogę pomóc ale jak pisałem wcześniej auto musi być zimne czyli najlepiej po nocy, więc tu się sprawa komplikuje. :)

Opublikowano

 

 

SMG w 545 jest inne niż w M5 ciekawe czy dział to także z tym z cywilnej wersji e60 :) Ale chyba myślę że ta procedura z Gt1 to jednak co innego, bo auto musi być zimne i to jest warunek, a tutaj robi się to w jeździe.

Opublikowano

Wydaję mi się, że chodzi o ścieranie tarczy sprzęgła oraz koła zamochowego.

Komputer ma zapisane jakieś wartośći w pamięci i na takich wartościach pracuje. W momencie eksploatacji te parametry się zmieniają i dlatego trzeba zrobić adaptację sprzęgła.

Jak mamy skrzynię manualną nie zauważamy różnicy, i dostosowywujemy ruch nogi i tyle. Komputer już tego nie umie.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Czy ktos moze wyjasnic dokladnie jak to zrobic .

- Adaptacja sprzegla -

 

A masz GT1?

Opublikowano
Tu musicie mnie oswiecic .

 

GT 1 ? mam E61 530 AD .

 

GT1- komputer diagnostyczny z oprogramowaniem tzw DIS :) sądze że jak nie wiesz o co biega to i nie przeprowadzisz tej procedury sam .

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam mam podobny problem z głośną i wydłużoną zmianą biegów w mojej Buni, znalazłem w Disie w opcjach Drive ----->

Smg transmission------> transmission recalibration opcje jak mniemam adaptacji którą opisywał BZQ. Zanim to zrobię jednak chciałbym sie upewnić że korzystałeś z tej właśnie opcji żebym czegoś nieodwracalnie nie zpipczył... Czekam na odp prozdr Piotr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.