Skocz do zawartości

Prędkościomierz zawyża.


Macccias

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zaobserwowalem, ze predkosciomiesz w mojej E39 zawyza prędkość o jakies 15km/h (sprawdzone z innymi samochodami i radarami:)). Dziwne jest tylko to, ze w zasadzie stala wartosc przeklamania zaczyna sie juz od minimalnej predkosci.

Jak wiadomo w E39 predkosciomierz zaczyna sie od 10km/h i mnie juz przy ruszaniu na polsprzegle wskazowka zaczyna sie podnosic i przy 5km/h pokazuje juz ok 15-20km/h, przy 60km/h natomiast - prawie 80km/h, itd.

 

Czy mozna jakos skalibrowac ten predkosciomierz?

 

Dodam, ze opony mam standardowe, zalecane przez producenta (lato: 225/60 R15, zima: 205/65 R15), wiec to nie powinno byc powodem przeklamania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo predkosciomierz bedzie zawsze zawyzal, ale u Ciebie to faktycznie bardzo pała optymizmem. U mnie to jest jakies +5 km/h srednio.

 

Predkosciomierz ma prawo zawyżać +10%+4km/h, czyli przy 60km/h wolno mu pokazywac nawet 70km/h. Jeśli u Ciebie jest w tym momencie 80km/h to cos nie tak. Sprawdź jeszcze GPS'em, bo porownywanie z innymi autami czy radarami tez moze byc obarczone bledem.

 

Niestety, chyba nie ma sposobu na korekte predkosciomierza. Gdyby byla, juz dawno bym u siebie to zrobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przypadkiem jakiejś modyfikacji w postaci tarcz lub wskazówek innego koloru niż fabrycznie :?:

Wygląda to trochę na przestawioną wskazówkę – co zdarza się, gdy ktoś ją ściągnie nie zwracając uwagi na to, w jakim położeniu ma być ustawiona.

 

Nie wiem jak mocowana jest wskazówka w E39 (czy się ją po prostu ściąga i nakłada od góry tarczy, czy jest inny sposób) – tak czy inaczej... normalnie w E39 chyba jest tak, że wskazówka prędkościomierza spoczywa na trzpieniu w pozycji wskazującej 10km/h (czyli najniższa wartość na skali). Jednak w tej pozycji wskazówka jest pod naciągiem i gdyby wyjąć trzpień, zeszłaby niżej – właśnie mniej więcej w okolice nie wydrukowanego wskazania 0km/h. Ktoś, kto majstruje przy wskazówce często z powrotem zakłada ją w pozycję najniższego widocznego wskazania na tarczy – a powinno się trochę niżej, po czym gdy oprze się ją na małym trzpieniu (który na chwilę trzeba wyjąć i na koniec zamocować ponownie) – wskazówka dopiero wtedy jest właściwie usytuowana.

 

Jeżeli jest tak jak myślę - to tłumaczyłoby dlaczego masz właśnie takie zawyżenie wskazania w stosunku do fabrycznego zawyżenia w granicach normy - bo po prostu ktoś mógł wskazówkę założyć w pozycji 10km/h, dlatego, tak jak piszesz rozpoczyna ona ruch od razu, cały czas utrzymując przekłamanie.

 

Fajnie byłoby, gdyby potwierdził jeszcze to, co napisałem ktoś, kto zajmował się wskazówkami właśnie w E39, bo to co napisałem o tym naciągu wskazówki zapamiętałem z innych zegarów w których przyszło mi kiedyś przywrócić właściwe wskazania (chodzi o jeździdło Ani) – ale widzę, że ten trzpień w E39 też występuje (tak jak wspomniałem w pozycji 10km/h) – stąd wnoszę, że jest tak jak napisałem, ale może są jeszcze jakieś dodatkowe znaczniki ustawienia, itd.

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tylne piasty są oryginalne?

Tam jest nadajnik prędkościomierza i może ilość garbików się nie zgadza?

Coś słyszałem , że w e36 to się takie cyrki zdarzały.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czy ktos wie czy wskazówki sie sciaga? Mam problem. Chciałem naprawic sobie piksele w liczniku i próbowałem wyciągnąc wskazówke do rozebrania licznika i dostania sie pod druk zeby poprawic przewodzenie tasmy.Niestety jak pociągłem za wskazówke to wyszła ale z tą delikatną sprężynką i ona sie wyprostowała jak drut.Poskładałem jakos to do kupy i nawinełem sprezynke jak sie dało ale teraz mi przystaje licznik na predkosci ok 60 km/h a potem przeskakuje gwałtownie na 80.Chciałem nawinąc tą sprezynke od nowa ale do tego bym musiał sciagnąc zamą wskazówke.Czy ktos wie jak to sie robi?

 

z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos wie czy wskazówki sie sciaga? Mam problem. Chciałem naprawic sobie piksele w liczniku i próbowałem wyciągnąc wskazówke do rozebrania licznika i dostania sie pod druk zeby poprawic przewodzenie tasmy.Niestety jak pociągłem za wskazówke to wyszła ale z tą delikatną sprężynką i ona sie wyprostowała jak drut.Poskładałem jakos to do kupy i nawinełem sprezynke jak sie dało ale teraz mi przystaje licznik na predkosci ok 60 km/h a potem przeskakuje gwałtownie na 80.Chciałem nawinąc tą sprezynke od nowa ale do tego bym musiał sciagnąc zamą wskazówke.Czy ktos wie jak to sie robi?

 

z góry dziekuje

 

W/g mnie już tego nie naprawisz. To jak by nie było jest mechanika precyzyjna. Kup zegary w wymień cały prędkościomierz.

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.