Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak w temacie co trzeba zrobic po wymianie akumulatora poza ustawieniem zegarka :mrgreen: ,slyszalem/wyczytalem ze trzeba go odpalic i dac mu kilkanascie minut na "przemyslenia" przed pierwsza jazda po zmainie akumulatora ? ja akurat nie zmieniam tylko laduje ten co mam bo przez nie domknieta klape bagaznika :oops: mi sie rozladowal :( ale zeby nie komplikowac napisalem po zmianie bo to chyba na jedno wychodzi a szkoda mi tego co mam bo to jest oryginalny i mimo ze ma juz 4 lata zima krecil jak glupi i mam nadzieje ze po naladowaniu bedzie ok ,teraz sie laduje i pytam sie co trzeba pozniej zrobic po zamontowaniu ,dobrze ze mam ten jakis dziwny kluczyk bo przy rozladowanym aku otworzylem go bez problemu :mrgreen: ,a tak na koniec to chcialem sie jeszcze zapytac dlaczego zamknal mi sie centralny skoro klapa bagaznika byla nie domknieta czy u Was tez tak jest :?:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój też miał 4 lata i rozładował się przez syrenę alarmową u blaharza(całą noc wyła) Ładowałem go ale to nic nie dało, w serwisie powiedzieli że uszkodzone są dwie cele i trzeba było nowy kupić. Mam nadzięję że u Ciebie tak nie będzie :) A co do podłączenia to ja odpaliłem samochód po zamontowaniu i poczekałem aż się nagrzeje na wolnych obrotach ok 10 min i wszystko jest ok.
Opublikowano
a moze mi jeszcze ktos powiedziec dlaczego zamknal mi sie centralny zamek skoro byla nie domknieta klapa bagaznika ?, czy to jest normalne ?
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

wpisac kod do radia

odpalic poczekac az sie nagrzeje do optymalniej temp pracy silnik (adaptacka komputera)

ustawic date i godzine

 

i to wsio, warto odczekac te kilkanacie minut na wlaczonym silniku bo jak dasz od razu w rure to kompowi moze sie cos popitolic...

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
odczekac te kilkanacie minut na wlaczonym silniku bo jak dasz od razu w rure to kompowi moze sie cos popitolic...

 

CO SIE MOŻE POPITOLIĆ JA TEGO NIE ROZUMIEM... ktoś wymyślił bzdurną teorię i wszyscy powtarzają.

Opublikowano
tak czy siak lepiej na zimne dmuchac ...... , a moze mi ktos jeszcze powiedziec co z tym centralnym zamkiem i bagaznikiem ?
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
odczekac te kilkanacie minut na wlaczonym silniku bo jak dasz od razu w rure to kompowi moze sie cos popitolic...

 

CO SIE MOŻE POPITOLIĆ JA TEGO NIE ROZUMIEM... ktoś wymyślił bzdurną teorię i wszyscy powtarzają.

 

Akurat tak sie składa że miałem ostatatnio probelmy z elektryką i byłem w ASO pytałem i oni to potwierdzili, może ni chodzi o to że sie kompowi cos popitoli ale chodzi o to aby złapał dobre ustawienia a jak sie od razu zacznie wkrecac to może sobie coś źle poustawiać... no chyba że to oni wymyślili tą bajkę :roll:

potwierdził mi to także mój znajomy który ma duże doświadczenie z tymi samochodami...

ponadto sporo osób na tym forum również tak twierdzi wiec jesli to bajko to bardzo popularna a przecież poczekać po odpaleniu kilkanaście minut to nie jest taki wielki klopot i albo bedzie lepiej albo tak samo jak byś od razu zaczał jeździć nie ?

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
odczekac te kilkanacie minut na wlaczonym silniku bo jak dasz od razu w rure to kompowi moze sie cos popitolic...

 

CO SIE MOŻE POPITOLIĆ JA TEGO NIE ROZUMIEM... ktoś wymyślił bzdurną teorię i wszyscy powtarzają.

 

Akurat tak sie składa że miałem ostatatnio probelmy z elektryką i byłem w ASO pytałem i oni to potwierdzili, może ni chodzi o to że sie kompowi cos popitoli ale chodzi o to aby złapał dobre ustawienia a jak sie od razu zacznie wkrecac to może sobie coś źle poustawiać... no chyba że to oni wymyślili tą bajkę :roll:

potwierdził mi to także mój znajomy który ma duże doświadczenie z tymi samochodami...

ponadto sporo osób na tym forum również tak twierdzi wiec jesli to bajko to bardzo popularna a przecież poczekać po odpaleniu kilkanaście minut to nie jest taki wielki klopot i albo bedzie lepiej albo tak samo jak byś od razu zaczał jeździć nie ?

 

Nie wiem jak jest w komputerze od E34, ale najgorszy wariant jaki moze

sie stac po odpieciu komputera, to utrata wartosci adaptacyjnych ktore

komputer sobie gromadzi. Niektore auta traca je po odpieciu baterii,

inne nie.

 

Jesli zostana utracone, to nic szczegolnego sie nie stanie poza tym,

ze samochod moze przez chwile mniej optymalnie ustawiac sklad

mieszanki, wyprzedzenia zaplonu, etc. Ale korekty wprowadzane przez

dlugookresowa adaptacje sa na tyle niewielkie, ze malo kto w ogole to

zauwazy.

 

Prawidlowe zebranie danych do adaptacji obejmuje dwa etapy - pierwszy

to pozostawienie silnika na biegu jalowym przez 10-15 minut, drugi to

jazda z jak najbardizej zroznicowanymi predkosciami i na roznych

przelozeniach - rozne predkosci obrotowe silnika.

 

Ogolnie mozna nie robic nic, bo po jakims czasie w trakcie normalnej

jazdy komputer predzej czy pozniej i tak zlapie jakas adaptacje.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
ja w swojej e32 odlaczylem akumulator na jakies 6 godzin pozniej go podlaczylem ustawilem zegarek i date ustawilem jezyki w kompie tak jak bylo przed odlaczeniem odpalilem i pojechalem i wszycho chodzi tak jak chodzilo przed odlaczeniem takze nie kumam tego ze jakis gostek w aso mwi takie glupie rzeczy porazka

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
to znowu ja ,wytlumaczcie mi jeszcze takie cos otoz jak kupowalem samochod dostalem od poprzedniego wlasciciela 3 kluczyki ,2 sa "normalne" a ten 3 jest caly metalowy ,jak padl mi aku tymi normalnymi nie moglem drzwi otworzyc :( a tym 3 otworzylem bez problemu :jawdrop: , o co chodzi z tymi kluczykami ? ,czym one sie roznia ? ,i co z tym cventralnym zamkiem :?: jak pisalem wczesniej :?:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
ja w swojej e32 odlaczylem akumulator na jakies 6 godzin pozniej go podlaczylem ustawilem zegarek i date ustawilem jezyki w kompie tak jak bylo przed odlaczeniem odpalilem i pojechalem i wszycho chodzi tak jak chodzilo przed odlaczeniem takze nie kumam tego ze jakis gostek w aso mwi takie glupie rzeczy porazka

 

Oni tam maja jakas manie nie odlaczania baterii. W mercedesie facet

probowal mi wmowic ze odpiecie zasilania od sieci pokladowej to jakis

totalny disaster, i ze zmieniajac akumulator najlepiej podlaczyc

rownolegle jakas nieduza bateryjke zeby system nie tracil ani na sekunde

zasilania.

 

Ale wydaje mi sie ze to legendy szerzone przez elektrykow-szamanow,

bo w zadnych dokumentach serwisowych (a czytam je od paru ladnych

lat) nie natrafilem na jakies przeciwwskazania tego typu. Adaptacja

adaptacja, ale od tego nic sie nie moze zepsuc przeciez.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
ja dostalem tez 3 kluczyki 2 z pilotem i jeden zwykly ale ja nie rozumiem dlaczego miales problem ja na dodatek nie mam wkladek

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
ja dostalem tez 3 kluczyki 2 z pilotem i jeden zwykly ale ja nie rozumiem dlaczego miales problem ja na dodatek nie mam wkladek

 

tzn nie masz wkladek zamkow w drzwiach :?: i mozesz go otworzyc tylko pilotem :?: ,ja nie mam z pilotami tylko normalne kluczyki :( i tymi co normalnie twieralem nie chcial sie otworzyc ,otworzyl sie tym 3 kluczykiem i o co tu chodzi :?:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
:duh: jeszcze jedno pytanie ,czy po wyjeciu aku na dluzszy czas moze sie cos pokopac :?:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
A co może się stać?Przecież pamięć programu pracy silnika na stałe jest wpisana do pamieci kompa.Tymczasowe dane są tracone.Nie wiem jak jest w E 34 ale w instrukcji od E 36,że sterownik jest wyposarzony w układ samoistnego dopasowaniaw trakcie jazdy.Jedyne co zauważyłem po resecie kompa to,że na początku steronik dość mocno miesza wolnymi obrotami po odpaleniu,ale potem to znika.
Opublikowano

Zakładaj akumulator ustaw date i godzine i jedź :)

 

A swoją drogą słyszałem że ładowanie akumulatora powinno odbywać się na odłączonej chociaż jednej klemie bo w przeciwnym wypadku może to spowodować uszkodzenie diód w alternatorze (a jeśli nie tego to może czegoś innego?)- czy to prawda ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie, u mnie nie było aku ok tygodnia i wszystko było wporządku po podłączeniu.
Opublikowano
Zakładaj akumulator ustaw date i godzine i jedź :)

 

A swoją drogą słyszałem że ładowanie akumulatora powinno odbywać się na odłączonej chociaż jednej klemie bo w przeciwnym wypadku może to spowodować uszkodzenie diód w alternatorze (a jeśli nie tego to może czegoś innego?)- czy to prawda ?

 

jezeli chodzi o ladowanie to nawet go nie ma w samochodzie tylko jest w garazu takze jest calkiem odlaczony :wink:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
:duh: jeszcze jedno pytanie ,czy po wyjeciu aku na dluzszy czas moze sie cos pokopac :?:

 

zupełnie nic nie może się pokopać.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
w golfie dwa jest tak ,że jak komp złapie błedy odłącza sie aku na 20 minut i błedy znikają puźniej auto chodzi cacy komp traci swoją pamięc tymczasową po czasie ... i korygacje robi puźneij sam podczas jazdy czy postoju... bieg jałowy nie jest adekwatnym momentem do ustawienia parametrów silnika i jedynym parametrem podczas jazdy sąinne wskazania i komp też je śledzi... analizuje ... a co kompowi po tym jak sie ustawi na jałowym to dasz gazu przy 50 kmh na 5 biegu i on zgłupiał by ;) stawiam na to że sam sie stroi tym bardziej ,żę to bmw ...:)
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
W zeszłym tygodniu niechcący zostawiłem światła :duh: Rano już Becia nie zapaliła :duh: . Akumulator ładowałem 28 godzin (co by go troszke odsiarczyć - choc pewnie zadziałałby szybciej) i wsadziłem go do samochodu. Odpaliłem i pojechałem ok 50 km. Z silnikiem nie miałem żadnych problemów - widocznie komputer zaprogramował się bardzo szybko. Żadnej różnicy nie zauważyłem. A jak nie ma różnicy, to po co przepłacać ;)
$M$
Opublikowano

Niewiem jak jest w BMW ale słyszałem że w polonezie trzeba odpalić i poczekać aż się nagrzeje chyba do 70 stopni na wolnych obrotach , wtedy komputer sobie przelicza wszystko , jakieś stosunki temperatury do ilości podawanego paliwa , sygnały z sondy lambda obroty , coś tam sumuje ( heheh )

 

Oczywiście można by to pominąć bo komuter i tak sobie wszystko ustawi podczas normalnej eksploatacji .

 

Po za tym programy są chyba takie same( dla takich samych silników) a każdy samochód jest inny.

 

(niewiem czy mądrze napisałem , ale przynajmniej chciałem żeby to tak wyglądało :mrgreen: :mrgreen: )

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.