Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tego co się orientuję, to do E46 330i należy wlewać PB98. Czy zalanie PB95 grozi spalaniem stukowym ? Nie zamierzam próbować, ale śwoeżo po zakupie, nieświadomie raz zalałem kilkanascie litrów PB95.
Opublikowano
Zwykła 95 starczy - nic sie nie stanie - i nie myśl ze jak zalejesz 98 to poczujesz "wigor" - to daje tylko V-Power Racing :)
"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano

Na wlewie paliwa masz napisane 91-98 oktanów.

Te silniki mają mikrofony spalania stukowego. Dostosowują się.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

ważniejsza jest "jakość" tego paliwa...

w 330tce dwa razy po zatankowaniu na NESTE (choć e36 tankuję od kilku lat i nic - pewnie dlatego, że nie ma czujnika :mrgreen: ) zapaliła mi się kontrolka zmiany składu spalin...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Sam cały czas leję 98 albo V-Power Racing 99+, ale czasem się zastanawiałem czy zrobi mu różnicę 95 czy 98, narazie nie próbowałem. Na klapce wlewu paliwa jest napisany przedział więc nie powinno nic robić, jest tylko jedno ale...to jest przedział niemiecki, a u nas na stacji jest wszystko :P
BMW i wszystko jasne...
Opublikowano
ważniejsza jest "jakość" tego paliwa...

w 330tce dwa razy po zatankowaniu na NESTE (choć e36 tankuję od kilku lat i nic - pewnie dlatego, że nie ma czujnika :mrgreen: ) zapaliła mi się kontrolka zmiany składu spalin...

 

Identyczny miałem przypadek ze stacjami Poczty Polskiej :P

 

Ja leje 95 i nic się nie dzieje.

 

Pzdr,

Opublikowano

 

Identyczny miałem przypadek ze stacjami Poczty Polskiej :P

 

Ja leje 95 i nic się nie dzieje.

 

Pzdr,

poważnie są takie stacje?jasny gwint niedługo Społem i Związek Kombatantów będą miały swoje stacje.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
ważniejsza jest "jakość" tego paliwa...

w 330tce dwa razy po zatankowaniu na NESTE (choć e36 tankuję od kilku lat i nic - pewnie dlatego, że nie ma czujnika :mrgreen: ) zapaliła mi się kontrolka zmiany składu spalin...

 

Identyczny miałem przypadek ze stacjami Poczty Polskiej :P

 

Ja leje 95 i nic się nie dzieje.

 

Pzdr,

 

Niska jakość Poczty to już przeszłość (prznajmniej w moim mieście)

Tankuję u nich commonraila, motocykle i oczywiście BMW. Nie mam najmiejszych problemów i o dziwo zużycie paliwa mierzone kilka razy jest mniejsze niż na paliwie ze stacji Jet.

Opublikowano

 

poważnie są takie stacje?jasny gwint niedługo Społem i Związek Kombatantów będą miały swoje stacje.

 

Są (przynajmniej w Bydgoszczy Poczta Polska ma swoją bazę samochodową gdzie są warsztaty mechaniczne, stacja kontroli pojazdów oraz stacja benzynowa - co do warsztatu nie mam zastrzeżeń, co do stacji KP tez nie). - zawsze mieli dość dobre paliwo ze względu na to, że sami tankują je do swoich samochodów.

Natomiast ostatnio bardzo się zepsuło albo ktoś pomógł je zepsuć.

Nie tylko u mnie falowały obroty po zalaniu od nich, nie mówiąc o błedach w układzie spalin.

 

Pzdr,

Opublikowano

 

Niska jakość Poczty to już przeszłość (prznajmniej w moim mieście)

Tankuję u nich commonraila, motocykle i oczywiście BMW. Nie mam najmiejszych problemów i o dziwo zużycie paliwa mierzone kilka razy jest mniejsze niż na paliwie ze stacji Jet.

 

Dlatego napisałem iż może nie jest to wina PP ale ktoś mógł pomagać tej benzynie tracić swoje pierwotne własności. Wiesz - wszystko zależy od osób nadzorujących stacje ( bo właściciel jest ten sam ).

 

Na jednej stacji tegoż samego koncernu, gdzie kierownikiem jest pan X paliwo może być innej jakości niż na stacji, gdzie kirownikiem jest pan Y, który wpadnie na cudowny sposób większego zarobku.

Moim zdaniem to powinno być tak, że za jakoś paliwa powinna odpowiadać konkretna osoba z imienia i nazwiska, która to osoba posiadałaby dostęp jako jedyna dostęp do zbiornka z paliwem.

Taki regionalny inspektor nadzoru.

 

Pzdr,

Opublikowano
Z tego co się orientuję, to do E46 330i należy wlewać PB98.

Jeżeli można, to skąd masz informację, że należy lać 98?

 

odpowiem sobie sam cytując instrukcję:

Silnik tego samochodu BMW jest zaprojektowany na benzynę:
- super plus (98RM) - pozwala ona na znamionowe osiągi jazdy i znamionowe zużycie paliwa
Można także tankować benzynę:
- super bezołowiową (95RM) - Ma ona też oznaczenia: DIN EN228 albo eurosuper.
Benzyna o najniższej jakości to:
- benzyna bezołowiowa (91 RM).

Opublikowano
Większa różnica jest pomiędzy stacjami niż benzynami - raz na zatankowałem na Orlenie przy wisłostradzie i jechać nie chciał - ale tylko na tym Orlenie miałem problem. Normalnie tankuję na Neste - 95 a czasem 98.
Opublikowano

Witam

 

Generalnie silnik benzynowy jest stosunkowo malo wrazliwy, na paliwa gorszej jakosci niz sinik diesla- w tym faktycznie moze narobic sporo zlego.

A co do przedzialu to minimalna jest benz. 91okt. jak wyzej napisano. Spokojnie mozna lac 95okt zamiast 98 by bylo taniej :wink:

 

pzdr

Opublikowano
Tankuję zwykłego V-Powera i wszystko chodzi cacy. Raz zatankowałem pełeny bak V-Powera 99+ i nie zauważyłem żadnej różnicy.
Opublikowano
Witam

 

Spokojnie mozna lac 95okt zamiast 98 by bylo taniej :wink:

 

pzdr

By było dynamiczniej raczej - 98 daje tylko złudne wrażenie cichości silnika i pogarsza osiągi :)

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio zalałem PB98 na BP i auto śmiga wyraźnie lepiej niz na orlenowskim 95. Aby się upewnić czy to nie siła sugestii pomierzyłem stoperem elastyczność na IV biegu na tej samej drodze co zwykle i jest różnica.

Nie spodziewałem się aż takiej różnicy pomiędzy PB95. Moze po prostu to PB95 z Orlenu było kiepskie. Następnym razem spróbuję PB95 z BP i pomierzę czasy.

Opublikowano
Witam

 

Spokojnie mozna lac 95okt zamiast 98 by bylo taniej :wink:

 

pzdr

By było dynamiczniej raczej - 98 daje tylko złudne wrażenie cichości silnika i pogarsza osiągi :)

Jakie dynamiczniej? Na Pb95? W tym silniku?

Silniki wyposażone są w czujnik spalania stukowego, jeśli zalejesz 95, komputer odpowiednio ustawi zapłon, co spowoduje najprawdopodobniej spadek mocy i wzrost spalania. Przykład? Porsche 911 993 Turbo, na Pb 98-408 KM, na 95 - 360 KM. Po prostu, wysoki stopień sprężania wymusza stosowanie paliw o większej liczbie okt, które są bardziej odporne na spalanie stukowe.

Ostatnio zalałem PB98 na BP i auto śmiga wyraźnie lepiej niz na orlenowskim 95. Aby się upewnić czy to nie siła sugestii pomierzyłem stoperem elastyczność na IV biegu na tej samej drodze co zwykle i jest różnica.

Nie spodziewałem się aż takiej różnicy pomiędzy PB95. Moze po prostu to PB95 z Orlenu było kiepskie. Następnym razem spróbuję PB95 z BP i pomierzę czasy.

Wcale się nie dziwię, skoro do M54B30 zalecane jest Pb98, z tego co się orientuję :twisted:

Do autora tematu - jak zalałeś paręnaście litrów 95 to luz, nie powinno się nic stać.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć temat - czy ktoś z posiadaczy M54 zauważył różnicę na PB98 ?

O dziwo u mnie najlepiej jedzie chyba na Orlenowskiej Verva, nieco gorzej na BP Ultimate, którą do tej pory uważałem za najlepszą.

Opublikowano
Ja tankuje na ST-1 (na hubskiej na parkingu Simply Market) lub na neste, zawsze 98 bo niewiele drozsze, a jakosc paliwa w RP nie nalezy do najlepszych wiec wole to "lepsze". Kiedys zatankowalem 95 na Orlenie i auto stracilo mocy sporo (dlatego omijam stacje orlenu i lukoila). Reasumując to na 98 troche mniej pali, a jezdzi wg mnie tak samo.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Pozwolę sobie odświeżyć temat - czy ktoś z posiadaczy M54 zauważył różnicę na PB98 ?

O dziwo u mnie najlepiej jedzie chyba na Orlenowskiej Verva, nieco gorzej na BP Ultimate, którą do tej pory uważałem za najlepszą.

 

Ogólnie jak kupiłem autko lałem 95 ze Statoil i było słychać brzęczenie pompy paliwa myślałem,że jest do wymiany natychmiastowej.

Kiedyś sobie z ciekawości zatankowałem 98 Ultimate z bp i co mnie bardzo zdziwiło nagle pompa ucichła.

Myślałem ,że to zbieg okoliczności dlatego zalałem 95 i znowu buczała.

Więc ku mojemu zdziwieniu jest wpływ nawet na pompy,oczywiście zdaje sobie sprawę ,że za jakiś czas zacznie buczeć na 98(choć rożnie bywa) i w końcu będę ją musiał wymienić ,ale na razie przedłuża jej żywot. ;P

Opublikowano

 

Ogólnie jak kupiłem autko lałem 95 ze Statoil i było słychać brzęczenie pompy paliwa myślałem,że jest do wymiany natychmiastowej.

Kiedyś sobie z ciekawości zatankowałem 98 Ultimate z bp i co mnie bardzo zdziwiło nagle pompa ucichła.

Myślałem ,że to zbieg okoliczności dlatego zalałem 95 i znowu buczała.

Więc ku mojemu zdziwieniu jest wpływ nawet na pompy,oczywiście zdaje sobie sprawę ,że za jakiś czas zacznie buczeć na 98(choć rożnie bywa) i w końcu będę ją musiał wymienić ,ale na razie przedłuża jej żywot. ;P

 

Ciekawa teoria.

 

A moze to nie jakosc paliwa a jego ilosc w zbiorniku miala wplyw na buczenie pompy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.