Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

polakosbanditos napisał:

a co sadzicie o posunieciu BMW w kierunku silnika 2.0/R4?

Wiadomo, niby ekologia.. Ale kazdy kto mial wczesniej R6 chce miec je dalej w nowszym modelu, bo nie wierze ze mial np 320i/e46/R6 juz tak legendarne i oslawione przez lata i kupi 320i R4

wg mnie kupi 325i R6 i ma ekologie gdzies

 

No to ja jestem chyba odmiennym przypadkiem, ponieważ następnym modelem jakim kupie będzie wersja E46 318 po lifcie, lub E91 318-320. Uwielbiam silniki R6, ale tak jak w moim przypadku gdzie w większości śmigam po mieście, to niestety ten silniczek się troche męczy, no i przy tym dość sporo pali. Na trasie R6 zachowuje się rewelacyjnie, dając nam przy tym bardzo przyjemny dla ucha pomruk!!!

 

Pozdrawiam

BMW i tylko BMW!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po lifcie zrezygnowano z 6R 320i/2000/150KM. Jako ''dwulitrówka'' była 4R 318i/2000/143KM/200Nm/218km/h, a w 6R 320i zwiększono pojemnosc i moc, i wtedy bylo 320i/2200/170KM/210Nm/226km/h.

 

Nikt z niczego nie rezygnował, właśnie cały czas jest tendencja do wzmacniania aut, kiedyś 130-150 konne auto to był sportowy wózek, a teraz tyle to ma szanujące się auto klasy średniej. 320i 2.0 r6 zamieniono na na 320i 2.2 r6, a 318i 2.0 r4 jest wzmocnioną alternatywą dla silników 1.8 lub jak kto woli poszerzeniem gamy silników.

Wg mnie jest to zabieg bardzo dobry, bo ja akurat następne auto (najprawdopodobniej świeższe e46) będę chciał z silnikiem "nie gorszym" czyli 170KM będzie w sam raz.

Opublikowano

małe cylindry;

więc, więcej ale mniejszych wybuchów;

 

w benzyniakach jest różnica a co dopiero w dieslu;

 

miałem Omege a 2,3l 4 gary na turbinie

w porównaniu z BMW 2,5tds na 6-ciu-> to był stado bocianów :twisted2:

Opublikowano

Po lifcie zrezygnowano z 6R 320i/2000/150KM. Jako ''dwulitrówka'' była 4R 318i/2000/143KM/200Nm/218km/h, a w 6R 320i zwiększono pojemnosc i moc, i wtedy bylo 320i/2200/170KM/210Nm/226km/h.

 

Nikt z niczego nie rezygnował, właśnie cały czas jest tendencja do wzmacniania aut, kiedyś 130-150 konne auto to był sportowy wózek, a teraz tyle to ma szanujące się auto klasy średniej. 320i 2.0 r6 zamieniono na na 320i 2.2 r6, a 318i 2.0 r4 jest wzmocnioną alternatywą dla silników 1.8 lub jak kto woli poszerzeniem gamy silników.

Wg mnie jest to zabieg bardzo dobry, bo ja akurat następne auto (najprawdopodobniej świeższe e46) będę chciał z silnikiem "nie gorszym" czyli 170KM będzie w sam raz.

 

Skoro nie kontunuowali produkcji 6R 320i/2000/150KM, tzn ze z niego zrezygnowali. Bylo cos fizycznie i go nie ma.

Obecnie tendencja jest do zmniejszania zuzycia paliwa wiec auta mają mniejszą pojemnosc, ale ze wzgledu na swoja mase, muszą mieć odpowiednia moc, wiec suma sumarum z mniejszej pojemnosci jest wieksza moc. Pomijam silniki turbo 1,4T vw czy fiata, ale nie szukajac daleko w bmw. E90 z poczatku produkcji R4 320i/2.0/150KM, a obecnie R4 E90 320i/2.0/170KM ktore ma v max 230km/h.

Kazdy ma prawo do wyboru, ktos woli R6 ktoś inny R4. Moje zdanie jest takie jesli R6 to 2.5/2.8/3.0 , drożej kosztuje przejechanie 100 km, ale wiem za co place czyli wiecej NM i KM.

Opublikowano

Poprawcie mnie jezeli sie myle

BMW 320 e46 przed facem 150 koni -pojedynczy vanos M52

BMW 320 e46 po face 2,2 170 koni -podwójny vanos M54

-tego vanosa nie jestem pewien w M52

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprawcie mnie jezeli sie myle

BMW 320 e46 przed facem 150 koni -pojedynczy vanos M52

BMW 320 e46 po face 2,2 170 koni -podwójny vanos M54

-tego vanosa nie jestem pewien w M52

 

BMW 320i e46 przed liftem M52 - to też podwójny vanos.

 

A silniki r6 to także 2.0 i 2.2 (150/170KM) moc niby mniejsza, ale charakterystyka i kultura pracy jak by nie było r6. Dla mnie bardzo dobry silnik, kompromis między spalaniem a osiągami.

 

Z góry dziękuję za niepodejmowanie wątku spalania, z którego finalnie wyniknie że 320i pali praktycznie tyle samo co 330i.

 

A co do opinii kolegi renoraines o tendencji do zmniejszania pojemności silników. To BMW jak i kilka innych uznanych marek sporo produkują tych nie ekonomicznych silników R6 i V8. A w przypadku R6 BMW pojemności ROSNĄ !!! Takie są fakty, było 328i jest 330i, było 320i (2.0) jest 320i (2.2) były silniki 1.8, 1.9 R4 są już 2.0 R4. no ale zawsze można pisać dla zasady na przekór i uznawać że R6 2.0 to nie jest dobry silnik.

W e90 pojawiły się bodajże 325d, 335d, 335i wyraźnie widać tu tendencje do zmniejszania pojemności. :mrgreen:

Opublikowano
A w przypadku R6 BMW pojemności ROSNĄ !!! Takie są fakty, było 328i jest 330i, było 320i (2.0) jest 320i (2.2) były silniki 1.8, 1.9 R4 są już 2.0 R4. no ale zawsze można pisać dla zasady na przekór i uznawać że R6 2.0 to nie jest dobry silnik.

Kiedyś największym silnikiem R6 w gamie BMW było m30b35 o pojemności 3.5 litra, a teraz? ;)

Panowie, dajcie spokój, BMW wie, co robi.

Opublikowano

kwiatus19 rozumiem, ze jestes fanem R6 i ok, masz do tego prawo, ale R6 przesłania Tobie rzeczywistosc. Nie porownuj tego co bylo kiedys, tylko to co jest teraz czyli nacisk na ograniczenie emisji spalin, ekologie itd.

Teraz skup sie :). Nie mozesz zaprzeczyć ze w 320i pojemnosc sie zmniejszyla: E90 320i z silnikiem 2000/170KM to mniejsza pojemnosc niż E46 320i z silnikiem 2200/170KM, wiec jest tendencja do zmniejszania pojemnosci , 2000 < 2200,

4 cylindry < 6 cylindrów, matematyka nie kłamie.

Po drugie najnowsze bmw serii 7 F01 i model 740i, ktory ma pojemnosc R6 3000, z podwójnym turbo, moc 326KM.

Wiec R6 3000 to nie jest V8 4400 jak E38 740i, R6 3000 to nie jest rowniez V8 4000 jak 740i E65. 3000<4000<4400, 6 cylindrow < 8 cylindrow, matematyka nie kłamie. Podobnie w 750i, nowe F01 750i to 4400, a 750i E65 to 4800, 4400<4800.

Po trzecie zmniejszanie pojemnosci stosuje nie tylko bmw, ale takze inne swiatowe koncerny. Kiedys wolnossace 1600 bylo o mocy 100 KM, a teraz 100 KM mozna uzyskac z wolnossacego 1400 czy tez turbodoladowanego 1200,

1200<1400<1600, to są kolejne przyklady na swiatową tendencje do zmniejszania pojemnosci, tego nie unikniemy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kwiatus19 rozumiem, ze jestes fanem R6 i ok, masz do tego prawo, ale R6 przesłania Tobie rzeczywistosc i nie porownuj

318 z 325 bo to nie ma sensu.

Teraz skup sie :). Nie mozesz zaprzeczyć ze w 320i pojemnosc sie zmniejszyla: E90 320i z silnikiem 2000/170KM to mniejsza pojemnosc niż E46 320i z silnikiem 2200/170KM, wiec jest tendencja do zmniejszania pojemnosci , 2000 < 2200,

4 cylindry < 6 cylindrów, matematyka nie kłamie.

Po drugie najnowsze bmw serii 7 F01 i model 740i, ktory ma pojemnosc R6 3000, z podwójnym turbo, moc 326KM. Wiec 3000 to nie jest V8 4400, jak 740 E38, 3000 to nie jest rowniez V8 4000 jak 740i E65. 3000<4000<4400, 6 cylindrow < 8 cylindrow, matematyka nie kłamie. Podobnie w 750i, nowe F01 750i to 4400, a 750i E65 to 4800, 4400<4800.

Zmniejszanie pojemnosci stosuje nie tylko bmw, ale takze inne koncerny. Kiedys wolnossace 1600 bylo o mocy 100 KM, a teraz 100 KM mozna uzyskac z wolnossacego 1400 czy tez turbodoladowanego 1200, wiec to kolejne przyklady na swiatowa tendencje do zmniejszania pojemnosci itd.

 

Odporny jesteś :D

Wiem, ze na świecie panuje tendencja oszczędności(koszty produkcji)/ekologii itp.Technika robi swoje, silniki coraz więcej koników z litra dostają, logiczne jest że ktoś włoży tańszy nowy R6 o mocy 300 koni niż stary 300 konny V8.

Tylko teraz druga strona medalu, pozwolę wykorzystać serię 3 o której tu mowa. Więc skup się.

W e46 produkowanym przez 7 lat były modele R6: 320i(150KM), 320i(170KM), 325i, 328i, 330i (przed liftem były 3 R6, po lifcie też było 3 R6 tyle ze mocniejszych i ciut większych)

W e90 jak do tej pory, przez prawie 4 lata mamy: 323i, 325i, 328i, 330i, 335i

no i oczywiście M3 z R6 w e46 urosło do V8 w E90.

Więc w przypadku teorii którą wysnułeś, że 2.0 R4 zastąpiło 2.0 R6 wciąż będę jej przeciwnikiem. :nienie:

Opublikowano

 

 

W e90 jak do tej pory, przez prawie 4 lata mamy: 323i, 325i, 328i, 330i, 335i

no i oczywiście M3 z R6 w e46 urosło do V8 w E90.

Więc w przypadku teorii którą wysnułeś, że 2.0 R4 zastąpiło 2.0 R6 wciąż będę jej przeciwnikiem. :nienie:

 

Pomyliłes się, nie ma i nie było w E90 wersji 323i. Na poczatku produkcji E90 było 325i/2500, ale zrezygnowano z niego z powodow ekonomicznych. Taniej i prościej jest wykorzystywać w kilku modelach ten sam silnik 3000 w roznych wariantach mocy zmieniajac elektronike (325i/3.0/218KM, 328i/3.0/231KM, 330i/3.0 258KM i 3.0 272KM) niz budowac i produkowac kilka silników.

 

Stwierdzam fakt, ktoremu nie można zaprzeczyć. Model E46 zastąpiono modelem E90, wersje E46 R6 320i/2200/170KM zastąpiono E90 R4 320i/2000/170KM. Inaczej mowiac zrezygnowali z R6 2200, a wprowadzili na to miejsce R4 2000, jeszcze inaczej: w modelu 320i zmniejszono pojemnosc z 2200 do 2000. Nie chce mi sie juz tego dluzej tlumaczyc, jesli nie rozumiesz, że 2000 jest mniejsze niz 2200, 4 cylindry to mniej niz 6 cylindrow to juz nic na to nie poradze. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomyliłes się, nie ma i nie było w E90 wersji 323i.

 

Co do 323i

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&part=&kind=P&series=E90&body=Lim&model=323i&zone=ECE&arch=0

 

Nie pisałem, że 2.5 litrowy silnik non stop jest montowany. Wersję 325i 2.5l zastąpiono 325i 3.0l R6 a nie 2.5 R4 więc też nie widzę tu zmniejszania pojemności ani ilości cylindrów :)

Fakt, że BMW upraszcza sobie (jak większość) produkcje aut i koszty ich wytwarzania ni jak się ma wg mnie do teorii o zastępowaniu R6 motorami R4.

A 335i nie różni się wg mnie tylko elektroniką, od pozostałych 3.0l

 

A już pisałem POJEMNOŚCI ROSNĄ i Ty kolego się z tym nie zgodziłeś.

W e46 było 320i 2.0l zastąpiono go większym i mocniejszym 320i 2.2l a w e90 ten silnik POWIĘKSZONO do 2.5 R6.

Jak ktoś jeździ 170KM 320i e46 i pojedzie wymienić je na nowe e90 do salonu, to na dzień dobry posadzą go w droższym R6.

Nikt nie kupi nowszego/droższego auta jeżeli nie dostanie czegoś więcej.

Szczególnie jeżeli chodzi o marki bardziej prestiżowe i drogie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.