Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam pytanie odnosnie tych dwóch motorów, szczególnie do posiadaczy R4 czy brzmienie silnika w tej konstrukcji chodzi o ten charakterystyczny klank jest taki sam jak w R6 bo przynajmniej dla mnie jest to bardzo wazny element nie tylko osiagi, a logicznie biorac bo sam mam R4 to raczej niema mowy o spiewie przy dodawaniu gazu
Opublikowano
Popieram kolegę wyżej ja sam posiadam R6 i dżwięk tego silniczka jest piękny.pozdrawiam :mrgreen:
Opublikowano
Tak jak koledzy mówią zaden R4 nie ma szans jeśli chodzi o walory akustyczne w porównaniu z rzędową 6... więc jeśli wachasz się między R4 a R6, bez zastanowienia bierz R6
Opublikowano
E tam R6, V8 na wolnych wydechach to jest dopiero dzwięk :lol: szczególnie te amerykańskie...

 

Tez mi się podoba amerykańskie V - szczególnie podczas przyspieszania z niskich obrotów. Gulgocze jak indyk :)

 

Pzdr,

Opublikowano

Kiedyś oglądałem "Pimp My Ride" na MTV i tam kolesiowi zamontowali w podłodze głośniki i podłączyli do nich specjalny system odpowiedzialny za wydawanie dźwięku silnika :D W efekcie kierowca mógł sobie zmieniać jego dźwięk :mrgreen: Hit czy kit?...

 

A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

:)
Opublikowano
A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

Posłuchaj to będziesz wiedział o co chodzi.

Opublikowano
A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

Posłuchaj to będziesz wiedział o co chodzi.

 

Przypuszczam iż koledze barziej chodziło o to, dlaczego dzieje się tak że auta z motorami 6 cylindrowymi maja inny dźwięk niż 4 cylindrowe, niż o to - czy jest róznica.

Widzę że kolega RekiNN posiada auto z silnikiem 6 cyl więc chyba wie, że odgłos pracy jest inny.

 

Pzdr,

Opublikowano

Chyba z tego że silnik równiej pracuje. Częściej wykonywany jest zapłon i silnik wydaje równy i ładniejszy dźwięk.

 

Coś takiego jak MP3 im wyższe taktowanie tym dźwięk nam się bardziej podoba :D.

Opublikowano

 

Coś takiego jak MP3 im wyższe taktowanie tym dźwięk nam się bardziej podoba :D.

nie taktowanie a bitrate

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
No dokładnie, chodzi mi o to dlaczego tak jest, z czego to wynika? :D Tak z czystej ciekawości :P

UPS.. :oops: Nie zauważyłem, że kolego ma R6.

Moim zdaniem różnica w brzmieniu wynika z:

1. więcej garów dmucha w rury;

2. inny układ wydechowy - dwa kolektory wydechowe, ogólnie cały układ zdublowany

Opublikowano
Jest roznica w dzwieku R4-R6, ale w codzinnej jeżdzie to drugorzedna sprawa, bo gra CD, ktos nadaje przez CB, swiszczy wiatr, rozmowa z pasazerem itd,itp.

 

A ja np lubie czasami wyłaczyć MP3 żeby własnie posłuchać "gangu" silnika.

Tutaj jest taki fajny basowy pomruk

Opublikowano

Ja jeśli już bym oglądał się za 320i to wziąłbym motorek M54 o pojemności 2,2 i mocy 170km.

Skoro już ma być 320i to niech będzie nowsze.

Tylko akcyza będzie większa ;-(

 

Pzdr,

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A robili jeszcze 320i 150km po liftingu? czy własnie ten silnik zamienili na R4 143km

 

Po lifcie zrezygnowano z 6R 320i/2000/150KM. Jako ''dwulitrówka'' była 4R 318i/2000/143KM/200Nm/218km/h, a w 6R 320i zwiększono pojemnosc i moc, i wtedy bylo 320i/2200/170KM/210Nm/226km/h.

Opublikowano
... Hit czy kit?...

 

Teraz to w jakimś aucie fabrycznie też jest coś podobnego, to autko ma standardowo chyba 8 cylindrów ale może też pracować na 6 lub 4 ale sprzęt audio odpowiada za to żeby silnik cały czas brzmiał jak 8 cylindrów :lol:

 

A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

 

Kiedyś znalazłem świetne wytłumaczenie tego w internecie, ale nie wiele z tego zapamiętałem, ale chyba chodziło jakoś o częstotliwości między zapłonami paliwa.

Opublikowano
Jest roznica w dzwieku R4-R6, ale w codzinnej jeżdzie to drugorzedna sprawa, bo gra CD, ktos nadaje przez CB, swiszczy wiatr, rozmowa z pasazerem itd,itp.

No bez przesady, nie po to kupiłem R6, żeby CD słuchać. Radia to ja słucham praktycznie tylko na postoju, a podczas jazdy lubię zwolnić tylko po to, żeby depnąć i silnika posłuchać.

Kiedyś znalazłem świetne wytłumaczenie tego w internecie, ale nie wiele z tego zapamiętałem, ale chyba chodziło jakoś o częstotliwości między zapłonami paliwa.

Bo to właśnie chodzi o odstępy pomiędzy zapłonami. W silnikach rzędowych 6-cylindorych zapłony są z rozłożone idealnie - co 120 stopni obrotu wału korbowego (nie wdając się w technikalia). Z tego samego względu R6 pracuje jedwabiście miękko i równo, bez patentów typu wałek wyrównoważający.

Opublikowano
Jest roznica w dzwieku R4-R6, ale w codzinnej jeżdzie to drugorzedna sprawa, bo gra CD, ktos nadaje przez CB, swiszczy wiatr, rozmowa z pasazerem itd,itp.

No bez przesady, nie po to kupiłem R6, żeby CD słuchać. Radia to ja słucham praktycznie tylko na postoju, a podczas jazdy lubię zwolnić tylko po to, żeby depnąć i silnika posłuchać.

 

Rzecz gustu, Twoje pieniadze, Twoj wybor, R6 lepsza kultura pracy i wieksze zuzycie paliwa przy osiagach jakie daje R4.

Opublikowano

a co sadzicie o posunieciu BMW w kierunku silnika 2.0/R4? :?

Wiadomo, niby ekologia.. Ale kazdy kto mial wczesniej R6 chce miec je dalej w nowszym modelu, bo nie wierze ze mial np 320i/e46/R6 juz tak legendarne i oslawione przez lata i kupi 320i R4 :?

wg mnie kupi 325i R6 i ma ekologie gdzies :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.