Skocz do zawartości

wymiana oleju w skrzyni automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wiem ze ten temat byl juz walkowany wiele razy.czytam i czytam i dokonca nie jestem przekonany co do wymiany oleju w skrzyni automatycznej 523iA.po odkodowaniu nr vin mam skrzynie A5S310Z i wchodzi do niej 10.60l a na allegro olej kosztuje 35zł za l +koszt filtra.ale czy wymieniac? z autem nic ie nie dzieje tylko jak zimny to na jedynce jak by wyla skrzynia. a jak ciepla to nic sie nie dzieje.a jak czytam to pisza ze wogole sie nie wymienia.poradzcie co robic
Opublikowano
wiem ze ten temat byl juz walkowany wiele razy.czytam i czytam i dokonca nie jestem przekonany co do wymiany oleju w skrzyni automatycznej 523iA.po odkodowaniu nr vin mam skrzynie A5S310Z i wchodzi do niej 10.60l a na allegro olej kosztuje 35zł za l +koszt filtra.ale czy wymieniac? z autem nic ie nie dzieje tylko jak zimny to na jedynce jak by wyla skrzynia. a jak ciepla to nic sie nie dzieje.a jak czytam to pisza ze wogole sie nie wymienia.poradzcie co robic

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=74758&sid=230e8bc883fc44f88a1dd662876849f5

 

Poczytaj

brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano
Hihi.. jak kolega przeczyta ten watek to padnie na zawał :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano

Jak mogę Ci coś doradzić to zmieniaj ten olej.

Ja zmieniłem w swojej e-39 (skrzynia a5s 360r)przy 170 tys.km i jestem bardzo zadowolony.Olej był czarny i było dużo syfu,opiłków i mazi.Po wymianie skrzynia pracuje o wiele lepiej łagodniej i mniej nerwowo zmienia biegi.Różnica jest bardzo odczuwalna na plus.poza tym na pewno skrzynia dłużej pochodzi.musisz kupić zestaw(filtr,śruby i uszczelka)do swojego modelu skrzyni najlepiej w Focie.Ja zapłaciłem 320 zł.no i oczywiście olej.spokojnie możesz wymianę zrobić samemu tak jak ja tylko musisz przestrzegać procedur.podaje Ci link do strony jak to zrobić i ile i jaki olej wlać.pozdro

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

Opublikowano (edytowane)
Hihi.. jak kolega przeczyta ten watek to padnie na zawał :mrgreen: :mrgreen:

 

Padnie nie padnie zadam mu tylko jedno pytanie hihihi

 

Kolega wymienia olej w silniku ?

Skrzynia pracuje w wysokich temperaturach i chyba nie wymyslili jeszcze urządzenia któreby pracowało non stop na jednym i tym samym oleju :) Ja też twierdziłem po co wymieniać jak aso tego nie zaleca i w skrzyni jest olej z gwarancją wieczności hahaha :D

Kolego wymien olej w skrzyni :) jak Ci się teraz nic nie dzieje, to po wymianie również bedziesz miał spokój, Ci co twierdzą że nic im się nie działo ze skrzynią przed wymiana, a po wymianie zaczęła szarpać auto było słabe itd. to sami sobie wmawiaja ze skrzynia rozleciala się przez nowy olej. Najwazniejsze jest żeby on był swieży i byl w skrzyni zg z norma producenta danego podzespołu.

Edytowane przez brokat_
brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja też bym wymieniał bo zawsze wymieniam :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano
wiem ze ten temat byl juz walkowany wiele razy.czytam i czytam i dokonca nie jestem przekonany co do wymiany oleju w skrzyni automatycznej 523iA.po odkodowaniu nr vin mam skrzynie A5S310Z i wchodzi do niej 10.60l a na allegro olej kosztuje 35zł za l +koszt filtra.ale czy wymieniac? z autem nic ie nie dzieje tylko jak zimny to na jedynce jak by wyla skrzynia. a jak ciepla to nic sie nie dzieje.a jak czytam to pisza ze wogole sie nie wymienia.poradzcie co robic

Chłopie, tym bardziej że masz GM a nie ZF, to powinieneś wymieniać. Pamiętaj, aby kupić odpowiedni olej.

Opublikowano
Zgadza się. Przepraszam, moja pomyłka. Skrzynia ZF 5HP18. Należy spojrzeć na plakietkę na skrzyni i sprawdzić dla pewności. Jeżeli jest to 5HP18 z czarną plakietką, to olej dedykowany przez ZF to Dextron 3, jeżeli zielona, to ESSO LT 71141.
Opublikowano

Przepraszam a ja jaką mam? ZF czy GM? Mam E34 525iA 24V 93r.? Bo jutro wymieniam, olej kupiłem wczoraj firmy FEBI - taki jak dawniej DEXRON II. Filtr jutro mam mieć FEBI też bo dzisiaj nie przyjąłem filtro Firmy Mann który przyszedł z zamówienia ...ku zdziwieniu moim i sprzdawców w hurtowni było napisane Made in China - na opakowaniu i samym filtrze za 95zł !

 

Ale co mechanik to nowa teoria i sam już nie wiem. Jak wymieniałem 3 lata temu to weszło 3,5 litra, a dzisiaj mówią że musi być 8 litrów bo niby z koła zamachowego też :doh: Komu wierzyć? W instrukcji jest napisane że 3 litry, kupiłem póki co 4. Będzie OK?

 

ps: przed chwilą skorzystałem z dekodera VIN i wychodzi że mam skrzynię A4S 310R. To dlaczego w hurtowni motoryzacyjnej wyszło im że (nie pamiętam dokładnie) A5S.... coś tam? Dodam ,ze poprzednio miałem filtr FEBI o nr. 11... który pasował! O co chodzi?

Opublikowano
Przepraszam a ja jaką mam? ZF czy GM? Mam E34 525iA 24V 93r.? Bo jutro wymieniam, olej kupiłem wczoraj firmy FEBI - taki jak dawniej DEXRON II. Filtr jutro mam mieć FEBI też bo dzisiaj nie przyjąłem filtro Firmy Mann który przyszedł z zamówienia ...ku zdziwieniu moim i sprzdawców w hurtowni było napisane Made in China - na opakowaniu i samym filtrze za 95zł !

 

Ale co mechanik to nowa teoria i sam już nie wiem. Jak wymieniałem 3 lata temu to weszło 3,5 litra, a dzisiaj mówią że musi być 8 litrów bo niby z koła zamachowego też :doh: Komu wierzyć? W instrukcji jest napisane że 3 litry, kupiłem póki co 4. Będzie OK?

 

ps: przed chwilą skorzystałem z dekodera VIN i wychodzi że mam skrzynię A4S 310R. To dlaczego w hurtowni motoryzacyjnej wyszło im że (nie pamiętam dokładnie) A5S.... coś tam? Dodam ,ze poprzednio miałem filtr FEBI o nr. 11... który pasował! O co chodzi?

Nie możesz A5S... bo to są 5-biegowe, a w E34 były chyba tylko 4-biegowe automaty. A4S310R to skrzynia GM, powinieneś tam lać Dextron III:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/GM1999Chart.jpg

Opublikowano
Nie masz racji - ja w E 34 z 1992r mam pięciobiegowego ZF-a, jak ktoś ma problem z dojściem jaką ma najlepiej sprawdzić tabliczkę na skrzyni, a ile ma biegów to widzi przy drążku - jak 5 to jest P R N D 4 3 2, jak 4 to P R N D 3 2 1
Opublikowano

No właśnie! Ja mam przy drążku 2,3,4,N,R,P. Więc mam 5 biegów, czuję to wyraźnie podczas jazdy - wiem nawet kiedy 5 tka wskakuje (około 85-90 km/h). A czy oznaczenie A4S oznacza 4 biegi do przodu a np: 5hp oznacza 5 biegów? czy możliwe żeby moja skrzynia była produkcji GM jak wynika z VIN-u a pasawał do niej filtr ze skrzyni a5s ?

 

Czy ktoś rozpozna po zdjęciu od spodu skrzyni co to za rodzaj? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c53172c4647c1062.html Mam stres już cały dzień, jutro mam wymieniać olej a tu ciągle wątpliwości! Może okazać się że zamówiłem zły filtr :shock:

Opublikowano
Nie wiem jak wygląda skrzynia GM, moja ZF wygląda podobnie jak ta na zdjęciu - ale w innych samochodach też wyglądała podobnie. Z boku skrzyni masz tabliczkę znamionową części, widać to z kanału, poszukaj dobrze, tam pisze czy ZF czy GM, na pewno filtry nie są kompatybilne.
Opublikowano
Jeszcze jedno. Wg. realoem wychodzi, że powinieneś mieć skrzynię ZF. Więc ważny jest też kolor tabliczki.
Opublikowano

Wlazłem pod samochód i odetchnąłem z ulgą jak zobaczyłem napis ZF. Już mi lepiej :dance: Tabliczka jest koloru czarnego i jadę za 15 min na wymianę. Olej mam Febi dexron II.

 

 

Już po wymianie, weszło 4 litry i jest jeszcze miejsce na małą dolewkę. W pn. kupię jeszcze 1litr bo trzeba dolać.

Opublikowano
Przeczytaj jeszcze raz tabliczkę - były dwa rodzaje ZF pięciobiegowego z czarną tabliczką - początek numeru części zaczynający się od 1056 ( część numeru nabita na tabliczce, nie napisana) norma Dexron II, początek numeru części 1055 - Shell LA 2634. Nie wiem w jakich był ten drugi typ, ja mam 1056.
Opublikowano
Przeczytaj jeszcze raz tabliczkę - były dwa rodzaje ZF pięciobiegowego z czarną tabliczką - początek numeru części zaczynający się od 1056 ( część numeru nabita na tabliczce, nie napisana) norma Dexron II, początek numeru części 1055 - Shell LA 2634. Nie wiem w jakich był ten drugi typ, ja mam 1056.

 

Nie mam okazji teraz podnieść samochodu (zwłaszcza że już ostatnio w wulkanizacji pogięli mi podłogę przy podnoszeniu, a i tak jest skorodowany próg i powginały się punkty podparcia - muszę się za to wziąć na wiosnę bo jest źle) ale myślę ,ze to te same numery widoczne w środku skrzyni o tu:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2970edcfa569cfe3.html

 

także mamy te same skrzynie i olej nalałem odpowiedni :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.