Skocz do zawartości

528i M52 wspomaganie


bosy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witam.

 

Przeczytałem to co znalazłem na ten temat, ale objawy są troche inne.

 

Na zimnym silniku wspomaganie pracuję normalnie, dopiero po rozgrzaniu silnika zaczyna dziwnie pracować.

Podczas kręcenia kierownicą słychać znajomy wszystkim dziwięk, dodatkowo kierownica pracuję skokami.

 

-płyn wymieniony

-stan płynu w normie

-pasek wymieniony

 

Proszę o wskazówki, co mam zrobić i co sprawdzić.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

To jest samochód mojego znajomego i mówił mi, że wymienił to co wyżej opisałem.

Czy tak jest, tego nie wiem (on też może nie wiedzieć, różnie to jest w tych serwisach).

 

- jak wymienić płyn?

- co zrobić jak płyn w zriorniczku się pieni?

- jak odpowietrzyć układ?

- jak wymienić pasek?

- jak sprawdzić naciągnięcie paska?

 

Czy wszystkie wyżej wymienione operację jestem w stanie zrobic sam?

 

Pompa jest najdroższa z tego wszystkiego więc, wolę zabrać sie do niej na samym końcu.

Chyba że jest jakiś sposób na diagnozę ze wskazaniem na pompę.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem taką sytuację w Rover 416, że jak był zimny to kiera miała problemy (wspomaganie działało skokowo), a po rozgrzaniu ok.

Po prostu oleju było za mało.

 

W przypadku Twojego kolegi jest inaczej.

Olej zimny (czyt. gęsty) wspomaganie działa. Olej ciepły więc rzadki i stąd przecieki na pompie mają wpływ na działanie układu (oczywiście mogę się mylić, i przecieki wewnętrzne mogą być na wspomaganiu kiery).

 

Tak czy siak, na początek podjechałbym na szrot i zakupił pompę (zazwyczaj dają jakąś gwarancję rozruchową).

 

pozdr.

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak jak napisałem do pompy chcę zabrać sie na samym końcu.

 

Może to nie pompa, a jakis drobiazg.

Zawsze zaczynam od najtańszych rozwiązań, oczywiście nie znaczy, że lepszych.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś nie wymienił płynu do końca :?: Może wymienił tylko w zbiorniczku :?: Płyny się pomieszały i teraz się pieni i nie pracuje tak jak powinien :?:

 

Zmieniałem niedawno płyn u siebie ale b. ciężko się dobrać do przekładni żeby go spuścić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe , że przekładnia do roboty.

 

Miałem podobnie.

Jeśli bez powodu olej się spienia to możliwe , że łapie powietrze z przekładni.

Powinno też ubywać oleju.

 

Weź na wolnych obrotach skręć kierownicę do końca w prawo.

Przytrzymaj tak i dodaj trochę gazu.

Jeśli będzie chciała iść dalej w prawo to diagnoza prawie pewna.

I w tym czasie właśnie może się zrobić piana.

 

Porównaj czy w prawo i w lewo kierownica obraca się tyle samo?

A skoki podczas obracania to efekt zapowietrzenia.

 

Ale jest jeszcze jedno miejsce gdzie się czasem zapowietrza.

Są to złączki przy chłodnicy oleju od wspomagania.

Są one < mówiąc oględnie > troszkę nie-dopracowane.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.