Skocz do zawartości

330d Bardzo dziwna i niebezpieczna sprawa z hamulcami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich wlascicieli BMW. Jako ze to moj pierwszy post krotko o moim wozie. BMW 330D E46 rok 2005 Touring, wersja Lifestyle.

 

A teraz do problemu.

 

Mam wlasnie za soba jazde z Niemiec w warunkach dosc trudnych - deszcz, snieg, kupe wody na drodze. I w tych warunkach auto zachowuje sie tragicznie. Po nawet lekkim nacisnieciu hamulca zaczyna go sciagac w prawo i prawie wogole nie hamuje - nawet mam wrazenie ze lekko przyspiesza. Po mocnym wcisnieciu hamulca nie odczuwam wcale nurkowania i auto praktycznie wcale nie hamuje tylko zaczyna tanczyc po drodze - glownie ciagnie je w prawo. Zeby odyskac hamowanie musze kilkukrotnie z wyczuciem wcisnac i puscic pedal hamulca i po kazdym takim dzialaniu coraz bardziej odyskuje hamulce az do calkowitego przywrocenia ich pelnej funkcjonalnosci - na jakis czas bo jezeli dluzej - jakies 5-10 min nie wcisne hamulca mam to samo. Dzieje sie tak tylko na bardzo mokrej drodze kiedy woda praktycznie wali spod kol jak z fontanny.

ABS sie nie zalacza, zadna kontrolka nie zaczyna mrugac ani sie swiecic, slisko nie bylo. Efekt ten wystepuje glownie powyzej 140 km/h. Jak wylaczylem DSC bylo troche lepiej - nie ciagnelo go tak mocno w prawo ale o normalnym hamowaniu nie bylo mowy.

Na suchej drodze wszystko ok hamulce dzialaja bez zarzutu.

 

Dzwonilem do ASO i kolo powiedzial ze podepna na kompa, sczytaja bledy, zrobia jazde probna ale jak bedzie sucho to przeciez drogi nie zmocza. I pewnie oddadza mi auto ze slowami wszystko ok a skasowac skasuja jak za zboze.

 

Co to moze byc ??

 

Pozdrawiam

Daniel

Opublikowano

Piszesz że kontrolka ABS się nie załancza...a czy w momencie takich dziwnych zachowań nie zapala ci się taki żółty trójkąt z kółkiem na środku zegarów?

Przyczyn moze być wiele np. kiepski bieżnik opony przez co od razu DSC wykrywa poślizg i zaczyna działać wtedy kiedy jeszcze nie powinien.

Opublikowano
Tak jak pisalem zadna kontrolka sie nie zapalila trojkat tez nie. Opony to nowiotke zimowki Blizzaki LT25. Co do tego poslizgu to tez nie bo jak odyskam pelna hamownosc i rozpedze auto do 140 km/h i dam pelne hamowanie to wszystko jest ok. Zadnego poslizgu tylko pelna kontrola nad autem.
Opublikowano

Kiedy był płyn hamulcowy wymieniany ? Na mokrym blokują się koła czy nie ? W sensie ABS nie działa i koła sie blokują czy auto tak słabo hamuje ze nie ma mozliowsci właczenia ABS ? Czy kiedykolwiek wyłaczałeść DSC ?

 

Podczas hamowania na wprost nigdy sie nie zaswieci kontrolka ABS. Natomiast jesli potrzebne jest do tego DSC (system stabilizacji toru jazdy), np auto wpada w poslizg to wtedy zamruga kontrolka ASC/DSC.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zeby odyskac hamowanie musze kilkukrotnie z wyczuciem wcisnac i puscic pedal hamulca i po kazdym takim dzialaniu coraz bardziej odyskuje hamulce az do calkowitego przywrocenia ich pelnej funkcjonalnosci - na jakis czas bo jezeli dluzej - jakies 5-10 min nie wcisne hamulca mam to samo. Dzieje sie tak tylko na bardzo mokrej drodze kiedy woda praktycznie wali spod kol jak z fontanny.

 

Masz wszystkie plastiki z przodu/dołu zderzaków? Bo jak dla mnie to po prostu woda zalewa ci tarcze i klocki co powoduje, że tworzy się na powierzchni coś w rodzaju powłoki która zanim nie odparuje przy hamowaniu powoduje takie zachowanie hamulców. Ewentualnie klocki masz jakieś dziadowskie i "ciągną wode". Skoro nie dzieje Ci się to jak jest sucho lub lekko mokro tylko przy ulewach to zapewne sprawa wody. Z tym, że jak jedziesz autostradą przez dłuższy czas w dużym deszczu i nie hamujesz to zawsze pierwsze naciśnięcie hamulca nie da takiego hamowania jak normalnie. Woda spomiędzy klocka i tarczy musi odparować.

Opublikowano

Też to podejrzewam. Bosch wymyslił taki patent w Mercu, że podczas deszczu zaciski deliktanie dociskaja do tarcz zeby wysuszyc hamulec.

Aczkolwiek ja mam Lifestyle'a i nie mam takich problemow.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Panowie no nie znam tego efektu ale moim zdaniem nie moze on byc az tak silny jak u mnie. Po wcisnieciu hamulca auto zachowuje sie jakby wogole hamulcow nie mialo i do tego ciagnie w prawo. Musze puscic znowu nacisnac i tak kilka razy coraz mocniej dociskajac i dopiero wtedy odzyskuje hamulce. Kola sie nie blokowaly - zjechalem od razu na parking i testowalem - nawet abs nie zadzialal. Plyn byl wymieniany jakos w marcu - przynajmniej tak jest na karteczce napisane. Wszystkie plastiki sa zalozone nawet oslona pod silnikiem. Auto caly czas serwisowane w BMW.
Opublikowano

A mozesz napisac jak zachowuje sie pedal hamulca??

Jest normalny, twardy, miekki - potrzebujesz duzo sily do hamowania??

Staje sie twardszy jak podpompujesz??

Jak hamulce dzialaja przy jezdzie miejskiej?? Czujesz to samo?? a moze hamulce dzialaja jak nalezy?? A moze to samo ale nie tak odczuwalne??

Jaki jest stan kolckow i tarcz?? i kiedy byly wymieniane??

Opublikowano
A mozesz napisac jak zachowuje sie pedal hamulca??

Jest normalny, twardy, miekki - potrzebujesz duzo sily do hamowania??

Staje sie twardszy jak podpompujesz??

Jak hamulce dzialaja przy jezdzie miejskiej?? Czujesz to samo?? a moze hamulce dzialaja jak nalezy?? A moze to samo ale nie tak odczuwalne??

Jaki jest stan kolckow i tarcz?? i kiedy byly wymieniane??

 

Pedal hamulca przy pierwszym nacisnieciu jest normalny kolejne nacisniecia robi sie troszke twrdszy - ale to moga byc moje subiektywne odczucia. Sily do nacisniecia hamulca potrzebuje zawsze tyle samo. Przy miejskiej jest wszystko ok. Tarcze sa najprawdopodobniejod nowosci, klocki sprzodu sa ok z tylu tez ok ale gorsze niz sprzodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co tu gdybać.

Tu jest potrzebny natychmiastowy i gruntowny przegląd całego układu.

Nikt na odległość nie poda recepty.

 

A winnych może być kilka spraw od geometrii < ale raczej nie luzy a dzwon> przez hydraulikę i mechanikę do elektroniki.

 

Od kiedy masz to autko?

 

Znajdź naprawdę dobrego majstra i niech działa.

Na forum nikt ci nie może tu pomóc bo tu nie ma miejsca na pomyłki i gdybanie.

 

Dziś blisko mojego miasta zginęło trzech ludzi a trzech trafiło do szpitala.

Wpadli w poślizg < możliwe , że podczas hamowania > i wpadli na drzewo.

 

Nie chcę wprowadzać grobowego nastroju ale popatrz na to i z tej strony.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Auto kupilem w salonie BMW w niemczech w listopadzie i mam gwarancje. Potwierdzona historia - auto nie mialo dzwonu.

 

A ASO chce naturalnie odwiedzic ale wiesz jak mam zaplacic za diagnostyke i potem uslyszec my tutaj nic nie widzimy i jeszcze zaplacic 500 zl, to wole sie rowniez tutaj zapytac a moze akurat ktos skuma przypadlosc :)

Opublikowano

dyzio255 ma racje

Przejedz sie na hamownie i zrob na poczatek test hamulcow za 10-20zl i porownaj sily hamowania, wspomnij gosciowi ze masz problem to mozle wezmie to pod uwage przy tescie i posprawdze pod roznymi wzgledami - daj mu na piwo to pomoze nastepnemu :)

Wez wynik i pojedz do machora, podpiecie pod komp tez moze sie przydac.

 

Ja kiedys mialem taki przypadek w peugocie 405 '92: wezyk gumowy byl stary i sie rozwarstwil w srodku. W momecie nacisniecia pedalu i przeplywu plynu odwarstwiona guma odchylala sie pod wplywem przeplywu przytykajac wezyk - kolo nie hamowalo wlasciwie - hamowalo slabo. Wymiana wezyka i po bolu.

Ale to tylko przy okazji.

Opublikowano

U mnie niestety występuje podobny efekt. Również tylko jak jest bardzo mokro, pada deszcz i tylko wtedy jak podczas jazdy rzadko używam hamulca.

Głównie jeżdżę autostradą więc zdarza się, że przez kilkanaście / kilkadziesiąt kilometrów nie muszę hamować. Bardzo niemiło się rozczarowałem kilka razy podczas hamowania na zjeździe z autostrady. Wciskam hamulec, a tu nic, 1/4 normalnej siły hamowania. Po 2-3 hamowaniach sytuacja wraca do normy - hamulec działa jak powinien.

 

Gdy jest sucho taki efekt nigdy u mnie nie występuje!

 

Byłem sprawdzić hamulce na stacji diagnostycznej i jest wręcz wzorowo. Brak błędów po podłączeniu komputera. ABS i DSC działają bez zarzutów.

Auto kupione z salonu w Niemczech z pełna historią i gwarancją.

Tarcze przód oryginał, klocki niewiadomej maści.

Opublikowano
pompa podciśnienia do sprawdzenia a raczej do wymiany,miałem podobny przypadek w passacie 02', też po trzecim nacisnięciu na pedał hamulec zaczął działać. Kontrolka abs nigdy sie nie zapali jak ABS zadziała,co innego ASR albo ESP. Ze sciąganiem sprawdź zawieszenie i przeczyść zaciski hamulcowe
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie poznalem przyczyne - otoz zaraz po powrocie do niemiec polecialem z awantura do salonu bmw, a tam mi mily pan z serwisu mowi ze to jest normlane i tak ma byc. !! :shock: Efekt ten wystepuje poniewaz 330 maja duze tarcze hamulcowe na ktorych zbiera sie woda i to ona jest sprawca tego efektu. Na moj argument ze prawie sie nie rozwalilem przy 160 odpowiedzial ze w instrukcji obslugi jest napisane ze co pare km nalezy lekko wcisnac hamulec celem osuszenia tarcz - tyle ze w moim wypadku delikatne wcisniecie hamulca powoduje momentalny skret w prawo heh. Pogrzebalem troche na niemieckim forum i okazuje sie ze faktycznie efekt jest znany i bmw ma to generalnie w wydechu !!. Jeden koles zbieral podpisy pod zbiorowym protestem i oddal sprawe do sadu - no i przegral, a bmw sie wykpilo stwierdzeniem ze to jest "stan techniki" na dzien dzisiejszy i tyle. Na dzien dzisiejszy pomagaja tarcze dziurkowane lub rowkowane - polecaja orginalne tarcze z M albo ATE PowerDisc - podobno efekt znika. W najblizszym czasie czeka mnie rozmowa z salonem i jezeli nie wymienia mi tarcz na ktores z powyzszych to ... qrde bede musial wymienic sam :(. I kup sobie czlowieku bmw. Dam znac jak sie sprawa skonczyla.
Opublikowano

hmm, dziwna sprawa, mam 325i, i nieraz w deszczu smigalem na dwupasmówce z prędkosciami powyżej 160 km/h i często też trzeba było gwałtownie hamować, ale nigdy nie miałem takiej sytuacji by hantli zabrakło, jak dla mnie hamulce w E46 działają super, zdecydowanie lepiej niż np. w Audi A4 1.8T którym jezdzilem też sporo czasu.

 

wyeliminuj na początku efekt sciągania przy hamowaniu, bo to już jest niedopuszczalne, coś jest ewidentnie nie tak, zbieżność ? podłużnica ? krzywe koła ?

Opublikowano
Bo caly bajer polega na tym ze 330 - obojetne czy benzyna czy diesel maja najwieksze tarcze z serii - i tutaj jest pies pogrzebany. Sam nie wierzylem dopoki nie zobaczylem tematu na 50 stron gdzie wpisywali sie ludzie majacy podobny problem.
Opublikowano
Na poczatek podjedz do kogos wymienic płyn hamulcowy, to wiele nie kosztuje, a przy okazji ktos mądry zobaczy caly układ...

Xdrive

Koder

Opublikowano

No niestety tak jak napisałem wcześniej, mnie też podobna sytuacja spotkała na autostradzie podczas deszczu. Sprawdziłem następnego dnia hamulce na rolkach, geometrie podwozia, wszystko OK. Gdy jest sucho problem nigdy nie występuje. Także skłaniam się również do tezy z wodą na tarczy. Tylko dlaczego jak ściąga podczas hamowania to zawsze w prawo?

 

Czy mógłbyś podać link do tematu, w którym opisywany jest ten problem?

Opublikowano

Heh dzięki za info , ja nigdy takiego efektu nie zauważyłem ale tez fakt że my autostrad nie mamy i nie da się na naszych jechać 30 km bez hamowania przy prędkości 160 km/h :))

 

ale cenna informacja , można się nieźle przejechać , dziwi mnie to tak samo że BMW taki knot wysamażyło i umywa ręce od tego , czeka mnie w niedlugim czasie wymiana tarcz to pokombinuje , napisz na jakie wymieniłeś , czy ten efekt ci na nowych tarczach zniknie ,

 

zawsze wole pare zł wiecej dopłacić ale mieć pewne hamulce w każdych warunkach .

 

pozdro

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.