Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no tak... piszesz, ze lejesz syntetyk. Ja też bym go lał i nie byłoby tematu. Sęk w tym, ze obecnie i zalany jest MINERAŁ! Nie wiem, czy juz na nim pozostac, czy przejść na pół- lub pełen syntetyk... Obawiam się trochę rozszczelnienie silnika. Wtedy bedzie lipa. Jak myslicie?

 

Dlatego mialem na mysli ze nie przechodze na mineral ani polsystetyk bo mi stosunkowo bierze malo oleju i lepiej jest na syntetyku (mniej pali itd)

Nigdy odwrotnie !!! Tak jak piszesz rozwalisz silnik i dlatego ci radze ze nic nie rob jak masz dobrze wszystko to jezdzij juz na tym mineralu ! Ktos dal wczesniej albo dupy albo moze wlasnie silnik lykal olej lub mial jakies wycieki i ktos wpadl na ten "wspanialy" pomysl zmiany na mineralny...

X5 e53 10L/100km automat. 184@245
  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tym rozszczelnianiem silnika to jakaś bzdura. Poprzedni właściciel mojego autka zalewał 10w40 castrol magnatec, czyli półsyntetyk. Obecnie zalewam 0w40 castrol formula RS (edge sport) i nic się nie rozszczelniło, nic nie cieknie itp. Sam się naczytałem postów o rozszczelnianiu silnika i trochę się bałem przed pierwszą wymianą na syntetyk, ale doświadczenie pokazuje że nie ma się czego obawiać. Jeżeli producent zaleca do danego silnika syntetyk to lej syntetyk. Jeżeli masz wątpliwości to zacznij od półsyntetyka a następnym razem zalej syntetyk. Jeżeli masz przejechane 150 tyś km to myślę, że zupełnie nie masz się czego obawiać. Ja mam parę km więcej na liczniku i nic złego się nie dzieje, a na 0w40 przejechałem około 20 tyś km.

Dlatego mialem na mysli ze nie przechodze na mineral ani polsystetyk bo mi stosunkowo bierze malo oleju i lepiej jest na syntetyku (mniej pali itd)

Nigdy odwrotnie !!! Tak jak piszesz rozwalisz silnik i dlatego ci radze ze nic nie rob jak masz dobrze wszystko to jezdzij juz na tym mineralu ! Ktos dal wczesniej albo dupy albo moze wlasnie silnik lykal olej lub mial jakies wycieki i ktos wpadl na ten "wspanialy" pomysl zmiany na mineralny...

Możesz przedstawić jakąś teorię mówiącą o tym że nie można zmienić oleju mineralnego na syntetyczny w silniku, który jest przystosowany do syntetyka?

Pzdr

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
Zalezy ile silnik na tym mineralu zrobil. Systetyk ma wlasciwosci wyplukujace i stad mowa o rozszczelnieniu ale wydaje mi sie ze dotyczy to starych aut i duzych przebiegow tylko poco podejmowac ryzyko w ogole skoro gosciu pisze ze wszystko jest ok na tym mineralu i ladnie silnik mruczy ???
X5 e53 10L/100km automat. 184@245
Opublikowano

obecnie mam ok 183 tys. km... ostatnie 30 tys było na mineralnym. Co było wcześniej, to nie wiem.

 

co do samej pracy silnika... na biegu jałowym ciepły silnik chodzi równiutko, spalinki kryształ... przy wciskaniu delikatny dymek....

zimny to już inna sprawa... na początku głośny.. cichnie w miare rozgrzewanie

 

Myślę właśnie, żeby spróbować przejść na półsyntetyk Mobila lub Castrola 10W40.... za kolejne 10 tys. km jesli nic by sie nie działo to zalałbm 5W30 lub 5W50.

Mam nadzieje, że nic sie nie stanie :worried:

Opublikowano

Dokładnie, nie wolno zalać syntetyka do silnika, który nie jest do niego przystosowany. Co do wielkości przebiegu to bym polemizował - możesz mieć 500 tyś km przebiegu i bez problemu śmigać na syntetyku.

Olej mineralny szybciej się zużywa, nie posiada dodatków czyszczących silnik takich jak oleje syntetyczne. Jeżeli na mineralnym silnik przejechał raptem 30 tyś km to nic się nie będzie dziać, ale jak pojeździsz na nim dłużej to przekonasz się że mineralny do tego silnika to nie najlepsze rozwiązanie. Dlatego moim zdaniem powinieneś zacząć od półsyntetyka a skończyć na syntetyku (chociaż zaryzykowałbym od razu zmianę na syntetyk, jeżeli rzeczywiście na mineralnym autko jeździło tylko 30 tyś km).

Pzdr

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
możesz mieć 500 tyś km przebiegu i bez problemu śmigać na syntetyku.

 

Tak oczywiscie ale pod warunkiem ze ciagle lejemy jeden rodzaj oleju a nie kombinacje raz taki raz taki. Albo ktos dal dupy i zalal taki olej bezmyslnie albo z jakiegos konkretnego powodu (byc moze byly ostre ubytki)

 

(chociaż zaryzykowałbym od razu zmianę na syntetyk, jeżeli rzeczywiście na mineralnym autko jeździło tylko 30 tyś km).

Pzdr

 

...i wlaśnie tu jest problem ze niestety nie wiadomo co pierwszy wlasciciel z nim wyczynial i jak traktowal auto.

X5 e53 10L/100km automat. 184@245
Opublikowano
Tak oczywiscie ale pod warunkiem ze ciagle lejemy jeden rodzaj oleju a nie kombinacje raz taki raz taki. Albo ktos dal dupy i zalal taki olej bezmyslnie albo z jakiegos konkretnego powodu (byc moze byly ostre ubytki)

Czy oleju mineralnego będzie palić mniej niż syntetycznego? Dlaczego? Chyba jednak nie jest tak, że zalewając minerał ograniczysz spalanie oleju lub jego wycieki - rozgrzany olej, czy to jest minerał czy syntetyk, ma podobną gęstość.

Tiger1980 - moja rada jest taka - nie jeździj na mineralnym oleju, zmień na półsyntetyk, zobaczysz jak będzie się zachowywał silnik. Jak wszystko będzie ok, to zalewaj syntetyk. Kto smaruje ten jedzie :)

Pzdr

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano

 

i tu jest pies pogrzebany... nie wiem co było wczesniej lane. Napisałem maila do ASO Smorawiński. Opisałem sytuację, podałem dane auta, VIN... czekam na ich stanowisko w tej sprawie.

 

Co do samego oleju...przeryłem internet i nigdzie nie znalazłem, zeby gdzie zalecano ten olej do E46. Mało tego, konstrukcja tego silnika nawet nie jest przystosowana do pracy na taki oleju. Jest on przeznaczony do starych konstrukcji.... lata 70,80, pierwsza połowa 90...

Czekam jeszcze na odp. z ASO, ale wstępnie jestem zdecydowany na zmianę. Najpierw jednak na półsyntetyk. Później ewentualnie na pełny synt.

 

Rozważam jeszcze jedną opcję. Wizyte w niemieckim oddziale BMW w Berlinie. W dzielnicy Marzahn...

Ciekawe co oni by powiedzieli na ten temat i stan auta... Obawiam się jednak, ze koszty takiej wizyty mogą być spore.

Opublikowano

 

i tu jest pies pogrzebany... nie wiem co było wczesniej lane. Napisałem maila do ASO Smorawiński. Opisałem sytuację, podałem dane auta, VIN... czekam na ich stanowisko w tej sprawie.

 

Co do samego oleju...przeryłem internet i nigdzie nie znalazłem, zeby gdzie zalecano ten olej do E46. Mało tego, konstrukcja tego silnika nawet nie jest przystosowana do pracy na taki oleju. Jest on przeznaczony do starych konstrukcji.... lata 70,80, pierwsza połowa 90...

Czekam jeszcze na odp. z ASO, ale wstępnie jestem zdecydowany na zmianę. Najpierw jednak na półsyntetyk. Później ewentualnie na pełny synt.

 

Rozważam jeszcze jedną opcję. Wizyte w niemieckim oddziale BMW w Berlinie. W dzielnicy Marzahn...

Ciekawe co oni by powiedzieli na ten temat i stan auta... Obawiam się jednak, ze koszty takiej wizyty mogą być spore.

 

Witam

Może warto pomyśleć o oleju Full syntetyku 10w60, lub 5w40 np z Shella?

Sprawa nie jest prosta i wybór też. Ja na pewno już bym nie lał mineralnego, poszukał bym raczej jakiegoś syntetyku o gęstości w miarę zbliżonej do zalanego mineralnego.

Gdybym przeszedł na syntetyk, to bym wymienił go w pierwszych dwóch wymianach po jakiś 10 tyś km (syntetyk na lepsze właściwości płuczące i mógłby wymyć osady po mineralnym, a te mogłyby poprzytykać kanały olejowe.

Przy rozsądnej jeździe (przynajmniej na początku) po przejściu na full syntetyk nie powinno się nic dziać.

Kiedyś przeszedłem z 15w40 na 10w40 i silnikowi wyszło to tylko na dobre (nie w BMW). Nie było wycieków i podwyższonego zużycia oleju.

 

...w najgorszym przypadku półsyntetyk, ale ja bym zaryzykował przejście na full syntetyk.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

No więc Panowie mam odpowiedz ASO w sprawie oleju.

Niedopuszczalne jest stosowanie oleju mineralnego 15W40 w silnikach M47, etc...Są to silniki z popychaczami hydraulicznymi i stosowanie oweg oleju doprowadzi do przyśpieszonego zużycia silnika i w efekcie do awarii....

jaki wniosek?? trzeba wybrać mniejsze zło i zmienić olej.

Wg systemu ASO najlepszym wyborem jest 10W40. Doradca poleca jednak stosowanie 5W30, jako najpowszechniejszego i zarazem najlepszego obecnie oleju.

 

Ja mam jednak mieszane uczucia, bo jednak 30 tys było na mineralu i myślę, ze zaleje najpierw 10W40... Będę obserowował zużycie oleju i jak nic nie będzie się działo, to kolejna wymiana bedzie na full syntetyk.

 

Dodane: 11.03.2009

 

Dzisiaj wymieniłem na MOBIL SUPER S TURBO DIESEL 10W40. Filtr MAN.

Zobaczymy teraz co będzie przez najbliższe 10 tys.

Opublikowano

Pytanie do tych ktorzy lali Motul'a :

Chciałem kupić po przeczytaniu tego wątku MOTUL 5w40 8100 X-CESS ale ma LL-98, dzis byłem u dystrybutora Motula i polecił mi MOTUL 5w40 8100 X-Clean, on spełnia norme LL-04, ogolnie jest lepszy (podobno). Jak to z tym jest?

Niestety mieli tylko 6 litrow, wiec dopiero we srode po niego pojadę bo maja miec dostawę, takze dos rody mam czas na decyzję:)

Silnik M52TuB25 czyli 323 :)

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano
No więc Panowie mam odpowiedz ASO w sprawie oleju.

Niedopuszczalne jest stosowanie oleju mineralnego 15W40 w silnikach M47, etc...Są to silniki z popychaczami hydraulicznymi i stosowanie oweg oleju doprowadzi do przyśpieszonego zużycia silnika i w efekcie do awarii....

jaki wniosek?? trzeba wybrać mniejsze zło i zmienić olej.

Wg systemu ASO najlepszym wyborem jest 10W40. Doradca poleca jednak stosowanie 5W30, jako najpowszechniejszego i zarazem najlepszego obecnie oleju.

 

Ja mam jednak mieszane uczucia, bo jednak 30 tys było na mineralu i myślę, ze zaleje najpierw 10W40... Będę obserowował zużycie oleju i jak nic nie będzie się działo, to kolejna wymiana bedzie na full syntetyk.

 

Dodane: 11.03.2009

 

Dzisiaj wymieniłem na MOBIL SUPER S TURBO DIESEL 10W40. Filtr MAN.

Zobaczymy teraz co będzie przez najbliższe 10 tys.

 

Nic nie powinno byc. Po prostu 10W40 to niezbedne minimum. Syntetykiem mozesz potraktowac BMW tylko lepiej...

 

CRC: Nie lalem motula ale lepiej bedzie jak wezmiesz nowszy LL-04 bo z LL-01, ktory powinienies lac, jest kompatybilny wstecz

Opublikowano
Ja mialem podobny problem po zakupieniu buni,niestety nikt niewiedzial czym byla zalana.a wiec zalalem ja mobilem 10w40 po 10 tys.zmienilem na castrol EDGE turbodiesel 5w40.teraz silniczek mruczy(w dobrym znaczeniu) az sie jezdzic chce.dodam ze po zalaniu mobilem klekotal jak jakis stary mietek.przejechalem juz na castrolu okolo 5 tys i jak narazie jest ok.nic nieubywa,zadnych wyciekow.tak jak powinno byc.
Opublikowano

ja zalałem 0w40 castrol edge rs i jestem z niego niezadowolony -od nowosci był lany-. po 9000km ubyło go z maximum do 1/3 wskaznika. na zimnym klekocze jak sie rozgrzeje to jest ok. teraz zmienie na mobil1 0w40 zobacze czy jest różnica.

 

mobil jest tanszy o 20% od castrola i podobno lepszy - mniej go ubywa i niestety spelnia norme L-01 , castrol miał norme L-04 - z tego co czytałem to oleje L-04 są gorsze od L-01 - przyczyna jest taka, że muszą zostawiać mniej popiołów z powodu filtra cząsteczek stałych a to wiąże się z gorszymi parametrami.

Opublikowano

Witam

Ja posiadam E 46 320D 1998 M47 Przebieg 195 000 wcześniej byl lany półsyntetyk i zalałem do mojej BUNI dokładnie miesiąc temu CASTROL EDGE TURBODIESEL 5W40 4L jak widać to jest syntetyk i do tej pory przez miesiąc:

- nic nie ubyło oleju

- nie ma wycieków ,plam pod samochodem itp.

Jeżeli za 8 000 tkm nie będzie żadnych objawów pocenia się silnika itp. to trzymam się dalej pełnego synteciora :dance:

Opublikowano
Jeszcze chciałem sprostować bo pewnie będa pytania czy te 4 litry to nie za mało? Pełną nazwę skopiowałem z internetu i przy okazji wkleiłem te 4L ...Lałem z 5 L i niepełny litr na ewentualne dolewki...Pozdroo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/printthread.php?s=ec914d86f2c0faa06fac7dceacc574b3&threadid=112358&perpage=8

 

Może ktoś nie widział to się mu przyda.

 

http://www.autocentrum.pl/go/338__Syntetyczny_olej_silnikowy_-_zalety,_wady_i_mity__1740329131.html

 

A tu taki artykulik dla chcących czytać.

 

Jeszcze kiedyś widziałem tekst ze strony mobila gdzie wyjaśniali , że olej zalewamy taki jak zaleca producent auta a nie taki jaki był wcześniej zalany. Niestety nie mogę odnaleźć tego tekstu.

 

A ja od siebie dodam , że jeśli ktoś się obawia wycieków po zmianie oleju na syntetyczny to niech pomyśli czy ma zaufanie do szczelności szlamu w silniku?

Bo na to wychodzi.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytałem to wszystko i nic już nie wiem. Załamka :duh:

 

Zbliża mi się kolejna wymiana oleju teraz mam zalany oryginał BMW 5W30 LL-04

Tyle że na naszej stronie Castrola zalecają do 330d/xd edge sport 0W40 a na niemieckiej stronie edge 0W30

 

http://195.82.66.170/castrol/oilguide/index.php?id=1&chapter=15&range=129&model=135352

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=127&vehicle=2237

 

Zastanawiam się jeszcze nad VALVOLINE z normą LL-04

 

Wydaję mi się że na zimnym cyka mi popychacz dopuki troche się auto nie rozgrzeje , moim zdaniem to wina oleju , co wy na to?? doradźcie coś

Pozdrawiam
Opublikowano
Przeczytałem to wszystko i nic już nie wiem. Załamka :duh:

 

Zbliża mi się kolejna wymiana oleju teraz mam zalany oryginał BMW 5W30 LL-04

Tyle że na naszej stronie Castrola zalecają do 330d/xd edge sport 0W40 a na niemieckiej stronie edge 0W30

 

http://195.82.66.170/castrol/oilguide/index.php?id=1&chapter=15&range=129&model=135352

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=127&vehicle=2237

 

Zastanawiam się jeszcze nad VALVOLINE z normą LL-04

 

Wydaję mi się że na zimnym cyka mi popychacz dopuki troche się auto nie rozgrzeje , moim zdaniem to wina oleju , co wy na to?? doradźcie coś

 

 

Ja kupiłem SLX Castrola 0W30 LL04 za 35zł i powiem szczerze że lepiej chodzi silnik niż na edge 0W40

Opublikowano
Też od niego kupowałem po tym jak polecił go Raceboy. Tym bardziej, że sprzedawca również jest z Wrocławia więc mogłem umówić się z nim na mieście i szybko odebrać. Póki co przejechałem ze 3 tysiące km i silnik jeszcze chodzi :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki ostatnie pytanie, który jest lepszy, edge czy lsx, który ma lepsze właściwości??
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.