Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
a co sie stalo? bo ja wlalem castrola edge 5w40 i jak narazie kultura pracy silnika bez zarzutu i czuje jakby silnikowi bylo lzej i ciszej pracowal ale to pewnie standardowa wkreta po zmianie :)

Mam wrażenie, że nie chodzi tak gładko. I więcej go znika.

Mam porównanie w is-ie, bo zawsze lałem Mobila1 0W40 i ZAWSZE między zmianami dolewałem litr.

Wlałem mu ostatnio edge 0W40, zostało jeszcze jakieś 2-3kkm do zmiany i w tym czasie musiałem dolać ponad 2 litry...

Mój mechanik na to - przecież Ci mówiłem...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby wlać 5x1l tak opakowanego oleju bo cena bardzo kusząca. ;)

No... aż za bardzo... :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
chyba 7xl ;) ja kupiłem w hurowni oleji w Gliwicach 40 zeta za litr wyprodukowany w 2008 roku takze nie ma mowy o lipie, no koleś mówił że to castrol dla bmw robi także pewnie to ten slx
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam, panowie jaki olej zalać do swiezo kupionego compacta 320td 2002 rok, przebieg 180 000 ??? Niestety nie wiem co lał poprzednik :(

 

dzięki

Opublikowano (edytowane)

No to sie naczytalem, ze Castrol to gnojówka, a tak mi sie spodobal ten Edge Sport 0W40...

Ma LL04 i niby najlepszy do mojego 320d 2003r...

 

Mam na szafie napisane 106tys km i kupilem od niemca, ale wiecie jak z tym bywa...

 

Dajcie jakies info czy to wlać czy sprzedać, bo kupiłem, ale jeszcze nie wlałem,

 

Teraz mam zalany LM 10W40 Super Leichtlauf.

 

Aha. Jeśli te LM fullsynt sa takie genialne to czemu maja nizsze normy jakosci niż castrol? LL-98, API SL itd Tylko TOP TEC ma LL04

 

Pozdro.

Edytowane przez lucme
Opublikowano
No to sie naczytalem, ze Castrol to gnojówka, a tak mi sie spodobal ten Edge Sport 0W40...

Ma LL04 i niby najlepszy do mojego 320d 2003r...

 

Mam na szafie napisane 106tys km i kupilem od niemca, ale wiecie jak z tym bywa...

 

Dajcie jakies info czy to wlać czy sprzedać, bo kupiłem, ale jeszcze nie wlałem,

 

Teraz mam zalany LM 10W40 Super Leichtlauf.

 

Pozdro.

Tak naprawdę to nie musisz lać oleju ze specyfikacją LL04, gdyż nie masz filtra cząstek stałych.

Aktualnie jeżdżę na Motulu X-clean 5w40 LL04, ale przy nastepnej wymianie zaleję Mobilem 1 5W50 (z aprobatą BMW High Performance Diesel Oil - cokolwiek to znaczy :wink: ). Mam dobre doświadczenia z tym Mobilem w innym aucie, a parametrami mocno przewyższa syntetyki Castrola, szczególnie chodzi o lepkość w wysokich temperaturach.

 

Ale jak już kupiłeś Castrola to możesz zalać - nic nie powinno się stać.

Tak naprawdę ile osób, tyle opinii o olejach. Pewnie zaraz się sam przekonasz, albo usłyszysz: "było, szukaj" :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

dokładnie,,,

ja tez leje motula 8100 to full syntetic,,,,

jak dla mnie b.dobry,,,wczesniej lałem castrol magnatec ale też nie był zły,,ale motul,,, :D

typing.....
Opublikowano
Ja zalewam swoje BMW 325i,318TI olejem CASTROL EDGE SPORT 10W60 poprostu olej super,co 10tyś wymiana i niedolewam ani grama oleju Silniki na tym oleju pracują idealnie piszecie że CASTROL to syf niewiem jakim wy CASTROLEM zalewacie i w jakim macie stanie silniki.JAK DLA MNIE OLEJ SUPER
Opublikowano
A ja kupiłem auto z przebiegiem 217 tyś km i lany w Niemczech był 0W30. Wszystko potwierdzone na serwisie ale dopiero dzisiaj. Wcześniej wlałem Liqui Moly 5W40 TopTec 4100, ale nie wiem czy to dobry pomysł, bo zauważyłem, że przy odpaleniu rano silnik chodzi dość głośno z 3-4 sekundy (coś jakby zawory słychać ), a na starym oleju był to ułamek sekundy. Zastanawiam się czy nie wlać 0W30.... Co sądzicie :?:
Opublikowano

Olej Liqui Moly 5W40 TopTec 4100 nie jest olejem syntetycznym tylko HC(hydrokrakowany) czyli olejem mineralnym, który w rafinerii są trochę poprawiane. Fakt, że bazą są dobre oleje mineralne.

Poczytajcie na stronie LM.

Opublikowano

Moim zdaniem trochę za duzo sie podniecacie, jeśli chodzi o olej. Zachowujecie sie trochę tak jak byście mieli jeździć swoimi betami do końca swoich dni-a oczywistym jest, że za rok lub 2, no góra 3 zmienicie je na E90, lub inne. Napisze tylko tyle, że gdy miałem jeszcze 320d M47, to pytając w 4 różnych ASO BMW odpowiedź na pytanie jaki olej oni by wlali zawsze była taka sama-Castrol SLX PROFESSIONAL 5W30...to chyba coś znaczy...

 

Pozdro 4 all

sex, drugs and BMW...
Opublikowano
Moim zdaniem trochę za duzo sie podniecacie, jeśli chodzi o olej. Zachowujecie sie trochę tak jak byście mieli jeździć swoimi betami do końca swoich dni-a oczywistym jest, że za rok lub 2, no góra 3 zmienicie je na E90, lub inne. Napisze tylko tyle, że gdy miałem jeszcze 320d M47, to pytając w 4 różnych ASO BMW odpowiedź na pytanie jaki olej oni by wlali zawsze była taka sama-Castrol SLX PROFESSIONAL 5W30...to chyba coś znaczy...

 

Pozdro 4 all

 

To znaczy, że wszystkie ASO mają wlewać ten olej i tyle ....

Opublikowano
Może ktoś doświadczony doradzi, co zrobić. Zrobiłem od wymiany jakieś 500km na Liqui Moly 5W40 i przy odpaleniu słychać cykanie zaworu, a przedtem był zalany oryginalnym olejem BMW 0W30 i była cisza. Jaki olej kupić najlepiej :?: Auto ma obecnie 219tyś km.
Opublikowano
A ja kupiłem auto z przebiegiem 217 tyś km i lany w Niemczech był 0W30. Wszystko potwierdzone na serwisie ale dopiero dzisiaj. Wcześniej wlałem Liqui Moly 5W40 TopTec 4100, ale nie wiem czy to dobry pomysł, bo zauważyłem, że przy odpaleniu rano silnik chodzi dość głośno z 3-4 sekundy (coś jakby zawory słychać ), a na starym oleju był to ułamek sekundy. Zastanawiam się czy nie wlać 0W30.... Co sądzicie :?:

 

To pierwsze 0 znaczyłoby chyba, że olej dotrze szybciej do ost. punktu smarowania przy odpalaniu na zimno. Taka teoria, ale w praktyce chyba różnica, jeśli będzie, to nie w sekundach, tylko tysięcznych sekundy.

 

Natomiast z tego co ja się wyuczyłem ostatnio o tych brejach do silników to 5W powinno być idealnym kompromisem i ważniejsze są inne parametry, bardziej powiązane z drugą cyferką czyli tym "30". Spodziewałbym się, że taki olej (30 nie 40 czy 50) będzie miał niższy wskaźnik HTHS co może mieć wpływ na zużycie części silnika narażonych na występowanie tarcia pod dużym obciążeniem. Może, ale nie musi bo zależy to od eksploatacji i rodzaju silnika. Wszystkie wskaźniki wytrzymałościowe będą słabsze, ale jeśli wystarczające to norma producenta może być zachowana. ASO (W POLSCE!) np leje 5W30 o ten:

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9025705&contentId=7028271

tylko pod inna nazwą, bo to po prostu można nalać bez zastanawiania czy ma filtr cząstek stałych czy nie, ile ma lat i jaki jest zużyty silnik. Najwyżej się szybciej rozpadnie, ale czy ich to przeraża, że się do nich wróci? No chyba nie bardzo.

 

Ja, jak koledzy słusznie podpowiadali, nie mam filtra cząstek stałych i nie bede lał oleju spełniającego normy LL04. Wymieniłem ten kupiony castrol sport 0W40 na Mobil1 5W50. Ma znacznie lepsze parametry. Po wyżeszj lepkości spodziewam się po pierwsze wolnijszego zużywania się silnika czy turbo, ale i kulturalnijszej pracy. Być może to będzie niezauważalna różnica, ale uchem i tyłkiem chyba nie da się wyczuc takich niuansów, natomiast dane laboratoryjne pozostają faktami. Ten olej ma wyższe parametry i jak przykatuję na autostradzie to będę czuł się usprawiedliwiony.

Opublikowano
Wprawne ucho usłyszy różnice w kulturze pracy.

 

hehe no oczywiście że wprawne i że usłyszy, ale czy będzie różnica miedzy tym czy tamtym olejem akurat to trudno określić jak się nie spróbuje. Ja słyszałem wyraźna różnicę miedzy tym samym olejem zużytym i po wymianie. Myślę, że może być znacznie wyraźniejsza niż między dwoma olejami nowymi, mimo, że różnej jakości, ale podobnej lepkości.

Opublikowano
To musielibyście posłuchać mojego silnika po wymianie na LM.... to jest masakra, chodzi jak stary VW. Na szczęście już kupiłem Castrol Edge Sport 0W40 i w weekend wymiana.
Opublikowano

318i zalany Castrol 5W/40

bez znaczenia czy odpalam przy mrozie -15 C siak czy owak silnik pracuje jak pszczółka. Rozumiem ile ludzi tyle opinii. Rada jest jedna kupować olej z pewnego źródła ze względu na podróby.

Opublikowano

Ok , ale znajduję się też takie informacje jaki ma wpływ turbina na olej

Prawidłowo jest tak, jeżeli masz silnik ze sprężarką o zmiennej geometrii to dedykowany jest olej 5W30, jeżeli sprężarka zwykła to olej 5W40 - ciekawe nie ?? bo ja to dzisiaj pierwszy raz przeczytałem

Opublikowano
Ok , ale znajduję się też takie informacje jaki ma wpływ turbina na olej

Prawidłowo jest tak, jeżeli masz silnik ze sprężarką o zmiennej geometrii to dedykowany jest olej 5W30, jeżeli sprężarka zwykła to olej 5W40 - ciekawe nie ?? bo ja to dzisiaj pierwszy raz przeczytałem

 

możesz to szerzej rozwinąć

Opublikowano
To musielibyście posłuchać mojego silnika po wymianie na LM.... to jest masakra, chodzi jak stary VW. Na szczęście już kupiłem Castrol Edge Sport 0W40 i w weekend wymiana.

 

Ten LM, o którym piszesz ma specyfikację LL04? TO jest pełen syntetyk?

Opublikowano

No i zalałem Mobil1 5W50 - najlepsze parametry wytrzymałościowe, najlepsze dodatki, fullsyntetyk, dużo detergentów, wcześniej silnik latał na LM 10W40 i zobaczymy czy sie nie rozpadnie i czy można wymieniać z poł na full.

 

Pierwsze wrażenie - brak wrażeń.

Opublikowano
No i zalałem Mobil1 5W50 - najlepsze parametry wytrzymałościowe, najlepsze dodatki, fullsyntetyk, dużo detergentów, wcześniej silnik latał na LM 10W40 i zobaczymy czy sie nie rozpadnie i czy można wymieniać z poł na full.

 

Pierwsze wrażenie - brak wrażeń.

 

Najlepsze w czym ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
To musielibyście posłuchać mojego silnika po wymianie na LM.... to jest masakra, chodzi jak stary VW. Na szczęście już kupiłem Castrol Edge Sport 0W40 i w weekend wymiana.

 

Ten LM, o którym piszesz ma specyfikację LL04? TO jest pełen syntetyk?

 

To jest dokładnie ten olej:

http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2034-Olej-silnikowy-Top-Tec-4100-SAE-5W40-Liqui-Moly-3700-Opakowanie-1L-Dostepne-1L-5L-20L.html

 

Opis ładny, ale olej do niczego. Może do benzyniaków się nadaje, ale do diesla nie polecam nikomu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.