Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kolego furiozo tez planuje zrobic jak ty .tez byl lany 10w40 i chce skoczyc na 5w40.jak to zrobic ?sposcic tamten i wlac nowy czy jakos przeplukac przed zmiana np motor clean?
Ja nie bawiłem sie w jakieś płukania silnika,poprostu zlałem na goracym silniku stary olej i zalałem nowy no i oczywiscie wraz z wymianą filtra.I tak jak mówie nie ma jakiś minusów,wycieków oraz nie bierze oleju bo i wczesniej tez nie brał czyli same plusy.
  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeśli chcesz by auto zaczęło chłapać olej to lejcie Motor Clean'a i inne wynalazki płuczące silnik... Przy sotosowaniu oleju syntetycznego cały czas od nowości auta nie leje się żadnych preparatów do płukania. To tak jakby kupić ręcznie malowane drogie naczynia, cały czas po jedzeniu myć je w zlewie, a po dwóch latach wsadzić do zmywarki na program do czyszczenia garów...wiadomo, że misterne kwiatki i inne malowane cuda zejdą...
Opublikowano

dołoże tutaj moje doświadczenie z olejem...

kiedyś miałem escorta xr3i stało się tak ze urwał sie tłok z korbowodu i potrzebowałem zrobić albo remont tego co miałem albo nowy silnik.

ojciec z niemiec jednak przywiózł mi inny silnik z rozbitka. po zamontowaniu i uruchomieniu okazało sie ze silniczek jest spoko i nawet fajnie hula nie brał oleju ogólnie super stan było to na początku maja 1998r. w lipcu postanowiłem ze pojade sobie na urlop nad morze B.. i przed wyjazdem postanowiłem wymienić olej. kupiłem wtedy olej Mobil 1 syntetyk. po zajechaniu nad morze na tym oleju było już po silniku :cry2: kopcił z rury na niebiesko... znalazłem jakiś warsztat i zlałem ten olej i wlałem normalnego minerała spalanie oleju sie nieco zmniejszyło ale po tej akcji silnik zaczoł regularnie chłapać olej nawet przy normalnej jezdzie bez wariowania a przedtem wariowałem smażyłem walca itd i nie wzioł ani grama. mysle sobie i mój mechanik mi tak powiedział ze jeżeli od nowosci do silnika nie jest lany full syntetyk to zmiana na taki olej przy przebiegu powyzej 100tyś przeważnie nie przyniesie nic dobrego a nawet zaszkodzić może poważnie..

Opublikowano

oni nawet sponsoruja skoki narciarskie ..:):)

na belce turnieju 4 skoczni widzialem ) ..

chyba po to by lzej im sie najezdzalo! :):)

 

q

Opublikowano
dołoże tutaj moje doświadczenie z olejem...

kiedyś miałem escorta xr3i stało się tak ze urwał sie tłok z korbowodu i potrzebowałem zrobić albo remont tego co miałem albo nowy silnik.

ojciec z niemiec jednak przywiózł mi inny silnik z rozbitka. po zamontowaniu i uruchomieniu okazało sie ze silniczek jest spoko i nawet fajnie hula nie brał oleju ogólnie super stan było to na początku maja 1998r. w lipcu postanowiłem ze pojade sobie na urlop nad morze B.. i przed wyjazdem postanowiłem wymienić olej. kupiłem wtedy olej Mobil 1 syntetyk. po zajechaniu nad morze na tym oleju było już po silniku :cry2: kopcił z rury na niebiesko... znalazłem jakiś warsztat i zlałem ten olej i wlałem normalnego minerała spalanie oleju sie nieco zmniejszyło ale po tej akcji silnik zaczoł regularnie chłapać olej nawet przy normalnej jezdzie bez wariowania a przedtem wariowałem smażyłem walca itd i nie wzioł ani grama. mysle sobie i mój mechanik mi tak powiedział ze jeżeli od nowosci do silnika nie jest lany full syntetyk to zmiana na taki olej przy przebiegu powyzej 100tyś przeważnie nie przyniesie nic dobrego a nawet zaszkodzić może poważnie..

No własnie a może w tym silniku co ojciec Ci przywiózł z rozbitka był wczesniej mineralny zalany na którym ten silnik dośc długo jeździł? a Ty zalałeś mu później syntetyka to sie nie dziwie że taki objaw.I ponowne wlanie minerala poprostu uratowało mu życie.Myślę,a zresztą przerobiłem to na własnym przykładzie ze przy przebiegu czytanym tylko z licznika ponad 200.000 zmieniłem po poprzednim właścicielu z 10w na 5W żadnych skutków ubocznych.Zgadzam sie przesiadka z minerala na syntetyk to krótka droga dla silnika ale z pół na full to bez zmartwień.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

no właśnie - szkoda, porównałoby się ceny

 

dlaczego ten LM 0W30 jest taki drogi?

pozostałe 5W30, 0W40, 5W40 z BMW Longlife-04 kosztują tyle samo co inne na rynku...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Może dlatego jest taki drogi, że można na nim jeździć teoretycznie nawet 50 tyś km....

 

Powodzenia :)

 

Jeśli ktoś nie mieszka na biegunie, nie jeździ polować na renifery ani nie odczuwa podniety gdy mu pingwiny szczają na nogawki nie potrzebuje oleju o pierwszej liczbie "0". W naszym klimacie spokojnie i 10 może być. Jednak przy ostrzejszym butowaniu w olejach o W30 film olejowy powie "w tym odcinku robimy separacje głównych bohaterów" i substancje smarujące odczepią się od wody, opadną, a silnik popracuje sobie na wodzie... Dlatego olej 5W40 to olej dla przeciętnego użytkownika auta. 5W50 to olej dla kogoś, kto jeździ ostrzej, czasem zdarzy mu się iść 3h non stop ponad dwie paki na autostradzie we Włoszech latem, lubi wyskoczyć na track day. Ja miałem w S13tce 15W50 Motul Competition 300V i nie było problemów z zapłonem zimą. Więc lalusiowanie z 0W30 jest w PL pozbawione sensu.

Opublikowano
nooo dobra - syntetyk to tez 5W-40 :) ... to tez dobry bedzie? :)

 

aaa ..

wlasssnie - wymiana oleju

na moim BC - pokazywal po resecie 22000 do kolejnego oil service

czy to ma oznaczac, ze olej mam wymieniac co 22 tysiace?:)

 

wymieniam co 10k .. tak jak mnie uczono i jak wymieniam od zawsze ..

ale moze BMW to jakas mega zaawansowana technologia i nie potrzebuje takich czestych wymian

 

a - czy jest mozliwosc jakiegos ustawienia na BC - zeby wskazywalo oil service co .. 10 000 km?

q

 

 

Ja osobiście wymieniam co 30 tys i nie biore pod uwage wskazania BC, poprostu wymieniam po realnych 30 tys, wiec uwazam ze wymiana co 10 tys to chyba przesada ;] to jeszcze dobry olej ;] hehe :) to moze odkupie ten olej i naleje do swojego ;] (oczywiście żarcik ;] )

Opublikowano
Może dlatego jest taki drogi, że można na nim jeździć teoretycznie nawet 50 tyś km....

 

Powodzenia :)

 

Jeśli ktoś nie mieszka na biegunie, nie jeździ polować na renifery ani nie odczuwa podniety gdy mu pingwiny szczają na nogawki nie potrzebuje oleju o pierwszej liczbie "0". W naszym klimacie spokojnie i 10 może być. Jednak przy ostrzejszym butowaniu w olejach o W30 film olejowy powie "w tym odcinku robimy separacje głównych bohaterów" i substancje smarujące odczepią się od wody, opadną, a silnik popracuje sobie na wodzie... Dlatego olej 5W40 to olej dla przeciętnego użytkownika auta. 5W50 to olej dla kogoś, kto jeździ ostrzej, czasem zdarzy mu się iść 3h non stop ponad dwie paki na autostradzie we Włoszech latem, lubi wyskoczyć na track day. Ja miałem w S13tce 15W50 Motul Competition 300V i nie było problemów z zapłonem zimą. Więc lalusiowanie z 0W30 jest w PL pozbawione sensu.

 

 

Widzę, że masz dużą wiedzę, tylko w trochę "dziwny" sposób ją przekazujesz.... Mimo tego dzięki za wskazówkę cenną dla mnie, człowieka, który nie jest znawcą olejów silnikowych. Pozdrawiam.

Opublikowano

Raceboy, wydaje mi się, że na zjawisko, o którym piszesz wpływa tzw. "Wskaźnik lepkości oleju - który to określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury.(...)Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej." - zaczerpnięte z http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

Na ww stronie jest również zestawienie olejów uwzględniające wskaźnik lepkości.

 

Wg tego parametru Castrol Formula SLX 0W30 nie ma prawa przy wysokich temperaturach zachować się gorzej niż np. Mobil 1 Rally Formula 5W50.

 

Oczywiście nie jestem specjalistą od olejów, także wysnuwam powyższe wnioski na podstawie skromnej wiedzy zaczerpniętej z Internetu.

 

Poprzednim autem jeździłem na Valvoline VR1 10W60 i wszystkim go polecam do aut jeżdżących na oleju półsyntetycznym. Trzymał ponad 2 bary na wolnych obrotach przy temperaturze 120 C i więcej, gdzie zwykły Shell Helix 10W40 przy takiej temperaturze oleju dawał ok 1.7 bara.

Opublikowano

Sorry za długość linku, ale nie wiem jak się je skraca. Znalazłem w DE ten olej w całkiem przystępnej cenie jeśli ktoś jest nadal zainteresowany. Sprzedawca ma wpisane, że wysyła do UE, więc może do PL też by wysłał....

 

 

http://cgi.ebay.de/LIQUI-MOLY-0w-30-Motoroel-5l-VW-503-00-506-00-506-01-Neu_W0QQitemZ120337602262QQcmdZViewItemQQptZAutopflege_Wartung?hash=item120337602262&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Opublikowano
Może dlatego jest taki drogi, że można na nim jeździć teoretycznie nawet 50 tyś km....

 

Powodzenia :)

 

Jeśli ktoś nie mieszka na biegunie, nie jeździ polować na renifery ani nie odczuwa podniety gdy mu pingwiny szczają na nogawki nie potrzebuje oleju o pierwszej liczbie "0". W naszym klimacie spokojnie i 10 może być. Jednak przy ostrzejszym butowaniu w olejach o W30 film olejowy powie "w tym odcinku robimy separacje głównych bohaterów" i substancje smarujące odczepią się od wody, opadną, a silnik popracuje sobie na wodzie... Dlatego olej 5W40 to olej dla przeciętnego użytkownika auta. 5W50 to olej dla kogoś, kto jeździ ostrzej, czasem zdarzy mu się iść 3h non stop ponad dwie paki na autostradzie we Włoszech latem, lubi wyskoczyć na track day. Ja miałem w S13tce 15W50 Motul Competition 300V i nie było problemów z zapłonem zimą. Więc lalusiowanie z 0W30 jest w PL pozbawione sensu.

 

 

Haha!!! Prawda , panie kolego prawda. 300V lałem do C2 VTR, jak na trasie miałem prostą nogę przez 300 KM.

 

 

Dzisiaj zmieniłem na: Motul Specific LL-04 5w40

 

http://gti.com.mx/zencart/images/LL-04.jpg

 

Zobaczymy.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Znalazłem sklep Liqui Moly, może się komuś przyda....

 

http://www.liquimoly-sklep.pl/main.php

 

super - ale 0W-30 nie maja :(

witam

jak jestescie zainteresowani takim olejem to zobacze jutro w sklepie czy taki mamy i wydaje mi sie ze nie jest on az taki strasznie drogi jak tu piszecie o ile dobrze sobie przypominam to jest w cenie castrola edge ale jutro dokladnie bede wiedzial jak by ktos byl zainteresowany to napisze jutro a jak ktos zna dokladny indeks tego oleju to prosze napisac pzd.

Opublikowano

moze i nie potrzeba mnie zwyklemu zjadaczowi chleba jakichs mega wynalazkow w postaci LM 0w-30 .. moze

jednakowoz zapytalem o to tyko dlatego, ze ow olej byl lany do silnika przez poprzedniego wlasciciela .. i usz :)

myslalem kontynuowac owa passe olejowa .. ale po zobaczeniu ceny .. powiedzialem basta :) i zalalem castrola 0w-40 :) w przystepnej cenie :)

 

ot i cale story

q

Opublikowano

Ja z doświadczenia wiem, że Castrol to g... Przereklamowane g... ubrane w błyskotki w postaci złotego opakowania.

 

Motul do wyżyłowanych jednostek (wyrobili się na olejach motocyklowych do jednostek kręcących się i do 20tyś obr/min), Mobil do jazdy codziennej ze spokojnym sumieniem o silnik.

 

M330D - dobry wybór :cool2:

Opublikowano
Jak juz jestem w tym temacie to moze zagaje :) czeka mnie wymiana oleju, dotychczas lelem Castrola syntetyka symbolu niestety nie pamietam, ale utkwilo mi w pamiecie ze byl to najdrozszy olej w sklepie :(. Mam juz 260 tkm i zauwazylem ostatnio ze w przedniej czesci silnika (kolo termostatu) silnik zaczyna sie pocic - wyciek z pod glowicy. Co prawda nie jest to wyciek tylko niewielkie zaschniete zabrudzenie. Moje pytanie brzmi, kontynuowac nadal syntetykiem czy moze przejsc na polsyntetyk. Czy moglby mi ktos doradzic kto sie na tym lepiej zna ode mnie :) a jesli zminic to na jaki?
Opublikowano
Tak wlasnie slyszalem wiec stwierdzilem ze lepiej zapytac madrzejszych ludzi :) To moze narazie nie bede tego rozbieral, zbyt duzy koszt a jak mowie narazie sie tylko pici wiec jeszcze troche pojezdze :D dzieki wielkie :D
Opublikowano
Może dlatego jest taki drogi, że można na nim jeździć teoretycznie nawet 50 tyś km....

 

Powodzenia :)

 

Jeśli ktoś nie mieszka na biegunie, nie jeździ polować na renifery ani nie odczuwa podniety gdy mu pingwiny szczają na nogawki nie potrzebuje oleju o pierwszej liczbie "0". W naszym klimacie spokojnie i 10 może być. Jednak przy ostrzejszym butowaniu w olejach o W30 film olejowy powie "w tym odcinku robimy separacje głównych bohaterów" i substancje smarujące odczepią się od wody, opadną, a silnik popracuje sobie na wodzie... Dlatego olej 5W40 to olej dla przeciętnego użytkownika auta. 5W50 to olej dla kogoś, kto jeździ ostrzej, czasem zdarzy mu się iść 3h non stop ponad dwie paki na autostradzie we Włoszech latem, lubi wyskoczyć na track day. Ja miałem w S13tce 15W50 Motul Competition 300V i nie było problemów z zapłonem zimą. Więc lalusiowanie z 0W30 jest w PL pozbawione sensu.

 

 

Haha!!! Prawda , panie kolego prawda. 300V lałem do C2 VTR, jak na trasie miałem prostą nogę przez 300 KM.

 

 

Dzisiaj zmieniłem na: Motul Specific LL-04 5w40

 

http://gti.com.mx/zencart/images/LL-04.jpg

 

Zobaczymy.

 

a na czym jeżeli mogę zapytac latałeś wcześniej?

pzdr

Opublikowano

takie pytanie do znawców: nie dawno kupiłem swoją e46 328i z przebiegiem 89tyś mil to jest jakieś 145 000 km nie wiem co jest w silniku a chciałbym jakąś wymiane oleju zrobić za jakiś czas zajrzałem już do książki serwisowej i wszystkich papierów ale nie ma nic o tym czym jest zalany silnik jakim olejem ?? jak to sprawdzić jaki to rodzaj czy synteza czy minerał ?? nie chciałbym zrobić 2 raz sobie z samochodu pożeracza oleju..

co mam zrobić ?? czego nalać ??

z góry dzieki za pomocną rade

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.