Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podepnę się pod temat

 

który z tych olejów jest najlepszy Motul,Valvolin,Millers oil? i czy posiadając w aucie olej 5w30,można przejść na 5w40 czy nie ma sensu?

 

Nie można powiedzieć, że którykolwiek z nich jest najlepszy.

Zdecydowanie można przejść z 5W30 na 5W40, co więcej moim zdaniem ma swój sens. Ten drugi ma wyższą lepkość w temperaturze roboczej, a więc zapewnia lepsze smarowanie (przy trochę większych oporach).

 

Polecam Motula, a konkretnie 8100 X-cess 5W40, jeżdżę na nim 320d od kilku zmian i jest ok. Praktycznie między wymianami nie wymaga dolewek, a silnik pracuje „bardzo miło dla ucha”.

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 lata później...
Opublikowano

Dzięki, kolega z lejolej.pl zaproponował mi EUROL SYNTHENCE FS 0W30 i do tego jako dodatek Ar9100. Taka kombinacja została przetestowana i wypadła bardzo dobrze. Co o tym sądzisz?


SPECIFIC VALUES

Color Brunatny

Density at 20°C 0.841 kg/l

Viscosity, kinematic at 40°C 65.3 cSt

Viscosity, kinematic at 100°C 12.4 cSt

Viscosity index 192

Viscosity, dynamic (CCS) 6116 cP

Sulphated ash 0.78 wt%

Flash point 197 °C

Pour point -48 °C

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Punkt zapłonu 197 stopni to beznadziejnie mało. Czym większa wartość tym mniejsze ubytki oleju w postaci odparowywania go z silnika. Bo skoro wrze w niższej temperaturze, to znaczy, że w 100 stopniach będzie już miał tendencję do odrywania się cząsteczek oleju a co za tym idzie ubywania go. Reszta parametrów w porządku, wygląda nieźle, tylko, że trzeba pamietać, że dodałeś tam dodatek.


Czyli niedosyć, że kupiłeś olej za pewnie około 140 zł to jeszcze musiałeś dopłacić za ten dodatek co finalnie podniosło Ci sporo cenę. Mając taki budżet mogłeś zainwestować w lepszy olej i obyło by się bez dodatku.


Z olejów, które aktualnie w moim rankingu przodują i mogłeś je wybrać to z pewnością Amsoil, Penrite i PMO. Każdy z tych olejów jest z dużym dodatkiem baz PAO i dobrymi parametrami. Jednak najlepiej w stosunku jakość/cena wypada PMO, bo to olej z półki ok 100-120 zł a parametry bardzo dobre. Ma co prawda trochę mniej PAO niż Amsoil ale kosztuje 50% miej więc wymagać więcej nie możemy.


Zresztą do tego silnia zalecany jest 5w30 C3, najlepiej z normą BMW LL 04. A ten Eurol raczej tej normy nawet nie posiada.

Opublikowano
Eurol nie posiada normy LL-04, też się nad nim zastanawiałem, parametry bardzo dobre. Ja obecnie biorę pod uwagę Shell Helix professional av-l 0w30 + Arch9100, lub sam Ravenol VMP 5W30 bez dodatków. PMO podobno się pogorszyło w stosunku do tego co oferowało na początku (chodzi o zawartość PAO)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Eurol nie posiada normy LL-04, też się nad nim zastanawiałem, parametry bardzo dobre. Ja obecnie biorę pod uwagę Shell Helix professional av-l 0w30 + Arch9100, lub sam Ravenol VMP 5W30 bez dodatków. PMO podobno się pogorszyło w stosunku do tego co oferowało na początku (chodzi o zawartość PAO)

Ravenol jeśli masz około 170 zł, bądź PMO jeśli masz około 120 zł. Ravenol ma ok 50% PAO (kiedyś też było więcej, ale na jakiś forum ktoś podawał, że zmniejszyli, nie wiedzieć czemu) a PMO ok 30% PAO

 

Panowie jak i olej z największą domieszką PAO aby spełniał normę bmw i był ok dla pdf?

 

To prawda, ale z tego co mi wiadomo to wszystko dlatego, że wprowadzają nową linię extreme (czy jakoś tak) i ona będzie 100% PAO a ta "Zwykła" zostanie na poziomie 25-30% PAO czyli też w sumie nieźle jak na olej za 120 zł.


Więc w cenie do ok 100-120 zł i tak PMO chyba będzie najlepszym wyborem. Ale ja swoją drogą jestem ciekaw jaka będzie cena tego 100% PAO, bo jeśli poniżej 200 zł to właśnie będzie mój kolejny olej w moim N53 :D (informacja jest z ich facebooka, więc raczej to w miarę potwierdzone info :D )

Opublikowano


To prawda, ale z tego co mi wiadomo to wszystko dlatego, że wprowadzają nową linię extreme (czy jakoś tak) i ona będzie 100% PAO a ta "Zwykła" zostanie na poziomie 25-30% PAO czyli też w sumie nieźle jak na olej za 120 zł.


Więc w cenie do ok 100-120 zł i tak PMO chyba będzie najlepszym wyborem. Ale ja swoją drogą jestem ciekaw jaka będzie cena tego 100% PAO, bo jeśli poniżej 200 zł to właśnie będzie mój kolejny olej w moim N53 :D (informacja jest z ich facebooka, więc raczej to w miarę potwierdzone info :D )

 

Nie ma olejów cywilnych 100% PAO ponieważ, w samym PAO nie można rozpuścić różnych niezbędnych dodatków, uszlachetniaczy, które rozpuszczają się w HC. Mógłbyś podlinkować informację o oleju 100% PAO?

Opublikowano

Teoretycznie masz rację, nawet w oleju 100% PAO jest ten 1-2% HC, ze względu na to, że PAO nie jest rozpuszczalnikiem. Ale w zaokrągleniu producenci piszą, że jest to 100% (dziwnie by wyglądało olej-98% PAO :D ) . Kiedyś Ravenol miał 100% PAO do samochodów cywilnych, ale z tego co wiem wycofali się z tego bo był zbyt mały popyt na takie oleje (zbyt duża cena). Dlatego napisałem, że czekam na to co przedstawi nam PMO i w jakiej cenie. Jeśli się okaże, że w cenie poniżej 200 zł to będzie bardzo ciekawa opcja.


Pytasz o 100% PAO PMO? Jak będę w domu to poszukam, bo była to informacja podana na jakiejś grupie "dobierz olej, porady PMO" coś takiego i tam właśnie oficjalne konto podało taką informację.



EDIT: OK mam:


Tak wprowadzamy do oferty nowe oleje. Jednym z nich będzie nowe 5w40 Full Saps 100% PAO. Na polskim rynku tak naprawdę nie ma olejów Full PAO (nasze dotychczasowe oleje zawierające od 25 do 70% są i tak wyjątkiem) ale tutaj przygotowujemy coś dla naprawdę wymagających klientów, szukających produktu z najwyższej już możliwej jakości, bez żadnych kompromisów. Olej jednak w sprzedaży pojawi się dopiero za jakiś miesiąc, dopinamy finalnie ten produkt.

Opublikowano

Ja potrzebuję 5l oleju i nigdzie nie mogę znaleźć Ravenola VMP poniżej 200zł za 5l.

Na forum oil-club.pl wyszło że PMO ma mniej PAO od Total Quartz Ineo LL 5w30 z ART.


Cyt użytkownika MADO60:"No to skoro PAO zmalało z 70%do ok 25% to gdzie ta inowacja i konkurencyjność? Większość olei z normą 504/507 C3 ma w składzie PAO a np. Eurol fs dwa razy więcej PAO niż odpowiednik PMO ( a cena podobna ) a Total Quartz Ineo LL 5w30 z ART też ma wg analiz więcej PAO i jest dużo tańszy"


link: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=63&t=160&start=60


Z kolei Shell Helix AV-L jest na bazie GTL z dodatkiem PAO na takim samym poziomie co PMO, w podobnej cenie. EUROL ma ok. 50%PAO cena ok. 180zł niestety nie ma LL04.



5W-40 z full saps nie nadaję się do DPF.

Opublikowano

Z tym, że Total ma więcej to bym się spierał. Z widma ciężko aż tak dokładnie odczytać zawartości baz, bo spektrofotometria to raczej dziedzina nauki zajmująca się określaniem składu jakościowego a nie ilościowego. Więc i tak to jest tylko orientacyjna zawartość i to który olej jest lepszy trzeba by samemu sprawdzić :D


A Eurol niestety, ale jest już około 50% droższy więc to inna półka cenowa i nie dziwię się, że ma więcej PAO.


Skoro PMO wprowadza nową linię to zakładam, że będzie tam nie tylko 5w40 Full Saps ale także 5w30 C3 PAO. Czas pokaże co nam zaoferują :)



P.S wiem, że nie nadaje się do DPFów, ale nadaje się do każdej benzyny i do starszych diesli, więc to i tak sporo. Ja mam benzynę więc mi pasuje :D

Opublikowano
Co sądzisz o Eurol FS 0W-30, czy pomimo braku LL04 można śmiało lat do N47, czy lepiej dołożyć do Ravenol VMP?
Opublikowano

Jeśli chodzi o jakość olejów to Ravenol stoi klasę wyżej, ale i cenowo również poziom wyżej. Więc ja wziąłbym Ravenola.


Jeśli Eurol nie spełnia normy to raczej bym nie ryzykował. Nigdy nie zagłębiałem się w skład Eurola, ale skoro nie dostał normy BMW to znaczy, że czegoś mu tam brakuje. Być może jest to tylko zawartość popiołów (czyli w sumie nic strasznego- oprócz szybszego zapełniania się DPFa) a być może nie spełnia jakiegoś ważnego parametru typu NOACK czy HTHS. Trzeba by prześwietlić ten olej od góry do dołu i wtedy może by coś wyszło.

Opublikowano

Ja ostatnio wybierałem pomiędzy Motulem, Valvoline i PMO. Porównywałem parametry każdego z nich i PMO w każdym parametrze wyglądało konkurencyjnie a w niektórych nawet najlepiej z tej trójki. Oprócz tego PMO ma spory udział bazy PAO (oleje z PAO lepiej zachowują się w każdej temperaturze i nie syfią silnika jak oleje oparte tylko o bazy HC). A cenowo taniej niż Motul (przynajmniej tam gdzie kupowałem- warszawska hurtownia)


Wiem że są oleje co maja jeszcze więcej PAO np Millers, ale ponad 200 zł za olej to płacić akurat nie będę. Są jakieś granice xD

Opublikowano

Nic nowego, Motul to już nie ta sama jakość co była kiedyś, zresztą nie na darmo zmienili miejsce produkcji oleju z Francji na inne kraje. Valvoline podobnie, już nie jest produkowane w Holandii tylko gdzieś na południu Europy. A największą wada Valvo jest ich niewiarygodnie wysoki NOACK na poziomie nawet ponad 11% przy zwykłym oleju. A wiadomo, że czym większy NOACK tym gorzej.


A co do PMO to, bylo już sporo powiedziane w tym temacie. W obecnej chwili w mojej ocenie to jeden z najlepszych olejów w tej cenie.


A Millers, prestiżowy olej, ale patrząc na parametry to nie widzę w nim nic lepszego niż w PMO, no może jedynie większy udział baz PAO, ale nic dziwnego skoro olej kosztuje x2 ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A największą wada Valvo jest ich niewiarygodnie wysoki NOACK na poziomie nawet ponad 11% przy zwykłym oleju. A wiadomo, że czym większy NOACK tym gorzej.

 

Dlaczego piszesz ogólnie Valvo skoro każdy inny ma różne parametry, np. synpower MST 5w30 posiada noack na poziomie 9,3 %

Opublikowano

To co podaje producent a to co wychodzi w badaniach to dwie różne sprawy. Gdzieś po forach holenderskich krążą wyniki testów Valvo gdzie raz NOACK wychodził faktycznie lekko ponad 9 a raz powyżej 11. Dla mnie to zwykła loteria i ja bym nigdy nie ryzykował kupować czegoś co raz ma taki skład a raz inny. Podejrzewam, że wynika to własnie z tego, że to co jest produkowane w Holandii (a chyba jakaś część produkcji została w Holandii) to są te lepsze NOACKi a tam gdzie poszli do innych fabryk aby było taniej to NOACK spadł na łeb. Dla mnie wiarygodna jest marka, która ma jedną fabrykę i wiem, że każda partia oleju będzie taka sama, a nie jedna partia dobra a jedna beznadziejna.



Kolejny przykład Motul. Niegdyś produkowany tylko we Francji i jakoś była na dobrym poziomie. Teraz też przenieśli produkcję gdzieś poza i wystarczy tylko popytać ludzi co jeżdzą na Motulu co sądzą o jakości tej marki. Kto jest bardziej wyczulony nawet na dźwięk silnika to od razu pozna, że coś jest nie tak jak było. Zresztą mam tez opinię kolegi co jeździ w motosporcie, to mówił, że Motul potrafi być bardzo dobry a czasami na innej partii silnik się przegrzewa bo olej nie umie odprowadzić ciepła. I tym samym zmienił markę na inną. Teraz testowo jeździ na Castrolu i niby jest lepiej, ale to dalej nie tak jak trzeba. Więc będzie szukał dalej ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na te wyniki laboratoryjne patrze trochę z przymrużeniem oka bo co laboratorium to inaczej wychodzi, nawet pisali o tym na oil-club.
Opublikowano

A ja bardziej ufam wynikom laboratoryjnym niż temu co podaje producent. Bo producent może zbadać jedną partię(która wyjdzie mu dobra)i i podać jej parametry, a inne co są gorsze przechodzą bez echa.


Wiadomo Valvo nie jest złe, ale mając parę innych dobrych olejów na rynku (w tej cenie) moim zdaniem nie warto tak kurczowo trzymać się Valvo. Pamietam jeszcze 5-6 lat temu jak robili olej tylko w Holandii i badali ich oleje to faktycznie trzymały poziom. Na szczescie mamy XXI wiek i kilka dobrych marek w tej cenie więc nie ma spiny :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.