Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Olej nie jest najlepszy jak jest nowy tylko jak już trochę popracuje. Więc zbyt częste wymiany prędzej zaszkodzą niż pomogą[guote]

 

Ja nie rozumiem wypowiedzi kolegi Wombat:

Mogłbyś to jakoś wyjaśnić. Ja myślę że olej nowy jest najlepszy. Co on się podaczas pracy w tym silniku uszlachetnia. Zwiększa zawartość jakichś dodatków. Nie kumam.

  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
odnosnie wypowiedzi kolegi wombat pamietam znalazlem kiedys na tym forum artykul zlepek wypowiedzi z forum gdzie jakis spec od silnikow z merca wypowiadal sie na temat oleji silnikowyh i pamietam, ze tam byla wzmianka, ze w miare przejechanych kilometrow jakies tam wlasciwosci ulegaly polepszeniu niz w nowym oleju. ale kto co dokladnie to juz nie pamietam i nie bede sial popeliny.
DOP
Opublikowano

 

 

jak widzę takie wypowiedzi to mnie hu.. strzela. jak można napisać że olej częściej wymieniany szkodzi co??? jeśli byś wymieniał co 1tkm to się zgodzę ale nie co 15tkm.

Ale ok każdy ma prawo wypowiedzieć swoje zdanie-po to jest to forum.

Przykro mi że hu..(pisze się przez ch) cię strzela może po prostu celuj w inną stronę, tylko nie nabrudź.

kolego powiem ci tak zrób sobie kiedyś test, wymień olej po 15tkm(zachowaj sobie około litr) a następnym razem wymień tak jak pokazuje komputer czyli 3otkm - pórównaj sobie wtedy te 2 próbki i zobaczysz różnice.

Bardzo często zachowuję, bo mi się później przydaje. A nie dawno wymieniałem olej po 7000km z racji roboty przy silniku i jakoś mnie nie zaskoczył, był czarny i śmierdział jak... olej, który pracował. Chyba że jeździsz na "bartku" słonecznikowym to może twój olej wyglądał by inaczej.

Co do koncernów samochodowych / producentów - mnie nie interesuje ile oni piszą, wymieniaj tak jak wymieniasz w ogóle wszyscy tak wymieniajcie - serwisy będą się cieszyć....późniejszymi naprawami :lol: :lol: :lol: :mad2: :mad2:

w innym wypadku mechanicy i serwisy mieli by duuuużo mniej pracy - no ale każdy musi zarabiać :mrgreen: :mrgreen:

 

No tak producenci na pewno wolą takich jak ty, co wymieniają 2 razy częściej bo pieniążki mają wcześniej niż ode mnie (zakładając że masz rację).

 

Co do lepszych właściwości oleju który pracował, to gdzieś tak czytałem nie pamiętam gdzie. Ale jest to łożysko więc może jakoś się"dociera".

 

Rozpisałem się a tu trzeba żarówki powymieniać bo minęła już połowa zakładanej żywotności.

Opublikowano

brawa dla najinteligentniejszych forumowiczów za ich super inteligentne wypowiedzi :D :D :D

 

pozdro wombat :lol: :lol:

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Opublikowano
brawa dla najinteligentniejszych forumowiczów za ich super inteligentne wypowiedzi :D :D :D

 

pozdro wombat :lol: :lol:

 

Dzięki. pozdro dla ciebie :dance:

Opublikowano

wombat - uważasz, że ASO zarobiłoby więcej, gdyby wymiany oleju były co 15tyś km, a nie co 30tyś km, więc te rzadsze wymiany są niekorzystne dla ASO?

Heh, ani producent ani ASO nie strzeliło sobie tym w kolano, bo primo: liczy się chwyt marketingowy typu "nasze auto ma przeglądy co 30k km, jest przez to tańsze w eksploatacji i nie odbiega od zalecen innych (czyt. większości) producentów." A secundo: porównaj sobie ceny napraw (na przykład wymiana turbiny w ASO) z kosztem wymiany oleju. I na czym ASO zarobi więcej?

 

Występuje mniejsze prawdopodobieństwo, że na gwarancji coś padnie. Ale niech samochód ma sporo powyżej 100k km, prawdopodobieństwo usterki jest dużo większe... co tam, niech klient do nas przyjedzie, my mu naprawimy ten samochód, inakując przy tym pokaźną kwotę.

 

 

P.S. Może się powtórzę, ale zalecam spojrzeć, jak wygląda filtr oleju po tych 30k km... :roll:

 

 

Ale każdy wymienia tak, jak mu się podoba.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
To ze BC pokazuje po resecie 30kkm to nie znaczy ze tyle przejedziecie ludzie to sie zmienia dynamicznie. Pozatym ostatnio pamietacie jak BYLY szef firmy produkujacej olej wypowiedzial sie ze to jest tylko nagonka z tymi wymianami i on nigdy od nowosci nie wymienil w swoim samochodzi oleju ale nie zwalnia to z koniecznosci jego dolewania (pilnowania stanu)
X5 e53 10L/100km automat. 184@245
Opublikowano

Olej wymieniać trzeba, to fakt, ale dzisiejsze silniki to już nie te same co 10-15 lat temu.

... nie wspominając już o polepszeniu jakości oleju na przestrzeni ostatnich 10 lat.

 

Nie sądzę również żeby producenci samochodów zawyżali okresy pomiędzy wymianami oleju. Jestem przekonany, że bardziej są skłonni zmniejszać te okresy.

Opinie co niektórych forumowiczów o tym że producenci aut okresy między wymianami oleju celowo zawyżają, aby silnik częściej ulegał awarii i serwis mógł na tym zarabiać, lepiej pozostawić bez komentarza.

 

Nie pisałem że olej Castrola 5w40 jest zły. Po prostu Castrol do silnika M47N na trzech pierwszych miejscach , poleca inne swoje oleje, o parametrach znacznie bardziej odpowiednich do tego silnika, niż swój produkt 5w40.

 

Castrol uważa że do tego silnika ze swojej linii produktów, najlepszy jest olej 0w40. Mobil również zaleca 0w40. Shell natomiast 5w30.

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=127&vehicle=2232

 

Jeszcze raz dodam że ja zalewam silnik olejem Shell Ultra Extra 5w30 BMW LL04. (Olej dobrany zgodnie z zaleceniami Shella dla silnika M47N).

Olej ten można wymieniać co 30 tyś km w silnikach benzynowych, oraz co 50 tyś w silnikach Diesla (o ile zezwoli na to producent silnika).

 

Uważam również że nieodpowiednio dobrany olej wymieniany nawet co 10 tyś km, może dużo gorzej wpływać na silnik niż olej dobrze dobrany, wymieniany np. co 30 tyś km.

Wiadomo również że nawet najlepszy olej Long Life należy wymieniać nie rzadziej niż co 2 lata, nawet jeśli w tym czasie zrobiono 1 tyś km.

 

Wymieniałem już kiedyś w silniku Forda Escorta przytarty wałek rozrządu i hydrauliczne popychacze zaworów...dlaczego? Dlatego że "fachowiec" w serwisie wymiany oleju polecił do silnika 1.6 EFI mineralny Mobil 15w40, co po przejechaniu 20-30 tyś km na tym oleju i zmieniając go co 10 tyś km, jest zabójstwem dla tego silnika. Nie interesowałem się wtedy olejami i uwierzyłem w jego doświadczenie co do doboru odpowiedniego oleju (a było już co najmniej kilkuletnie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

U mnie w 330d BC pokazuje po resecie 15tyś km. A i tak z doświadczeń w motorsporcie wymieniam co 10tyś km. Generalnie im bardziej zaawansowany olej, tym częściej się go wymienia. Dla przykładu - jakieś śmakieś Lubro w Mercedesie "beczce" przeżyje i 30tyś km, bo taksiarz przecież wie lepiej ;) Natomiast Motul LeMans 300V to olej na 5-7 tyś km w zależności od użytkowania auta. U siebie w Nissanie S13 d-spec edyszyn hardcore drift project wymianiałem olej dwa razy. Raz jak go kupiłem, a drugi raz po ok.2 tyś km, czyli po sezonie. Owszem, tam z 1.8T bez kucia było 270KM, jednakże do czego zmierzam.

Każdy olej posiada swoje właściwości, oraz tendencje do "rozklejania" w wysokich temperaturach. Co za tym idzie, kilkakrotne doprowadzenie oleju do jego skrajnych możliwości powoduje gwałtowną utratę jego właściwości smarowalnych. To tak jak z raz klepanym błotnikiem. Wygląda niby si, ale przy lekkim dzwonie poskłada się jak harmonijka. Niestety, pewnych praw się nie oszuka.

I w Polskich warunkach użytkowania, gdzie często jeździ się krótkie dystanse, zdarza się równie często gwałtownie wyprzedzać, czy jeździć w mroźnych zimach i realtywnie gorących miesiącach letnich taki biedny olej ma co robić.

Mówi się, że auta z Niemiec mają mniej wytrzepane zawieszenia, bo drogi sią równiejsze. I również na autostradach olej inaczej pracuje niż na naszych leśnych duktach.

Jeśli ktoś chce, niech sobie i jeździ 50 tysięcy kilometrów na jednym oleju... Tyle, że później pojawiają się śmieszne tematy na forum, od których ze śmiechu puszczają pęcherze, a niektóre pokoje rozchodzą się dudniącym rechotem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja myśle, że troche przesadzacie w obie strony. U mnie BC pokazywał 22kkm do kolejnego serwisu po wymianie oleju, zrobiłem z 4kkm, a BC pokazuje 17kkm do zmiany więc tak naprawdę BC sam koryguje swoje założenia początkowe. W efekcie zrobie pewnie 16-18kkm do wymiany oleju o ile wcześniej nie minie rok więc i tak pojade na wymiane. Nie popadajmy w paranoje bo wymiany rzędu 10-12kkm w silnikach gdzie lejecie fullsyntetyki to przesada, no chyba, że ktoś ma syndrom prostego kolana i uznaje tylko dwie pozycje gazu, zero i full obojętnie czy silnik zimny czy gorący.
Opublikowano
U mnie w 330d BC pokazuje po resecie 15tyś km. A i tak z doświadczeń w motorsporcie wymieniam co 10tyś km. Generalnie im bardziej zaawansowany olej, tym częściej się go wymienia. Dla przykładu - jakieś śmakieś Lubro w Mercedesie "beczce" przeżyje i 30tyś km, bo taksiarz przecież wie lepiej ;) Natomiast Motul LeMans 300V to olej na 5-7 tyś km w zależności od użytkowania auta. U siebie w Nissanie S13 d-spec edyszyn hardcore drift project wymianiałem olej dwa razy. Raz jak go kupiłem, a drugi raz po ok.2 tyś km, czyli po sezonie. Owszem, tam z 1.8T bez kucia było 270KM

Nie mieszajmy zwykłego użytkowania auta z wyczynowym, przecież to 2 zupełnie inne bajki. Bo tak patrząc na sprawę to można dojść do wniosku, że silniki po 1 sezonie też tezba remontować.

BAX dobrze pisze.

Opublikowano
wombat - uważasz, że ASO zarobiłoby więcej, gdyby wymiany oleju były co 15tyś km, a nie co 30tyś km, więc te rzadsze wymiany są niekorzystne dla ASO?

Heh, ani producent ani ASO nie strzeliło sobie tym w kolano, bo primo: liczy się chwyt marketingowy typu "nasze auto ma przeglądy co 30k km, jest przez to tańsze w eksploatacji i nie odbiega od zalecen innych (czyt. większości) producentów." A secundo: porównaj sobie ceny napraw (na przykład wymiana turbiny w ASO) z kosztem wymiany oleju. I na czym ASO zarobi więcej?

 

Występuje mniejsze prawdopodobieństwo, że na gwarancji coś padnie. Ale niech samochód ma sporo powyżej 100k km, prawdopodobieństwo usterki jest dużo większe... co tam, niech klient do nas przyjedzie, my mu naprawimy ten samochód, inakując przy tym pokaźną kwotę.

 

 

P.S. Może się powtórzę, ale zalecam spojrzeć, jak wygląda filtr oleju po tych 30k km... :roll:

 

 

Ale każdy wymienia tak, jak mu się podoba.

 

Odsetek padniętych turbin, i innych napraw silnika (wywołanych rzadką wymianą) jest niewielki, a olej wymieniają wszyscy. Więc na pewno bardziej by się im opłacało wymieniać co 15 tys. Po za tym nasuwa się pytanie dlaczego niektórzy mają ustawione przeglądy co 15tkm (głównie z polskich salonów), a to właśnie dlatego że ASO oszukuje klienta i ustawia częściej niż to konieczne, zarabiając w ten sposób, a klient i tak nie wyczyta w instrukcji bo ma wskazania komputera. Dodatkowo serwisy doskonale wiedzą że klient jak ma nalatane 200tkm i padnie mu np. turbo to nie zawsze (a nawet rzadko) jedzie do ASO, woli tańszego mechanika. Na pewno BMW nie wydłuża celowo (jak twierdzisz dla chwytu marketingowego) okresów wymian, bo by bardzo szybko straciło renomę. A po za tym po co przyciągać klienta długimi okresami wymian skoro i tak wielu wymienia częściej. Jak by komp wskazywał 15 to i tak część wymieniała by co 7-10tkm.

Opublikowano

W nowszych rocznikach, np. 2005 rok można wymieniać olej LL co 30 tyś km.

 

 

ludzie co wy wypisujecie, sam posiadam e90 i także leje olej z normą LL-O4. 30tkm to stanowczo za długo, zabijacie swoje silniki!!!! koncerny niech sobie wypisują swoje bzdury niedługo będą pisać żeby wymieniać co 50tkm i co będziecie się stosować co?

to tak jakby smażyć frytki 300 razy na jednym oleju, zdrowe będzie co??

Wg mnie 15tkm to już zupełny MAX !!!

 

Zresztą każdy niech robi jak chce, później są efekty :lol: :lol: :lol:

 

Popieram kolegę w 100%. Jazda na jednym oleju 30000km to zabójstwo dla silnika. Każdy mechanik to potwierdzi.

 

A swoją drogą czeka mnie wymiana oleju w E39 silnik 2.8 - przebieg około 260 tys. km. Jaki olej byście proponowali. Myślałem nad olejami;

1. Mobil 1 - 5W50

2. Valvoline - 5W40

3. Liqui Moly - 5W40.

 

Który byłby najlepszy?

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Popieram kolegę w 100%. Jazda na jednym oleju 30000km to zabójstwo dla silnika. Każdy mechanik to potwierdzi.

 

No, a co ma powiedzieć innego. Ty byś odsyał ludzi z kasą z warsztatu? :D

Opublikowano

 

Popieram kolegę w 100%. Jazda na jednym oleju 30000km to zabójstwo dla silnika. Każdy mechanik to potwierdzi.

 

No, a co ma powiedzieć innego. Ty byś odsyał ludzi z kasą z warsztatu? :D

 

Ty to wogóle nie zmieniaj oleju bo po co? :duh:

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Popieram kolegę w 100%. Jazda na jednym oleju 30000km to zabójstwo dla silnika. Każdy mechanik to potwierdzi.

 

No, a co ma powiedzieć innego. Ty byś odsyał ludzi z kasą z warsztatu? :D

 

Ty to wogóle nie zmieniaj oleju bo po co? :duh:

 

:lol: A czy ja coś takeigo powiedziałem? Gdzie?!

Opublikowano

Witaj Grzegorz

 

BMW Ci mówi longlife 0W30, lub 5W30

Ja wlałem Castrola 5W30, bo taki był. Zrobiłem to pierwszy i ostatni raz.

Jak go wyjeżdżę wleję 0W40, lub 5W40, 5W50 i na pewno nie Castrol (Mobil, na którym jeździłem zawsze, albo spróbuję jakiś Texaco, Valvoline, Motul, LM - co dusza zapragnie )

- na jaki wybór padło?

- jeśli się orientuję, to w Twoim modelu wskazane jest stosowanie olejów z oznaczeniem LL04 ?

Czy np. Mobil (syntetyk oczywiście) 0W40, 5W40 o których piszesz spełnia to kryterium LL04??

Mam wrażenie, że nie chodzi tak gładko. I więcej go znika.

Mam porównanie w is-ie, bo zawsze lałem Mobila1 0W40 i ZAWSZE między zmianami dolewałem litr.

- co ile tys. wymieniałeś?

Wlałem mu ostatnio edge 0W40, zostało jeszcze jakieś 2-3kkm do zmiany i w tym czasie musiałem dolać ponad 2 litry...

Mój mechanik na to - przecież Ci mówiłem...

no to mnie nie pocieszyłeś :(

Ja właśnie myślałem nad Edge 0W-40. Info jakie mi było potrzebne to czy Edge 0W-40 spełnia wymogi LL04 i czy można go wymieniać rzadziej niż 15tys.

Tutaj niby Castrol pisze, że można

http://www.castrol.com/castrol/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=9025441&contentId=7047353

ale z tą ich wiarygodnością...

 

Dla uściślenia, mam M54 2.2 litra coupe 2004 rok i norma spalin Euro4.

Uważam, że SLX 0W-30 jest zbyt rzadki i go ubywa, co zresztą kiedyś przy okazji spotkania Lublin parę słów zamieniliśmy o tym.

 

Pozdr

Raf

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witaj Grzegorz

 

BMW Ci mówi longlife 0W30, lub 5W30

Ja wlałem Castrola 5W30, bo taki był. Zrobiłem to pierwszy i ostatni raz.

Jak go wyjeżdżę wleję 0W40, lub 5W40, 5W50 i na pewno nie Castrol (Mobil, na którym jeździłem zawsze, albo spróbuję jakiś Texaco, Valvoline, Motul, LM - co dusza zapragnie )

- na jaki wybór padło?

- jeśli się orientuję, to w Twoim modelu wskazane jest stosowanie olejów z oznaczeniem LL04 ?

Czy np. Mobil (syntetyk oczywiście) 0W40, 5W40 o których piszesz spełnia to kryterium LL04??

Mobil1 5W50

Nie mam diesla z filtrem cząstek stałych, żeby się stresować normą LL04 :wink:

poza tym na opakowaniu ten Mobil akurat nie ma żadnej aprobaty BMW :wink:

Mam wrażenie, że nie chodzi tak gładko. I więcej go znika.

Mam porównanie w is-ie, bo zawsze lałem Mobila1 0W40 i ZAWSZE między zmianami dolewałem litr.

- co ile tys. wymieniałeś?

12-13kkm

w międzyczasie wlewałem litr i przy zlewaniu miałem stan w połowie między min a max

Wlałem mu ostatnio edge 0W40, zostało jeszcze jakieś 2-3kkm do zmiany i w tym czasie musiałem dolać ponad 2 litry...

Mój mechanik na to - przecież Ci mówiłem...

no to mnie nie pocieszyłeś :(

Ja właśnie myślałem nad Edge 0W-40. Info jakie mi było potrzebne to czy Edge 0W-40 spełnia wymogi LL04 i czy można go wymieniać rzadziej niż 15tys.

Tutaj niby Castrol pisze, że można

http://www.castrol.com/castrol/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=9025441&contentId=7047353

ale z tą ich wiarygodnością...

 

Dla uściślenia, mam M54 2.2 litra coupe 2004 rok i norma spalin Euro4.

Uważam, że SLX 0W-30 jest zbyt rzadki i go ubywa, co zresztą kiedyś przy okazji spotkania Lublin parę słów zamieniliśmy o tym.

 

Pozdr

Raf

Koniecznie chcesz Castrola? :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Nie mam diesla z filtrem cząstek stałych, żeby się stresować normą LL04 :wink:

Ja też nie mam diesla. Podobno (jeśli się mylę to mnie poprawcie) muszę stosować olej zgodny z normą LL04.

To mi też potwierdził gość z działu badań Castrola W-wa.

 

poza tym na opakowaniu ten Mobil akurat nie ma żadnej aprobaty BMW :wink:

szukałem na stronie mobil'a. Faktycznie nie znalazłem słowa na temat BMW benzyna.

 

Koniecznie chcesz Castrola? :wink:

Absolutnie niekoniecznie.

Castrol twierdzi, że jeśli chcę przestrzegać LL04 to mam wybór:

- EDGE Sport 0W-40 (i do niego mnie namawiał) lub

- Edge 0W-30.

Poza 0W-30 SLX Long Life - tego nie chce. Dlatego tu piszę.

Reasumując, albo wleję jeden z 2 wymienionych. Jeśli będzie go ubywać / albo głośniej pracować, to przy następnej wymianie definitywnie przesiadam sie z Castrol. Albo właśnie Mobil...

 

Najśmieszniejsze, że u Fus'a mają tylko 5W-30 Edge LL katalogowo do tego modelu. Jak pytałem o Edge Sport to powiedzieli, że ok, ale dostarczam we własnym zakresie.

Napiszę co i jak ostatecznie zalalem, bo temat często się przewija. Osobna sprawa to kosmiczne ceny części do przeglądu Inspekcja II w ASO (byłem Fus i Bawaria) :mad2: vs ceny tych części np. na Narbutta :D

Opublikowano

Panowie, naczytałem się tego wszystkiego o olejach na tym forum i mam teraz nie lada problem.....

Otóż od 2 dni jestem (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem BMW 320d 136KM z 2001r. Poprzedni właściciel przed i tuż po zakupie (wrzesień 2006) dokonał przeglądu w ASO BMW SMORAWIŃSKI w Poznaniu. Tam potwierdzono przebieg ok 150tys. i dobrano na podstawie zebranych danych o aucie olej... I to jest pies pogrzebany... Ten olej to BMW HIGH POWER OIL 15W40, spec. ACEA A2/B2.. czyli MINERAŁ!

Olej zmieniamy był przez te ostatnie prawie 3 lata (3 wymiany) co około 10tys. km. Teraz zbliża się kolejna wymiana. Przebieg auta dzisiaj to ok 183tys. Poza tym chciałbym wymienić wszystkie płyny,. żeby mieć świadomość co jest wlane.

Wymiana była pilnowana przez własciciela. Komputer wydłużał dystans o dobre kilka tys. kilometrów...

Wszyscy piszecie o syntetykach, półsynt.... a ja mam wlany minerał!!

To jest taki olej jak w linku poniżej:

http://allegro.pl/item562381569.html

 

co mam zrobić teraz? Lać dalej ten olej? Czy to jest dobry produkt?

Kurcze mam mentlik w głowie. Niby dobrany przez ASO i to jedne z lepszych w kraju. Co o tym sądzicie??

Opublikowano

Moim zdaniem trochę pojechali z tym olejem.

Auto w miarę młode i przebieg- jeśli oryginalny też nie duży.

Ja mam 99 rok, olej zmieniałem tydzień temu i wlałem ponownie syntetyk- tak jak lał poprzedni właściciel a przebieg 240 tys.

Siła i Honor
Opublikowano
Dlaczego do auta z 2002 roku mam wlewać olej LL04 skoro wtedy był dostępny tylko LL01 i LL98?
Opublikowano
Moim zdaniem trochę pojechali z tym olejem.

Auto w miarę młode i przebieg- jeśli oryginalny też nie duży.

Ja mam 99 rok, olej zmieniałem tydzień temu i wlałem ponownie syntetyk- tak jak lał poprzedni właściciel a przebieg 240 tys.

 

Też tak pomyślalem, jak zobaczyłem co było wlane. Jednak fakt pozostaje faktem, ze taki własnie olej był stosowany.

 

Co byście zrobili na moim miejscu? Lali dalej olej BMW HIGH POWER OIL 15W40, czy przejść np na 10W40 BMW lub Shella. Czy przejscie na półsyntetyk nie rozwali teraz silnika? Naprawde jestem w kropce.

 

Dodam, że silnik pracuje równomiernie, bez wibracji. Po rozgrzaniu słyszać całkiem przyjemny gang bez "obcych" dźwięków. Nie wydobywa się też czarna chmura po wcisnieciu pedału gazu. Czy bierze olej, tego nie wiem. Dopiero sprawdze po kolejnej wymianie.

Proszę o pomoc.

Opublikowano

 

Co byście zrobili na moim miejscu? Lali dalej olej BMW HIGH POWER OIL 15W40, czy przejść np na 10W40 BMW lub Shella. Czy przejscie na półsyntetyk nie rozwali teraz silnika? Naprawde jestem w kropce.

 

Dodam, że silnik pracuje równomiernie, bez wibracji. Po rozgrzaniu słyszać całkiem przyjemny gang bez "obcych" dźwięków. Nie wydobywa się też czarna chmura po wcisnieciu pedału gazu. Czy bierze olej, tego nie wiem. Dopiero sprawdze po kolejnej wymianie.

Proszę o pomoc.

 

Polecam jak jest dobrze nic nie zmieniac ! Ja w swoim starszym 1,9tdi 99rok leje ciagle syntetyk castrola 0w30 i mam 230tys nalatane bierze troche od wymiany do wymiany jak ostrzej jezdze a przy spokojnym traktowaniu nie lyka prawie wcale. Wiec narazie nic nie zmieniam, kazda zmiana moze pogorszyc lub polepszyc heh wiec jak masz dobrze to olej sprawe

X5 e53 10L/100km automat. 184@245
Opublikowano

 

Co byście zrobili na moim miejscu? Lali dalej olej BMW HIGH POWER OIL 15W40, czy przejść np na 10W40 BMW lub Shella. Czy przejscie na półsyntetyk nie rozwali teraz silnika? Naprawde jestem w kropce.

 

Dodam, że silnik pracuje równomiernie, bez wibracji. Po rozgrzaniu słyszać całkiem przyjemny gang bez "obcych" dźwięków. Nie wydobywa się też czarna chmura po wcisnieciu pedału gazu. Czy bierze olej, tego nie wiem. Dopiero sprawdze po kolejnej wymianie.

Proszę o pomoc.

 

Polecam jak jest dobrze nic nie zmieniac ! Ja w swoim starszym 1,9tdi 99rok leje ciagle syntetyk castrola 0w30 i mam 230tys nalatane bierze troche od wymiany do wymiany jak ostrzej jezdze a przy spokojnym traktowaniu nie lyka prawie wcale. Wiec narazie nic nie zmieniam, kazda zmiana moze pogorszyc lub polepszyc heh wiec jak masz dobrze to olej sprawe

 

no tak... piszesz, ze lejesz syntetyk. Ja też bym go lał i nie byłoby tematu. Sęk w tym, ze obecnie i zalany jest MINERAŁ! Nie wiem, czy juz na nim pozostac, czy przejść na pół- lub pełen syntetyk... Obawiam się trochę rozszczelnienie silnika. Wtedy bedzie lipa. Jak myslicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.