Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od pewnego czasu mam mały kłopot z katalizatorem w swojej E39 520i. Problem polega na tym, że katalizator wykruszył się w środku i podczas przyspieszania wydaje bardzo niemiłe brzmienie (chrobotanie). Poza tym nie ma żadnych innych objawów. Przeglądałem forum, lecz niestety nic ciekawego na ten temat nie udało mi się znaleźć. W moim przypadku rozwiązanie jest proste. Wymienić katalizator i po problemie. Niestety okazało się, że w tym modelu są dwa rodzaje katalizatorów. Pierwszy to ten którego zdjęcie zamieszczam poniżej

 

http://img208.imageshack.us/img208/3766/2dd41cv5.th.jpg

 

i taki właśnie mam u siebie. A drugi to ten, którego zdjęcie wklejam niżej.

 

http://img176.imageshack.us/img176/3749/cac11xz3.th.jpg

 

Różnica polega na tym, że u mnie wchodzi jedna rura (z boku) i wychodzi jedna (na środku). W drugim przypadku wchodzą dwie od czoła i wychodzi jedna na środku.

Tak się składa, że mój problem pojawił się w dość dobrym czasie. Jak się dowiedziałem w okresie kryzysu gospodarczego katalizatory straciły swoją wartość, ze względu, że cena wkładów ceramicznych znacznie spadła i nikt tego już nie skupuje. Brak popytu. NA allegro ceny jeszcze się trzymają, ale to kwestia czasu. W ostatnią sobotę umówiłem się z gościem, który miał świadomość, że katalizatory są już mało warte i zaproponował mi cały układ wydechowy (stan idealny), począwszy od kolektora aż do tłumika końcowego, z katalizatorem włącznie za jedyne 250 zł. Niestety, kiedy przybyłem na miejsce okazało się, że jest on inny niż mój. Różnicę opisałem wyżej. Oba katalizatory pochodzą z BMW E39 520i z 1998 r. i były w nich montowane od 01.96 do 09.98. Różnica polega na tym, że ten drugi, najprawdopodobniej był montowany w silnikach 520 24V, a ten pierwszy z jedną rurą wlotową w zwykłej 520. Tak mi się przynajmniej wydaje. Oba katalizatory są dostępne na niemieckim EBAY. Jestem całkiem świeżym posiadaczem BMW i nie bardzo się orientuję w rodzajach i konstrukcjach silników. Czy to możliwe, że mój nie jest 24V? Jeśli tak to czy nie będzie różnicy jeśli założę kata od 24V. Katalizator optycznie wydaje się być taki sam (kształty i zagięcia rur). Różni go tylko to, że w mojej buni, tuż przed katem dwie rury wlotowe łączą się w jedną. Pozdrawiam i proszę o porady.

Opublikowano
Witam kolegę i na samym początku przeproszę, że nie pomogę konkretnie, natomiast podłącze się pod temat. Mam podobny problem w swojej 523i, katakizator sie wykryuszył i wydaje dziwne dzwieki, nie jest tragicznie ale słychac to zwłaszcza z zewnatrz. Widzę, kolego, że masz juz gotowy namiar na konkretny sprzęt. Czy ten katalizator jest nowy który zamierzasz kupić czy uzywany, jeslu uzywany to może być w podobnym stanie do Twojego nie zorientujesz sie, bo moze nie byc wykruszony ale lada moment będzie z nim to co ze starym, nie ma mozliwości chyba sprawdzenia jaki jest kat, no chyba , że wyciąc go i sprawdzic. Na forum było wiele o katalizatorach i nic konkretnego jednoczesnie. nosiłem sie z zamiarem załozenia podobnego watku, ale nauczony tym, że nie było nigdy zadnych konkretów czarno na białym jakl to jest z przelotówką z rurka itp, to dałem spokój. Najchetniej kupiłbym nowy katalizator ale koszta zbyt wysokie :( moze ktos ma jakiś patent, aby było cicho jak w serii i nie spadła moc ani nie było żadnych problemów. Kolego zamiesc te ogłoszenia na ebay to są nowę katy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ubieglą srode wstawilem u siebie tlumiki przelotowe(kat zapchany)bunia chodzi cicho i przyjemnie.Tlumiki(100zl) wspawanie(80zl).Problemu nie bylo bo w e34 jest sonda przed katem a nie wiem jak w e39.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
U mnie w 523 był katalizator ten ze skośnym wejściem ale poprzedni właściciel wywalił z niego wkład i dźwięk autka był straszny.Kupiłem na allegro od gościa z Olsztyna tłumik przelotowy firmy AWG i po pół roku od założenia jest cicho.Koszt 120 złociszy plus montaż 50.Co do mocy to powiem ze przyspiesza płynniej ale nie wiem jak powinna hulać z katalizatorem.
Opublikowano
Dzięki koledzy, wiem, że ponoc katalizator oprócz kwestii zwiazanych z ekologia spełnia również jakieś fukcje tj. coś związane z podcisneiniem wydalania spalin, wybaczcie za niefachowe okreslenie. Więc czy wspawanie takiego przelotowego i wywalenie katalizatora nie pogorszy pracy silnika tj, nie zmniejszy mu mocy i nie wpłynie .źle? Jakie przlotowy zamontowałeś, mi zalezy na ciszy bez zadnych strumienic itp a moze jakieś uniwersalne jak sie one sprawuja lepszy przlotowy???
Opublikowano
W E39 mam 4 sondy lambda: po dwie na każde 3 gary, przy czym dwa są przed katalizatorami, a dwa za katalizatorami... Sony lambda to czujniki obecności tlenu w spalinach, których sygnał to jedna z danych wejściowych do DME w celu odpowiedniego dawkowania paliwa...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Witam Pany. Ponawiam pytanie. Czy katalizator z drugiego zdjęcia (z dwiema rurami wchodzącymi), można zastosować w przypadku, gdy mam katalizator z pierwszego zdjęcia ( z jedną rurą wchodzącą) ? Dodam tylko, że oba katy stosowane były montowane w tym samym modelu 520 od 96 do 98, a kształty rur w miejscu ich łączenia są identyczne. Układ wydechowy, o którym pisałem wcześniej, czyli ten który zamierzam kupić jest używany. Bardzo dokładnie go obejrzałem. Jest w idealnym stanie. Nic w nim nie lata. Oryginalny przebieg 160 ooo km. Jest on z rozbitego auta. Jeśli w niedługim czasie nie znajdę odpowiedzi na moje pytanie to mogę dać namiar na ten układ. Bardzo atrakcyjna cena (250 zł). Na razie poszukam jeszcze oryginalnego (z jedną rurą). Może ktoś ma namiar na takiego kata? Jeśli tak to proszę o info na PW. Dodam tylko, że w żadne strumienice i innego rodzaju badziewia się nie bawię. Przerabiałem ten temat w poprzednim autku. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.