Skocz do zawartości

silnik 2.8 uszkodzona gładź cylindra (nikasil) zdjęcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Silnik 2.8

 

Na załączonym zdjęciu widac stopień uszkodzenia nikasilu na gładzi cylindra

 

http://images34.fotosik.pl/419/7396d61aea93f7f5m.jpg

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7396d61aea93f7f5

 

Tak wyglądają wszystkie cylindry.

 

Czy warto zakładac nowe pierścienie i jeszcze ten silnik polata czy raczej szukac innego silnika.

 

Proszę tylko o konkretne odpowiedzi ludzi co mieli z tym do czynienia albo mają jakieś informacje na ten temat.

 

Powód rozebrania silnika - nierówna kompresja na cylindrach i branie oleju.

Opublikowano

Kolego jeżeli tak wyglądają wszystkie cylindry to są to ślady po honowaniu taka fabryczna obróbka

żeby stwierdzić stan cylindrów powinieneś pomierzyć je średnicówką

czy była robiona próba olejowa aby stwierdzić czy bierze olej pierścieniami czy zaworami?

Opublikowano

To co widać na zdjęciu przedstawia zniszczony nikasil na górnej części powłoki. Te miejsca które wyglądają jak zęby, są to miejsca bez nikasilu.

 

Interesuje mnie to czy ktoś miał do czynienia z taką sytuacją i poskładał silnik ponownie i to chodziło, czy jednak nie ma sensu pakować kasy w składanie tego silnika

Opublikowano (edytowane)

powiem ci tak tym nikasilem (t/z jego brakiem) to nie ma sie co przejmowac w tym miejscu

wsadz nowe pierścienie bez tłoka sprawdz jak sie zamykaja w cylinderku jezeli nie ma szczelin tuleje sa równe to zakładaj nówki pierscieni i ciesz sie silnikiem na dotarciu

Edytowane przez RUDY 102
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

W tej częśći gdzie nie ma nikasilu pracują dwa pierścienie podczas gornej pozycji tłoka.

 

Czy ktoś miał już taki problem z silnikiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To bardzo ważne miejsce.

Tu ciśnienie jest najwyższe.

 

Żeby coś powiedzieć o tym czy to się jeszcze nadaje to trzeba by dokładnych pomiarów.

 

Ale ładnie to to nie wygląda niestety.

 

Nowe pierścienie mogą momentalnie się wyciąć na tych nierównościach.

 

Ale tylko dokładne pomiary coś mogą tu powiedzieć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
panowie czego go straszycie czy stare pierscienie sie wycieły a latały tam wiecznosc czy tam brakuje stali sa dziury jak w polskich drogach nie to po co go straszycie i wpedzacie w koszty ktos kto robił honowanie widział to i nie płakał
POZDRAWIAM !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A gdzie tu ktoś mówił , że było robione honowanie?

 

Było za to napisane , że silnik był rozebrany bo nie trzymał ciśnienia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A gdzie tu ktoś mówił , że było robione honowanie?

 

Było za to napisane , że silnik był rozebrany bo nie trzymał ciśnienia.

ślady po honowaniu są widoczne na zdjęciach pewnie fabryczne

a puszczać mógł też zaworami

Opublikowano

panowie utrata w takim stopniu nikasilu w tym miejscu nie wplynie na parametry silnika naprawde nie stresujcie chlopaka bo bedzie miał ciemne mysli na temat bawar

 

dyzio wystarczy popatrzec na zdjecie jak sie sie wie na co patrzec :)

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Włożyłem jeden pierścień dla sprawdzenia jak układa się w tej części cylindra i nie wygląda to za ciekawie ponieważ gdy podświetla się latarką od spodu to widać dość znaczną przerwę między gładzią a pierścieniem w tym miejscu gdzie zjadło nikasil a w pozostałej części przylega idealnie, światło nie przebija.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Włożyłem jeden pierścień dla sprawdzenia jak układa się w tej części cylindra i nie wygląda to za ciekawie ponieważ gdy podświetla się latarką od spodu to widać dość znaczną przerwę między gładzią a pierścieniem w tym miejscu gdzie zjadło nikasil a w pozostałej części przylega idealnie, światło nie przebija.

 

Czy wobec tego nadal będą tacy co twierdzą , że to w niczym nie przeszkadza?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No pewnie.

Ja tu wcale nikogo nie mam zamiaru do niczego przekonywać.

Ja piszę jeśli uważam , że powinienem napisać a nikt nie musi się z tym zgadzać.

 

A w tym konkretnym przypadku ja osobiście bym sobie podarował ten blok.

Kolega się tylko wykosztuje na zmontowanie tego do kupy i niczego nie poprawi.

Oczywiście , że silnik zapali i jakoś będzie pracował ale do pełnej sprawności będzie mu daleko.

 

ZAZNACZAM , że nikt nie musi się ze mną zgadzać.

 

Wogóle chyba jest tak , że jeśli ktoś zadaje pytanie to znaczy , że jest ciekawy opinii innych.

I na podstawie tych opinii podejmuje własne decyzje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

trzeba było najpierw to sprawdzic a potem dyskutowac :)

 

dyzio nie denerwuj sie :) swieta ida pisałem we wczesniejszym poscie zeby sprawdził pierscienie na sucho to dało by pewny obraz na 99% czy blok sie nadaje zrobił to no i wiadomo ze jest lipa

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

Idę inną drogą aby ten problem rozwiązać.

Właśnie czekam na silnik 2.5 litra z żeliwnym blokiem i będę przekładał wszystko z mojego silnika do tego żeliwnego. Różnica w masie 30 kg ale to nic przód troszkę mocniej siądzie.

Opublikowano
A co ty przerzucisz z tego m52 do tego m50 zęby ci się to w całość zgrało? Czy nie lepiej poszukać takiego samego dołu (ciężko dostać) ale może się okazać ze przerobienie pozostałych podzespołów do bloku z m50 wyniesie więcej. Jeśli jednak idzie to zrobić bez spustoszenia kieszeni to bardzo proszę o jakąś fotorelację z tego zabiegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.