Skocz do zawartości

Mam problem z TURBINA w e36 38 TDS. Prosze o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:)

Mam taki problem w swojej Beni ze od jakiegoś czasu Turbina nie chodzi jak trza... Np. jak jde pod gore i obrotomierz dochodzi do 4,5 tys.obr to turbina sie wylancza:/ ujme gazu i dodam sie zalancza... Nie mailem nigdy z nia problemu... nawet na równym tez sie wylancza... przy tych obrotach. Czasami mam tak jak zapale to ladnie mi na gaz reaguje a czasami jest przymulona i nie idzie!! Bardzo bym byl wdzięczny za jakam kol wiek informacje... Pozdrawiam

Ps. jestem nowym użytkownikiem...

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Opublikowano
z tego co pamiętam jak rozbierałem ten silnik to nie ma możliwości żeby turbina została "wyłączona" jak to określasz, jest ona na stałe połączona z kolektorem i jedynym elementem sterowania jest regulator ciśnienia w układnie dolotowym. Jeżeli uważasz ze diesla należy ciągnąć ponad 4,5 tys, no cóż to jest diesel, wtedy kończy sie już moment obrotowy, co do reakcji na gaz, zacznij od diagnostyki na komputerze, możliwe ze pojawia sie jakiś błąd np wtrysku sterującego albo któraś z kostek (czujnik położenia wału itp) nie kontaktuje i w rozwiązanie okaże sie banalnie proste, kolejną sprawą to filtr paliwa, może jest zabrudzony i nie daje odpowiednio paliwa, ewentualnie zebrała się w nim woda. Ostatnim elementem który może być problemem to pompa wtryskowa a dokładniej nastawnik, ale w tym przypadku miałbyś jakieś problemy z odpaleniem na zimnym lub ciepłym.
Opublikowano

Dziekuje za info...

Z pompa to nie mam raczej problemow na zimnym pali na dotyl a jak jest ciepla to nie zawsze... czasami raz przekreci i gra:-) Filter paliwa mialem niedawno wymieniany... Bylem na diagnostyce i podlanczali mi pod komp. I gosciu powiedzial do mnie tak "zatko ktora bemka nie ma zadnych problemow z silnikem" a odpowiedzial mi ze "MOJA NIE MA ZADNYCH" Cisnienie wszystko jest dobre,Turbo tez cisnienie ma OK!! Ja zatko kiedy mi sie go tak przeciagnie do 4,5 tys. obr. Koledze sie zemnie smieja ze jezdze tak ze nawet turbo sie nie zalancza... Ja raczej dbam o swoja Bavarke traktuja ja jako moje drugie dziecko :D Ale bede musial chyba dac turbo do regeneracji bo jak sie ona zalancza to od strony pasazera bardzo glosno jest:/ jezdziem kolegi 325TDS to u niego cichutko bylo jak turbo sie zalancza... Pozdrawiam

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Opublikowano

hmm....

Ostatnio sobie tam czyscilem i odkrecalem wszystkie opaski itd. mo faktycznie ktores nie dokrecilem mocno... :roll: A moze ten zawor EGR nie trzyma przy takich obrotach i sterownik go przymyka :?:

Ps. nie znam sie az tak dobrze wiec sie pytam....

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Opublikowano
zawór egr o którym wspominasz jest od recyrkulacji spalin, a Tobie chodzi chyba o westgate(zawór przy turbinie całkowicie pozbawiony elektroniki). Jeżeli ruszałeś cięgno od zaworu przy turbinie no to masz problem jednak wydaje mi sie ze to nie kwestia tego zaworu tylko czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym - czujni znajduje sie obok filtra paliwa, może pomyliłeś przewody lub kable?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od zweryfikowania elementów, które "czyściłeś sobie" bo może akurat przypadkiem te objawy występują po tych zabiegach.

Co do innych problemów (trochę związanych) sprawdź układ paliwowy (wtryski/filtr).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.