Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy czy zna ktoś parametry zbieżności (jakie wartości muszą być) kół osi przedniej i tylnej dla e46 320d? Dalej walczę i szukam przyczyn opisywanego w innym poście wycia dochodzacego najprawdopodobniej z kół. Po prostu nie wierzę, że aż tak dokazywałyby zimówki. Łożyska i dyfer z wałem są ok.
Opublikowano
Jak chcesz zrobić geometrię to jedź do porządnego zakładu z laserowym ustawianiem 4 kół i tam mają dane w kompie na każdy samochód. Ale moim zdaniem to nie jest przyczyna wycia. Skąd wiesz że to nie łożyska?
Opublikowano

kolego ja mialem to samo ostatnio i sie okazalo to byly opony zmiowe, ktore wygladaly na dobre, bieżnik jeszcze ok ale po ogladnieciu przez fochowca w zakladzie wulkanizacyjnym okazalo sie ze gumy sa do wymiany. po wymianie na nowe jak reka odial, wiec jezeli zmieniales opony to polecam ponowne sprawdzenie ich

pozdrawiam

Opublikowano

Warto sprawdzić opony czy nie są "wyząbkowane". Dzieje się to najczęściej wówczas gdy amortyzator nie ma juz swoich właściwości i przyczepność opony do asfaltu nie jest taka jak powinna.

Opona "wyząbkowana" potrafi naprawdę nieźle hałasować.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Kolego ja teraz zalozylem zimowki (uzywane juz wczesniej) i choc sa sporo wezsze od letnich to wyją jak pies do strazy pozarnej na sygnale. Dzwiek przypomina padniete lozyska, a opony golym okiem sa ok - nie wyzabkowane, rowne, niezuzyte.
Opublikowano
U mnie też jest to wycie. Jeździłem na Dunlop Sport Maxx i myślałem, że się wyząbkowały. U wulkanizatora dowiedziałem się , ze opony są OK. Założyłem koplet nowych zimówek w rozmiarze 225/45 R17 94V firmy Falken i buczenie nadal jest z tym, że na niskich prędkosciach i w zależności od rodzaju asfaltu. Sprawdzałem łożyska i są OK. Zastanawiam sie, czy przypadkiem nie jest to kwestia twardości ogumienia. Wiadomo, są opony bardziej miękkie i twarde. W przeszłosci jeździłem innym samochodem na Dunlop Sport 300, Continental Sport Contact, a potem na Uniroyal 550 Rain Tyre i na tych ostatnich było najciszej i najbardziej komfortowo. Wadą opony było to, że szybko znikał bieżnik. Czy jest jakieś rozwiazanie tego problemu ?
Opublikowano

dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Opony to nowe goodyeary ultragrip 7+ 205/55/16, zakupiłem i zakładałem je 3 tygodnie temu.

Dziś wpadłem na jeszcze jeden pomysł: ciśnienie w oponach. Poszłem sprawdzić, a tam 2,0. Wiem, że na zimę lepiej jest jak jest trochę mniej, ale stwierdziłem, że to przesada. Są one bowiem same w sobie miękkie, zresztą jak będzie trzeba to trochę spuszczę tego powietrza. Tym bardziej, że na tabliczce na lewym słupku odczytałem, że może być 2,0-2,4 na przedzie i chyba 2,2-2,7 na tyle. Napompowełem więc 2,2 na przód i 2,3 na tył i w drogę. No i faktycznie jest odrobinę ciszej.

Czekam teraz na śnieg, zobaczymy czy będzie ciszej.

Opublikowano
Też zdecydowanie bym stawiał że hałasują u ciebie włąśnie opony zwłaszcza że goodyear ug7 są oponami kierunkowymi o symetrycznym bieżniku a jak wiadomo takie opony bedą zdecydowanie głośniejsze od nie kierunkowych asymetrycznych.Sam po założeniu na ta zimę opon myslałem że albo łożyska lub tez dyfer mają dość :? a powodem były własnie gumy (kierunkowe symetryczne),zmieniłem na nówki Pirelli SottoZero i szumienie minęło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Opony to nowe goodyeary ultragrip 7+ 205/55/16, zakupiłem i zakładałem je 3 tygodnie temu.

Dziś wpadłem na jeszcze jeden pomysł: ciśnienie w oponach. Poszłem sprawdzić, a tam 2,0. Wiem, że na zimę lepiej jest jak jest trochę mniej, ale stwierdziłem, że to przesada. Są one bowiem same w sobie miękkie, zresztą jak będzie trzeba to trochę spuszczę tego powietrza. Tym bardziej, że na tabliczce na lewym słupku odczytałem, że może być 2,0-2,4 na przedzie i chyba 2,2-2,7 na tyle. Napompowełem więc 2,2 na przód i 2,3 na tył i w drogę. No i faktycznie jest odrobinę ciszej.

Czekam teraz na śnieg, zobaczymy czy będzie ciszej.

 

Na zimę powinno się dopompować koła +0,2 bara. Ja bym proponował przy Twoim dieselku 2,4 na przód 2,7 na tył. Tak "pisze książka" i zanim zaczniesz wymieniać dobre części :D napompuj dobrze opony.

Zimówki poza tym zawsze są bardziej "hałaśliwe" niż letnie.

Opublikowano
od nie kierunkowych asymetrycznych.

 

YYYYY a możesz mi podać przykład opony nie kierunkowej asymetrycznej???

Moim zdaniem to raczej opony niekierunkowe występują tylko jako symetryczne ze względu na to, iż obojętnie jak je założysz i na które koło powinny mieć taką samą charakterystykę bieznika, aby nie było tak, że np rowki obwodowe z jednej strony auta są od wewnątrz, a z drugiej od zewnątrz, lub jeden bieżnik jest "pod włos" a z drugiej strony "z włosem".

 

Pzdr,

Opublikowano

Witam

U mnie tez wystąpił ten problem.

Łozyska miesiąc temu z przodu zmieniałem.

Po założeniu zimówek Dunlopy używane niestety :( przy jeżdzie po woli występuje własnie takie wycie :x przy szybszej jeździe juz nie słychać.

Zimówki mam 15" a ciśnienie na przodzie 2,2 , spróbuje je dopompować z przodu do 2,4 zobaczymy czy cos sie zmieni.

Z tyłu raczej nie wyją

Opublikowano
od nie kierunkowych asymetrycznych.

 

YYYYY a możesz mi podać przykład opony nie kierunkowej asymetrycznej???

Moim zdaniem to raczej opony niekierunkowe występują tylko jako symetryczne ze względu na to, iż obojętnie jak je założysz i na które koło powinny mieć taką samą charakterystykę bieznika, aby nie było tak, że np rowki obwodowe z jednej strony auta są od wewnątrz, a z drugiej od zewnątrz, lub jeden bieżnik jest "pod włos" a z drugiej strony "z włosem".

 

Pzdr,

Co do opony nie kierunkowej asymetrycznej to np. to na czym ja jeżdże Pirelli SottoZero :cool2: http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/opony/opony.htm
Opublikowano
tylko w rozmiarze 19" jest oponą kierunkową.

 

Ok - jestem ciekawy w takim razie jak wpływa zachowanie się tej opony ze względu na jej założenie na feldze (inside, outside), gdyż opona ta posiada o ile się nie mylę dwa rowki obwodowe umieszczone niestymetrycznie wzgl. środka opony.

 

W tym przypadku może zdarzyć się tak, iż na jednej osi będą te same opony, lecz złozone inaczej. Na jednej rowki obwodowe będą wewnątrz, na drugiej zewnątrz.

 

Pzdr,

Opublikowano

dla mnie wzór tego bieżnika też jest dziwny i chyba trzeba własnie w ten sposób je zakładać np rowkami do wewnątrz.

Nigdy nie miałem opon asymetrycznych i nie za bardzo wiem jak się je traktuje ale powołując sie na źródło tak to wygląda http://www.pegasus.pl/dziennikarze/pirelli/041106_winter_sottozero/sottozero.htm

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
dla mnie wzór tego bieżnika też jest dziwny i chyba trzeba własnie w ten sposób je zakładać np rowkami do wewnątrz.

 

No właśnie także mi się wydaje podobnie. Natomiast jeśli byłoby to tak, że należy montować w jakiś tam dany sposób to automatycznie opona ta staje się kierunkowa, gdyż złożenie jej w inny sposób będzie sprzeczne z zaleceniami jednakowego założenia wszystkich 4 opon.

 

Dlatego pytałem czy ta opona nie jest oponą kierunkową.

 

Ja mam opony astmetryczne letnie - natomiast wymuszony jest sposób ich montażu (zewnątrz , wewnątrz).

 

Pzdr,

Opublikowano
Ta opona nie jest oponą kierunkową asymetryczną tylko poprostu asymetryczną która zakładamy tymi rowkami od zewnątrz.Opony kierunkowe asymetryczne rozróżniamy na prawe i lewe a w tym wypadku takiego podziału niema.
Opublikowano
Też zdecydowanie bym stawiał że hałasują u ciebie włąśnie opony zwłaszcza że goodyear ug7 są oponami kierunkowymi o symetrycznym bieżniku a jak wiadomo takie opony bedą zdecydowanie głośniejsze od nie kierunkowych asymetrycznych.Sam po założeniu na ta zimę opon myslałem że albo łożyska lub tez dyfer mają dość :? a powodem były własnie gumy (kierunkowe symetryczne),zmieniłem na nówki Pirelli SottoZero i szumienie minęło.

 

Akurat mam te opony i są ciche. Bo właśnie i kierunkowe i asymetryczne opony są oponami cichymi. Głośne są opony nie kierunkowe i nieasymetryczne. To logiczne chyba wystarczy popatrzeć na bierznik

Opublikowano
może lekko poza tematem, chłopaki co z tą ortografią. nie kierunkowe - piszemy jako niekierunkowe, bierznik - piszemy bieżnik nieasymetryczne to poprawnie symetryczne, :lol:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
może lekko poza tematem, chłopaki co z tą ortografią. nie kierunkowe - piszemy jako niekierunkowe, bierznik - piszemy bieżnik nieasymetryczne to poprawnie symetryczne, :lol:

 

Napisałem nieasymetryczne, chcąc zaznaczyć że nie opony asymetryczne (bardziej uwydatnione).

Porada pisowni dla Ciebie: zdania rozpoczynamy wielkimi literami. :)

Także polecam pouczać jeśli samemu się podobnych błędów nie popełnia.

Opublikowano

może też chciałem "coś" podkreślić pisząc z małej :?: . sorry, ale jak się robi, żeby była duża literka :oops: :?:

tak poza tym, to jednak jest różnica między "pisaniem z małej" a pisaniem np. "bierznik" :mad2: i tak byłem delikatny - jeszcze kilka błędów w Twoim zdaniu by się znalazło. nie pouczam - zwracam delikatnie uwagę, może komuś przyda się w przyszłości prawidłowa pisownia kilku wyrazów :twisted2:

Na marginesie. rozumię, że można z małej po kropce (lenistwo), można literę przestawić w wyrazie, lub coś uciąć itp. no ale jak się nie wie jak pisać poprawnie ortograficznie, to albo nie używać wyrazu albo słownik w rękę.... trochę dbałości o język polski..

Opublikowano
Mam pytanie czy nie można pisac takich bzdur jak pouczanie prof.Miodka odnosnie ortografi i innych takich na PW ? Tak najlepiej zrobic to na forum bo można zabłysnąc z pisowni i ortografi i przy okazji komuś cos wytknąć,a to forum jest po to aby błyszczec słusznie z mechaniki i tematów w tym kierunku. :mad2: porażka
Opublikowano
może też chciałem "coś" podkreślić pisząc z małej :?: . sorry, ale jak się robi, żeby była duża literka :oops: :?:

tak poza tym, to jednak jest różnica między "pisaniem z małej" a pisaniem np. "bierznik" :mad2: i tak byłem delikatny - jeszcze kilka błędów w Twoim zdaniu by się znalazło. nie pouczam - zwracam delikatnie uwagę, może komuś przyda się w przyszłości prawidłowa pisownia kilku wyrazów :twisted2:

Na marginesie. rozumię, że można z małej po kropce (lenistwo), można literę przestawić w wyrazie, lub coś uciąć itp. no ale jak się nie wie jak pisać poprawnie ortograficznie, to albo nie używać wyrazu albo słownik w rękę.... trochę dbałości o język polski..

Parafrazując Art.=artykuł,

sr=sąd rejonowy :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.