Skocz do zawartości

Silnik się przegrzewa, dolny wąż zimny, pompka działa, TDS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po długiej pzerwie.

Otwieram nowy temat bo podobnego tematu nie znalazłem.

Do tej pory wskazówka w pionie ani drgnie, aż do wczoraj. Przy normalnej jeżdzie do 2500 obr wskazówka odchyla się w prawo do 3/4 i komputer ogranicza zasilanie paliwa, przy czerwonym polu odcina całkowicie dawkowanie. Trzeba odczekać do ostygnięcia i mozna dalej jechać, albo włączyć ogrzewanie wewnątrz na maxa wtedy wskazówka też w pionie.

A więc takie objawy

Najważniejzym objawem jest zimny dolny przewód od chłodnicy, górny jest b. gorący i twardy, na zimnym silniku sprawdzałem pompka cieczy działa (w zbiorniczku przelewa się - poza tym ogrzewanie wewnątrz działa sprawnie). Visco przy takiej temp na zewnątrz nie ma znaczenia.

Nie wiem jak odpowietrzyc układ bo nie znalazłem odpowietrzników (przypominam 2.5 TDS 98r). Wyczytałem też że są dwa termastaty, ale nie mam pojęcia gdzie one są i za co dopowadają. Wychodzi na to że cały czas mam mały obieg (termostat zamkniety), ale dlaczego górny wąż jest gorący.

Zauważyłem też czujnik w chłodnicy po lewej stronie jak się stoi przodem do silnika, ostatnio wymieniałem żarówkę może go naruszyłem.

Już od 4 godzin czytam forum i nic na ten temat :mad2:

Może ktoś mi pomoże. :modlitwa:

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano

Wsystko wskazuje na termostat, który za mało się uchyla. Płyn płynie bardzo wolno w dużym obiegu, dlatego sie przelewa w zbiorniczku, chłodnica zdąży go mocno wychłodzić dlatego powrót jest chłodny.

Ja bym zaczął od termostatu.

Wg. tego co napisałeś nie jest przyczyna czujnik, a sprawnie działające ogrzewanie potwierdza moją diagnozę.

Opublikowano
Również obstawiam termostat główny - najprawdopodobniej się zaciął w pozycji zamkniętej stąd brak dużego obiegu (chłodny dolny wąż) a nagrzewnica nie daje rady wystarczająco zbić temp.
Opublikowano

Najprędzej przyczyną będzie termostat, który nie do końca się otwiera, pompa wątpliwe (choć nie wykloczam), bo możliwa jest jazda na włączonym ogrzewaniu wnetrza, a nawet na wolnych obrotach na postoju trudno jest ją przegrzać.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie mojego problemu. Czy podgrzany płyn z silnika wpływa do górnej części chłodnicy a dołem wypływa schłodzony, czy jest na odwrót - płynie z dołu do góry chłodnicy.

 

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano
Witam. Problem wyglada na prosty. Masz do wymiany wklad termostatu.Nie wymienisz na czas,to grozi przegrzaniem silnika ,albo wywali ci uszczelke pod glowica.Oby nie.Tak czy owak wymienic musisz. :cool2:
Opublikowano
Nie wymienisz na czas,to grozi przegrzaniem silnika ,albo wywali ci uszczelke pod glowica.Oby nie.Tak czy owak wymienic musisz. :cool2:

 

Pierwsze słuszę. Nie wiedziałem, że termostat jest częścią eksploatacyjną, podlegającą okresowej wymianie. :shock:

 

Ale na dzień dzisiejszy mój problem się zmienił. Wczoraj pękł mi pasek do klimy, a ten drugi (od alternatora, pompki, wspomagania) spadł. Nie wiem który od którego się uszkodził, ale najbardziej mnie zastanawia, czy wcześniejsze moje problemy miały związek z tymi paskami. Pompa wody jak wcześniej pisałem raczej jest dobra, bo cały czas ogrzewanie wewnętrzne pracuje bez zarzutu, a dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Byc może pompa zawieszała się i spowodowała wypadnięcie paska.

A może jedno z drugim nie ma nic wspulnego.

Jak ktoś się z tym spotkał, proszę o dopowedź. A puki co to wymieniam paski i zobaczymy co wyjdzie dalej.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego termostat nie podlega wymianie okresowej ale tak jak napisal forumowicz Andrzej Zuba zaciety termostat w pozycji zamknietej grozi przegrzaniem silnika ,wywaleniem uszczelki pod glowicą a w najgorszym przypadku peknieciem glowicy.Problem jes naprawde prosty,nie zwlekaj z wymianą termostatu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

ObejWymień termostat dla świętego spokoju bo temat się będzie ciągnął bez końca a w każdym poście dostaniesz info, że do wymiany termostat. :roll:

Wymieniaj w porę materiały eksploatacyjne w postaci pasków i będzie git :D

A poważnie: oblukaj pęknięty pasek pewnie poznasz czy jest przetarty od ślizgającej się pompki, czy też był stary i pomarszczony :? i to było powodem jego końca.

A pompę pokręć i się przekonasz czy się blokuje. Może się mylę, ale jeśli by się blokowała to by piszczał pasek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.