Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeszcze się spytam, jak to jest z tymi oponami Run flat, co o tym sądzicie ?? Czy to było dobre posunięcie BMW ?? Czy takie opony mają przyszłość czy może Bmw już wie, że popełniło błąd, że nie ma miejsca na zapasową oponę.
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeszcze się spytam, jak to jest z tymi oponami Run flat, co o tym sądzicie ?? Czy to było dobre posunięcie BMW ?? Czy takie opony mają przyszłość czy może Bmw już wie, że popełniło błąd, że nie ma miejsca na zapasową oponę.

 

run flaty śmierdzą :):)

tak na poważnie

 

Miałem przypadek, gdy rozwaliłem felgę pod Poznaniem i niestety straciłem kilka godzin.

 

ogólnie mam wrażenie ,że BMW i nie tylko tej marce zaczyna czegoś brakować :(

 

Kombinują jak Ecclestone :)

 

Jeżdżę ostatnio wyłącznie w miarę nowymi autami, ale dwa tygodnie temu miałem okazję jeździć przebogato wyposażonym E46 330i i powiem Wam, że czułem się jakoś lepiej od środka jak w mojej piątce...hmmm,,,nie wiem dlaczego, ale BMW robi mniej "przytulne" auta wewnątrz jak wcześniej...Wydaje mi się ,że materiały są teraz coraz gorsze...Podobnie jest z Audi...

Merca nowego ma mój brat...Wewnątrz klasa, ale serwis odwiedza regularnie. To nie jest jakiś trefny egzemplarz, bo z innymi jest podobnie.

 

Wcześniej jeździłem S-ką Audi i nic się absolutnie nie psuło, a robiłem przebiegi przykładowo z Kijowa do Frankfurtu trzy razy w miesiącu.

 

Ta moja piątka jest OK, ale mam dziwne wrażenie ,że czegoś jej brak.

 

Z zewnątrz wygląda zajebiście, ale w środku...hmmm....chyba mi się znudziła

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Opublikowano
Primator co do kosztów eksploatacji to mówisz chyba właśnie tak jak Dray o częściach z logo BMW a ja takich na pewno bym nie brał i wymianie/naprawie w ASO . Wolę zamienniki SKF, Luk ina, jeśli są do tego BMW.

 

Miejsca moim zdaniem jest więcej niż w Vectra b... I jakoś tutaj nie ma problemu z miejscem, chyba nie powiesz, że te BMW ma mniej miejsca od tej vectry.

 

Powiedz też, czy nie lepiej wziąć takie bmw niż a4 b7 które są w porównywalnej cenie ?? Tam rozrząd się wymienia, tutaj na łancuchu, tutaj olej co 30 tyś, tam zapewne co 15 tyś. Jedynie to pewnie części mogą być tam tańsze ale o ile ?? Bo wątpię aby różnica wynosiła 200 zł na części. Chyba, że mowa o jakiejś poważniejszej usterce.

 

Co do tego jak traktował auto poprzedni właściciel, to przecież identycznie może się tyczyć tego Audi więc to raczej lipny argument.

 

Jeszcze to wszystko przemyślę ale chciałem się dowiedzieć. Jak widać jedni mówią, że ok drudzy, że to zły pomysł ale tego można się było spodziewać.

 

O czym Ty piszesz człowieku?? :)

 

Zal mi Was

 

INA LUK SKF, Lemforder, Intercars typu 4Max a teraz Lauber :)), fota, srota i inne cuda :)

 

Z oryginalnymi częściami mają tyle wspólnego co pies do jeża.

Śmiać mi się chce.

 

Takie teksty na forum BMW Klub Polska

Rozumiem do E46, E36,,,ale do nowych modeli???

 

I dziwić się ,że wszyscy się śmieją z użytkowników BMW, że to dziady z kompleksami....tak tak,,,ostatnio słyszałem przy barze w Lublinie taki tekst...Gościo tak powiedział za moimi plecami.

Ja się pytam kumpla kto to? A on mi mówi, że jeden z bogatszych w Lublinie

Skromny gościu,,,sweterek w serek,,,i gada, że połowa użytkowników BMW kupuje auta i potem lepi je jakimiś zamiennikami, jeździ po norach naprawiać...auto po 5 latach w Polsce jest składakiem z części typu HIT

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RafałBMW szkoda mi Ciebie że taki naiwny jesteś.

 

Przecież BMW nie produkuje części tylko zamawia je w zewnętrznych firmach. Przykłady?

 

Wahacze dla BMW robi lemforder. Wahacze Lemfordera kupione za pół ceny oryginałów w sieci FOTA SA są identyczne jak te w ASO, mają nawet znaczki BMW tyle tylko że są zatarte. Przecież to schodzi z tej samej linii produkcyjnej.

 

Kolejny przykład sterownik ABS padający często w e39. w ASO koszt 3000zł producent Bosch, w focie ten sam sterownik Boscha 1350zł.

 

Lampy przednie po lifcie w e39 xenony - ASO koszt 3000 sztuka - producent Hella. W sklepie także ta sama Hella 1750zł.

 

Żarnik ksenonowy Philips D2S 85122 w ASO w opakowaniu philipsa (nie bmw !) kosztuje ok. 500zł , w sklepie ok. 200zł dokładnie ten sam żarnik - nie różni się niczym.

 

Tak samo jest ze wszystkimi innymi częściami, trzeba tylko wiedzieć kto jest producentem.

 

Gwarantuję CI że jest masa mechaników mających takim sam sprzęt jak w ASO i mają znacznie większą wiedzę (są to zazwyczaj byli wieloletni pracownicy ASO BMW). Nie będę już wspominał o uczciwości co niektórych pracowników ASO. Naprawdę nie wiesz, że można od nich kupić nowe oryginalne części za pół ceny? Jak myślisz skąd je biorą?

Opublikowano
RafałBMW szkoda mi Ciebie że taki naiwny jesteś.

 

Przecież BMW nie produkuje części tylko zamawia je w zewnętrznych firmach. Przykłady?

 

Wahacze dla BMW robi lemforder. Wahacze Lemfordera kupione za pół ceny oryginałów w sieci FOTA SA są identyczne jak te w ASO, mają nawet znaczki BMW tyle tylko że są zatarte. Przecież to schodzi z tej samej linii produkcyjnej.

 

Kolejny przykład sterownik ABS padający często w e39. w ASO koszt 3000zł producent Bosch, w focie ten sam sterownik Boscha 1350zł.

 

Lampy przednie po lifcie w e39 xenony - ASO koszt 3000 sztuka - producent Hella. W sklepie także ta sama Hella 1750zł.

 

Żarnik ksenonowy Philips D2S 85122 w ASO w opakowaniu philipsa (nie bmw !) kosztuje ok. 500zł , w sklepie ok. 200zł dokładnie ten sam żarnik - nie różni się niczym.

 

Tak samo jest ze wszystkimi innymi częściami, trzeba tylko wiedzieć kto jest producentem.

 

Gwarantuję CI że jest masa mechaników mających takim sam sprzęt jak w ASO i mają znacznie większą wiedzę (są to zazwyczaj byli wieloletni pracownicy ASO BMW). Nie będę już wspominał o uczciwości co niektórych pracowników ASO. Naprawdę nie wiesz, że można od nich kupić nowe oryginalne części za pół ceny? Jak myślisz skąd je biorą?

 

Masło maślane jak zwykle na forach...

 

Piszesz, że ASO jest beee, a kunszt mechaników jest większy i podpierasz ten kunszt słowami "są to zazwyczaj byli wieloletni pracownicy ASO BMW".

 

Wiadomo, że wiedzę zdobyli nie u "Pana Mietka", tylko właśnie w ASO.

 

To przykrywanie prawdy różnymi wywodami, gdyż wiadomo, że chodzi o kasę i oszczędności.

 

Co do zamienników to mam dużą wiedzę na ten temat i ogólnie zagadnień związanych z GVO.

 

W niektórych przypadkach są to rzeczywiście te same części, ale w większości są to śmieci i robienie klienta w balona przez firmy sprzedające zamienniki

 

Dlatego też przepisy GVO ponownie sie zmienią w przyszłym roku aby chronić konsumentów przed zalewem taniego syfu i oszukiwaniem naiwnych.

 

Przykład?

Firma MAPA z Turcji, ktorą zwiedzałem. Produkują m.in. sprzęgła. W fazie końcowej produkcji sprzędła pakowane są albo w szare pudełka mapa, albo tłoczony jest znak VALEO i pakowane są w zielone pudełka VALEO.

 

Tylko ,że sprzęgła VALEO, które idą jako oryginały produkowane są zupełnie gdzie indziej i z innych produktów! A jeszcze gdzie indziej produkowane jest VALEO na pierwszy montaż.

 

Zwiedziałem również fabrykę Metelli pod Mediolanem, która zaopatruje w zamienniki większość firm, przykładowo Intercars.

Nie będę zdradzał szczegółów, gdyż z pewnością dzięki nowemu GVO i tak sie to im znacznie ukróci.

 

O tematach typu Lauber czy Kager to wiadomo.

 

Zebrał sie zarząd i odpowiedni ludzie z działów i myśleli jaką nazwę własną nadać.

Gdy już nadali nazwę własną, wtedy szuka się nowych dostawców z Chin czy Indii. To obecnie najbardziej syfiasty trend niestety.

Potem wmawiają klientom i mechanikom, że produkcja jest w Niemczech albo Bóg wie gdzie jeszcze.

 

Moj znajomy mechanik z Rzeszowa prosił przedstawiciela handlowego z Intercarsu o to, żeby na piśmie dostarczył mu oświadczenie ,że zachwalane przez niego części są dokładnie jakości oryginału i że różnią sie tylko pudełkiem. Przecież nie raz mu o tym mówił w rozmowach handlowych.

Chodziło m.in. o amorki i sprzęgła SACHS

Klocki i tarcze TEXTAR, ATE...jeszcze kilka innych pozycji.

Oczywiście z tego nici bo się przedstawiciel migał i w końcu kumpel go wyśmiał bo był pewien swojego.

 

Przykład kolejny?

tzw. jeże czyli rezystory dmuchawy. Jest tyle tego syfu ze względu na popyt

 

Kolejny?

przepływomierze

 

ech...naprawdę nie che mi sie pisać

 

Za jakością w 90% zawsze idzie cena. To podstawa tej branży i nie da się tego zmienić.

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RafałBMW rób co chcesz, możesz nawet opony kupować w ASO, bo wg Ciebie na pewno są "lepsze". Nie wmawiaj tylko innym że ta sama rzecz tylko w opakowaniu BMW (nawet nie opakowaniu bo to zazwyczaj jest kawałek folii z naklejką) jest lepsze. Owszem możesz sobie tak uważać tylko nie każdy musie podzielać Twój punkt widzenia.

 

Ja podałem konkretne przykłady Ty napisałeś coś o Valeo które z pewnością nie robi sprzęgła dla BMW.

 

Metelli? I co powiesz mi że to oni robią części dla Lemfordera, Boscha, SKF, LUK, Sachs, Behr?

 

Oleje sprzedawane w ASO BMW też są inne niż Castrol ze sklepu?

 

Wracając do serwisu.

 

Mechanik który ma dużą wiedzę nie będzie pracował w ASO za grosze tylko otworzy swój warsztat.

 

Zdajesz sobie sprawę że naprawy powypadkowe nie są przeprowadzane przez ASO BMW tylko zlecane firmom zewnętrznym? Myślisz że jeśli samodzielnie zlecisz tej samej firmie naprawę to wykonają ją gorzej?

Opublikowano
RafałBMW rób co chcesz, możesz nawet opony kupować w ASO, bo wg Ciebie na pewno są "lepsze". Nie wmawiaj tylko innym że ta sama rzecz tylko w opakowaniu BMW (nawet nie opakowaniu bo to zazwyczaj jest kawałek folii z naklejką) jest lepsze. Owszem możesz sobie tak uważać tylko nie każdy musie podzielać Twój punkt widzenia.

 

Ja podałem konkretne przykłady Ty napisałeś coś o Valeo które z pewnością nie robi sprzęgła dla BMW.

 

Metelli? I co powiesz mi że to oni robią części dla Lemfordera, Boscha, SKF, LUK, Sachs, Behr?

 

Oleje sprzedawane w ASO BMW też są inne niż Castrol ze sklepu?

 

Wracając do serwisu.

 

Mechanik który ma dużą wiedzę nie będzie pracował w ASO za grosze tylko otworzy swój warsztat.

 

Zdajesz sobie sprawę że naprawy powypadkowe nie są przeprowadzane przez ASO BMW tylko zlecane firmom zewnętrznym? Myślisz że jeśli samodzielnie zlecisz tej samej firmie naprawę to wykonają ją gorzej?

 

myślę, że jest dokładnie odwrotnie i to ja podałem przykłady w sprawie części

Jestem pewien ,że nie tkwię w błędzie.

Mechanicy w ASO nie zarabiają teraz groszy.

Znam takich ,którzy wrócili pracować do ASO.

 

Rozumiem posiadaczy BMW E46, E39 i starszych, że jadą do Mcarsu czy innych warsztatów. Nie neguję wiedzy mechanicznej tych chłopaków. Z pewnością mają dużą w tym temacie, zdobytą przeważnie w ASO.

Raz byłem świadkiem gdy w Inchcape mój znajomy gadał ze swoim odbiorcą z firmy Auto-Buków. Szef tej firmy narzekał na jakość zamienników Lemfordera. Mówił, że jeśli tylko może to namawia swoich klientów jednak na oryginały. Nic nie mówil, że to te same części :)

A brał "lemfordery z naklejką"

...to co On też jest głupi??

Chodzi mi w tym temacie o zamienniki, że firmy je sprzedające wciskają klientom kit.

 

Mój znajomy z ASO śmieje się z klientów ,którzy wydzwaniają do niego i pytają : Kto robi amorki dla BMW, kto robi klocki itp itd.

Mówił, że codziennie są takie telefony i załamuje ręce nad niewiedzą klientów w zakresie zasad produkcji i kontraktowania dostaw oryginalnych części. Bez względu na markę. Pracował wcześniej w dwóch dużych firmach sprzedających zamienniki. Współpracowałem z nim w zakresie marketingu.

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Opublikowano

A co to za przeproszeniem mnie obchodzi kto co gada o użytkownikach BMW ??

 

Co do reszty twoich wypowiedzi to nie będę komentował bo po prostu mi się nie chce.

 

Doszedłem do sedna, że jedna wybiorę Mercedes E220 CDI W211.

 

Temat można zamknąć dziękuje tym co mi pomogli w zgromadzeniu informacji, szczególnie osobie z nikiem Rufio.

Opublikowano
A co to za przeproszeniem mnie obchodzi kto co gada o użytkownikach BMW ??

 

Co do reszty twoich wypowiedzi to nie będę komentował bo po prostu mi się nie chce.

 

Doszedłem do sedna, że jedna wybiorę Mercedes E220 CDI W211.

 

Temat można zamknąć dziękuje tym co mi pomogli w zgromadzeniu informacji, szczególnie osobie z nikiem Rufio.

 

bez urazy

Chodzi mi tylko o fałszywy obraz i motanie rzeczywistości przez niektóre wypowiedzi

Mnie prawda w oczy nigdy nie kole.

 

Chciałbym przykładowo M5 ale wiem, że teraz mnie nie stać.

Kupić co innego niż utrzymać i sprzedać potem drugiej osobie, mając czyste sumienie, że sprzedaje zadbane, serwisowane auto.

Nie zniżę się do poziomu szukania najtańszych opcji obsługi.

Każdy z nas gdy kupuje, chciałby cudowne auto serwisowane w ASO, z tysiącem pieczątek i pedantycznych wpisów.

Ciekaw jestem dlaczego każdy takiego właśnie szuka?

 

Ciekaw jestem jakie auto kupiłbyś? Czy z książką obsługi i serwisowane w ASO? czy wpisami od Turka i rachunkami z zamiennikami?

 

Ja mogę się tylko domyślać

 

Dziwi mnie zawsze ,że większość Polaków śmieje się gdy przykładowo Komorowski komentuje:

"Jaki prezydent ,taki zamach". Mój kumpel się chichotał z tego.

Wtedy to jest DEMOKRACJA i WOLNOŚĆ SŁOWA

 

Ale jak usłyszał przy barze, że posiadacze BMW to najczęściej dziady z kompleksami to się strasznie obruszył.

NAJCHĘTNIEJ TO W RYJA ALBO DO SĄDU :)

 

piszę tak jak widzę świat i jakie mam doświadczenia

A nie jest to obraz idealny, zwłaszcza w Polsce.

W końcu sąd orzeka w ten sposób, że trzeba przepraszać przestępce w mediach :)

i to jest OK :)

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Opublikowano
RafałBMW rób co chcesz, możesz nawet opony kupować w ASO, bo wg Ciebie na pewno są "lepsze". Nie wmawiaj tylko innym że ta sama rzecz tylko w opakowaniu BMW (nawet nie opakowaniu bo to zazwyczaj jest kawałek folii z naklejką) jest lepsze. Owszem możesz sobie tak uważać tylko nie każdy musie podzielać Twój punkt widzenia.

 

Ja podałem konkretne przykłady Ty napisałeś coś o Valeo które z pewnością nie robi sprzęgła dla BMW.

 

Metelli? I co powiesz mi że to oni robią części dla Lemfordera, Boscha, SKF, LUK, Sachs, Behr?

 

Oleje sprzedawane w ASO BMW też są inne niż Castrol ze sklepu?

 

Wracając do serwisu.

 

Mechanik który ma dużą wiedzę nie będzie pracował w ASO za grosze tylko otworzy swój warsztat.

 

Zdajesz sobie sprawę że naprawy powypadkowe nie są przeprowadzane przez ASO BMW tylko zlecane firmom zewnętrznym? Myślisz że jeśli samodzielnie zlecisz tej samej firmie naprawę to wykonają ją gorzej?

 

Metelli robi dla wielu, m.in. dla ATE.

Valeo wykonuje sprzęgła dla BMW i wiele innych części, ostatnio głównie dostarcza alternatory.

 

W fabryce Metelli są dwie linie produkcyjne. To jest kolos! Dwa odrębne działy.

Produkty z działu OES są zupełnie innej jakości jak z działu OEM .

W wielu fabrykach również są działy OES i OEM. Zupełnie inna jakość i co za tym idzie cena.

Fabryka TMD dostarcza najwięcej hamulców do BMW. Są zupełnie innej jakości bo pochodzą z odrębnych linii, niż te pakowane w standardowych pudełkach TEXTAR. Textar kiedyś oznaczał klocki według 3 klas jakości. Było tak jeszcze przed 2000rokiem. Teraz to wolna amerykanka i jeden wielki kit

 

Producenci zamienników zaczęli kombinować i oznaczać już większość towarów ORIGINAL EQUIPMENT QUALITY itp, więc ludzi z GVO się wkurzyli i knują żeby to ukrócić. Klient płaci za szajs i wmawia się ,że w ASO dopłaca tylko za pudełko :) To jest nonsens! i kompletna bzdura :)

 

Może do sieci TATA NANO są w ten sposób oryginalne części dostarczane, że pochodzą ze zwykłych linii zamienników,,,,bo na pewno nie do sieci ASO szanujących się marek zachodnich.

 

Pozdrawiam

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciągle piszesz o cenach w ASO - muszą być wysokie bo to są inne "lepsze części". Ja twierdzę że ta wysoka cena to jedynie gigantyczna marża.

 

Posłużę się przykładem żarnika D2S Philipsa 85122 i sterownika ABS.

Biorę tego typu części aby wykluczyć tą hipotetyczną różnicę jakości, bo nie mam pojęcia jak te elementy mogłyby się różnić.

 

W ASO BMW ten żarnik występuje pod numerem 63217160806 Cena z VAT: 542.69 zł

Koszt zakupu tego samego żarnika przez FOTA SA (info dzięki uprzejmości kolegi) to około 160zł.

Przyjmując że BMW kupuje je w takiej samej cenie, to marża BMW wynosi 340% !

 

Sterownik ABS Bosch - numer BMW 34526756343 Cena w ASO z VAT: 2780.62 zł

Cena zakupu tego sterownika przez FOTA SA ok. 1200zł. Przyjmując że BMW kupuje je w takiej samej cenie, to marża BMW wynosi 140%

 

 

To są konkretne przykłady narzutów jakie stosuje BMW. Nawet jeśli na inne produkty będą one znacznie niższe np. 100%, to biorąc pod uwagę ogromną różnicę cenową między ASO BMW a sieciami handlowymi, wynika z tego że BMW płaci za te "lepsze" części mniej niż ogromne sieci handlowe za te "gorsze wg Ciebie" podzespoły.

Opublikowano

Zrobił się nam ciekawy wątek. Nie mam teraz czasu na dłuższe wywody, ograniczę się więc do brutalnego stwierdzenia, że IMHO należyte utrzymanie drogiego auta ( a takim jednak jest BMW) wymaga kosztów, i tyle. Owe cudowne niezależne serwisy, zamienniki itp. czasami skutkują, ale generalnie to wszystko zaklinanie deszczu. Gdybym miał kupować auto z drugiej ręki, to wyłącznie z pełną historią serwisową z ASO, a nie tylko z ustnymi zapewnieniami sprzedającego o umiejętnościach pana Mietka :)

 

pozdrowienia

Primator
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tylko, ze każdy chciałby kupić takie np E91 z pełną historią serwisową za cene jakie są na otomoto.

Zresztą w ASO nie jest aż tak strasznie drogo.

Ostatni serwis E60 530d.

Olej, filtr oleju, filtr odmy, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr klimatyzacji, ogólny przegląd( zawieszenie, płyny, grubość tarcz itp) itp)

Cena z robicizną i częsciami to 2200zł.

Na zamiennikach ile zaoszczedzę? 300zł -500? Pan kazio też moze zrobi taniej.

Opublikowano
Tylko, ze każdy chciałby kupić takie np E91 z pełną historią serwisową za cene jakie są na otomoto.

Zresztą w ASO nie jest aż tak strasznie drogo.

Ostatni serwis E60 530d.

Olej, filtr oleju, filtr odmy, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr klimatyzacji, ogólny przegląd( zawieszenie, płyny, grubość tarcz itp) itp)

Cena z robicizną i częsciami to 2200zł.

Na zamiennikach ile zaoszczedzę? 300zł -500? Pan kazio też moze zrobi taniej.

 

"Mądrego przyjemnie poczytać"

 

Żeby było jasne. Nie chciałem nikogo urazić swoimi wywodami.

Chciałem tylko obalić mit, że w ASO płaci się za "pudełka" i "naklejki".

Rozpowszechniają to firmy handlujące zamiennikami.

 

Studiowałem i pisałem pracę magisterską z zakresu zagadnień OEM.

Tylko w małym procencie dotyczyła części samochodowych, ale nie ma znaczenia branża, zasada jest taka sama.

 

Pracowałem dla firmy konsultingowej ,która współpracuje m.in. z Intercars, stąd moje podróże po różnych zakładach motoryzacyjnych w Europie. To tylko część mojej działalności.

 

Już dla tej firmy nie pracuje i nie obowiązują mnie żadne tajemnice, więc mogę śmiało pisać i obalać kity.

 

Ludzie kupują przykładowo tarcze ATE i się ślinią, że nie wiadomo jaka to jakość. Tylko, że te tarcze głównie produkuje METELLI, przynajmniej na polski rynek.

ATE wkładane jako pierwszy montaż ,lub w oryginalne pudełka różnych marek pochodzą z zupełnie innej fabryki lub linii produkcyjnej. Są bardzo dobrej jakości.

 

Przykładowo Tmd Friction produkuje Textar jako zamienniki oraz dla BMW na pierwszy montaż i do sieci ASO jako oryginalne części.

 

ZF również produkuje Lemforder na zamiennik ,na pierwszy montaż i do oryginału.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego!

 

Od 1 października 2003 roku zaczęło obowiązywać GVO.

Miało chronić klientów i zwiększyć konkurencje, a wyszło jak zwykle.

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Opublikowano

"Mądrego przyjemnie poczytać"

 

RafałBMW a mógłbys się podzielić swoją wiedzą - chce do mojego zabytkowego E46 kupić filtr powietrza.

Mam udać się do ASO i kupić oryginalny w pudełeczku z naklejką BMW i narzutem ASO BMW Posłuszny - za 150zł + profesionalna wymiana (otwarcie zatrzasków, wyjęcie z obudowy, zamiana na nowy - utylizacja starego), czy mogę ten sam filtr kupić w zwykłej hurtowni motoryzacyjnej za 56zł i wymienić go sam ( wiedzę z zakresu motoryzacji posiadam średnią )???

 

Sorry nie chce nikomu umniejszać ale nie widzę potrzeby kupowania w ASO czegoś, co można dostać bez tego drogiego pośrednika ( nie chodzi mi tutaj o kiepskie zamienniki tylko firm, które dostarczają swoje produkty na tasmy montazowe BMW ).

 

Rozumiem, że chińczycy teraz klepią wszystko - natomiast bez przesady.

Póki masz gwarancje - serwisuj sobie w ASO - choć i tutaj nie wiem czy jest taki wymóg.

Założę się z Tobą, że proste czynności serwisowe tj, wymiana podstawowych płynów, filtrów, klocków etc... ktoś, kto zna się trochę na motoryzacji wykona sam w sposób identyczny do tego z ASO - i zaoszczędzi przy tym parę grosza.

Może dla ciebie te pare groszy nie stanowi majątku - natomiast skoro mozna zaoszczędzić np. na wymianie oleju w ASO to dlaczegoby tego nie robić???

Ja sam wymieniam wszystko co mogę w swoim aucie - myslisz, że robię to gorzej niż ASO??? To ja ci powiem, że nie - bo robię to staranniej niż oni - a to dlatego, że robie dla siebie :-).

 

Wystarczy poczytać jakie opinie mają niejedne ASO BMW w Polsce.

Zachęcam do lektury np. opinie o ASO BMW Połsuszny w Bydgoszczy

 

Pzdr,

Opublikowano
Owe cudowne niezależne serwisy, zamienniki itp. czasami skutkują, ale generalnie to wszystko zaklinanie deszczu.

Gdybym miał kupować auto z drugiej ręki, to wyłącznie z pełną historią serwisową z ASO, a nie tylko z ustnymi zapewnieniami sprzedającego o umiejętnościach pana Mietka

Myślę dokładnie tak samo. Tyle, że wręcz przeciwnie :)

U mnie w mieście ASO nie ma, do najbliższego mam ok. 90 km. Auto trzymam w jak najlepszej kondycji tak, aby jedynymi rzeczami jakie trzeba było przy nim robić były standardowe okresowe wymiany części i płynów eksploatacyjnych. Części staram się kupować takie, jakie (np. z tego co wyczytam na forum, albo czego dowiem się w sklepie współpracującym z ASO BMW) pakowane są do samochodów przez ASO. Ale gość u którego od lat serwisuje samochody nie wymieni mi tych części gorzej niż ASO. Ja to wiem, bo gościa dobrze znam i wiem jak robi. Ty, potencjalny kupiec mojego nie-serwisowanego-w-ASO-samochodu tego nie wiesz, więc byś go nie kupił (teoretycznie oczywiście, bo nie sprzedaję). I to właśnie ty zaklinasz deszcz :) I przez takich zaklinaczy muszę zbierać na przyszłość każdy paragon/rachunek zakupionej przeze mnie części ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RafałBMW zgodzę się z tym, że część elementów należy kupować jedynie w ASO (n.p. blachy), natomiast nie ma sensu kupować elementów typu oleje, opony, filtry, nawet wahacze. Twoje teorie nie są poparte żadnymi faktami, badaniami. Mogę się posłużyć Twoimi słowami i napisać że mity o wyższości części z ASO rozpowszechniają ich oficjalni dystrybutorzy. Należy jedynie pamiętać o wybieraniu produktów dobrych firm.

 

JA nie mam żądnego związku z branżą motoryzacyjną, ale widzę że czasem nie masz pojęcia o czym piszesz:

ZF również produkuje Lemforder na zamiennik ,na pierwszy montaż i do oryginału.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego!

Przecież ZF to grupa do której należą SACHS, LEMFÖRDER, BOGE. Więc kto miałby to produkować jak nie Lemforder?

 

Osoba z mojej rodziny pracuje w fabryce gdzie produkuje się końcówki wtrysku dla kilku marek. Pracuje tam od początku jej istnienia - był przy montaży maszyn itd. Wszystkie wychodzące od nich produkty są tej samej jakości.

 

Ja swoje poprzednie 2 samochody sprzedałem w niecałe 48 godzin. Nie serwisowałem ich w ASO a każdy kupujący był pod wrażeniem ich stanu technicznego.

 

Też zbieram wszystkie fakturki do swojej e39 M54 530i , zastanawiam się tylko czy pokazywać to przyszłemu kupcowi, bo jak zobaczy tą ilość to albo się przerazi kosztami utrzymania, albo pomyśli że to jakiś wadliwy egzemplarz :mrgreen: . Niestety mam taką chorobę że u mnie wszystko musi być tip top.

Opublikowano

 

No, to masz problem. Jest zabawa-jest ryzyko :wink:

 

Pozdrawiam serdecznie

Primator
Opublikowano

No, to masz problem. Jest zabawa-jest ryzyko :wink:

 

Nie wiem, czy zachowywanie rachunków jest problemem - dla mnie jest zaletą - bo przyszły kupujący ma wgląd w to, co zostało w samochodzie wymienione.

 

Książka serwisowa zawiera bardzo często tylko i wyłacznie wymiany materiałów eksploatacyjnych. A to z reguły nie jest wszystko co w aucie się wymienia.

 

Pzdr,

Opublikowano

No, to masz problem. Jest zabawa-jest ryzyko :wink:

 

Nie wiem, czy zachowywanie rachunków jest problemem - dla mnie jest zaletą - bo przyszły kupujący ma wgląd w to, co zostało w samochodzie wymienione.

 

Książka serwisowa zawiera bardzo często tylko i wyłacznie wymiany materiałów eksploatacyjnych. A to z reguły nie jest wszystko co w aucie się wymienia.

 

Pzdr,

 

W książce - tak. Ale w systemie ASO przechowuje się dane o wszelkich czynnościach serwisowo-naprawczych, i można to sprawdzić.

 

Pozdrowienia

Primator
Opublikowano

Przecież ZF to grupa do której należą SACHS, LEMFÖRDER, BOGE. Więc kto miałby to produkować jak nie Lemforder?

 

Dla przykładu

Nie ma czegoś takiego jak fabryka Lemforder.

To jest nazwa / marka, czyli tzw. BRAND

ZF posiada kilka brandów produkowanych w fabrykach na całym świecie.

 

Podobnie jest z TMD Friction i brandem TEXTAR. Oprócz TEXTAR ta fabryka posiada inne brandy.

 

Podobnie kiedyś Intercars wytworzył 4MAX i teraz LAUBER i trwa obecnie proces wymyślania innych brandów, m.in. dla regenerowanych pomp

 

Jeżeli pojmiesz zasady produkcji i sprzedaży OEM i OES, wtedy wszystko stanie się jasne.

 

Trop ,podpowiedź :)

 

Dlaczego w opakowaniu drążka kierowniczego do 325 jak to Ty nazywasz "firmy" MOOG lub TRW znajduje się wewnątrz Lemforder z zatartym logo BMW?

 

Dlaczego zdarza się ,że wewnątrz opakowań rolek napinacza ,jak Ty to nazywasz "firmy" INA znajduje się SKF z zatartym oznaczeniem SKF?

 

Czy Wy wogóle wiecie dlaczego logo jest zatarte w niektórych przypadkach?

 

Trop podpowiedź :)

 

Swego czasu HANS PRIEST specjalizował się w sprzedaży części z zatartym logiem producenta samochodu, które nie spełniały wymagań jakości oryginału.

 

Tym tropem poszło wiele firm i przedstawicieli handlowych ,którzy wmawiają do tej pory swoim klientom banialuki o przyczynach zatartego logo na częściach...dobry sposób na nieuczciwą reklamę towaru.

 

Logo nie jest zacierane tylko w przypadku BMW. Jest zacierane w przypadku, jeśli wykonawca typu OEM nie dotrzyma jakości dla wybranej partii towaru.

Wtedy otrzymuje grzecznie odpowiedź:

"Bujajcie się z tym złomem" :)

Mogę Was zapewnić, że takich części nie wyrzuca się na śmietnik :)

 

 

 

 

[/b]

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak fabryka Lemforder.

To jest nazwa / marka, czyli tzw. BRAND

ZF posiada kilka brandów produkowanych w fabrykach na całym świecie.

 

Pokaż mi miejsce gdzie takie coś napisałem

 

Skoro masz tak wszechstronne wiadomości to napisz jaką marżę ma salon BMW na elementach typu wahacz, końcówka drążka, amortyzator. To może wiele wyjaśnić, jeśli chodzi o różnicę w cenach.

 

 

 

Logo nie jest zacierane tylko w przypadku BMW. Jest zacierane w przypadku, jeśli wykonawca typu OEM nie dotrzyma jakości dla wybranej partii towaru.

Wtedy otrzymuje grzecznie odpowiedź:

"Bujajcie się z tym złomem" :)

Mogę Was zapewnić, że takich części nie wyrzuca się na śmietnik :)

[/b]

 

Wg Twojej teorii nie ma możliwości kupienia drążka kierowniczego najwyższej jakości poza ASO, a wszystkie części oferowane przez Lemfordera, Moog, TRW to odrzuty z produkcji. Skoro tak , to wynika z tego że produkcja tych części jest tak skomplikowana iż praktycznie cała produkcja nie spełnia norm i muszą zacierać znak BMW i sprzedawać je gdzie popadnie. A może aby zapewnić ciągłość dostaw pod marką Lemforder celowo wypuszczają wadliwe partie?

Opublikowano
Pracowałem dla firmy konsultingowej ,która współpracuje m.in. z Intercars, stąd moje podróże po różnych zakładach motoryzacyjnych w Europie. To tylko część mojej działalności.

 

Już dla tej firmy nie pracuje i nie obowiązują mnie żadne tajemnice, więc mogę śmiało pisać i obalać kity.

z Twoich wypowiedzi wnioskuje jedno - teraz pracujesz dla firmy konsultingowej ktora wspolpracuje z ASO.

predzej uwierze ze czesci z ASO tez nie trzymaja jakosci niz ze wszystkie poza ASO sa z odpadow

a no i jeszcze taki szczegol - sa e46 ktore sa wiecej warte niz niektore e60. e60 jest w produkcji juz ponad 5 lat wiec taka nowosc to nie jest

Opublikowano

Nie dajmy się zwariować.

Nic takiego nie napisałem, że wszystkie zamienniki są do bani :)

 

Chciałbym tylko obalić mit, że w ASO dopłaca się tylko za pudełka i naklejki, bo to totalna bzdura.

W Niemczech i Szwajcarii tylko Turek, Jugol i tuningbidota buja się po warsztatach nieautoryzowanych.

 

Każdy na forum chwali się jaką to piękną BMW kupił: bo serwisowana, bo pedantyczne wpisy, bo Premium Selection, rachunki z ASO itd.

 

Czym się potem pochwalisz przy sprzedaży? Wpisami od pana Mietka i rachunkiem z Intercarsu albo Foty?

 

Wiele osób chce zaoszczędzić..."po prostu nie stać ich na BMW"

Kupić BMW to przecież żaden problem obecnie. Jednak potem utrzymać i serwisować oraz sprzedać w dobrym stanie z czystym sumieniem, jak należy, bywa ciężko.

 

Wiele osób rozpowszechnia na forach wypowiedzi o tym jacy to są cwani i wyuczeni ,światowi. Z wyższością patrzą na tych "debili", którzy kupują oryginalne części i jeżdżą do ASO. Przepłacają!,,,,płacą za pudełka!....A ja tylko cwaniak jestem, bo kupuje oryginalne części w opakowaniach zamienników.....za grosze w dodatku :)

 

Trochę logicznego myślenia Panowie.

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.