Skocz do zawartości

520i - szarpanie przy ruszaniu - diagnoza?


Wojciech35

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam już od roku lekkie drgania przy wciskaniu sprzęgła głownie 1>2 i 3>4, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, od początku kiedy je mam nie zauważyłem żeby mocniej szarpało. Zbytnio się tym nie przejmuje, ten typ z przebiegami rzędu 300kkm tak chyba ma.

Tak jak ktoś wyżej pisać jak wyczuje sprzęgło to nic nie szarpie.

 

za winowajcą tych wszystkich zachowań uważam skrzynie.

 

Ale chciałbym bardzo, żeby ten wątek był kontynuowany i wyjaśniony.

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to i ja jestem z Wami :( Mam ten problem praktycznie od początku. Najgorzej jest rano kiedy jest zimny, ale mam wrażenie, że lepiej chodzi w dni deszczowe i mroźne. Wydawało mi się, że po wymianie świec przejdzie i tak było ale ok kilkaset km, teraz znowu. Staram się przełączać biegi ok 3000 obrotów i wtedy szarpania nie ma. Najgorzej jeśli startuję np z 1300 obrotów. Wiem, że tak się nie powinno robić, ale sytauacja na drodze nieraz wymusza takie zachowania :wink: i zdarza mi się np będąc na 3 biegu dodawać gazu z małego zakresu obrotów. Wydaje mi się iż dużo zależy od techniki jazdy i nie trzeba bać się obrotów. :twisted: Acha, normalnie biegi wchodzą dość lekko, ale kiedy ciężej to nie szarpie :?: :jawdrop: I podobnie jak jeden z kolegów nieraz nie wysprzęgla, zapalając na biegu i wciśniętym sprzęgle potrafi szarpnąć do przodu. Sprzęgło zapowietrzone ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem to samo, co wiekszosc was. Szarpanie przy ruszaniu, najbardziej wyczuwalne na rozgrzanym silniku, po trasie na przykład, ale czesto tez nawet na zimnym silniku. Pomogła wymiana sprzęgła, akurat u mnie elementem który powodował te szarpanie był zuzyty docisk sprzęgła.

 

Tylko teraz mam inny problem. W sumie to nie wiem czy to jest problem. Zrobiłem od wymiany sprzęgła jakies niecałe 1000km i jak sie silnik nagrzeje to czuc jak śmierdzi sprzęgło. Nie czuć zeby sie ślizgało, pedał chodzi lekko, ale śmierdzi!!!! Mechanik (mój kumpel zresztą) twierdzi, ze wszystko jest dobrze poskłądane i poskręcane kluczem dynamometrycznym tak jak powinno być, ale czy śmierdzenie po takim juz przebiegu to rzecz normalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy któryś z was przy okazji wymiany sprzęgła sprawdzał luz osiowy wału korbowego?

Ja w e36 miałem podobne objawy. Szarpał jak głupi. I tylko jak był ciepły < mocno ciepły >

Postanowiłem wymienić sprzęgło.

Podczas wymiany sprawdziłem luz na wale i za głowę się złapałem.

Luz był ogromny.

Znajomy magik od bmw mi powiedział , że wymiana sprzęgła nic w takim przypadku nie da.

Trzeba skasować ten luz.

 

Wymieniłem sprzęgło i szarpanie trochę osłabło ale nie do końca.

A z tym luzem nie walczyłem. Miałem to w planach ale jak wiecie zawsze coś wypadnie i nigdy się zebrać nie można.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio uporałem się z tym, wymieniłem sprzęgło, dwumasę i nic, okazało się, że guma na przepływomierzy jest pęknieta na zagięciu i jak ręką odjął także najpierw odłączcie przepływkę, jeżeli przestanie szarpać to sprawdźcie gumę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.