Skocz do zawartości

2,8 i koletory od 2,5? zwiekszenie mocy???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kolego robi się takie zabiegi w silnikach M52, poprostu kolektor ssący z silnika M50 ma większe kanały dolotowe a wiadomo ze więcej powietrza= więcej mocy, właśnie czekam na taki kolektor i jak tylko dostane to zakładam do swojej;))))
Opublikowano
Nie nie tak łatwo to nie jest, kolektor od M50 seryjny nie podejdzie do M52 muszą być przerobione mocowania i M52 ma chyba jakiś czujnik co nie ma na niego miejsca w kolektorze M50, generalnie z dwóch trzeba zrobić jeden :)
Opublikowano

Jak kolega lolek0 Już zmieni ten kolektor to prosiłbym o szczegóły montażu - bo też jestem zainteresowany taka przeróbka :)

Pozdro :)

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano
więcej powietrza= więcej mocy

Sorry, a paliwo to co? Gdyby auta jeździły na samym powietrzu... :roll:

 

Jedni piszą, że wystarczy zmiana kolektora i odczuwalny będzie wzrost mocy kosztem momentu w niższym zakresie prędkości obrotowych silnika, inni, że kolektor+strojenie, a jeszcze inni, że samo strojenie styknie, a kolektor to fanaberia.

Opublikowano
kolego sam kolektor w m52 cos tam da, ale zakladany efekt bedzie mozliwy tylko po strojeniu.odezwij sie do forumowicza "korona" od ma juz przerobione kolektory od m50 do m52.pozdrawiam

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
A co z kanałami w głowicy?Ściągałem niedawno kolektor w swoim m52 i kanały w głowicy są praktycznie takie same jak w kolektorze jeśli chodzi o przekrój.Więc zakładanie samego większego kolektora to raczej sensu nie ma.
Opublikowano
A co z kanałami w głowicy?Ściągałem niedawno kolektor w swoim m52 i kanały w głowicy są praktycznie takie same jak w kolektorze jeśli chodzi o przekrój.Więc zakładanie samego większego kolektora to raczej sensu nie ma.

jednak ma :D -sprawdzone

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
SIEKIERKA a sprawdzales to na jakiejs hamowni czy tylko wlasne odczucia? Bo powiem szczerze, ze sam jestem ciekaw ile da sama zwiekszona dawka powietrza.
Opublikowano
kolega JUST u siebie w 328i zamontował kolektor od m50b25 i regulator cisnienia na 3,8 bar i moc wzrosła o 17KM.sprawdzone na hamowni
///M40pwr
Opublikowano
kolega JUST u siebie w 328i zamontował kolektor od m50b25 i regulator cisnienia na 3,8 bar i moc wzrosła o 17KM.sprawdzone na hamowni

na przyklad.ja nie sprawdzalem bo grzebie m50b25 ale kolega modzil m52b28 to testowalismy.

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
kolego maaa13 oczywiście ze paliwo jest tak samo ważne jak powietrze dlatego po zamontowaniu kolektora i paru innych pierdołów jade na strojenie auta i wjade na chamownie by zobaczyć jakie są efekty, ale to bliżej wiosny jak fundusze pozwolą, nad głowicą też myslę, a kolektor mam właśnie od kolegi KORONA :D
Opublikowano

No to z niecierpliwością czekam na wykresy z hamowni, w planach mam wrzucenie b28 do siebie i może też się na taki modzik skuszę ;)

Pozdro.

Opublikowano
kolego hamownia będzie ale to na wiosnę nie wcześniej bo fundusze mocno niestety mnie ograniczają... ale jak tylko będę miał to zaraz wrzuce
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
tak na zdrowy rozsadek to jak z mniejszej pojemnosci moze pasowac?? 2.0 a 2.5 to jest troche różnicy a zaklada sie kolektor z m50b25 do m52b28 poniewaz jest wiekszy. ogolnie te silniki maja taka sama moc tylko inna pojemnosc i lata produkcji. kolega Korona to nie na tym forum :duh: jezeli kogos interesuje jego auto i historia to tu jest link :twisted2: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=53300&st=0
Opublikowano

Idąc Twoim tokiem rozumowania to kolektor z m52b28 powinien być większy niz ten z m50b25 bo przecież większa pojemność :)

A silniki m50b20 i m50b25 są bardzo podobne , tylko pojemność skokowa jest inna i dlatego pytałem czy nie są przypadkiem takie same kolektory dolotowe. Ale dzieki za odpowiedź.

Opublikowano
kolego z tego co wiem to silniki generacji M52 nie zaleznie czy to B23 czy B28 maja te same kolektory ssące i niektórzy również do 2.8 wsadzaja kolektor od M50, a uzytkownik korona jest na tym forum i ja osobiście mam od niego taki kolektor. przepływki nie wymieniam (chciałem od 2,8 ale ma taką samą) czy pasuje od m50 nie wiem ale raczej nie sądze.
Opublikowano
witam slyszal ktos o zwiekszeniu mocy w silniku 2,8 na podwojnym wanosie,poprzez wmontowanie koletorow sacych od 2,5 m50??

 

W silniku M52TU (podwojny vanos) jak i M54 kolektor z M50 NIE BEDZIE PASOWAL - tzn. moze fizycznie sie je zalozy, ale z tego co wiem kolektor orginal z silnika TU ma we wnetrzu jakiej klapy czy cos takiego ktore cos tam reguluja, a starsze silniki oczywiscie tego nie mialy .

 

Wiec M52TU (podwojny vanos) + kolektor M50B25 = big NO NO :nienie: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.