Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Kupilem 2 miesiace temu e46 330d m47 z 2000r.

 

Problem polega na tym, ze przy delikatnym dodawaniu gazu auto nie reaguje tylko rosnie wskazanie spalania paliwa. Mam wrazenie jakby auto chcialo i nie moglo. Natomiast przy mocnym wcisnieciu gazu auto dopiero dostaje porzadnego kopa. Moze to normalne, dlatego sie pytam. Dla mnie jest to troche meczace przy spokojnej jezdzie.

 

Drugi problem, to przy mocnym przyspieszaniu auto przyspiesza nieregularnie, raz slabiej raz mocniej. Bylem na komputerze, wszystko sprawdzili. Zaplon idealnie, wtryski idealnie, jeden tylko troszke daje za duzo, ale w normie. Turbo laduje odpowiednio, przeplywka to samo. Wszystko ksiazkowo jak to mechanik okreslil. Temat z filterkami na elektrozaworach tez przerabiany. Nie wiem w czym moze tkwic problem.

 

Ostatnia rzecz. Wyczyscilem caly uklad doloty. Po tym zabiegu silnik jak jest zimny ma rozne obroty na biegu jalowym dopoki nie osiagnie temp pracy tzn raz obroty normalne, raz wyzsze jakby na ssaniu pracowal.

Bardzo prosze o jakies podpowiedzi. To jest moja pierwsza bmw-ka i nie znam jeszcze jej tak dokladnie.

Edytowane przez mlody_gd
Opublikowano
Ja miałem takie same objawy ale po wyczyszczeniu wspomnianych wcześniej filterków na elektrozaworach objawy znikły i wszystko jest ok. Jeśli wierzysz na 100% mechanikowi że czyścił te filterki to OK ale jeśli nie weź je sobie sam przeczyść u mnie pomogło charakterystyka silnika i osiągi się bardzo zmieniły oczywiście na dobre. Te elektrozawory są dwa, ważne jest aby wyczyścić oba. Poczytaj więcej na tym forum zrób to sam - spadek mocy w silnikach 2.0d M47 3.0d M57 jest tam super to opisane. Jeśli będziesz potrzebowal pomocy w zlokalizowaniu ich to chętnie pomogę.
Opublikowano
Jeszcze jedno jak wykręcałem ten elektrozawór ten od strony kolektora ssącego to odkryłem że w kolektorze ssącym jest mechanizm zamykania i otwierania krótkiego i długiego dolotu powietrza do silnika steruje tym podciśnienie, które doprowadzane jest wężykiem, który miałem w stanie katastrofalnym tzn. po pierwsze był załamany a po drugie przedziurawiony. Usterka ta powodowała, że urządzenie odpowiadające za regulację dopływu powietrza do silnika nie działało i powodowało zamulanie silnika i lekkie dławienie przy przyśpieszaniu. Sprawdź sobie to, jak coś to pomogę.
Opublikowano

Ja wypowiem się w sprawie przyspieszania i reakcji na gaz. To diesel więc przy niskich obrotach występuje efekt turbodziury. Pomimo dodania gazu auto dośc wolno reaguje, a wskaźnik spalania pokazuje większą wartośc. Powyżej 2 000 rpm silnik zaczyna życ i "zdrowo" ciągnie. Piszesz, że to Twoje pierwsze BMW, więc jeżeli okaże się, że mechanicznie wszystko jest ok, przyzwyczaj się do muła na niskich obrotachc i do "kopa", gdy turbo zacznie normalną prace.

 

Pozdrawiam

///Mpower
Opublikowano

Tylko ze 330d to troche inny motor, 2.5tds maja mula na starcie tak jak miala 320d(136KM) natomiast 330d ciagnie od samego dolu do samego dolu po drugiej stronie...

:D

Opublikowano
Ja wypowiem się w sprawie przyspieszania i reakcji na gaz. To diesel więc przy niskich obrotach występuje efekt turbodziury. Pomimo dodania gazu auto dośc wolno reaguje, a wskaźnik spalania pokazuje większą wartośc. Powyżej 2 000 rpm silnik zaczyna życ i "zdrowo" ciągnie. Piszesz, że to Twoje pierwsze BMW, więc jeżeli okaże się, że mechanicznie wszystko jest ok, przyzwyczaj się do muła na niskich obrotachc i do "kopa", gdy turbo zacznie normalną prace.

 

Pozdrawiam

Bez przesady, akurat diesel to ma lepsze odejście na niskich obrotach niż benzyna.

Opublikowano
Też się zgadzam, że będzie małe opóźnienie w przyśpieszaniu ale 3,0d ma 410 nm i nie ma bata żeby od 1800 obr/min nie ciągnął jak zwariowany. tak jest u mnie ale dopiero po wyczyszczeniu filtrów od wspomnianych elektrozaworów i udrożnieniu wężyka od sterowania przepływem powietrza w kolektorze ssącym.
Opublikowano

Dzieki wielkie za szybkie odpowiedzi. Przy okazji czyscenia calego ukladu dolotowego, wspomnialem mechanikowi o tych filterkach. Mowi ze wiedzial o tym i czyscil oraz probowal nawet bez filterka czy bedzie jakas roznica - nie bylo, ale dopiero jak sam sprawdze to bede wiedzial czy tak jest napewno. On podejrzewa cos z cisnieniem paliwa. Objaw jest taki ze do 2500 obr/min przy normalnym wciskaniu gazu auto sie jakby dusi, dopiero reaguje na pedal w podlodze.

 

Ps. probowalem sie sam dostac do tych filterkow, ale sa gleboko i nie obejdzie sie bez rozebrania gory. Sam nie chce sie za to zabierac. Czy znacie kogos w okolich Gdanska kto by sie tym zajal ?

Opublikowano
warto sprawdzić katalizatory, przy tym wieku auta, na 99% są zasyfione, zatkane i silnik nie ma czym oddychac, efekt jest taki ze nie ma wogóle mocy przyspieszać jakby turbina wogole nie pracowała.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
jak od 2500 obr/min auto jedzie jak trzeba, ja bym obstawiał nie na elektrozawory, które i tak należy przeczyścić, lecz na nieszczelność układu podciśnienia, tzn. wężyki gumowe przy tych elektrozaworach sparciały i nie ma odpowiedniego podciśnienia w układzie. Jabym wymienił wszystkie wężyki na nowe (najlepiej użyć przewodów paliwowych gumowych zbrojonych Gates'a) A jak nie wszystkie to chociaż wężyk idący od gruszki na turbie do elektrozaworu, ten zwykle jest w najgorszym stanie
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
jak od 2500 obr/min auto jedzie jak trzeba, ja bym obstawiał nie na elektrozawory, które i tak należy przeczyścić, lecz na nieszczelność układu podciśnienia, tzn. wężyki gumowe przy tych elektrozaworach sparciały i nie ma odpowiedniego podciśnienia w układzie. Jabym wymienił wszystkie wężyki na nowe (najlepiej użyć przewodów paliwowych gumowych zbrojonych Gates'a) A jak nie wszystkie to chociaż wężyk idący od gruszki na turbie do elektrozaworu, ten zwykle jest w najgorszym stanie

Czyli mówisz, że najlepiej wymienić po 2 wężyki gumowe na każdym elektrozaworze? Czy prócz nich jeszcze jakieś? Nie mam takich objawów jak Autor, pytam z ciekawości : )

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
jak od 2500 obr/min auto jedzie jak trzeba, ja bym obstawiał nie na elektrozawory, które i tak należy przeczyścić, lecz na nieszczelność układu podciśnienia, tzn. wężyki gumowe przy tych elektrozaworach sparciały i nie ma odpowiedniego podciśnienia w układzie. Jabym wymienił wszystkie wężyki na nowe (najlepiej użyć przewodów paliwowych gumowych zbrojonych Gates'a) A jak nie wszystkie to chociaż wężyk idący od gruszki na turbie do elektrozaworu, ten zwykle jest w najgorszym stanie

Czyli mówisz, że najlepiej wymienić po 2 wężyki gumowe na każdym elektrozaworze? Czy prócz nich jeszcze jakieś? Nie mam takich objawów jak Autor, pytam z ciekawości : )

 

niestety weżyków jest troche więcej. Elektroawór przy turbo ma jeden węzyk do turbo (ok 20cm wężyka), drugi do plastikowej "puszki ciśnień" (ok20cm), dalej z drugiej strony tej puszki idzie węzyk (ok 1m) do głównego przewodu łączącego vacuum pompe z pompą hamulcową. Elektrozawór do EGR ma jeden wężyk do EGR (ok 40cm) i jeden do w/w głównego przewodu (ok 20cm). Z w/w głównego przewodu odchodzi jeszcze wężyk do poduszek pod silnikiem - pierw ok 20cm idzie do elektrozaworu, potem ok 30cm idzie do trójnika, z którego jeden wężyk idzie do pierwszej poduszki (ok20cm) i do drugiej poduszki pod silnikiem (ok 40cm). Można sprawdzić jeszcze szczelność w/w głównego przewodu, tu z kolei jest kwestia ew. nieszczelności na połączeniach (ew. zmiana opasek zaciskowych), sam przewód jest masywny i nie zauważyłem żeby parciał. Wg mojej wiedzy to by było wszystko

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
jak od 2500 obr/min auto jedzie jak trzeba, ja bym obstawiał nie na elektrozawory, które i tak należy przeczyścić, lecz na nieszczelność układu podciśnienia, tzn. wężyki gumowe przy tych elektrozaworach sparciały i nie ma odpowiedniego podciśnienia w układzie. Jabym wymienił wszystkie wężyki na nowe (najlepiej użyć przewodów paliwowych gumowych zbrojonych Gates'a) A jak nie wszystkie to chociaż wężyk idący od gruszki na turbie do elektrozaworu, ten zwykle jest w najgorszym stanie

Czyli mówisz, że najlepiej wymienić po 2 wężyki gumowe na każdym elektrozaworze? Czy prócz nich jeszcze jakieś? Nie mam takich objawów jak Autor, pytam z ciekawości : )

 

niestety weżyków jest troche więcej. Elektroawór przy turbo ma jeden węzyk do turbo (ok 20cm wężyka), drugi do plastikowej "puszki ciśnień" (ok20cm), dalej z drugiej strony tej puszki idzie węzyk (ok 1m) do głównego przewodu łączącego vacuum pompe z pompą hamulcową. Elektrozawór do EGR ma jeden wężyk do EGR (ok 40cm) i jeden do w/w głównego przewodu (ok 20cm). Z w/w głównego przewodu odchodzi jeszcze wężyk do poduszek pod silnikiem - pierw ok 20cm idzie do elektrozaworu, potem ok 30cm idzie do trójnika, z którego jeden wężyk idzie do pierwszej poduszki (ok20cm) i do drugiej poduszki pod silnikiem (ok 40cm). Można sprawdzić jeszcze szczelność w/w głównego przewodu, tu z kolei jest kwestia ew. nieszczelności na połączeniach (ew. zmiana opasek zaciskowych), sam przewód jest masywny i nie zauważyłem żeby parciał. Wg mojej wiedzy to by było wszystko

Bardzo dziękuję za obszerne rozświetlenie tematu :)

Mógłbyś jeszcze podpowiedzieć, gdzie najłatwiej znaleźć te przewody paliwowe Gates'a? Fota, Intercars? Oryginalne wężyki od elektrozaworów mają 'opis' 3,5x2 na bmwfans.info. O jakie przewody Gates'a pytać i jaki jest ich koszt za 1m, tak plus minus?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Ja te wężyki kupiłem w hurtowni części samochodowych bodajże "AD Stachura" w Bielsku-Białej, napewno taka hurtownia jest w Krakowie, bo to jest jej oddział. W intercars też takie powinni znaleźć. Wężyki miały średnice wewnętrzną 3,2 mm, (3,5mm nigdzie nie udało mi sie znaleźć), a ich oznaczenie to 3,2x7, wężyk paliwowy Gatesa zbrojony (w przekroju poprzecznym okrąg z gumy, zbrojenie materiałowe i okrąg z gumy, nie były to wężyki z takim oplotem materiałowym z wierzchu, tylko zbrojenie zatopione w gumie). Prawie dwa razy grubszy od oryginału. 1m bieżący kosztuje coś około 8,5 zł, może 9zł. Dokładnie już nie pamiętam, ale ten rząd wielkości
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 4 lata później...
Opublikowano
witam koledzy jestem nowy na forum kiedyś pisaliście o problemie spadku mocy w bmw 3.0d do 2.5 tyś obr mam taki sam problem jak kolega sobie z tym poradził co było przyczyną?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.