Skocz do zawartości

blad nr 53 czujnika temp sondy lambda


wwwrona

Rekomendowane odpowiedzi

witam. na wczorajszej diagnozie silnika wykazalo mi jeden blad: blad nr 53 czujnika temp sondy lambda. co sadzicie o tym bledzie, cos powaznego????

dzisiaj mialem wysokie obr, ok 1000 fakt ze na ssaniu ale to i tak o 100 za duzo i wogole jak juz sie rozgrzal to uwazam ze obr stoja troszke za wysoko ok 800obr. czy to przez ten czujnik??

a tak wogole to ten blad mowi o czujniku temp sondy czy ogolnie o czujnik temp bo nie wiedzialaem ze sonda ma swoj czujnik????

pozdr

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sonda nie posiada czujnika temp.Posiada element do pomiaru stezenia tlenu w spalinach(przewod czarny sygnalowy,szary masa)oraz grzalke(dwa biale przewody)Jesli padla grzalka to sonda do wymiany(niedogrzana sonda zawyza dawke paliwa).Wykrec sonde, do bialych kabli podlacz 12V(- + obojetnie ktory kabel)i ma byc po okolo 30s goraca.Jezeli nie grzeje to wymiana na nową,a jezeli grzeje to problem tkwi w instalacji miedzy kompem a sondą.Kolory przewodow dotycza kompa bosch.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mozna sprawdzic grzalke rowniez bez wyciagania sondy mierzac jej opor ale nie pamietam ile wynosi,moze ktorys z forumowiczow pomoze.(opor mierzy sie miedzy bialymi przewodami)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz nie mam sily :duh:

a wiec zaczne od poczatku: zaczelo sie od wymiany filtrow gazu, obroty zaczely falowac, cisnienie spadlo na reduktorze. zaczalem odwiedzac gazownika i poprawil cisnienie, ustawil gaz na nowo (wprowadzil nowe mapy) a tu kolejne problemy. po diagnozie silnika na komputerze wyskoczyl blad nr 53 czujnik temp sondy lamba. auto pali jak smok, 17l gazu bieze na 100km, nie wiem jak paliwa. czy to przez ta sonde bo gazownik ustawial gaz juz 2 razy (chyba ze sie nie zna). dodam ze obroty na ssaniu wzrosly do 1000obr i dosc dlugo sie utrzymuja wyzsze niz powinny, dopiero jak auto rozgrzeje sie porzadnie to stabilizuja sie w granicy 700. czytalem gdzies ze jak sonda jest walnieta to bedzie auto zle przyspieszac itp, na beznynie idzie jak trza, tylko z tym gazem sa problemy bo w granicach 2,3-3 tys obr podczas przyspieszania wyczowalny jest "kangurek" a i w wyzszych obrotach nie idze za plynnie. jeszcze jest problem ze przy gwaltownym wcisnieciu gazu w podloge autem zatrzepie i dopiero sie wkreca na obroty, na benzynie jest to lekko wyczowalne a na gazie dosc mocno. wymienilem swiece i duzo sie nie zmienilo.

czy przyczyna tych cudow na gazie i tego spalania moze byc sonda??? dodam ze na beznynie chodzi normalnie

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to przeplywka??? wyczytalem cos takiego "sprawa to przeplywka - skoro wyskakuje blad i po odpieciu nic sie nie zmienia to wszystko wskazuje na walnieta przeplywke. Blad sondy moze wynikac z tego ze z wlanieta przeplywka powoduje zły skład spalin i sonda glupieje. Komp przelacza sie w tryb awaryjny - rowniez zwiekszone spalanie."

kiedys sprawdzalem przeplywke odlanczajac ja i nic sie nie dzialo z praca silnika, ale to bylo z 3-4 miesiace temu i do niedawna bylo wszytsko ok.

czy pzreplywka moglaby tez odpowiadac ze przyduszenie silnika przy gwaltownym dodaniu gazu, lewe powietzre????????

a tak wogole to czy sonda moze wplynac tez na wieksze spalanie gazu (sekwencja) czy tylko benzyny???

czytam duzo o oporach sondy itp i za kazdym razem widze inna odpowiedz, czy moze mi ktos napisac ile powinien wynosic opor sondy i jej grzalki????

 

 

wracajac do tematu sondy to moj gazownik twierdzi ze jezeli mam walnieta tylko grzalke od sondy to to nie powoduje wiekszego spalania tylko dluzszy czas rozgrzania sie sondy, czy ma racje???????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jade dzisiaj sprawdzic sonde i wyczytalem ostatnio ze opor na grzalce ma byc od 3 do 15 omow (2 biale kable), a na sondzie od 0,1 do 0,9 v. dobrze pisze?????

 

a jezeli chodzi o kupno nowej sondy to co myslicie o tych uniwersalnych ngk???? czy bedzie pasowac do mojego auta, bo slyszalem ze one pasuja tylko jezeli moja orginalna jest boscha bo jezeli mam simens (5v) to nie bedzie pasowac. moze podesle ktos link z sonda ktora jest odpwiednia do mojego auta: e34 520i z marca 94r

 

bylem sprawdzic sonde i tak: odlaczylem kostke i prubowalem zmierzyc opor jak i grzalki tak i sondy i nie wiem czy dobrze robilem ale nic sie nie dzialo na multimetrze. mierzylem w kostce i na zgaszonym silniku, inaczej nie dalo rady bo tzreba byloby rozrywac kable.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.