Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Wymieniłem odmę - najnowszy wynalazek BMW

 

dasz rade odczytać z rachunku opakowania czy numer produktu się zgadza , tez się nosze z zamiarem wymiany juz po raz drugi , poprzednio zakupiłem taki jak był seryjnie z filtremi teraz pytanie czy wymieniać tez cala puszkę z zaworem upustowym czy tylko filtr zastąpić nowszym wynalazkiem?

 

Chodzi Ci o numer części ? Na pudełku jest 11127799225, ale kupiłem tylko sam separator z kompletu 11127799366, pasuje do E39 530D na 100%. Taki sam jest w E46 2.0D i E60 3.0D. Gdybyś pojechał do serwisu na wymianę separatora to taki właśnie by Ci zamontowali.

Opublikowano
Ekonomizer daje duzo do myslenia, w kazdej 530d idzie na max na każdym biegu.

 

U mnie też nie idzie na maxa.

Pisałeś gdzieś że Ci dymi po odpaleniu na niebiesko. A jak odpala na mrozie? Uszkodzona świeca żarowa też daje taki efekt - niebieskiego bąka puszcza zaraz po odpaleniu potem już nie dymi.

 

Jest wrazenie mniejszej mocy, na IV nie wciska tak w fotel jak w innych 3.0d, a na V to juz w ogole...

 

A nie przyzwyczaiłeś się już do mocy ? Mnie też się wydaje że osłabła ale pasażerowie są innego zdania :D

Opublikowano

 

Wymieniłem odmę - najnowszy wynalazek BMW

 

Gdybyś pojechał do serwisu na wymianę separatora to taki właśnie by Ci zamontowali.

 

może i masz racje(ja otrzymałem taki zestaw jaki był OEM w fazie produkcyjnej) ale chciałem zasięgnąć swojej opinii na ten temat i poprosiłem tylko o materiał w postaci kompletnej odmy, wymiana sprawiła mi odrobinę satysfakcji a przy tym zasięgnąłem odrobinę wiadomości dzięki temu mogę co kol wiek napisać , nadworny mechanik w ASO nie jest za bardzo wylewny z wiedzy , z tego co zaobserwowałem to odma nadaje się do wymiany( a raczej jej filtr) co 3 planowe zmiany oleju, w moim przypadku zmieniam olej co ~16tkm , od ostatniej zmiany odmy przeleciałem chyba ~70tkm wiec chyba już pora , ale myślę ze jak ktoś jeździ bardzo krótkie odcinki to chyba filtr odmy trzeba częściej zmieniać , olej stanu nie zmienia od wymiany do wymiany może max 200g brakuje , wymiany profilaktyczna na pewno nie zaszkodzi , tylko zastanawia mnie te unowocześnienie tej odmy.

Opublikowano
wymiany profilaktyczna na pewno nie zaszkodzi , tylko zastanawia mnie te unowocześnienie tej odmy.

 

Facet z serwisu powiedział mi że w związku z problemami jakie sprawiały filtry w separatorach starego typu, BMW unowocześniło konstrukcję która to nie podlega wymianie tylko myciu co około 100k km.

W nowej konstrukcji nie ma żadnego materiału filtrującego - olej spływa swobodnie.

Opublikowano

No a ja właśnie wymieniam ten filtr odmy (separator oleju) który to wcześniej kupiłem w ASO i podali mi ten stary typ ... a ponieważ znałem temat wcześniej więc zapytałem o to nowe rozwiązanie i według producenta to można go zastosować do silników M47N i M57N a do tych bez N jest ten stary typ ... W E39 nie było silników M57N !!! .... limited ... powiedz czy zauważyłeś jakieś różnice w pracy silnika, poziomie oleju, zużyciu paliwa, zabarwieniu spalin po wymianie na nowy typ ?!?!? Ja niedawno kupiłem auto i ciągle mi wyświetla żebym sprawdził poziom oleju ... nie jest może najwyższy ale nie ma tragedii ... martwi mnie jednak fakt iż poprzedni właściciel twierdził że wymieniał niedawno olej ... Nie wiem czy dobrze zalał ale po przejechani jakiś 4-5 tyś. km poziom oleju na bagnecie jest niewiele (2-3 mm) ponad min. Auto mi nie kopci prze odpalaniu jedynie na czarno przy ostrym przyspieszaniu ale to tak trochę tylko. Jak jadę normalnie to zero dymu !!! W mrozy -20 zapalał "od kopa" i też zero dymy jeno para. No nic ... będę badał dalej ;)

Pozdrawiam

Opublikowano
.... ponieważ znałem temat wcześniej więc zapytałem o to nowe rozwiązanie i według producenta to można go zastosować do silników M47N i M57N a do tych bez N jest ten stary typ ... W E39 nie było silników M57N !!! .... limited ... powiedz czy zauważyłeś jakieś różnice w pracy silnika, poziomie oleju, zużyciu paliwa, zabarwieniu spalin po wymianie na nowy typ ?!?!?

 

Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, silnik chodzi jak chodził. Pewne jest jedno: nowa konstrukcja się nie zatyka. Wystarczy obejrzeć jak jest zbudowana i wszystko jasne.

Opublikowano

To fakt ... tam olej przepływa swobodnie bez praktycznie żadnej filtracji. Ale i tak trzeba pamiętać żeby tam od czasu do czasu zajrzeć !!! Może następnym razem założę "plastik"

Pozdrawiam

Opublikowano

Wymieniłem kompletny separator na taki jaki zaleca producent czyli "sznurek". Auto jakby mniej kopci - przy bardzo ostrym przyspieszaniu. Więc jest jakaś poprawa tym bardziej że już mi nie krzyczy co jakiś czas żebym sprawdził poziom oleju. Niestety zauważyłem niepokojące pocenie się kolektora ssącego na 2-gim cylindrze no i szperam na forum a tam .... 15 stron o klapkach w dolocie co to potrafią nieźle namieszać !!! No ale cóż ... przyjrzę się i temu tematowi ;)

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
dzisiaj wymieniłem filtr odmy kuiony w niemczech nr.części 11127793164 w kąplecie dwie uszczelki plus oring cena 19,58 z braku niewiedzy kupiłem nipotrzebnie dwie uszczelki które ksztowały 6,88 za sztukę ceny podane w euro więc koszt niewielki nawet przy kursie 4,40 za euro
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś postanowiłem sprawdzić poziom oleju, coby zobaczyć ile teraz mi zeżarł.

Patrzę - jest full. Cholera, ale sie zdziwiłem. Się okazuje, ze pomiar oleju parenascie minut po zatrzymaniu to źle. Rano też źle.

2-3godz zwłoki pokazuje mi maksymalny wynik. A sprawdzam zawsze w tym samym umiejscowieniu auta na posesji, coby wykluczyć ew. przechył auta.

 

Okazuje sie, ze po wymianie odmy nie wział nic oleju. A przejechałem ok. 5tyś km.

 

 

Ile ten samochod szczescia daje... :norty:

Opublikowano
Okazuje sie, ze po wymianie odmy nie wział nic oleju. A przejechałem ok. 5tyś km.

 

 

Ile ten samochod szczescia daje... :norty:

 

Buhehe.. a co Ci kolego mówiłem ? :twisted2:

Opublikowano

Dziury w całym? :wink: Nie szukam, bo jak sie bardziej przyjrzę, to faktycznie sie jeszcze znajdzie :8)

 

Ale jak smierdział, tak dalej śmierdzi. Zatankowałem na próbę paliwa z innej stacji.

KTO WIE, co moze byc przyczyną zmiany zapachu spalin? Wali z rury jak ze starego Jelcza. Zadnych płynów nie ubywa. Katalizator obecny. :?:

Nie pamiętam od kiedy spaliny wyjątkowo smierdzą. Początkowo (po kupnie) było ok.

Opublikowano
Wali z rury jak ze starego Jelcza.

 

Potwierdzam. Miałem okazję poczuć, ale Jelcz ładniej pachnie hehe .. :]

Ja stawiam na katalizator skoro tankowałeś kilka razy na innej stacji, ale niczego nie daję sobie obciąć :8)

Autko Ci śmiga kolego, lej do pełna i w palnik .

  • 9 miesięcy temu...
  • 7 lat później...
Opublikowano

W M57N2 530xd z 2006 w tej odmie całkowicie zrezygnowali z filtra i tego seperatorka (tak też powiedzieli w ASO). Jak kupiłem odmę z tym plastikowym wkładem to nawet nie mieściło się :/ chcę jeszcze sprawdzić czy uda się upchnąć ten filterek filcowy starego typu, żeby był jakikolwiek element zapobiegający wyciąganiem tej mgiełki olejowej z silnika.

 

Update: Jakieś 3 miesiące temu dołożyłem ten filterek filcowy do odmy, zdjąłem dolot, wypłukałem olej (w intercoolerze było około 0,7L) i jak narazie sucho i czysto pod autem. Jakość spalin wydaje się lepsza. Wcześniej po odpaleniu i wyejżdzie z garażu trzeba było wietrzyć bo był gryzący zapach spalin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.