Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Wystarczyło jej 2000-2200km, aby pochłonąć z michy prawie litr oleju.

Gorzej się zbiera, w porownaniu do innych 530d. Ekonomizer na V biegu zatrzymuje się na 20 litrach. Na zimnym kopci na siwo/bialo, ale po rozgrzaniu juz nie. Jakieś sugestie?

 

Czy zatkana odma, moze wypychać olej na zewnatrz? Jeśli tak, to gdzie?

Czy niedoładowujące turbo bedzie przyczyną mniejszej dawki paliwa, jakto pokazuje ekonomizer?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniałeś filtr odmy?? Jeśli nie to zrób to zaraz bo będzie po turbinie.

Było już opisywane w dziale 3er o kopceniu na biało i powodem był właśnie filtr odmy!!!

Pozdrawiam
Opublikowano

hej

 

filtr odmy wymien jesli nie byl wymieniany - koszt ok 250 pln a moze bedzie lepiej

 

sprawdz tez w dolocie od turbiny czy nie ma oleju - moze uszczeniacze na turbinie ci puszczaja olej i wraz z doladowaniem idze on do silnika

 

pozdr

Opublikowano

Zatkana odma może być powodem nadmiernego stwarzania się ciśnienia w skrzyni korbowej a co za tym idzie może utrudniać spływ oleju ze smarowania turbo (może to być przyczyną zużycia łożysk turbo lub rozszczelnienia uszczelnień labiryntowych )

 

wymiana filterka powinna pokazać czy rzeczywiście był problem z nadmiernym ciśnieniem w skrzyni korbowej

 

zrób jak kolega duud radzi sprawdź obecność oleju w dolocie

 

pracę turbo sprawdź najlepiej z podpiętym kompem inaczej to wróżenie z fusów (jeśli turbo nie doładowuje to spadek mocy na pewno będzie odczuwalny )

Opublikowano

I to ciśnienie uchodziłoby także po okreceniu korka od wlewu oleju - A TEGO NIE MA. Więc odma chyba ok, ale wymienie profilaktycznie.

 

Czy chodzi wam o dolot, czyli metalowa rura na ponizszym zdjeciu?

http://img508.imageshack.us/my.php?image=icfg5.jpg

 

Jest tam olej, właściwie to jest wilgotno od oleju - nie jakieś obfite ilości.

Na spodzie intercoolera widać jakiś slad oleju, z tym, ze zaschniete, nie jest to swieze

Opublikowano
filtr odmy wymien jesli nie byl wymieniany - koszt ok 250 pln a moze bedzie lepiej

 

Masz może link gdzie można dostać ten filtr, czy tylko w serwisie dostępny?

Opublikowano

limited pod bokiem jest temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=86216 i ten filtr wcale nie kosztuje 250 zł :jawdrop:

 

ja płaciłem za sam filtr 80 zł zamawiał mi znajomy

 

śladowa obecność oleju w dolocie w silnikach td to standard aczkolwiek jak jest go tam za dużo to może objawiać się puszczaniem oleju przez turbo tul dużymi przedmuchami na odmie

 

ar_w mając już na blacie temat turbo sprawdź szczelność dolotu chodzi mi o te gumowe kolana łączące rury aluminiowe kiedyś pękło mi jedno kolano po podpięciu do kompa wywaliło błąd zbyt małego ciśnienia turbo auto kopciło przy dodawaniu gazu jak "jelcz" po sprawdzeniu dolotu wymianie kolana gumowego wszystko wróciło do normy

Opublikowano
ja w tamtym tygodniu kupowałem ten filtr w serwisie i zapłaciłem za niego 167zł, ale myślę że wystarczy gdzieś kupić membrankę i ten malutki filterek i koszt będzie duuuużo mniejszy
Opublikowano

Dziś odpaliłem rano, gdy widno było. Kopci jednak na niebiesko :( po nagrzaniu ustaje. Więc chyba olej przez turbo ubywa.

 

Czy byłby zauważalny objaw gdyby silnik nie trzymał kompresji? Np problem z uruchomieniem rano... ? (tak dla wiedzy pytam)

Opublikowano

Wymieniłem odmę - najnowszy wynalazek BMW nie ma żadnego filterka, zamiast tego jest plastikowy separator, którego już się nie wymienia a czyści po 100k km. Taka konstrukcja została fabrycznie zastosowana w E60 i bez problemu można ją użyć w każdym dieslu BMW.

Wygląda to dokładnie tak jak na tej aukcji allegro:

 

http://www.allegro.pl/item509150773_odma_bmw_separator_oleju_orginal.html

 

Wymieniona kolejna rzecz o której nie będę musiał już myśleć :cool2:

Opublikowano

Ja odme wymienilem na wakacjach, a pare dni temu zauwazułem że bierze olej. Z rana dymi na mialo, później już nie ale to chyba raczej winna zimnego silnika..?!

 

Dodam ze jak zmienialem olej na wiosne to ubylo go tyle co nic od ostatniej zmiany. Czy to ze tego oleju zaczelo ubywać może być przyczyna to że na opakowaniu pisalo ze polecany do VW - olej Castrol EGDE 5w40 do turbodiesli

Opublikowano
Czy to ze tego oleju zaczelo ubywać może być przyczyna to że na opakowaniu pisalo ze polecany do VW - olej Castrol EGDE 5w40 do turbodiesli

 

Nie.

Sprawdź poziom oleju kilka razy. Ja kiedyś spanikowałem a okazało się że na całkowicie zimnym silniku oleju jest i było tyle co trzeba.

Ile Ci tego bierze / km ?

Opublikowano
ile bierze jeszcze nie wiem. Wymienialem wiosna olej, a teraz zostało mi jeszcze 5 tyś km do następnej wymiany. Jak zajrzalem na miarce było 2-3 mm nad minimum. Auto moc ma ponad przecietna i pali w granicach 7-8 l ropy
Opublikowano
ile bierze jeszcze nie wiem. Wymienialem wiosna olej, a teraz zostało mi jeszcze 5 tyś km do następnej wymiany. Jak zajrzalem na miarce było 2-3 mm nad minimum. Auto moc ma ponad przecietna i pali w granicach 7-8 l ropy

 

No to czym się przejmujesz ? delikatne ubytki są normalne :]

Opublikowano
hmm ;) ale przed poprzednia zmiana ubyło jedynie 2 -3 mm od maximum i właśnie to zastanwia dlaczego teraz więcej
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przejechałem prawie 2tyś km od czasu wymiany odmy. Ubyło ok. 0.2l oleju (wcześniej wzięła litr). Czyli kalkulując litr na 10tyś. Jak dla mnie troche dużo, zwłaszcza, że rano odpalany silnik kopci sobie z lekko niebieskim zabarwieniem. Skąd to może być? Firmowy jtd tez sobie takim kolorem dymi.

 

Sluchajcie, czy Wam po rozgrzaniu też sobie delikatnie dymi na jasno z rury? Czemu tak jest? Coś jak para, ale po dłuższej jeździe nawet? To wpływ mrozów na zewnątrz, czy to coś niepokojącego?

Silnik pracuje równo w każdych warunkach. Płynu chłodzącego nie ubywa, masełka pod korkiem nie ma, spalanie ON w normie.

 

Czy wpływ na zuzycie oleju przez turbo może mieć nieszczelność w dolocie? Np przez IC. Na logikę wtedy turbo bardziej kreci celem utrzymania znamionowego cisnienia? Jeśli sie mylę, to mnie poprawcie proszę.

Ten IC mnie zaintrygował, bo na spodzie gdzies jakeis wycieki zaschniete. No i cisnienie w dolocie coś szybko traci wartość, bo odczuwam turbodziure przy zmianie biegów...

Opublikowano

Mi nie bierze oleju (Castrol 0W30) , wymieniony przed zimą razem z filtrami (kabinowe, powietrza , oleju ,odmy) i termostatami ( główny i AGR).

 

Niestety ostatnio przy ok 1500 obrotów słyszę taki dziwny dźwięk , coś jakby policja na sygnale.... z daleka.

W pierwszej chwili myślałem , że mnie ścigają :jawdrop: , ale zauważyłem że jak mam mniej obrotów to dźwięk zanika.

Turbina bez śladów oleju , moc OK , spalanie ok.

Obawiam się że to turbo :cry2: zaczyna padać , a konkretnie łożyska.

 

Co myślicie ??

 

Pozdrowionka

zibii2

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Przejechałem prawie 2tyś km od czasu wymiany odmy. Ubyło ok. 0.2l oleju (wcześniej wzięła litr). Czyli kalkulując litr na 10tyś. Jak dla mnie troche dużo, zwłaszcza, że rano odpalany silnik kopci sobie z lekko niebieskim zabarwieniem. Skąd to może być? Firmowy jtd tez sobie takim kolorem dymi.

 

Sluchajcie, czy Wam po rozgrzaniu też sobie delikatnie dymi na jasno z rury? Czemu tak jest? Coś jak para, ale po dłuższej jeździe nawet? To wpływ mrozów na zewnątrz, czy to coś niepokojącego?

Silnik pracuje równo w każdych warunkach. Płynu chłodzącego nie ubywa, masełka pod korkiem nie ma, spalanie ON w normie.

 

Czy wpływ na zuzycie oleju przez turbo może mieć nieszczelność w dolocie? Np przez IC. Na logikę wtedy turbo bardziej kreci celem utrzymania znamionowego cisnienia? Jeśli sie mylę, to mnie poprawcie proszę.

Ten IC mnie zaintrygował, bo na spodzie gdzies jakeis wycieki zaschniete. No i cisnienie w dolocie coś szybko traci wartość, bo odczuwam turbodziure przy zmianie biegów...

 

 

nieszczelnosci w dolocie beda powodowac utrate mocy bo wiadomo silnik nie dostaje wystarczajacej ilosci powietrza w porownaniu z zapotrzebowaniem - zazwyczaj wtedy tez pojawiaja sie jakies dziwne dzwieki uchodzacego powietrza od doladowania [gwizdy, swisty]

 

moze najlepiej bedzie podjechac na hamownie i sprawdzic czy autko ma tyle mocy co powinno i przy okazji podlaczyc je pod kompa i sprawdzic jak turbina dmucha i jak dziala inny osprzet

 

pzodr

Opublikowano
nieszczelnosci w dolocie beda powodowac utrate mocy bo wiadomo silnik nie dostaje wystarczajacej ilosci powietrza w porownaniu z zapotrzebowaniem - zazwyczaj wtedy tez pojawiaja sie jakies dziwne dzwieki uchodzacego powietrza od doladowania [gwizdy, swisty]

 

Jest mniejsza moc.

Duud, jak myślisz, czy niedoładowanie spowoduje rowniez obnizenie zuzycia chwilowego? Ekonomizer nie wychyla sie dalej niz 20l/100 jadac na V biegu. Juz nawet na IV nie dochodzi do max..

Opublikowano (edytowane)
nieszczelnosci w dolocie beda powodowac utrate mocy bo wiadomo silnik nie dostaje wystarczajacej ilosci powietrza w porownaniu z zapotrzebowaniem - zazwyczaj wtedy tez pojawiaja sie jakies dziwne dzwieki uchodzacego powietrza od doladowania [gwizdy, swisty]

 

Jest mniejsza moc.

Duud, jak myślisz, czy niedoładowanie spowoduje rowniez obnizenie zuzycia chwilowego? Ekonomizer nie wychyla sie dalej niz 20l/100 jadac na V biegu. Juz nawet na IV nie dochodzi do max..

 

Witam

a jaka prędkość możesz osiągnąć Vmax ? jak masz problemy z dojechaniem do 200km/h może byc przeplywka , jak po wymianie odmy jest nadal delikatno niebieski powiew z wydechu to może być ze turbina deko puszcza olej , sprawdź luz na wirniku turbiny , po nitce do kłębka , następnie kontrola IC,EGR i w miedzy czasie sprawdzić pod obciążeniem jak sobie turbina pompuje.

 

Wymieniłem odmę - najnowszy wynalazek BMW

 

http://www.allegro.pl/item509150773_odma_bmw_separator_oleju_orginal.html

NOWY SEPARATOR OLEJU SILNIKA(ODMA,ODPOWIETRZACZ) DO SAMOCHODÓW MARKI BMW (E46,E90,E39,E60,E65,X3,X5 SILNIKI: (2,0-tylko silniki M47N). 3,0 DISEL.NUMER KATALOGOWY CZĘŚCI;11 12 7 799 225 ORAZ;11 12 7 799 224

 

Wymieniona kolejna rzecz o której nie będę musiał już myśleć :cool2:

 

dasz rade odczytać z rachunku opakowania czy numer produktu się zgadza , tez się nosze z zamiarem wymiany juz po raz drugi , poprzednio zakupiłem taki jak był seryjnie z filtremi teraz pytanie czy wymieniać tez cala puszkę z zaworem upustowym czy tylko filtr zastąpić nowszym wynalazkiem?

Edytowane przez Elvishh
Opublikowano

Dzięki za informacje!

Problemu nie ma żadnych z rozpedzeniem do 200, dalej juz nie probowałem na zimowkach...

Pozostaje kwestia czy we wlasciwym czasie rozpedza sie do tych 200...

Jest wrazenie mniejszej mocy, na IV nie wciska tak w fotel jak w innych 3.0d, a na V to juz w ogole...

Jakiś czas temu mierzyłem elastycznosc 80-120 na IV i wyszło coś 8...8.5. Niby niewielki odchył od serii, ale tak naprawdę dla sekundy poprawy potrzeba sporo więcej Nm.

 

Ekonomizer daje duzo do myslenia, w kazdej 530d idzie na max na każdym biegu.

Opublikowano

Ekonomizer daje duzo do myslenia, w kazdej 530d idzie na max na każdym biegu.

 

Z ASB 5ka nie zapina 30-tu. Z grzechotką nie mam doświadczeń, ale wydawało mi się, że też nie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.